Gå til innhold

TEST: iPad Pro


Anbefalte innlegg

 

 

 

Pro er gjerne forbundet med profesjonell bruk, dvs i et arbeid, det gir inntrykk av at målgruppen er folk som skal gjøre profesjonelt arbeid. Så navnet har noe å si.

 

AtW

 

Kanskje du kan definere hva denne Note-Pro-modellen er brukt til i profesjonell bruk?

Jeg har brukt, og omgås folk som bruker iPad til såkalt profesjonell bruk, men har aldri sett noen har brukt den i min/deres bransje, men jeg VET at noen har bestilt nye iPad Pro nettopp pga størrelse og overlegen ytelse som de forsåvidt var vant med fra iPadene som de bruker...

En annen ting, den veier mer enn iPad Pro men får 10/10, med flere minuser og vekten er ikke nevnt en gang...http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-pro-12-2-lte/157240/alle

 

Jeg ser ikke helt hva dette har med saken å gjøre? Mener du Pro-navnet ikke vanligvis peker på profesjonell bruk?

 

AtW

Det har alt med saken å gjøre, du påstår at skal man bruke Pro navnet så må det gjerne ha noe med profesjonell bruk å gjøre, jeg har nevnt bruk der vanlig iPad brukes, så jeg spør deg hvilket profesjonell bruk Note Pro er brukt til siden DET brettet er proff nok til å kunne bruke Pro navnet, men ikke iPad Pro...

Tja, bare det at note pro har støtte for mus og ekte multitasking med apper i vinduer vil jo gjøre den bedre egnet til omtrent alt av "kontor" arbeid. Det at den har et filsystem og mulighet for minnekort gjør den også langt mer allsidig. Du kan også lagre og laste opp alt av filtyper, også filtyper som ikke er kjent for systemet.

 

Kan se at ipad pro kan være et godt supplement til feks illustratører og lignende, men om du ikke tilhører den gruppen så er vell ipad air like "pro" som storebroren, bare langt mer anvendelig. De burde heller kalt den ipad plus og lansert en "pro" med osx, eller isåfall et oppgradert ios med større fleksibilitet. Slik den er nå er den bare en større ipad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med pro navnet, så plasserer Apple den i samme kategori som Macbook Pro og Mac Pro.

 

Den hører hjemme der om tegnebrett er hovedårsaken til at du kjøpte den. Da kan du ute på reise bruke forlengelsene til Autodesk og Adobe for å jobbe med prosjekter du vanligvis ville trengt laptopen til. Og når du er hjemme så kan den erstatte Wacom tegnebrettet ditt, pga den kan fungere som en utvidelse av skjermen på din laptop/stasjonære.

  • Dette er altså interessant for designere, illustratører, arkitekter, osv.

For industridesignere, arkitekter og ingeniører som jobber mye i CAD-programvare (typisk produsert av Autodesk), så synes jeg det er vanskelig å uttale meg før jeg har testet det. Men det jeg vet, etter å ha jobbet mye i AutoCad, er at jeg jobber 2-3 ganger raskere med en ekstern mus, enn jeg gjør med touchpaden på min Macbook Pro (ja, jeg har faktisk tatt tiden). Derfor synes jeg det er dårlig at iOS/iPad Pro ikke støtter dette. En kan kanskje argumentere for at de gangene en har plass til å sitte med ekstern mus, så har en også plass til å dra opp laptopen sin. Men da havner man i en situasjon der en har behov for å ta med seg både Macbooken og iPaden ute på reise. Med iPad Air, så hadde dette gått greit. Men nå er iPad Pro så stor, at det vil gå utover mengden andre ting en kan ta med seg, når en f.eks er på flyreise og trenger å reise uten innsjekket bagasje.

  • Det er riktignok mulig at det å jobbe med touch + tastatur, fungerer bedre enn det å jobbe med tastatur og trackpad. Men ettersom Autodesk sine apper til iPad Pro er forenklede utgaver av de en har på OSX/Windows, så vil jeg kanskje ikke tro det. Og spesielt når en sitter på hotellrommet, så vil det å jobbe på laptopen alltid være å foretrekke.

For fotografer, så er støtten for RAW svært dårlig. Det fungerer i Photos, men den lagrer den endelige resultatet som JPEG... Lighroom for iOS får ikke tilgang til disse filene, dermed blir det ubrukelig for fotografer, som ikke vil kunne starte redigeren på sin iPad, for så å fortsette når de kommer hjem.

  • Dette høres riktignok ikke ut som det vanskeligste å fikse, og jeg kan se for meg at Apple er interessert i å få dette på plass. Men i dag er det litt slik at fotografer stort sett bare bruker iPaden sin til å vise frem bilder, så får vi se hvordan det eventuelt utvikler seg til noe mer funksjonelt.

For utviklere, så mangler Apple sitt eget tastatur funksjonstaster (f1-f12), hvilket begrenser mulighetene for hotkey i svært stor grad. Dette kan riktignok løses med tastaturet til Logitech. Vil tro at mappe og filstruktur kan fikses internt i programmet, med sync mot iCloud/Drive/Dropbox/Git. Så enkel programmering, der en ikke har behov for terminal, kan sikkert gjøres på iPad Pro helt greit.

 

Det siste punktet er de som har behov for å bruke Word/Pages og Excel/Numbers, ect. (Altså "alle", inklusive de nevnt over). Dette fungerer bra allerede i dag, med Dropbox, iCloud eller Google Drive. Den eneste haken blir igjen for de som skulle ønske å kunne bruke ekstern mus, eller ha tilgang til filstruktur. Men her ser det ut som om Apple har tatt et standpunkt om at dette er en fusjonering de ikke ønsker, (i motsetning til Windows som har kjørt den helt ut i andre retningen).

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt denne negative kritikken til at Apple kommer med en iPad med større skjerm. Jeg husker den gangen jeg startet med data på første halvdel av 80-tallet, vi hadde vel kanskje 12-14 tommer skjerm på våre stasjonære PC. Det var luksus å få 17" skjerm. Nå er det vel ingen som har skjermer under 20"... At skjermstørrelsen øker og at man dermed får større arbeidsflate har da alltid vært positivt. Det er da like naturlig på mobile maskiner/nettbrett som uansett er naturlig å betjene med to hender.

 

Så er det altså noen som henger seg opp i at Apple har kalt den iPad Pro, og at den ikke er profesjonell nok til å fortjene Pro-navnet. For meg blir det rart, den dekker allerede flere yrkesgrupper sitt profesjonelle behov, og kommer helt sikkert til å dekke mange flere sitt profesjonelle behov. Selvsagt vil den ikke dekke absolutt alle sitt profesjonelle behov, akkurat det er det faktisk INGEN maskin som gjør.

 

Nå ser det ut til at Samsung kanskje kommer med et 18" nettbrett. Det høres for meg i overkant stort ut, men jeg vil da tro at det er mange som kommer til å syns at det er helt perfekt for det behovet de har. Da er det i så fall et fint produkt for dem, og Samsung vil kanskje selge mange nok til å tjene penger på det. iPad Pro er da ikke større enn snaut 13", det er ikke en gigant som ikke passer i en helt vanlig bæreveske, Det er jo lite nok til å bære i hånda, samtidig som det for mange har en etterlengtet større arbeidsflate enn dagens iPad.

 

Ikke skjønner jeg at dette er så forferdelig galt...

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt denne negative kritikken til at Apple kommer med en iPad med større skjerm. Jeg husker den gangen jeg startet med data på første halvdel av 80-tallet, vi hadde vel kanskje 12-14 tommer skjerm på våre stasjonære PC. Det var luksus å få 17" skjerm. Nå er det vel ingen som har skjermer under 20"... At skjermstørrelsen øker og at man dermed får større arbeidsflate har da alltid vært positivt. Det er da like naturlig på mobile maskiner/nettbrett som uansett er naturlig å betjene med to hender.

 

Så er det altså noen som henger seg opp i at Apple har kalt den iPad Pro, og at den ikke er profesjonell nok til å fortjene Pro-navnet. For meg blir det rart, den dekker allerede flere yrkesgrupper sitt profesjonelle behov, og kommer helt sikkert til å dekke mange flere sitt profesjonelle behov. Selvsagt vil den ikke dekke absolutt alle sitt profesjonelle behov, akkurat det er det faktisk INGEN maskin som gjør.

 

Nå ser det ut til at Samsung kanskje kommer med et 18" nettbrett. Det høres for meg i overkant stort ut, men jeg vil da tro at det er mange som kommer til å syns at det er helt perfekt for det behovet de har. Da er det i så fall et fint produkt for dem, og Samsung vil kanskje selge mange nok til å tjene penger på det. iPad Pro er da ikke større enn snaut 13", det er ikke en gigant som ikke passer i en helt vanlig bæreveske, Det er jo lite nok til å bære i hånda, samtidig som det for mange har en etterlengtet større arbeidsflate enn dagens iPad.

 

Ikke skjønner jeg at dette er så forferdelig galt...

 

Egentlig ikke så merkelig når den er så begrenset som den er. I jobbsammenheng er ipad stort sett et tilbehør som gjør spesifikke oppgaver, finnes nok de som kan erstatte pcen sin med denne, men tviler på det er mange. Når det eneste som er "pro" med denne er prisen så er det ikke rart folk reagerer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg forstår ikke helt denne negative kritikken til at Apple kommer med en iPad med større skjerm. Jeg husker den gangen jeg startet med data på første halvdel av 80-tallet, vi hadde vel kanskje 12-14 tommer skjerm på våre stasjonære PC. Det var luksus å få 17" skjerm. Nå er det vel ingen som har skjermer under 20"... At skjermstørrelsen øker og at man dermed får større arbeidsflate har da alltid vært positivt. Det er da like naturlig på mobile maskiner/nettbrett som uansett er naturlig å betjene med to hender.

Så er det altså noen som henger seg opp i at Apple har kalt den iPad Pro, og at den ikke er profesjonell nok til å fortjene Pro-navnet. For meg blir det rart, den dekker allerede flere yrkesgrupper sitt profesjonelle behov, og kommer helt sikkert til å dekke mange flere sitt profesjonelle behov. Selvsagt vil den ikke dekke absolutt alle sitt profesjonelle behov, akkurat det er det faktisk INGEN maskin som gjør.

Nå ser det ut til at Samsung kanskje kommer med et 18" nettbrett. Det høres for meg i overkant stort ut, men jeg vil da tro at det er mange som kommer til å syns at det er helt perfekt for det behovet de har. Da er det i så fall et fint produkt for dem, og Samsung vil kanskje selge mange nok til å tjene penger på det. iPad Pro er da ikke større enn snaut 13", det er ikke en gigant som ikke passer i en helt vanlig bæreveske, Det er jo lite nok til å bære i hånda, samtidig som det for mange har en etterlengtet større arbeidsflate enn dagens iPad.

Ikke skjønner jeg at dette er så forferdelig galt...

Egentlig ikke så merkelig når den er så begrenset som den er. I jobbsammenheng er ipad stort sett et tilbehør som gjør spesifikke oppgaver, finnes nok de som kan erstatte pcen sin med denne, men tviler på det er mange. Når det eneste som er "pro" med denne er prisen så er det ikke rart folk reagerer.

Det rareste er at de som virkelig reagerer er de som overhode ikke er interessert i å kjøpe denne, eller noe som helst annet fra Apple...:-)

 

Så er det selvsagt noen som faktisk er Apple-kunder som heller ikke vil kjøpe seg en iPad Pro, men det er da helt greit. De syns vel enten den er for stor eller for dyr. Men det er antagelig mange nok som syns den er helt perfekt for alle de elementer som betyr noe for dem: altså at den dekker behovet, er riktig størrelse og har en riktig pris.

 

Jeg har en følelse av at den uansett ikke er riktig for deg...:-)

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt denne negative kritikken til at Apple kommer med en iPad med større skjerm. Jeg husker den gangen jeg startet med data på første halvdel av 80-tallet, vi hadde vel kanskje 12-14 tommer skjerm på våre stasjonære PC. Det var luksus å få 17" skjerm. Nå er det vel ingen som har skjermer under 20"... At skjermstørrelsen øker og at man dermed får større arbeidsflate har da alltid vært positivt. Det er da like naturlig på mobile maskiner/nettbrett som uansett er naturlig å betjene med to hender.

 

Så er det altså noen som henger seg opp i at Apple har kalt den iPad Pro, og at den ikke er profesjonell nok til å fortjene Pro-navnet. For meg blir det rart, den dekker allerede flere yrkesgrupper sitt profesjonelle behov, og kommer helt sikkert til å dekke mange flere sitt profesjonelle behov. Selvsagt vil den ikke dekke absolutt alle sitt profesjonelle behov, akkurat det er det faktisk INGEN maskin som gjør.

 

Nå ser det ut til at Samsung kanskje kommer med et 18" nettbrett. Det høres for meg i overkant stort ut, men jeg vil da tro at det er mange som kommer til å syns at det er helt perfekt for det behovet de har. Da er det i så fall et fint produkt for dem, og Samsung vil kanskje selge mange nok til å tjene penger på det. iPad Pro er da ikke større enn snaut 13", det er ikke en gigant som ikke passer i en helt vanlig bæreveske, Det er jo lite nok til å bære i hånda, samtidig som det for mange har en etterlengtet større arbeidsflate enn dagens iPad.

 

Ikke skjønner jeg at dette er så forferdelig galt...

 

Hvem er det du mener har kommet med negativ kritikk over at det finnes en ipad med større skjerm i seg selv?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem er det du mener har kommet med negativ kritikk over at det finnes en ipad med større skjerm i seg selv?

 

AtW

Bare å kikke gjennom tråden det, AtW. Du finner de sikkert selv, de er ikke så vanskelig å finne...:-)

 

Men det er helt supert hvis det faktisk er sånn at folk stort sett er positive til en større iPad.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

Hvem er det du mener har kommet med negativ kritikk over at det finnes en ipad med større skjerm i seg selv?

 

AtW

Bare å kikke gjennom tråden det, AtW. Du finner de sikkert selv, de er ikke så vanskelig å finne...:-)

 

Men det er helt supert hvis det faktisk er sånn at folk stort sett er positive til en større iPad.

 

 

Jo, det synes jeg faktisk, det er mange som ikke er imponert, eller synes kombinasjonen ikke er god nok, eller mener det ikke er noe for de. Jeg kan ikke huske å ha sett noen som er kritisk til at apple får en modell med større skjerm i seg selv.

 

Å ikke være negativ til at produktet finnes er forøvrig ikke det samme som å være positiv til produktet på "personlig basis".

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvem er det du mener har kommet med negativ kritikk over at det finnes en ipad med større skjerm i seg selv?

AtW

 

Bare å kikke gjennom tråden det, AtW. Du finner de sikkert selv, de er ikke så vanskelig å finne...:-)

Men det er helt supert hvis det faktisk er sånn at folk stort sett er positive til en større iPad.

 

Jo, det synes jeg faktisk, det er mange som ikke er imponert, eller synes kombinasjonen ikke er god nok, eller mener det ikke er noe for de. Jeg kan ikke huske å ha sett noen som er kritisk til at apple får en modell med større skjerm i seg selv.

 

Å ikke være negativ til at produktet finnes er forøvrig ikke det samme som å være positiv til produktet på "personlig basis".

 

AtW

Flott. Ingenting er bedre enn at jeg har feil opplevelse. Bare fint at folk er positive til produktet uten at de kjøper det. Det bør kanskje være litt mer enn bare å være positiv til noe for at noen kjøper seg noe, det bør kanskje også dekke et behov, hvert fall sånn nogenlunde...

 

For min del er mest mulig gøy i livet noe jeg lever for, så jeg gidder ikke tenke så alt for mye lenger. Har jeg lyst på noe, og råd til det, så kjøper jeg det antagelig. Trenger egentlig ikke være så mye mer tenking enn det...

Lenke til kommentar

Det rareste er at de som virkelig reagerer er de som overhode ikke er interessert i å kjøpe denne, eller noe som helst annet fra Apple...:-)

 

Så er det selvsagt noen som faktisk er Apple-kunder som heller ikke vil kjøpe seg en iPad Pro, men det er da helt greit. De syns vel enten den er for stor eller for dyr. Men det er antagelig mange nok som syns den er helt perfekt for alle de elementer som betyr noe for dem: altså at den dekker behovet, er riktig størrelse og har en riktig pris.

 

Jeg har en følelse av at den uansett ikke er riktig for deg...:-)

 

Hadde ipad pro levd opp til navnet sitt hadde den vært høyst aktuell for min del. Slik den er nå er den ikke det. Jeg har alltid kjøpt produkter som jeg vet dekker mine behov, uavhengig av produsent. Men du har helt rett, akkurat denne er ikke for meg, hadde jeg hatt behov for enda et produkt for konsumering hadde jeg heller kjøpt en ipad air.

Lenke til kommentar

Hadde ipad pro levd opp til navnet sitt hadde den vært høyst aktuell for min del. Slik den er nå er den ikke det. Jeg har alltid kjøpt produkter som jeg vet dekker mine behov, uavhengig av produsent. Men du har helt rett, akkurat denne er ikke for meg, hadde jeg hatt behov for enda et produkt for konsumering hadde jeg heller kjøpt en ipad air.

Den er grei, da finnes det sikkert noe annet for deg...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelte ønsker kanskje å ha en litt mer givende diskusjon enn "kjøp noe som passer deg"...

 

AtW

"Apple-branded papir"...syns du det er innspill som gir en litt mer givende diskusjon?

 

Dessuten er det fortsatt ganske få som har personlig erfaring med iPad Pro, så det er kanskje begrenset hvor givende diskusjonene blir enda. Men vent noen måneder, da kan det tenkes at det er mange her med personlige erfaringer...

Endret av rogkas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enkelte ønsker kanskje å ha en litt mer givende diskusjon enn "kjøp noe som passer deg"...

 

AtW

"Apple-branded papir"...syns du det er innspill som gir en litt mer givende diskusjon?

 

Dessuten er det fortsatt ganske få som har personlig erfaring med iPad Pro, så det er kanskje begrenset hvor givende diskusjonene blir enda. Men vent noen måneder, da kan det tenkes at det er mange her med personlige erfaringer...

 

 

Ja, det synes jeg faktisk er hakket mer givende enn den samme selvfølgeligheten gjentatt for sikkert 100de gang.

 

Om du ikke synes det er interessant å diskutere produkt før de er allment tilgjengelig, så er det ingen som tvinger deg.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Enkelte ønsker kanskje å ha en litt mer givende diskusjon enn "kjøp noe som passer deg"...

AtW

 

"Apple-branded papir"...syns du det er innspill som gir en litt mer givende diskusjon?

Dessuten er det fortsatt ganske få som har personlig erfaring med iPad Pro, så det er kanskje begrenset hvor givende diskusjonene blir enda. Men vent noen måneder, da kan det tenkes at det er mange her med personlige erfaringer...

 

Ja, det synes jeg faktisk er hakket mer givende enn den samme selvfølgeligheten gjentatt for sikkert 100de gang.

 

Om du ikke synes det er interessant å diskutere produkt før de er allment tilgjengelig, så er det ingen som tvinger deg.

 

AtW

Awwww...du er nå alltid like åpen for at folk diskuterer på en annen måte enn deg og dine meningsløsheter. Men den er grei, vi skrur av her og nå AtW. Du finner sikkert noen annen du kan småkrangle med...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel...mange forståsegpåere her som har klare meninger og forfekter den absolutte sannhet. Er på min 5. dag med iPad pro og kan bare si følgende - det positive oppveier det negative med KLAR margin!! Det er min objektive vurdering etter å ha brukt IPP noen dager. Har en iPad air 2 som jeg har vært veldig fornøyd med, men måtte selvfølgelig teste ut IPP. Den økte vekta i forhold til air 2 er ikke noe problem for meg. I grunnen overrasket over hvor lett IPP føles gitt det du har mellom hendene. Det store plusset for meg er skjermstørrelsen. Fantastisk deilig å surfe, spille, se film osv. Er rimelig sikker på at IPP kommer til å være tilstrekkelig "pro" for meg til at jeg kan selge min MacBook pro. Men foreløpig beholder jeg begge, men en ting er sikkert. Min elskede iPad air 2 er nå lagt ut for salg.

Lenke til kommentar

Vel...mange forståsegpåere her som har klare meninger og forfekter den absolutte sannhet. Er på min 5. dag med iPad pro og kan bare si følgende - det positive oppveier det negative med KLAR margin!! Det er min objektive vurdering etter å ha brukt IPP noen dager. Har en iPad air 2 som jeg har vært veldig fornøyd med, men måtte selvfølgelig teste ut IPP. Den økte vekta i forhold til air 2 er ikke noe problem for meg. I grunnen overrasket over hvor lett IPP føles gitt det du har mellom hendene. Det store plusset for meg er skjermstørrelsen. Fantastisk deilig å surfe, spille, se film osv. Er rimelig sikker på at IPP kommer til å være tilstrekkelig "pro" for meg til at jeg kan selge min MacBook pro. Men foreløpig beholder jeg begge, men en ting er sikkert. Min elskede iPad air 2 er nå lagt ut for salg.

 

Jeg må si det er litt morsomt at du beskylder andre for å forfekte den absolutte sannhet, og deretter rett etterpå sier at det er en objektiv vurdering at det positive oppveier det negative. Tviler ikke på at du synes det, men det er ikke noen objektiv vurdering, akkurat som mine og alle andres vurderinger i tråden heller ikke er objektive eller noe som har vært forfektet som "den absolutte sannhet".

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vel...mange forståsegpåere her som har klare meninger og forfekter den absolutte sannhet. Er på min 5. dag med iPad pro og kan bare si følgende - det positive oppveier det negative med KLAR margin!! Det er min objektive vurdering etter å ha brukt IPP noen dager. Har en iPad air 2 som jeg har vært veldig fornøyd med, men måtte selvfølgelig teste ut IPP. Den økte vekta i forhold til air 2 er ikke noe problem for meg. I grunnen overrasket over hvor lett IPP føles gitt det du har mellom hendene. Det store plusset for meg er skjermstørrelsen. Fantastisk deilig å surfe, spille, se film osv. Er rimelig sikker på at IPP kommer til å være tilstrekkelig "pro" for meg til at jeg kan selge min MacBook pro. Men foreløpig beholder jeg begge, men en ting er sikkert. Min elskede iPad air 2 er nå lagt ut for salg.

 

 

Jeg må si det er litt morsomt at du beskylder andre for å forfekte den absolutte sannhet, og deretter rett etterpå sier at det er en objektiv vurdering at det positive oppveier det negative. Tviler ikke på at du synes det, men det er ikke noen objektiv vurdering, akkurat som mine og alle andres vurderinger i tråden heller ikke er objektive eller noe som har vært forfektet som "den absolutte sannhet".

 

AtW

My mistake!! Mente selvfølgelig SUBJEKTiVE vurdering. Kan ikke annet enn å forfekte den "subjektive sannhet";)

Lenke til kommentar

 

Ganske generøst med 7/10, med tanke på alle trekkene den får, både i anmeldelse og i sluttvudering, og især når samtlige av de negative aspektene som tas opp er betydelige faktorer.

 

Ellers er det selve anmeldelsen og ikke karakteren som vi lesere bør ta hensyn til, og her må jeg nesten ta av meg hatten, Finn Jarle. Jeg har tidligere vært svært kritisk til deg (og alle andre Tek-anmeldere, forøvrig), og har ofte stilt meg kritisk til det jeg føler er en apologetisk tilnærming til Apple-produkter av journalister generelt i IT-verdenen. Det er derfor musikk i mine ører å lese deg regelrett skjemme ut iPaden ved å sammenligne den både pris- og funksjonsmessig med den klart overlegne Surface Pro fra Microsoft. Kritikk mot latterlig dyr pris og dyre tilbehør, manglende fysiske tilkoblinger og begrensninger i iOS (hadde gjerne sett at dere gikk mer inn i dybden her, som for eks. ingen mulighet til direkte filoverføring via PC) er også bra at du stiller deg kritisk til. 

 

Bra jobba!

Du synes det ja??? Hva med anmeldelsen av denne, ca samme pris, veier mer uten å få minus, og som er nesten like stort, uten at det blir tatt frem som ett minus ang flyreiser, ingen minus pga tilleggsutstyr, evt tredje parts, og hvis man ser på skalaen på poengene, så er det flere 8 enn 10???

Kan noen forklare hvordan de da kan gi 10/10

http://www.tek.no/artikler/test-samsung-galaxy-note-pro-12-2-lte/157240/alle

 

Og er Tek plutselig blitt gode tegnere siden de ikke trengte proff-hjelp til å vurdere pennen i SP 4???

 

 

Har du føttene plantet godt på jorden, eller? Den enheten du linket til ble nesten for nesten 2 år siden. Det er en evighet i teknologisammenheng. Den kostet vel også litt over halvparten av det iPaden koster og tok ikke ekstra betalt for penn. I tillegg presenterte Samsung funksjoner og teknologier som iPad Pro enda mangler: støtte til mirko-SD, mulighet til å ha oppe 4 applikasjoner på en skjerm, og var ellers et kvalitetsnettbrett som utførte de fleste oppgaver, i følge anmelder. 

 

Og er Tek plutselig blitt gode tegnere siden de ikke trengte proff-hjelp til å vurdere pennen i SP 4???

 

Nå har heller ikke Microsoft gått rundt og forkynnet om SP-pennens magiske og revolusjonerende evner til profesjonell skissering, slik Apple har gjort.

 

Kanskje det er på tide at ungene kryper tilbake til lekeplassen som er IT-Avisen, og lar være å skitne til tråden med hyling og skriking?

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...