Gå til innhold

10 gigabit Switch\HUB Bridge


LMH1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo ha hørt om VGA, men vil ikke bruke det, da det er så gammelt, var på den tiden man hadde 15" 1024x786 oppløsning og det ikke fantest noe annet, har kvittet meg med de kablene da jeg ikke trenger det lengere.

 

SSH har jeg ikke mye kjenskap til, slik jeg forstår det er det nok komandoer.

Prøver å finne løsning som er enkelt å sette opp, egentlig tviler jeg på Pfsenze\Router OS ikke er det.

Med mindre noen vet hvor enkelt det er å feilsøke på det hvis det først blir problemer.

Lenke til kommentar

Problemet LMH1 er at du konstant drar inn nye elementer og dytter hele tiden målstreken langt fremfor folk flest på bakgrunn av strengt tatt merkelige begrunnelser.

 

Noe så enkelt som skjermutgang drar du _plutselig_ inn som noe du mener er viktig og andre vanskelig kunne sett for seg skulle spille noen rolle......... og så må det være HDMI naturligvis siden VGA er så utdatert.

 

Til din store overraskelse kanskje så er det ikke uvanlig med RS232 på switcher i dette gruppen av utstyr.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Til din store overraskelse kanskje så er det ikke uvanlig med RS232 på switcher i dette gruppen av utstyr.

Jo jeg syns det er rart, Serieport hva trenger man det til når usb har forlengst erstattet det.

https://www.cmrr.umn.edu/~strupp/serial.html

 

Det sies en del bedrifter fremdels har windows XP og internet explorer 6.

Ikke det er noe relevant men tenker bare å få frem fakta.

 

Kan jo håpe markedet blir anderledes i 2017. Men slik det er nå er det ikke lett å vite hva man skal satse på.

Lenke til kommentar

Banana PI BPI-R1 men vet ikke om det kan sammenlignet verken med router\switch.

 

Men ja takk for svar, så får jeg heller vurdere hva jeg gjør man være markedet endres snart.

Inntil da, er å bygge ting selv som er best å gjøre som privatperson.

 

Det er fremdeles greit med flere innlegg, uansett om det er tester\erfaringer med utstyr og forskjellene på de.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bruker stort sett bare telnet for management av switcher, RS232 bruker jeg når firmware skal flashes da du får med deg hele boot prosessen og blir ikke stengt ute pågrunn av konfigurasjonsfeil. Det er alt du trenger, HDMI eller USB trengs ikke i det hele tatt.

 

Jeg må og si at CLI er langt å foretrekke over webgui. De fleste switchene fungerer ganske likt på CLI nivå, litt varisjon i dialekter, men samme prinsipp og da slipper en å lære "alt" på nytt når en bytter switch.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen grunn til at RS232 er i bruk er at den er lett å fikse elektronisk til ett JTAG interface for eksempel.

Mens USB må du fram med en ekstra kontroller som kan gi sine egne hodepiner designmessig.

 

Og ja, CLI er råest å ha på en switch, en av de største grunnene er hastighet ved oppsett og at slikt enkelt kan automatiseres.

Noe du sliter med når alt du har er ett WebGUI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller USB :)

 

Som noen allerede har nevnt, det er allerede en del som faser inn USB til fordel for RS232, blandt annet Cisco. Men; RS232 har absolutt en del fordeler over RS232 USB. Har du ett RS232 adapter som du har rett drivere til kan det kobles til hva som helst av utstyr som snakker RS232. Switcher og rutere med USB konsoll trenger ulike drivere, og de driverene er fantastisk dårlige.

 

En annen ulempe med USB er når du skal flytte konsollkabelen fra en switch til en annen; hva skjer når du tar ut USB kabelen? Jo, da forsvinner jo den konsollporten, så du må opprette en ny sesjon etter å ha koblet inn i en ny switch.

 

Hadde vært bedre om den hadde brukt Link Agregation (LACP) som funger.

2 10 gigabit porter hjelper kun til 1-2 pcer.

 

Hadde det vært 5 porter SFP+ eller RJ45 10 gigabit hadde det vært noe.

 

LACP fungerer kjempefint hos de aller fleste, og er i stor grad brukt i nettverk rundt omkring. Utfordringen din ligger i at man stort sett ikke er interessert i å lastbalansere en sesjon over to eller flere linker, da det ofte fører til at rekkefølgen på pakkene kan endres, og det gjør ofte TCP veldig trist.

Endret av ZeRKoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...