Gå til innhold

Angrepene i Paris


Anbefalte innlegg

Libya var en av rikeste land i verden. Ekstremt lav kriminalitet. Grattis høyre utdannelse. Grattis medisinsk hjelp. Levealder i snitt var en del høyre enn snitt for Europa.

Det var eit par radikale grupper i Libya, som ønsket maktkupp. Til tross at folk flest støttet Ghadaffi. Det er jo nokså logisk, når de levde så pass godt.

 

Du mener bortsett fra henrettelsene, torturen og alt det andre "morsomme" som følger med brutale diktatorer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert lett for noen å bli følelsesmessig revet med i diskusjoner som følge av frustrasjon og sinne over ting som er utenfor dems kontroll. En ting er å si sin mening innenfor strikkens grenser uten at den ryker, en helt annen ting er når man kommer med trusler. Når det er sagt er det lurt å tenke seg om noen ganger før man fyrer løs fra tastaturet og passe på at man ikke ordlegger seg feil, fordi i dag sitter som vi vet, rasissmekortet løst hos veldig mange.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

IS følger læren til Mohammed og bruker terror som et viktig virkemiddel for å skape frykt hos fienden og få de til å adlyde. Og på mange måter så lykkes de med det, mange tør ikke å kritisere Islam i frykt for at det blir møtt med vold.

IS er ikke i nærheten av å skape et like stort kalifat som Mohammed, som er et av historiens, hvis ikke det største, imperiet som har eksistert. Men det er IS sitt primære mål, å gjenskape Mohammeds kalifat.

 

Når det gjelder de såkalte moderate muslimene, så er det ikke mange av dem som ikke har middelalderske syn i dag. Selv om det kun er en liten fraksjon som er voldelige, så deler mange muslimer IS sine syn på Islam.

 

TZR5I61.png

 

 

 

 

Ser man på tallene dine så har man potensielt 1.39 Milliarder kvinnelige muslimer som kan stå imot mannen sin... De trenger bare å vite at det finnes en bedre hverdag enn å være avlsfabrikk for terrorister som sprenger seg selv i luften.

 

 

 

Ingen av de muslimske kvinnene jeg kjenner er en "avlsfabrikk for terrorister som sprenger seg selv i luften", så tror nok potensialet du skisserer der er noe overdrevet.

 

AtW

 

 

Jeg er fullstendig klar over det og jeg har selv muslimske venner som jeg har tatt en øl sammen med ( hysj hysj ) jeg generaliserte og er klar over at mange her i vesten heldigvis ikke har et såpass ille syn , men viktig at dette sprer seg blant flertallet av muslimer og at de også endrer sitt synspunkt på kvinner og likestilling for å nevne noen få ting.

 

Europeiske muslimer som har vært her  en god stund er som regel godt integrerte og ikke minst en god del av samfunnet , jeg ble selv kjent med et muslimsk vennepar gjennom jobben og har hatt det utrolig trivelig sammen med dem , som jeg skrev tidligere har vi faktisk tatt et par øl sammen (jeg lettøl mens de drakk vanlig øl ) og de liker absolutt ikke det som har skjedd i det siste.

 

Så får vi se hvordan dette utvikler seg videre , vi har muligheten for å stå tettere sammen eller vi kan begynne å kreve et "klasseskille" , sistenevnte tror jeg bare vil føre til en eskalering og videre ødeleggelse på lengre sikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Libya var en av rikeste land i verden. Ekstremt lav kriminalitet. Grattis høyre utdannelse. Grattis medisinsk hjelp. Levealder i snitt var en del høyre enn snitt for Europa.

Det var eit par radikale grupper i Libya, som ønsket maktkupp. Til tross at folk flest støttet Ghadaffi. Det er jo nokså logisk, når de levde så pass godt.

 

Du mener bortsett fra henrettelsene, torturen og alt det andre "morsomme" som følger med brutale diktatorer?

 

Vi ville nok støttet Jens Stoltenberg også, dersom han kdinappet og voldtok norske kvinner. Vi lever jo tross alt såpass godt.
Lenke til kommentar

 

 

det er så festlig å se folk skifte facebook bilde for å vær trendy.... kun derfor. hvorfor har ingen libanon flagg? døde mange der dagen før.... ikke trendy nok det sikkert.... norske folk ass, en gjeng sauer... flaut

Det er fordi Paris er nærmere, mange har også vært i Paris.

Libanon er ikke like nært oss.

 

Ingen liv er verdt mer enn andre, "libanon er så fjernt for oss" er typisk norsk pisspreik for å rettferdiggjøre forskjellsbehandling og ukultur.... vi kan ikke vende ryggen til bare på grunn av noen ekstra kilometer avstand, det blir bare dumt. Dette handler om å konsentrere fokus på vestlige land og fjerne støtte til land i deler av verden vestlige anser som "onde", helt målrettet kampanje fra facebook og media sin side og sauene følger etter. Kvalmt

 

Bullshit at det er pisspreik! Vet du hvaslags land Libanon er? Ja jeg har stor medfølelse for de som lider i konsentrasjonsleire i Nord-Korea, men jeg vifter ikke med nord-koreansk flagg av den grunn! Jeg har minimumskrav til frihet og verdier at jeg kan ikke ta ibruk et libanesisk flagg for å vise sympati med de. Da må den libanesiske staten skjerpe seg betraktelig!!!

 

Jeg er ikke noe sau, jeg kan bruke fransk flagg fordi det symboliserer mye jeg støtter. Norsk historie og samfunn er fundamentalt påvirket av Frankrike. Vi har omtrent ingen påvirkning fra Libanon. Dette handler ikke om km som du vil ha det til. Det handler om politikk, symbolikk, historie og kultur. Der er Frankrike mye nærmere oss enn Libanon sammenlignet med kilometeravstand.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

En diktator er denne som mishandler kona og ungene.

 

Så er jo spørsmålet om det å fjerne diktatoren kan gjøre vondt verre, noe det har gjort i flere tilfeller. Valget står mellom pest eller kolera.

 

Som Bill Maher sier det; Saddam og Gaddafi undertrykte "to keep shit at shoe level" 

 

Det har vist seg ørten ganger at USA innblanding ikke hjelper en dritt. 

 

Landene/regionen må selv gjøre reformasjonene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Ja, USA må slutte å blande seg. Det betyr også at vesten må godta diktaturer.

 

Kvifor skal ikke vesten det? 

Kven faen er "vesten", at de skal bestemme over alle andre land?! Er ikke nettop det som er diktatur?!

 

Er det greit at jeg kommer i huset ditt og skal fortelle korsen du skal behandle kona og opptre ungene?

Og om du nekter å la kona få bestemme like mye som du, så banker jeg shitten ut av deg. Det er vel greit? For jeg kan jo ikke se at noen "på andre siden av landet" bestemmer mer i hjemmet enn kona!

 

Hvis noen mishandler kona og ungene så må noen gripe inn.

 

En diktator er denne som mishandler kona og ungene.

 

Så er jo spørsmålet om det å fjerne diktatoren kan gjøre vondt verre, noe det har gjort i flere tilfeller. Valget står mellom pest eller kolera.

 

Vel,

 

USA og NATO gikk til krigen pga "atomvåpen", forfalska dokumenter. Og "mishandling fra Saddam.

Saddam Hussein ble dømt og henrettet for å beordra å drepe 150 mennesker. Han var også anklaget for å ha drept så mye som 50.000 i løpet av sine 30år som diktator.

I mellomtiden ble 1.000.000 drept under krigen.

 

Så nei, en MÅ ikke blande seg inn. Det er litt sånn som å kjøpe flaxlodd for 1000kr, for å ha sjansen til å vinne 50-lapp. Er det smart? Vel, men der er det menneskeliv vi snakker om.

Det er samme som om "kona og 1 unge blir mishandlet inn i huset", så sprenger du heile huset, med 10 andre unger. Og argumentasjonen "men en kan ikke bare se på det, en må no gjøre noe!"

Om du så naiv, at du virkelig trur det handler om "å redde liv", må du ta deg en tur te legen.

 

Det handler kun at USA skal tjene peng på krigen. Så blir du mata propaganda om "redde liv" og "demokrati". 

 

Kan du svare meg, kvifor USA går ikke inn i Saudi, f.eks? Der er det like mye mishandling, tortur?

Kva med Israel som ofte skyter med raketter mot Palestina. Fleire hundre unger blir drept. USA støtter Israel. Kor ble det av "å redde liv"?

Lenke til kommentar

 

Libya var en av rikeste land i verden. Ekstremt lav kriminalitet. Grattis høyre utdannelse. Grattis medisinsk hjelp. Levealder i snitt var en del høyre enn snitt for Europa.

Det var eit par radikale grupper i Libya, som ønsket maktkupp. Til tross at folk flest støttet Ghadaffi. Det er jo nokså logisk, når de levde så pass godt.

 

Du mener bortsett fra henrettelsene, torturen og alt det andre "morsomme" som følger med brutale diktatorer?

 

Det er både tortur og henrettelser i USA også. Norge slikker ræva til USA. Stoltenberg og co kan ikke suge Obama hard nok. Får aldri nok av det. Ingen bryr seg om tortur og henrettelser. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IS følger læren til Mohammed og bruker terror som et viktig virkemiddel for å skape frykt hos fienden og få de til å adlyde. Og på mange måter så lykkes de med det, mange tør ikke å kritisere Islam i frykt for at det blir møtt med vold.

IS er ikke i nærheten av å skape et like stort kalifat som Mohammed, som er et av historiens, hvis ikke det største, imperiet som har eksistert. Men det er IS sitt primære mål, å gjenskape Mohammeds kalifat.

 

Når det gjelder de såkalte moderate muslimene, så er det ikke mange av dem som ikke har middelalderske syn i dag. Selv om det kun er en liten fraksjon som er voldelige, så deler mange muslimer IS sine syn på Islam.

 

TZR5I61.png

 

Ser man på tallene dine så har man potensielt 1.39 Milliarder kvinnelige muslimer som kan stå imot mannen sin... De trenger bare å vite at det finnes en bedre hverdag enn å være avlsfabrikk for terrorister som sprenger seg selv i luften.

 

Ingen av de muslimske kvinnene jeg kjenner er en "avlsfabrikk for terrorister som sprenger seg selv i luften", så tror nok potensialet du skisserer der er noe overdrevet.

 

AtW

Jeg er fullstendig klar over det og jeg har selv muslimske venner som jeg har tatt en øl sammen med ( hysj hysj ) jeg generaliserte og er klar over at mange her i vesten heldigvis ikke har et såpass ille syn , men viktig at dette sprer seg blant flertallet av muslimer og at de også endrer sitt synspunkt på kvinner og likestilling for å nevne noen få ting.

 

Europeiske muslimer som har vært her en god stund er som regel godt integrerte og ikke minst en god del av samfunnet , jeg ble selv kjent med et muslimsk vennepar gjennom jobben og har hatt det utrolig trivelig sammen med dem , som jeg skrev tidligere har vi faktisk tatt et par øl sammen (jeg lettøl mens de drakk vanlig øl ) og de liker absolutt ikke det som har skjedd i det siste.

 

Så får vi se hvordan dette utvikler seg videre , vi har muligheten for å stå tettere sammen eller vi kan begynne å kreve et "klasseskille" , sistenevnte tror jeg bare vil føre til en eskalering og videre ødeleggelse på lengre sikt.

Med andre ord, du har ikke møtt noen særlig religiøse muslimer.

 

Det er en grunn til at de holder seg med sine egne, kulturforskjellene er så stor at du ikke hadde klart å være venn med de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Med andre ord, du har ikke møtt noen særlig religiøse muslimer.

 

Det er en grunn til at de holder seg med sine egne, kulturforskjellene er så stor at du ikke hadde klart å være venn med de.

 

 

Igjen drar du en forhastet konklusjon , jeg har bodd i flere land , deriblant Spania i 13 år og kan nok si at jeg har god erfaring med mange forskjellige kulturer , spesielt muslimer.

At de holder seg med sine egne varierer svært mye , i noen områder i Norge der de så og si blir kjeppjaget så trekker de selv sammen (kanskje ikke så rart når man opplever å bli banket , bilen får dekkene ødelagt og kalt svarting , araber dritt osv )  mens i andre bydeler så er de helt greie å ha med å gjøre.

Naboen til svigermor (som bor i etasjen over ) er trolig en religiøs muslim , men det har aldri vært noe problem for jentene hans å leke med onkelbarna mine (også jenter) eller være på besøk nede til svigermor sammen med de andre barna , den ene jenta er i dag trolig 19-20 og hun er sammen med en etnisk Norsk gutt og selv om faren ikke var helt fornøyd, så har han godtatt dette og ønsker at hun skal ha det bra.

Hvordan vet jeg dette? Fordi vi har pratet sammen og han har fortalt om sin fortid i Afghanistan , han flyktet fordi jentene hans skulle bli tvangsgiftet bort til en eldre mann på 90+ år og de var ikke akkurat store på den tiden ( 12 år siden mener jeg det var) , så ikke akkurat en så trivelig fortid.

 

Men generelt så varierer det en god del mellom muslimer på hvordan de ser på ting , akkurat det samme gjør våre religiøse "kristne nordmenn" som kan være så mangt , Jehovas vitner er jo ikke akkurat så mye å rope hurra for med tanke på hva de mener er fremtiden til de fleste mennesker og det å være "utvalgte" , på samme måte har man mange varianter av Islam og måten dette praktiseres på.

 

Forhåpentligvis kan vi få til med samfunnet våres og noen fornuftige spilleregler for samtlige religiøse en bedre utvikling for alle enn det vi har hatt nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IS følger læren til Mohammed og bruker terror som et viktig virkemiddel for å skape frykt hos fienden og få de til å adlyde. Og på mange måter så lykkes de med det, mange tør ikke å kritisere Islam i frykt for at det blir møtt med vold.

IS er ikke i nærheten av å skape et like stort kalifat som Mohammed, som er et av historiens, hvis ikke det største, imperiet som har eksistert. Men det er IS sitt primære mål, å gjenskape Mohammeds kalifat.

 

Når det gjelder de såkalte moderate muslimene, så er det ikke mange av dem som ikke har middelalderske syn i dag. Selv om det kun er en liten fraksjon som er voldelige, så deler mange muslimer IS sine syn på Islam.

 

TZR5I61.png

Ser man på tallene dine så har man potensielt 1.39 Milliarder kvinnelige muslimer som kan stå imot mannen sin... De trenger bare å vite at det finnes en bedre hverdag enn å være avlsfabrikk for terrorister som sprenger seg selv i luften.

 

Ingen av de muslimske kvinnene jeg kjenner er en "avlsfabrikk for terrorister som sprenger seg selv i luften", så tror nok potensialet du skisserer der er noe overdrevet.

 

AtW

Jeg er fullstendig klar over det og jeg har selv muslimske venner som jeg har tatt en øl sammen med ( hysj hysj ) jeg generaliserte og er klar over at mange her i vesten heldigvis ikke har et såpass ille syn , men viktig at dette sprer seg blant flertallet av muslimer og at de også endrer sitt synspunkt på kvinner og likestilling for å nevne noen få ting.

 

Europeiske muslimer som har vært her en god stund er som regel godt integrerte og ikke minst en god del av samfunnet , jeg ble selv kjent med et muslimsk vennepar gjennom jobben og har hatt det utrolig trivelig sammen med dem , som jeg skrev tidligere har vi faktisk tatt et par øl sammen (jeg lettøl mens de drakk vanlig øl ) og de liker absolutt ikke det som har skjedd i det siste.

 

Så får vi se hvordan dette utvikler seg videre , vi har muligheten for å stå tettere sammen eller vi kan begynne å kreve et "klasseskille" , sistenevnte tror jeg bare vil føre til en eskalering og videre ødeleggelse på lengre sikt.

Med andre ord, du har ikke møtt noen særlig religiøse muslimer.

 

Det er en grunn til at de holder seg med sine egne, kulturforskjellene er så stor at du ikke hadde klart å være venn med de.

virker på meg som om det er DU som ikke har møtt spesielt mange. Slår meg rett og slett som en som sitter hjemme og skriver basert på grunnløs fremmedfrykt og fiktive situasjoner du selv ser for deg. Var det ikke også du som mener USA står bak 9/11 osv? Er vel ikke din virkelighet vi andre ser som mest troverdig da
Lenke til kommentar

 

 

Med andre ord, du har ikke møtt noen særlig religiøse muslimer.

 

Det er en grunn til at de holder seg med sine egne, kulturforskjellene er så stor at du ikke hadde klart å være venn med de.

 

 

Igjen drar du en forhastet konklusjon , jeg har bodd i flere land , deriblant Spania i 13 år og kan nok si at jeg har god erfaring med mange forskjellige kulturer , spesielt muslimer.

At de holder seg med sine egne varierer svært mye , i noen områder i Norge der de så og si blir kjeppjaget så trekker de selv sammen (kanskje ikke så rart når man opplever å bli banket , bilen får dekkene ødelagt og kalt svarting , araber dritt osv )  mens i andre bydeler så er de helt greie å ha med å gjøre.

Naboen til svigermor (som bor i etasjen over ) er trolig en religiøs muslim , men det har aldri vært noe problem for jentene hans å leke med onkelbarna mine (også jenter) eller være på besøk nede til svigermor sammen med de andre barna , den ene jenta er i dag trolig 19-20 og hun er sammen med en etnisk Norsk gutt og selv om faren ikke var helt fornøyd, så har han godtatt dette og ønsker at hun skal ha det bra.

Hvordan vet jeg dette? Fordi vi har pratet sammen og han har fortalt om sin fortid i Afghanistan , han flyktet fordi jentene hans skulle bli tvangsgiftet bort til en eldre mann på 90+ år og de var ikke akkurat store på den tiden ( 12 år siden mener jeg det var) , så ikke akkurat en så trivelig fortid.

 

Men generelt så varierer det en god del mellom muslimer på hvordan de ser på ting , akkurat det samme gjør våre religiøse "kristne nordmenn" som kan være så mangt , Jehovas vitner er jo ikke akkurat så mye å rope hurra for med tanke på hva de mener er fremtiden til de fleste mennesker og det å være "utvalgte" , på samme måte har man mange varianter av Islam og måten dette praktiseres på.

 

Forhåpentligvis kan vi få til med samfunnet våres og noen fornuftige spilleregler for samtlige religiøse en bedre utvikling for alle enn det vi har hatt nå.

 

 

Det finnes nesten 2 milliarder muslimer.

Muslimer er majoritet i mer enn 50 land.

De fleste er sunni-muslimer mens resten er shia eller ahmadi-muslimer.

 

Kan du forskjellen?

Har du snakket med de om kvinnesyn?

Hva er eid?

Hva er hajj?

Hva er umrah?

Hva er ramadan?

Hva er sharia-lov?

 

 

Hvor mange av disse måtte du google?

 

Når du drikker alkohol med "muslimer" så kjenner du ikke den muslimske kulturen.

Lenke til kommentar

Når du drikker alkohol med "muslimer" så kjenner du ikke den muslimske kulturen.

For noe tull. Selv bodd (og pilset utallige ganger med befolkningen) i det landet i verden med flest muslimer, men de er kanskje ikke representable for sin egen kultur? Kom deg ut av huset ditt og opplev litt før du sluker deg selv helt i fremmedfrykten din.

Endret av traveldag
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

virker på meg som om det er DU som ikke har møtt spesielt mange. Slår meg rett og slett som en som sitter hjemme og skriver basert på grunnløs fremmedfrykt og fiktive situasjoner du selv ser for deg. Var det ikke også du som mener USA står bak 9/11 osv? Er vel ikke din virkelighet vi andre ser som mest troverdig da

 

 

Jeg forstår hvorfor muslimer gjerne holder seg blant muslimer, og kristne blant kristne. Det er en kulturforskjell, hvor stor avstanden er avhenger av mye.

De kristne og muslimene som kommer best overens, er de som tar religionen minst høytidelig.

Dersom du ikke har noe imot å ha sex før ekteskapet så kommer du gjerne overens med en muslim som kan drikke alkohol.

Ser du for deg å bli god venn med en mann som ikke har laget mat på et kjøkken før fordi han ikke er kvinne, som ikke kan være i samme rom/hage hvor noen drikker alkohol, og som ikke kan spise kjøtt eller pølse av svin eller dyr som ikke er halal-slaktet, og som i perioder ikke spiser eller drikker noe som helst før solnedgang, og som mener jenter må dekke seg til for å ikke bli voldtatt?

Vel, du skal ikke bare tolerere denne personens holdninger, du skal også endre dine egne for å unngå å provosere. Altså du må bli avholds, kun spise halal-kjøtt, ikke spise svin osv.

 

Det er en grunn til at muslimer gjerne blir venner med muslimer.

Jeg er god venn med en muslim, av respekt for han skal jeg ikke gi han julegave. Jeg syntes synd på denne kameraten, han fryser seg selv ut av fellesskapet og mister kontakt med andre (ikke muslimer) dess bedre kjent de blir med han. Han er kjempegrei, men sterkt religiøse mennesker er ikke alltid like lett å være rundt uansett hvilken religion de tilhører.

 

Hvis en muslim blir provosert av å se bar hud, og en kvinne blir provosert av å måtte dekke seg til, hvordan gjør du begge fornøyd? Tvinge kvinnen til å gå med burka på halve kroppen?

 

 

traveldag,

1,6 milliarder muslimer.

Det er ca 20% av verdens befolkning.

 

Og du kjenner alle sammen?

Endret av Pycnopodia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

virker på meg som om det er DU som ikke har møtt spesielt mange. Slår meg rett og slett som en som sitter hjemme og skriver basert på grunnløs fremmedfrykt og fiktive situasjoner du selv ser for deg. Var det ikke også du som mener USA står bak 9/11 osv? Er vel ikke din virkelighet vi andre ser som mest troverdig da

 

Jeg forstår hvorfor muslimer gjerne holder seg blant muslimer, og kristne blant kristne. Det er en kulturforskjell, hvor stor avstanden er avhenger av mye.

De kristne og muslimene som kommer best overens, er de som tar religionen minst høytidelig.

Dersom du ikke har noe imot å ha sex før ekteskapet så kommer du gjerne overens med en muslim som kan drikke alkohol.

Ser du for deg å bli god venn med en mann som ikke har laget mat på et kjøkken før fordi han ikke er kvinne, som ikke kan være i samme rom/hage hvor noen drikker alkohol, og som ikke kan spise kjøtt eller pølse av svin eller dyr som ikke er halal-slaktet, og som i perioder ikke spiser eller drikker noe som helst før solnedgang, og som mener jenter må dekke seg til for å ikke bli voldtatt?

Vel, du skal ikke bare tolerere denne personens holdninger, du skal også endre dine egne for å unngå å provosere. Altså du må bli avholds, kun spise halal-kjøtt, ikke spise svin osv.

 

Det er en grunn til at muslimer gjerne blir venner med muslimer.

Jeg er god venn med en muslim, av respekt for han skal jeg ikke gi han julegave. Jeg syntes synd på denne kameraten, han fryser seg selv ut av fellesskapet og mister kontakt med andre (ikke muslimer) dess bedre kjent de blir med han. Han er kjempegrei, men sterkt religiøse mennesker er ikke alltid like lett å være rundt uansett hvilken religion de tilhører.

 

Hvis en muslim blir provosert av å se bar hud, og en kvinne blir provosert av å måtte dekke seg til, hvordan gjør du begge fornøyd? Tvinge kvinnen til å gå med burka på halve kroppen?

 

 

traveldag,

1,6 milliarder muslimer.

Det er ca 20% av verdens befolkning.

 

Og du kjenner alle sammen?

Nei du forstår ikke noe annet enn logikken du har tilpasset din egen fremmedfrykt. du vet ikke selv hva kulturen er.

 

Hva slags erfaring har du foruten en kompis du syns synd på? Skjønner du ikke selv at du ikke har noe grunnlag for meningene dine?

Lenke til kommentar

 

Nei du forstår ikke noe annet enn logikken du har tilpasset din egen fremmedfrykt. du vet ikke selv hva kulturen er.

 

Hva slags erfaring har du foruten en kompis du syns synd på? Skjønner du ikke selv at du ikke har noe grunnlag for meningene dine?

 

Jeg forstår hvorfor muslimer gjerne blir venner med muslimer.

 

Jeg regner med du tror det bare handler om fremmedfrykt eller fordommer, og at alle muslimer egentlig drikker alkohol? :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

 

 

 

Når du drikker alkohol med "muslimer" så kjenner du ikke den muslimske kulturen.

For noe tull. Selv bodd (og pilset utallige ganger med befolkningen) i det landet i verden med flest muslimer, men de er kanskje ikke representable for sin egen kultur? Kom deg ut av huset ditt og opplev litt før du sluker deg selv helt i fremmedfrykten din.

 

 

Hvis kulturen er "mild", så er religionen mild. Prøv å gå rundt i Afghanistan og gjør de samme tingene du gjorde der du var. Tviler på at det er like gøy å "pilse" med dem der. Det er forskjellige tolkninger av islam, og jeg trur at noen steder er som du sier, og noen er stikk motsatt.

 

 

Forøvrig synes jeg det er like teit å si "jeg tok en øl med en muslim, så da er de fleste fredelige" som dere synes at noen sier "alle muslimer er terrorister".

 

Uansett, hvorfor er å ta en øl med en muslim en definisjon på en snill muslim? Er øl liksom så sosialt akseptert i Norge at når man drikker det så er man en helgen? For meg så skurrer det når folk sier det, og hjelper meg ikke å mene noe annet enn det jeg gjør uansett.

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...