Gå til innhold

TEST: iPad Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Du kan jo høre med de om du får apple-brandet papir også.

 

AtW

 

Uff...du er der ja...da tror jeg vi dropper videre diskusjoner...

 

Ja, vi får se på det da, du har jo sagt du skal droppe videre diskusjoner med meg mange ganger.

 

AtW

Ok...en liten kommentar da...

 

Jeg diskuterer gjerne med deg og andre, men når du tyr til barnsligheter og latterlige stikk, så blir det bare alt for dumt. Hvis du (og andre) dropper det, så blir diskusjonene her inne mye mer givende for alle.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er "Pro" i dette produktet vs en mindre ipad? Den er større og har penn? Sammenlignet med hva jeg forbinder og forventer at er skikkelig arbeidsverktøy, faller denne i alle fall veldig utenfor og kan ikke sammenlignes med en SP4. Ut over det er det helt sikkert et solid og godt produkt, men du betaler mye for et stort nettbrett her..

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er "Pro" i dette produktet vs en mindre ipad? Den er større og har penn? Sammenlignet med hva jeg forbinder og forventer at er skikkelig arbeidsverktøy, faller denne i alle fall veldig utenfor og kan ikke sammenlignes med en SP4. Ut over det er det helt sikkert et solid og godt produkt, men du betaler mye for et stort nettbrett her..

Er det navnet du reagerer på? Den heter iPad Pro, den kunne sikkert fått et annet navn som iPad Plus, iPad xl, iPad Litt Større, iPad Large, iPad Penn, iPad hvasomhelst...

 

Men det heter ikke noe annet enn iPad Pro.

 

Nei, du har helt rett, den kan ikke sammenlignes med SP4. Akkurat som SP4 ikke sammenlignes med iPad Pro. Det er to ganske ulike dingser som dekker ulike ønsker og behov, og derfor bør de ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Pro er gjerne forbundet med profesjonell bruk, dvs i et arbeid, det gir inntrykk av at målgruppen er folk som skal gjøre profesjonelt arbeid. Så navnet har noe å si.

 

AtW

Jepp, den heter Pro, og den dekker allerede mange brukere sitt profesjonelle behov. Som allerede nevnt, jeg tror at iPad Pro vil dekke veldig mange flere profesjonelle behov mot slutten av neste år.

 

Så for meg er Pro et helt riktig navn.

Lenke til kommentar

Pro er gjerne forbundet med profesjonell bruk, dvs i et arbeid, det gir inntrykk av at målgruppen er folk som skal gjøre profesjonelt arbeid. Så navnet har noe å si.

 

AtW

Kanskje du kan definere hva denne Note-Pro-modellen er brukt til i profesjonell bruk?

 

Jeg har brukt, og omgås folk som bruker iPad til såkalt profesjonell bruk, men har aldri sett noen har brukt den i min/deres bransje, men jeg VET at noen har bestilt nye iPad Pro nettopp pga størrelse og overlegen ytelse som de forsåvidt var vant med fra iPadene som de bruker...

 

En annen ting, den veier mer enn iPad Pro men får 10/10, med flere minuser og vekten er ikke nevnt en gang...

 

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-pro-12-2-lte/157240/alle

Lenke til kommentar

 

Pro er gjerne forbundet med profesjonell bruk, dvs i et arbeid, det gir inntrykk av at målgruppen er folk som skal gjøre profesjonelt arbeid. Så navnet har noe å si.

 

AtW

Kanskje du kan definere hva denne Note-Pro-modellen er brukt til i profesjonell bruk?

 

Jeg har brukt, og omgås folk som bruker iPad til såkalt profesjonell bruk, men har aldri sett noen har brukt den i min/deres bransje, men jeg VET at noen har bestilt nye iPad Pro nettopp pga størrelse og overlegen ytelse som de forsåvidt var vant med fra iPadene som de bruker...

 

En annen ting, den veier mer enn iPad Pro men får 10/10, med flere minuser og vekten er ikke nevnt en gang...

 

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-pro-12-2-lte/157240/alle

 

 

Jeg ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre? Mener du Pro-navnet ikke vanligvis peker på profesjonell bruk?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke helt hva som er "Pro" i dette produktet vs en mindre ipad? Den er større og har penn? Sammenlignet med hva jeg forbinder og forventer at er skikkelig arbeidsverktøy, faller denne i alle fall veldig utenfor og kan ikke sammenlignes med en SP4. Ut over det er det helt sikkert et solid og godt produkt, men du betaler mye for et stort nettbrett her..

Er det navnet du reagerer på? Den heter iPad Pro, den kunne sikkert fått et annet navn som iPad Plus, iPad xl, iPad Litt Større, iPad Large, iPad Penn, iPad hvasomhelst...

 

Men det heter ikke noe annet enn iPad Pro.

 

Nei, du har helt rett, den kan ikke sammenlignes med SP4. Akkurat som SP4 ikke sammenlignes med iPad Pro. Det er to ganske ulike dingser som dekker ulike ønsker og behov, og derfor bør de ikke sammenlignes.

Selvsagt har navnet på enheten noe å si, da den henger sammen med segmentet Apple promoterer det mot. Ergo er det implisitt en forventning om funksjonalitet og muligheter som denne ikke leverer.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tenk å ligge i sengen og miste den murblokken i tryne ^^

 

To ting...:

Det er ikke en murblokk.

Hvor ofte mister man noe som helst i tryne?

- Det er en murblokk.

- Man kommer til å miste den i trynet.

Javel...:-///

 

Hvor mange ting har du mista i tryne?

 

 

(Jeg går nesten ut fra at du egentlig er ironisk...:-))

Alle telefonene mine. Og nettbrettene mine.

 

Når man ligger på rygg i senga å trykker så mister man det alltid i annsiktet.

Lenke til kommentar

 

 

Pro er gjerne forbundet med profesjonell bruk, dvs i et arbeid, det gir inntrykk av at målgruppen er folk som skal gjøre profesjonelt arbeid. Så navnet har noe å si.

 

AtW

 

Kanskje du kan definere hva denne Note-Pro-modellen er brukt til i profesjonell bruk?

Jeg har brukt, og omgås folk som bruker iPad til såkalt profesjonell bruk, men har aldri sett noen har brukt den i min/deres bransje, men jeg VET at noen har bestilt nye iPad Pro nettopp pga størrelse og overlegen ytelse som de forsåvidt var vant med fra iPadene som de bruker...

En annen ting, den veier mer enn iPad Pro men får 10/10, med flere minuser og vekten er ikke nevnt en gang...http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-pro-12-2-lte/157240/alle

 

Jeg ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre? Mener du Pro-navnet ikke vanligvis peker på profesjonell bruk?

 

AtW

Det har alt med saken å gjøre, du påstår at skal man bruke Pro navnet så må det gjerne ha noe med profesjonell bruk å gjøre, jeg har nevnt bruk der vanlig iPad brukes, så jeg spør deg hvilket profesjonell bruk Note Pro er brukt til siden DET brettet er proff nok til å kunne bruke Pro navnet, men ikke iPad Pro...
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tenk å ligge i sengen og miste den murblokken i tryne ^^

To ting...:

Det er ikke en murblokk.

Hvor ofte mister man noe som helst i tryne?

- Det er en murblokk.

- Man kommer til å miste den i trynet.

Javel...:-///

Hvor mange ting har du mista i tryne?

(Jeg går nesten ut fra at du egentlig er ironisk...:-))

Alle telefonene mine. Og nettbrettene mine.

Når man ligger på rygg i senga å trykker så mister man det alltid i annsiktet.

Så du ligger på ryggen med telefonen og nettbrettene rett over ansiktet og mister de gang på gang i trynet. Tror jeg anbefaler deg å slutte med mobile dingser...

 

(...men jeg tror kanskje først og fremst at du forsøker å være ironisk...)

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke helt hva som er "Pro" i dette produktet vs en mindre ipad? Den er større og har penn? Sammenlignet med hva jeg forbinder og forventer at er skikkelig arbeidsverktøy, faller denne i alle fall veldig utenfor og kan ikke sammenlignes med en SP4. Ut over det er det helt sikkert et solid og godt produkt, men du betaler mye for et stort nettbrett her..

Er det navnet du reagerer på? Den heter iPad Pro, den kunne sikkert fått et annet navn som iPad Plus, iPad xl, iPad Litt Større, iPad Large, iPad Penn, iPad hvasomhelst...

Men det heter ikke noe annet enn iPad Pro.

Nei, du har helt rett, den kan ikke sammenlignes med SP4. Akkurat som SP4 ikke sammenlignes med iPad Pro. Det er to ganske ulike dingser som dekker ulike ønsker og behov, og derfor bør de ikke sammenlignes.

Selvsagt har navnet på enheten noe å si, da den henger sammen med segmentet Apple promoterer det mot. Ergo er det implisitt en forventning om funksjonalitet og muligheter som denne ikke leverer.

Jo, den leverer det mer enn godt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Pro er gjerne forbundet med profesjonell bruk, dvs i et arbeid, det gir inntrykk av at målgruppen er folk som skal gjøre profesjonelt arbeid. Så navnet har noe å si.

 

AtW

Kanskje du kan definere hva denne Note-Pro-modellen er brukt til i profesjonell bruk?

Jeg har brukt, og omgås folk som bruker iPad til såkalt profesjonell bruk, men har aldri sett noen har brukt den i min/deres bransje, men jeg VET at noen har bestilt nye iPad Pro nettopp pga størrelse og overlegen ytelse som de forsåvidt var vant med fra iPadene som de bruker...

En annen ting, den veier mer enn iPad Pro men får 10/10, med flere minuser og vekten er ikke nevnt en gang...http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-pro-12-2-lte/157240/alle

 

Jeg ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre? Mener du Pro-navnet ikke vanligvis peker på profesjonell bruk?

 

AtW

Det har alt med saken å gjøre, du påstår at skal man bruke Pro navnet så må det gjerne ha noe med profesjonell bruk å gjøre, jeg har nevnt bruk der vanlig iPad brukes, så jeg spør deg hvilket profesjonell bruk Note Pro er brukt til siden DET brettet er proff nok til å kunne bruke Pro navnet, men ikke iPad Pro...

 

 

Har ikke sagt en pukk om at Note Pro er proff nok til å bruke pro navnet, jeg kjenner ikke produktet særlig godt, vennligst hold stråmennene dine for deg selv.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Pro er gjerne forbundet med profesjonell bruk, dvs i et arbeid, det gir inntrykk av at målgruppen er folk som skal gjøre profesjonelt arbeid. Så navnet har noe å si.

 

AtW

 

Kanskje du kan definere hva denne Note-Pro-modellen er brukt til i profesjonell bruk?

Jeg har brukt, og omgås folk som bruker iPad til såkalt profesjonell bruk, men har aldri sett noen har brukt den i min/deres bransje, men jeg VET at noen har bestilt nye iPad Pro nettopp pga størrelse og overlegen ytelse som de forsåvidt var vant med fra iPadene som de bruker...

En annen ting, den veier mer enn iPad Pro men får 10/10, med flere minuser og vekten er ikke nevnt en gang...http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-pro-12-2-lte/157240/alle

 

Jeg ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre? Mener du Pro-navnet ikke vanligvis peker på profesjonell bruk?

 

AtW

Det har alt med saken å gjøre, du påstår at skal man bruke Pro navnet så må det gjerne ha noe med profesjonell bruk å gjøre, jeg har nevnt bruk der vanlig iPad brukes, så jeg spør deg hvilket profesjonell bruk Note Pro er brukt til siden DET brettet er proff nok til å kunne bruke Pro navnet, men ikke iPad Pro...

 

Har ikke sagt en pukk om at Note Pro er proff nok til å bruke pro navnet, jeg kjenner ikke produktet særlig godt, vennligst hold stråmennene dine for deg selv.

 

AtW

Hvor godt kjenner du iPad Pro da?

Lenke til kommentar

Bedre enn note pro ihvertfall. Jeg tipper ca like godt som deg.

 

AtW

Antagelig. iPad Pro har jo nettopp begynt å komme i handelen, så det er ganske sikkert begrenset erfaring med det spesielle produktet hos de fleste av oss. Dermed blir det meste synsing uansett. Jeg har riktignok noen år erfaring med iPad, og så forskjellig er antagelig ikke disse produktene at den erfaringen er helt uten relevanse.

 

Hvor lang erfaring har du med iPad?

Lenke til kommentar

De har fått inn demoeksemplarer i noen butikker nå, så man kan jo stikke innom en og gjøre seg opp sin egen mening. Førsteinntrykket er riktignok labert, hjemmeskjermen har ikke flere kolonner enn før, det er bare større avstand mellom ikonene. Vi får vente på iOS 10, så er det forhåpentlig fikset. Man må nesten inn i applikasjonene for å se hvordan alt funker. Håper min kommer snart.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...