Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg har tatt et bilde jeg ønsker å sende til Audi, for at dem kanskje skal bruke dette til reklame osv. men finner ikke epostaddressen dems. Har lett, men finner ikke ut av dette. Setter pris på om noen kan svare meg på dette.  :hmm: Ps. Har sjekket nettsiden, men det står ingenting om epostaddresser  der... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-68389

Har en kompis som har tatt endel bilder for et bilmerke. Kravene til utstyr (digitalt mellomformat), lyssetting/reflektorer, ect, overgikk hva han selv hadde av utstyr. Dette fordi bildene de bruker skal kunne blåses opp til svært store formater.

Da snakker vi Canon EOS 5DS eller 5DS R fullformat 50.6 megapixler +++. Personlig kommer jeg aldri til å gå den veien, men det er meg. Jeg ønsker lettere, billigere og bedre utstyr. Megapixler har ingenting å si for oss som ikke MÅ ha det.

Lenke til kommentar

Er ikke bare reklamefotografering som har med bilder og gjøre.

 

Jeg tror at Audi har et fotoalbum som inneholder bilder fra hele deres epoke og de tar sikkert imot bilder av andre fotografer ens sine egne fra situasjoner hvor en Audi er innblandet i, men om det er noen penger og tjene på dette tviler jeg på. Det er nok andre som tar seg av en reklamekampanje en Audi selv, dem bare godtar ideen eller ikke utifra sine egne ønsker og behov.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Dei fleste store aktører bruker kun bilder dei har tatt sjølv og som dei sjlkv har alle rettigheiter til. Så med mindre det aktuelle bildet er så spesielt at det ikkje kan gjenskapast så vil nok Audi ikkje ha andre sine bilder i sitt arkiv.

 

Eg ville prøvd å henvende meg til tredjeparts aktørar som bilblad, bruktbilselgarar, osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Prøv å laste opp bildet i den "fulle" editoren, i stedet for å prøve å linke til en fil som bare finnes på din lokale maskin.
Lenke til kommentar

Ettersom du nevner i tittelen at du ønsker å tjene penger på bilfotografi, kan nevne at terskelen for bilder av biler som skal brukes i reklame sammenheng er VELDIG høy! De fleste bilprodusenter betaler gjerne et seks siffret beløp for å få produsert 3D genererte bilder som er mer fleksibilitet enn fotografi fordi det gir full kontroll på hver minste detalj ned til refleksjonsnivå. Ofte et bedre alternativ ettersom fotografi til reklame benytter svære haller og kraner for å lage et fotostudio.

 

De mest prominente bilreklame spesialistene i industrien benytter gjerne et slik fotostudio kun som et tillegg, for å ha referanse når de skal generere 3D bilder for å kunne perfeksjonere sluttresultatet ytterligere.

 

Så jeg er litt nysgjerrig på om det er noe du er klar over, og om bildene dine kvalifiserer seg til reklamebruk? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...