Gå til innhold

Lumia 950 - Del erfaringer, tips og triks!


Anbefalte innlegg

Lumia 950 - Del erfaringer, tips og triks!

 

Lumia-950-SSIM-front-specs-black-png.png

 

Spesifikasjoner:

 

Operativsystem: Windows 10 
 
Størrelse & Vekt
Lengde: 145 mm
Bredde: 73,2 mm
Tykkelse4: 8,2 mm
Vekt: 150 g
 
Skjerm
Skjermstørrelse: 5,2 ''
Skjermoppløsning: WQHD (2560 x 1440) 
Skjermfarger: Sannfarge (24-bit/16M) 
Skjermteknologi: AMOLED, ClearBlack
Pikseltetthet: 564 ppi
Skjermegenskaper: Retningssensor, Ekstrautstyr for lesing i sollys, Corning® Gorilla® Glass 3, Enkel å rengjøre, Høyt lysstyrkemodus, Lumia-fargeprofil, Vid visningsvinkel, Automatisk kontroll over lysstyrken
 
Minne
Intern masselagring1: 32 GB
RAM: 3 GB 
Utvidbar minnekorttype: MicroSD 
Lagring av brukerdata: I enhet, OneDrive masselagring, Program- og datalagring på minnekort
 
Batteri
Batteri som kan byttes ut: Ja 
Batterikapasitet: 3000 mAh
Batterispenning: 3,85 V
Lader: Innebygd trådløs lading, Rask lading
Trådløs ladestandard: Qi 
Maksimum standbytid: 12 dager
Maksimal samtaletid (2G): 23 t
Maksimal samtaletid (3G): 18 t
Maksimum musikkavspillingstid: 67.0 t
Maksimum Wi-Fi surfetid: 9.5 t
Maksimum videoavspillingstid: 10 t
 
Design
Designdetaljer: Bakdeksel som kan byttes ut 
Andre brukergrensesnittfunksjoner6: Glance-skjerm, Taktil tilbakemelding, Talekommandoer, Stemmediktering i redigeringsfelter
 
Taster og inndatametoder
Brukerinput: Berør 
Dedikerte maskinvaretast: Volumtaster, Kameratast, Strøm-/låsetast
 
Sensorer
Sensorer: Lyssensor, Akselerometer, Avstandssensor, Barometer, Gyroskop, Magnetometer, SensorCore
 
Prosessor
CPU-navn: Qualcomm Snapdragon 808 
Antall kjerner: Hexa-kjerne 
CPU-klokkehastighet: 1800 MHz
 
SIM-korttype: Nano SIM 
AV-kontakter: 3,5 mm stereo-headsetkontakt, Skjermport over USB-C
Ladekontakter: USB-C 
Systemkontakter: USB-C 
USB: USB 3.1
Bluetooth: Bluetooth 4.1 
Bluetooth-profiler: Avansert Lyd Distribusjonsprofil (A2DP) 1.2, Audio/Video fjernbetjeningsprofil (AVRCP) 1.3., Generic Attribute Profile (GATT), Hands-free profile (HFP) 1.6, Menneskelig grensesnitt- enhet (HID), Objekt Skyv profil (OPP) 1.1, Personal Area Network-profil (PAN) 1.0, Telefonbokprofil (PBAP) 1.1, HID over GATT profile (HOGP) 1.0, Message Access Profile (MAP) 1.1
NFC: Paring, Sikker NFC for betaling, Deling, Tagging
Wi-Fi: WLAN IEEE 802.11 a/b/g/n/ac, MIMO, Wi-Fi-samtale
WiFi-hotspot: Opptil 8 WiFi-aktiverte enheter 
annen trådløs tilkobling: Skjermsending 
 
 
     Anmeldelser:
 
           - Techradar
           - CNET
           - Engadget
 
    Tips og Triks:
Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk telefonen i går. Bra første inntrykk. Noen apps jeg savner.

 

+ Kamera

+ Batteri

+ Lader fort

 

- Apps

- Ikke smart dialer som er i nyeste beta av windows 10 phone.

Ikke smart dialer? Er du helt sikker? OS versjonen på 950 er jo 10586.00. Når jeg hadde den versjonen fungerte smart dialer, det gjør den også på 10586.11.

Lenke til kommentar

Har ett spørsmål til windows phone, det går an å mikse å trikse med, hva skal jeg kalle det, hvordan skjermen skal se ut?

Altså, på bilde i første posten så hele greia veldig rotete ut, men går det an å fikse så man kansje kan fjerne en del å heller legge det man bruker mest på første siden eller start siden eller hva man kaller det?

Gjerne post bilde av skjermen deres, prøvde en windows phone for noen år siden og det ser så og si helt likt ut for min del idag og det var lett forvirrende helt i starten, men jeg er nå vant med android så kanskje derfor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har ett spørsmål til windows phone, det går an å mikse å trikse med, hva skal jeg kalle det, hvordan skjermen skal se ut?

Altså, på bilde i første posten så hele greia veldig rotete ut, men går det an å fikse så man kansje kan fjerne en del å heller legge det man bruker mest på første siden eller start siden eller hva man kaller det?

Gjerne post bilde av skjermen deres, prøvde en windows phone for noen år siden og det ser så og si helt likt ut for min del idag og det var lett forvirrende helt i starten, men jeg er nå vant med android så kanskje derfor.

I motsetning til konkurrentene, så kan du på Windows Phone bestemme helt selv hvordan din startskjerm skal være. (innenfor visse grenser da)...

Lenke til kommentar

Jeg har de siste årene siklet mer og mer på Windows Phone, hadde bare App gapet vært litt mindre hadde jeg vært solgt...Jeg hadde virkelig troen når Microsoft viste frem muligheten til å kjøre Android apper i WP, men nå som det er lagt på is har jeg ikke det som argument lenger for å bytte.

Noen av dere som har gått fra iPhone til Lumia 950 og vil dele deres erfaring?

Endret av chri-ot
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

I motsetning til konkurrentene, så kan du på Windows Phone bestemme helt selv hvordan din startskjerm skal være. (innenfor visse grenser da)...

Hvilke konkurrenter er det du tenker på?

 

 

Alle selvsagt.

Lenke til kommentar

 

 

I motsetning til konkurrentene, så kan du på Windows Phone bestemme helt selv hvordan din startskjerm skal være. (innenfor visse grenser da)...

Hvilke konkurrenter er det du tenker på?

 

 

Alle selvsagt.

 

Så Android er ikke en konkurrent da? For der kan jo alt bestemmes på startskjermen..

Lenke til kommentar

 

Og hva er disse grensene?

Og kan du vise meg ett par tre, fem forskjellige start skjermer?

Alt ifra helt ren til mer ting på skjermen?

https://www.google.no/search?q=windows+10+phone+start+screen&espv=2&biw=1280&bih=595&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj_tY_pvMTJAhUDhA8KHUEfAAsQsAQIGg

 

 

All I see is clusterfuck.

Sorry, men det virker som om "alt" må være på start skjermen.

I mellom alt som hadde med w10 til pc så var det ikke mange rene windows phone skjermer der, syns jeg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

Og hva er disse grensene?

Og kan du vise meg ett par tre, fem forskjellige start skjermer?

Alt ifra helt ren til mer ting på skjermen?

https://www.google.no/search?q=windows+10+phone+start+screen&espv=2&biw=1280&bih=595&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj_tY_pvMTJAhUDhA8KHUEfAAsQsAQIGg

 

 

All I see is clusterfuck.

Sorry, men det virker som om "alt" må være på start skjermen.

I mellom alt som hadde med w10 til pc så var det ikke mange rene windows phone skjermer der, syns jeg.

 

Det er fordi noen velger å ha alt på hovedskjermen. Man kan ha en app midt på skjermen om man vil. Veldig fine muligheter for å designe slik du selv vil faktisk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og hva er disse grensene?

Og kan du vise meg ett par tre, fem forskjellige start skjermer?

Alt ifra helt ren til mer ting på skjermen?

https://www.google.no/search?q=windows+10+phone+start+screen&espv=2&biw=1280&bih=595&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj_tY_pvMTJAhUDhA8KHUEfAAsQsAQIGg

 

 

All I see is clusterfuck.

Sorry, men det virker som om "alt" må være på start skjermen.

I mellom alt som hadde med w10 til pc så var det ikke mange rene windows phone skjermer der, syns jeg.

 

Det er fordi noen velger å ha alt på hovedskjermen. Man kan ha en app midt på skjermen om man vil. Veldig fine muligheter for å designe slik du selv vil faktisk.

 

 

Ok, I see, alt jeg fikk i linken var clusterfucks, noe jeg egentlig ikke bad om, men joda om man faktisk kan gjøre det slik er det jo greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...