Gå til innhold

Lumia 950 - Del erfaringer, tips og triks!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Er det noen som vet om den kommer i andre farger en svart og hvit?

Visstnok skal Mozo lage "vanlige" covere i forskjellige farger, som skal dukke opp tidlig 2016.

 

Hadde håpet at selve telefonen hadde kommet i litt flere farger, jeg er ikke noe spessielt fan av cover.

 

 

Coveret = hele bakdekselet. Altså du tar av "bakplaten" og erstatter den med en ny...

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som vet om den kommer i andre farger en svart og hvit?

Visstnok skal Mozo lage "vanlige" covere i forskjellige farger, som skal dukke opp tidlig 2016.

 

Hadde håpet at selve telefonen hadde kommet i litt flere farger, jeg er ikke noe spessielt fan av cover.

 

 

Coveret = hele bakdekselet. Altså du tar av "bakplaten" og erstatter den med en ny...

 

ok, det blir litt annerledes:-)

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som vet om den kommer i andre farger en svart og hvit?

Visstnok skal Mozo lage "vanlige" covere i forskjellige farger, som skal dukke opp tidlig 2016.

 

Hadde håpet at selve telefonen hadde kommet i litt flere farger, jeg er ikke noe spessielt fan av cover.

 

Det er korrekt det som nevnes over her, man bytter ut hele dekselet. Jeg er heller ikke fan av covere :p 

 

Har selv bestilt Mozo i sort skinn med svart ramme og svarte knapper fra komplett :) Jeg har hatt en fargerik telefon i årevis med WP, nå går jeg over i James Bond modus :p Mulig det blir en sprek farge når disse coverne kommer også. :) 

Lenke til kommentar

Hmm. Lastet innpå nyeste oppdatering på min 950 nå, virker bra MEN: 

 

Keyboardet på mobilen strekker seg ikke helt ut lengre? Jeg har en svart ramme på høyre og venstre side på det nå. Flere som har samme feil?

 

EDIT:

visste ikke man kunne flytte på keyboardet... Holdt inne på space så kunne jeg utvide det igjen :)

Endret av PerAndre123
Lenke til kommentar

Jeg har den siste tiden siklet på de nye lumiaene, og vurderer å bytte inn iPhonen.

Dere som har gjort overgangen enten fra ios eller Android, er det yay or nay? Hvis vi ser bort fra at Snapchat ikke finnes, er det noe annet negativt som gjør at iPhonen/Androiden savnes?

 

Slik jeg ser det så er det Apps som går igjen, men i følge min lille research finnes alle apper jeg bruker nå i appbutikken til Microsoft (utenom Snapchat). Så Appproblematikken er ikke ankepunktet for min del.

Lenke til kommentar

Jeg har i alle år brukt Android, bruker nå Lumia 950 grunnet det er policy på jobb å bruke Windows Phone...

 

Telefonen i seg selv er veldig bra. Godt batteri, suverent kamera, lader raskt osv.

Har hatt litt problemer i starten med noen bugs som ikke er helt bra:

 

Mobilen restarter seg selv i telefonsamtaler, hørt dette skal være en bugg ved bruk av blåtann. 

Telefonen henger seg opp av og til, får ikke dratt ned "Notification Baren" og må slå telefonen av og på for å få liv i den igjen

 

Ellers er det apps som går igjen ja... Kjenner jeg savner apputvalget til Android til tider. Ikke bare snapchat, men og andre apps som finnes til iPhone/Android. Skal jeg kjøpe meg en bussbillett i Bergen f.eks, finnes det ikke app til Windows Phone der... Vekten min (Whitings) har ikke offisiell app til WP. Var ute i helga med noen venner, de fikk 20% rabatt på maten vi bestilte for de kunne bruke en app som ikke fantes til WP osv.... Enkelte apper irriterer meg og da de henger seg opp, er trege og virker ikke noe optimalisert (Facebook f.eks, instagram beta må jeg logge inn på ny en gang til dagen...).

 

Men for all del, sett bort fra litt startproblemer og savn etter apper, er mobilen veldig bra! 

Lenke til kommentar
*snip*

Takk for utfyllende svar. De bugsa hørtes ikke helt bra ut, men slikt regner jeg nesten med at man får på lasset såpass tidlig i utviklingen, og jeg håper Microsoft får løst det ganske raskt.  Jeg ser også du nevner apper, og akkuratt dette punktet blir vanskeligere å se gjennom fingrene på jo flere som kommer med sin erfaring.

 

Jeg dro ned på CC Vest for å tafse litt på telefonen i dag, men verken Telenor eller Netcom hadde den utstilt. Jeg skal prøve å ta meg en tur på elkjøp eller noe lignende i morgen for å se om de har den, men jeg må nesten si jeg er litt skuffet over at ingen av de største mobiloperatørene har den utstilt. Det hjelper ikke akkuratt på salget for Microsoft sin del.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg var en tur på Expert i går å testet 950, men det ble ikke noe kjøp. Den hadde en irriterende forsinkelse, den samme forsinkelsen som har gjort at mine forsøk på android alltid ender med en ny iPhone etter kort tid.

Forsinkelsen jeg snakker om er når man fjerner fingeren fra skjermen, også tar den ned igjen. F.eks for å scrolle i en nettleser, forsinkelsen varer bare i ett veldig kort øyeblikk, akkuratt i det man setter ned fingeren og samtidig scroller, men den er såpass lang at man rekker å reagere på at skjermen ikke reagerer med engang fingeren møter glasset. Det samme skjer i hovedmenyen.

 

Er dette kun tilfelle med utsillingsmodellen jeg prøvde, eller gjelder det alle 950?

Lenke til kommentar

Jeg var en tur på Expert i går å testet 950, men det ble ikke noe kjøp. Den hadde en irriterende forsinkelse, den samme forsinkelsen som har gjort at mine forsøk på android alltid ender med en ny iPhone etter kort tid.

Forsinkelsen jeg snakker om er når man fjerner fingeren fra skjermen, også tar den ned igjen. F.eks for å scrolle i en nettleser, forsinkelsen varer bare i ett veldig kort øyeblikk, akkuratt i det man setter ned fingeren og samtidig scroller, men den er såpass lang at man rekker å reagere på at skjermen ikke reagerer med engang fingeren møter glasset. Det samme skjer i hovedmenyen.

 

Er dette kun tilfelle med utsillingsmodellen jeg prøvde, eller gjelder det alle 950?

 

Litt OT, men har du prøvd nye nexusene? Jeg kommer fra mange år med iPhone og syns Nexus 6P er minst like smooth som min iPhone 6. 

Lenke til kommentar

Jeg var en tur på Expert i går å testet 950, men det ble ikke noe kjøp. Den hadde en irriterende forsinkelse, den samme forsinkelsen som har gjort at mine forsøk på android alltid ender med en ny iPhone etter kort tid.

Forsinkelsen jeg snakker om er når man fjerner fingeren fra skjermen, også tar den ned igjen. F.eks for å scrolle i en nettleser, forsinkelsen varer bare i ett veldig kort øyeblikk, akkuratt i det man setter ned fingeren og samtidig scroller, men den er såpass lang at man rekker å reagere på at skjermen ikke reagerer med engang fingeren møter glasset. Det samme skjer i hovedmenyen.

 

Er dette kun tilfelle med utsillingsmodellen jeg prøvde, eller gjelder det alle 950?

sitter å leser på 950 nå, merker ingen slik "forsinkelse" :)

Lenke til kommentar

svar til chri-ot:

 

Jeg har hatt 640XL for å teste Microsoft sin nye satsing på mobilplattform. Selv denne billige telefonen er en meget god enhet, men det er en del ting som etter 5 måneder bruk trekker ned.

 

1. spotify appen har blitt veldig treg etter en eller annen oppdatering. start samt valg kan ta 10-15 sekunder.

2. copy/paste fungerer ikke like godt som på android og ios

3. opplever at simkort og minnekort en gang eller to i måneden mister kontakt med telefonen

4. etter 5 måneder har App mangelen begynt å tære på. I starten var dette greit men etterhvert som det skrives om apper man vil teste, apper man brukte osv. så føler man seg som en outsider til hele mobilverdenen.

5. de fleste jeg kjenner har annet enn WP og de bruker ikke de samme social appene som jeg kan bruke

6. det som kanskje ble litt dråpen for meg er at Microsoft nylig kom ut med nyheten om at de skal lansere Surface Phone uten å si noe om hvilket OS denne skal kjøre etc. og det gir veldig vaklende signaler om fremtidig strategi.

7. utviklingen og lanseringen av W10M går mye tregere (virker nedprioritert og uferdig) enn jeg hadde håpet og det gir tvil om MS faktisk er "all inn" på dette eller har begynt å tenke på alternative strategier. 
8. At telefoner pre-950 ikke får noen klar dato på når vi kan installere en release av W10M var ingen positiv ende på 2015 som begynte lovende.

Så i det store og hele var jeg veldig positiv på satsingen til Microsoft i starten av året og utover sommeren. Windows 10, W10M, Onedrive, Appstore etc. Hele økosystemet virket nå veldig lovende med mulighet for bedre integrasjon mellom enhetene enn noen andre aktører. Men nå mot slutten av året synes jeg det hele vakler veldig så jeg kommer til å vente til slutten av januar før jeg tar en beslutning om jeg går for 950 eller noe helt annet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

Litt OT, men har du prøvd nye nexusene? Jeg kommer fra mange år med iPhone og syns Nexus 6P er minst like smooth som min iPhone 6. 

 

hmm, kanskje jeg skal ta en titt en Nexus neste gang jeg er ute en tur. Takk for tipset. :)

 

 

sitter å leser på 950 nå, merker ingen slik "forsinkelse" :)

 

Nå kan det ha vært en bug på telefonen hos Expert, evnt at jeg er veldig pirkete, Så om går jeg forbi en 950 i en annen butikk skal jeg teste en gang til. Det kan ha vært en mandagsmodell som var utstilt. :)

Lenke til kommentar

svar til chri-ot:

 

Jeg har hatt 640XL for å teste Microsoft sin nye satsing på mobilplattform. Selv denne billige telefonen er en meget god enhet, men det er en del ting som etter 5 måneder bruk trekker ned.

 

1. spotify appen har blitt veldig treg etter en eller annen oppdatering. start samt valg kan ta 10-15 sekunder.

2. copy/paste fungerer ikke like godt som på android og ios

3. opplever at simkort og minnekort en gang eller to i måneden mister kontakt med telefonen

4. etter 5 måneder har App mangelen begynt å tære på. I starten var dette greit men etterhvert som det skrives om apper man vil teste, apper man brukte osv. så føler man seg som en outsider til hele mobilverdenen.

5. de fleste jeg kjenner har annet enn WP og de bruker ikke de samme social appene som jeg kan bruke

6. det som kanskje ble litt dråpen for meg er at Microsoft nylig kom ut med nyheten om at de skal lansere Surface Phone uten å si noe om hvilket OS denne skal kjøre etc. og det gir veldig vaklende signaler om fremtidig strategi.

7. utviklingen og lanseringen av W10M går mye tregere (virker nedprioritert og uferdig) enn jeg hadde håpet og det gir tvil om MS faktisk er "all inn" på dette eller har begynt å tenke på alternative strategier. 

8. At telefoner pre-950 ikke får noen klar dato på når vi kan installere en release av W10M var ingen positiv ende på 2015 som begynte lovende.

 

Så i det store og hele var jeg veldig positiv på satsingen til Microsoft i starten av året og utover sommeren. Windows 10, W10M, Onedrive, Appstore etc. Hele økosystemet virket nå veldig lovende med mulighet for bedre integrasjon mellom enhetene enn noen andre aktører. Men nå mot slutten av året synes jeg det hele vakler veldig så jeg kommer til å vente til slutten av januar før jeg tar en beslutning om jeg går for 950 eller noe helt annet.

 

 

Takk for et godt gjennomtenkt innlegg.

De første problemene høres ut som programvarefeil som egentlig aldri burde vært der...

App problematikken ser jeg, og det bør absolutt innveies i valget av Windowsplattformen. Jeg også har blitt litt bitt av markedsføringen til Microsoft og blitt veldig hekta på den tette integrasjonen de lover, så også jeg håper MS får ut fingeren og får bevist at dette fungerer. 

Slik jeg tenker nå er at jeg forblir med min iPhone 6 en stund til, kanskje plukker jeg opp en 930 eller noe på Finn, bare for å teste litt. Så får vi se om det kommer en Surface Phone som virkelig er så bra som Microsoft lover. Jeg har troa! :ph34r:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har den siste tiden siklet på de nye lumiaene, og vurderer å bytte inn iPhonen.

Dere som har gjort overgangen enten fra ios eller Android, er det yay or nay? Hvis vi ser bort fra at Snapchat ikke finnes, er det noe annet negativt som gjør at iPhonen/Androiden savnes?

 

Slik jeg ser det så er det Apps som går igjen, men i følge min lille research finnes alle apper jeg bruker nå i appbutikken til Microsoft (utenom Snapchat). Så Appproblematikken er ikke ankepunktet for min del.

 

 

For de som har, eller har tenkt å anskaffe smartklokke, er det vel lite som er kompatibelt med Windows. Jeg vet at det lages tredjeparts apper til Pebble, men med begrenset funksjonalitet. 

 

Så sjekk dette med kompatibilitet og funksjonalitet nøye før du handler smartklokke og har windows-telefon, eller før du handler windows-telefon og har smartklokke.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...