Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Førstemann på gamestop! Kjenner det brenner i posen nå! Plukket med meg en move kontroller også da den jeg handlet på ebay ikke er ankommet enda! Så har man jo da 2. stk også til de spillene som støtter det.

Og et glass ingefær-te fra Life :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Min er klar for henting på Gamestop. Det tar mellom 5 og 10 minutter for meg å komme dit. Jeg har holdt av og reservert med 600 kroner. Jeg har fri i hele dag. Men, jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg for hvorvidt jeg skal tusle bort og hente.

 

Det er et par ting som får meg til å holde litt tilbake.

 

Den ene, litt mindre viktige grunnen, er at når jeg har sett på reviews, så blir det sagt at 110 grader vs 100 som hos PSVR, gjør at førstnevnte vinkel gir en merkbar følelse at verden er "rundt deg", noe som ikke kan sies like sterkt om PSVR sin.

 

Det andre er spillutvalget. Finnes det i hele tatt noen hele, lange og gode spill? Eller er alt bare en haug av tech demoer? Batman, f.eks. Er det KUN 1 time spilletid, eller er det bare demoen til fullversjonen? Akkurat nå så har jeg ikke sett noe spill som jeg er gira på å prøve, bare selve opplevelsen med VR.

 

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Er vel det som er noe av det negative ved å være early addopter av ny teknologi. Det er nok et par år til vi ser AAA VR spill og tror Sony har dannet et godt grunnlag for utviklerene. Prisen på Batman reflekteres i lengden på spillet og nivået av interaksjon slik jeg har forstått det. Er mer enn en tech demo, men dette er jo en helt ny platform og utviklere kommer nok til å bruke litt tid på finne ut hva som funker i VR og hva som ikke funker.

 

Edit: Gamer.no: "VR-Utgaven av Batman setter standarden for lisensierte VR-opplevelser" og hele spillet varer i omkring 1 time.

Endret av kjempe8
Lenke til kommentar

 

Denne var kjekk å lese. Hvordan kalibrere PSVR enda litt bedre enn den raske oppstarten.

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/5731qk/psa_use_the_calibration_options_within_the_ps4/

 

AKIRA

 

 

Siterer denne igjen ettersom sikkert flere får sitt headsett igjen! Bra tips!

 

Førstepost materiale? :)

 

Her er enda mer gode tips for perfekt kalibrering:

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/578ulw/top_tip_for_blurry_vision/

 

Generelt sett er r/psvr siden på reddit kjekk å følge med på de neste dagene.

 

AKIRA

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min er klar for henting på Gamestop. Det tar mellom 5 og 10 minutter for meg å komme dit. Jeg har holdt av og reservert med 600 kroner. Jeg har fri i hele dag. Men, jeg klarer virkelig ikke å bestemme meg for hvorvidt jeg skal tusle bort og hente.

 

Det er et par ting som får meg til å holde litt tilbake.

 

Den ene, litt mindre viktige grunnen, er at når jeg har sett på reviews, så blir det sagt at 110 grader vs 100 som hos PSVR, gjør at førstnevnte vinkel gir en merkbar følelse at verden er "rundt deg", noe som ikke kan sies like sterkt om PSVR sin.

 

Det andre er spillutvalget. Finnes det i hele tatt noen hele, lange og gode spill? Eller er alt bare en haug av tech demoer? Batman, f.eks. Er det KUN 1 time spilletid, eller er det bare demoen til fullversjonen? Akkurat nå så har jeg ikke sett noe spill som jeg er gira på å prøve, bare selve opplevelsen med VR.

 

Batman er vel 1 time. Så kan man gjøre en haug med riddler gåter etter at man har runda main ettersom jeg skjønner. Har egentlig ikke testa så mye. Ble litt driveclub vr på meg i natt. Men ok heftig nok og sitte i cockpit på en feit bmw osv. Men detaljene kunne vært bedre. Da særlig på utsiden og naturen rundt :)

Lenke til kommentar

Kan bare bare returnere web ordren fra Elkjøp i sin lokale butikk forresten? Er vel kanskje raskere det en å sende tilbake og så ta det den veien, eller?

 

EDIT: 30 dagers åpent kjøp – prøv produktet hjemme

Det er ikke alltid lett å avgjøre om produktet fungerer slik du ønsker før du faktisk har tatt det i bruk, og hos Elkjøp gir vi deg derfor 30 dagers åpent kjøp – selv om emballasjen er brutt og produktet tatt i bruk. Ta med produktet, kvittering og eventuell emballasje til butikk innen 30 dager, så får du enkelt og greit pengene for kjøpet tilbake.

Enkelt og greit.

Elkjøp er veldig greie der. Husker jeg fikk spill jeg hadde fra før i bursdag. Tok med spill uten kvittering til Elkjøp og fikk tilgodelapp tilsvarende salgsprisen deres. Med kvittering ville jeg fått samme beløp kontant.
Lenke til kommentar

 

 

Denne var kjekk å lese. Hvordan kalibrere PSVR enda litt bedre enn den raske oppstarten.

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/5731qk/psa_use_the_calibration_options_within_the_ps4/

 

AKIRA

 

 

Siterer denne igjen ettersom sikkert flere får sitt headsett igjen! Bra tips!

 

Førstepost materiale? :)

 

Her er enda mer gode tips for perfekt kalibrering:

https://www.reddit.com/r/PSVR/comments/578ulw/top_tip_for_blurry_vision/

 

Generelt sett er r/psvr siden på reddit kjekk å følge med på de neste dagene.

 

AKIRA

 

DEN Akira! TAkk. Hadde tenkt å spørre om det var flere som slet med dette. Opplevde noe av det litt blurry av og til og var litt irriterende. Må jeg prøve når jeg kommer hjem. Hadde fiksa på det i går, men som han nevnte, så målte ikke jeg nøyaktig 70 cm :p

Endret av Karankiz
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt Rez Infinite (demo), Thumper og Driveclub VR i et par timer omtrent.

 

Rez Infinite - skjønte ikke så masse av det som skjedde, men virket bra den lille tiden demoen varte.

 

Thumper - mind blown, so many colors. THE COLORS! Tror jeg kommer til å ha en del moro med dette.

 

Driveclub VR - Grafikkmessig ser det nesten ut som et PS2-spill, men fortsatt ganske bra. Skal hente frem ratt og pedaler igjen. Bonus at Bryggen i Bergen er en av de nye banene :)

 

Kjente litt i magen underveis i spillinga, men ikke noe forferdelig. Prøvde å se rundt mens jeg kjørte sakte i Driveclub, da ble jeg veldig svimmel.

 

kBMr1Pm.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...