Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre svensk bil i Norge


Enrich77

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er svensk og bor i Sverige. Jeg bor godt over på andre siden av svenskegrensa. Det er meningen vi skal flytte sammen og at jeg kommer til henne 1. januar. Før det ønsker hun å låne meg bilen sin. Er det mulig for meg å bruke bilen hennes 2 måneder her i landet? Jeg har søkt litt og hører snakk om bøter i 100000 kronersklassen. Virker jo for sjukt. Er det bedre at jeg skal kjøpe egen bil og selge den om 2 måneder? Kom over på toll.no sine sider at man kan søke om å få bruke utenlandsk registrert bil i Norge. Blir jo veldig dumt om jeg får avslag da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjæresten min er svensk og bor i Sverige. Jeg bor godt over på andre siden av svenskegrensa. Det er meningen vi skal flytte sammen og at jeg kommer til henne 1. januar. 

 

 

Slik jeg forstår så skal han flytte til Sverige og pendla?

 

Han skal låne bilen som er svenskregistrert hos sin svesnke kjæreste å bruke den i norge i en to måneders periode mens han forttsatt bor i Norge slik jeg forsto det.

 

Det er veldig strengt vedrørende dette så er nok best å søke som nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke kjøre den i Norge uten at hun sitter på såfremt du ikke får en søknad godkjent. Fra 1 januar derimot er det andre boller, så lenge du har papirene i orden vel å merke :)

 

Må ikke søke, men fylle ut "Melding om bruk av utenlandsregistrert lånebil" og vise dette når du passerer grensa (kjøre på rødt).

 

Som jeg linket til tidligere. http://toll.no/no/bil-og-bat/bruke-utenlandsk-bil/bruke-utenlandsk-lanebil-i-norge/

 

Dette er ikke en søknad, men en melding. Det er ingenting som må bli godkjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, du kan ikke kjøre den i Norge uten at hun sitter på såfremt du ikke får en søknad godkjent. Fra 1 januar derimot er det andre boller, så lenge du har papirene i orden vel å merke :)

 

Må ikke søke, men fylle ut "Melding om bruk av utenlandsregistrert lånebil" og vise dette når du passerer grensa (kjøre på rødt).

 

Som jeg linket til tidligere. http://toll.no/no/bil-og-bat/bruke-utenlandsk-bil/bruke-utenlandsk-lanebil-i-norge/

 

Dette er ikke en søknad, men en melding. Det er ingenting som må bli godkjent.

 

 

 

 

25 dager er ikke det samme som TS sine 2 månder.

Det kan bli litt knapt.

Lenke til kommentar

 

 

Nei, du kan ikke kjøre den i Norge uten at hun sitter på såfremt du ikke får en søknad godkjent. Fra 1 januar derimot er det andre boller, så lenge du har papirene i orden vel å merke :)

 

Må ikke søke, men fylle ut "Melding om bruk av utenlandsregistrert lånebil" og vise dette når du passerer grensa (kjøre på rødt).

 

Som jeg linket til tidligere. http://toll.no/no/bil-og-bat/bruke-utenlandsk-bil/bruke-utenlandsk-lanebil-i-norge/

 

Dette er ikke en søknad, men en melding. Det er ingenting som må bli godkjent.

 

 

 

 

25 dager er ikke det samme som TS sine 2 månder.

Det kan bli litt knapt.

 

Det er det som er fastsatt. Så får han disponere kjøretøyet i 25 dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...