Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

 

The Brookheaven Experiment er ute for salg på US PSN. Kommer om noen uker til EU.

 

Vet ikke hvordan PSVR versjonen er men til Vive så er det skummelt som juling...

Så det er bare å lage en US Account å handle det på US Store ?   :)

 

 

Tror ikke det er så enkelt å handle. Må vel kjøpe US PSN gavekort? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

The Brookheaven Experiment er ute for salg på US PSN. Kommer om noen uker til EU.

 

Vet ikke hvordan PSVR versjonen er men til Vive så er det skummelt som juling...

Så det er bare å lage en US Account å handle det på US Store ?   :)

 

 

Tror ikke det er så enkelt å handle. Må vel kjøpe US PSN gavekort? 

 

Stemmer det , må kjøpe gavekort ...  Men Virker ikke som noe problem da , mye til salgs på Ebay :) 

Lenke til kommentar

Fader jeg er misunnelig på dere som har fått deres altså.....får ikke min før tidligst i morgen. Men har dere prøvd disse appene som ligger på US PSN? Ser ut som det er noen 360* greier og noe tegnefilmer? 

stakker deg LarZen jeg føler med deg selv om jeg har PSVR da. VR spillet Lug er latmanns sport da,fant 2 gratis vr spill på psn nå, det første vr spillet Allumette det andre er invasion. :)

Lenke til kommentar

Tenker jeg kjøper Until Dawn da ;)  Testa demoen å likte det veldig godt :)

Spilt de tre første brettene på Until Dawn: Rush of Blood, og hele greia kan oppsummeres med fire ord: Å, du sykeste satan... :D :D :D Men først, dette spillet ha to PSMove-kontrollere. Det er mulig å velge å bruke dualschoken, men hva er vitsen? To PSMove-kontrollere er et must. Både fordi det føles sykt bra å ha en pistol i hver hånd, men også fordi spillet helt tydelig er lagt opp til det. Ting kan gå hektisk for seg til tider, og med fiender på begge sider av vognen samtidig sier det seg selv at det er en solid fordel å kunne skyte til begge sider samtidig. Og igjen, det føles veldig bra og naturlig. Eneste som kunne ha vært litt kjipt var å ladde om, men også dette er gjort helt enkelt. Man bare rister kjapt på kontrolleren. Men selv det føles merkelig naturlig. :)

 

Selve spillet har, så vidt jeg kan se, bare syv baner. Men det er flere vanskelighetsgrader, flere collectibles å finne og så videre, og man få gradering etter hver bane. Klarte B- på den første, men spilte da på Easy. Morsomt nok sitter jeg fast på den tredje banen. Har dødd der flere ganger uten å komme videre, og det på Easy. Hvordan det skal gå på Psychotic med bare ett liv... :p

 

Men skal dere spille dette anbefaler jeg på det sterkeste at dere er helt alene og ikke kommer til å bli forstyrret. Dette er tvers gjennom for en spiller. Skrekk blir ikke helt det samme når det står folk rundt deg og heier. :)

Lenke til kommentar

Herrefred. Testa  litt Playroom nå, og spilte igjennom ett lite platform spill hvor man skulle samle sammen noen søte små roboter. Djisus Christ jeg smeltet jo nesten i stolen der :D Platform av denne typen i VR er jo evig sjarmerende og deilig :)

Ikke spilt det der ennå (laster ned litt av hver i løpet av natten), men spilte Lucky's Tale på Oculus. Var litt skeptisk til et plattformspill i tredjeperson i VR, men det tok ikke mange minuttene før jeg ble overbevist. Spillet i seg selv var rimelig døvt, men å ha det i VR gjorde noe med meg. Det føltes langt bedre enn noe annet plattformspill jeg har spilt. Eneste minuset er jeg nå vil ha et 3D Super Mario i VR. :p 

Lenke til kommentar

Fy flate jeg er imponert! Rett og slett en mektig opplevelse! Eve launch'en gjorde meg målløs! Et episk møte med VR!

Men som mange andre må jeg ta det gradvis. Ble litt svimmel av all spinningen, men følte ikke mer ubehag de første demoene. Dvs helt til driveclub. Alt så egentlig bra ut, men av en eller annen grunn trykte jeg på den kalibreringsknappen. Etter det måtte jeg justere litt frem og tilbake for å finne rett stilling inne i bilen. Tror dette medførte til at jeg hoppet litt rundt i cockpiten når jeg kjørte, noe som igjen førte til av magesekken var på vei opp spiserøret. En veldig merkelig følelse. Verken svimmel eller kvalm, men kjente faktisk ut som spiserøret ble fylt neden fra og opp. Tatt mange pauser, men har ikke helt blitt kvitt følelsen.

 

Skuffet over at Eve ikke støtter Hotas 4. Jeg får den hvertfall ikke til å fungere. Styringen går det heller ikke ann å forandre på. Kjenner det irriterer meg, men det har absolutt ingenting med Psvr å gjøre.

 

En annen ting som trekker litt er at det fort blir fryktelig varmt inne i brillene. Svetter litt fra panna som har en tendens til å renne ned i linsene. Men, men det har vel egentlig bare med meg å gjøre...

Et spørsmål ang eve. Kan man fly hvor man vil eller er det begrensa til et lite område. Vurderer og kjøpe det. Men ser på meta at folk går fort lei. 

Lenke til kommentar

Gamestop i USA melder om at PSVR er den raskeste "sellout" i Gamestop sin historie. Gjenstår å se faktiske tall ifra noen enda men det ser ut som den selger bra. Utsolgt i Australia og Amazon.com har PSVR bundle på første plass over mest solgt i Video Games kategorien. Med standard PSVR på 3 plass. 

 

Ikke nok med det..PS4Pro er den mest solgte konsollen fortsatt på Amazon. 

 

Basert på salg pr time!

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Herrefred. Testa  litt Playroom nå, og spilte igjennom ett lite platform spill hvor man skulle samle sammen noen søte små roboter. Djisus Christ jeg smeltet jo nesten i stolen der :D Platform av denne typen i VR er jo evig sjarmerende og deilig :)

Digger det spillet. herlig brett spill nesten bedre en mario, ja det er bedre, 

Lenke til kommentar

Fikk en tweet ifra gjengen bak The Brookheaven Experiment. Og på Vive så er det et 360* spill hvor en står og fysisk snur seg rundt. Noe som jo ikke går på PSVR.

 

Men dem har lagt til en måte å snu deg 180*. Så da ser det ut som en får mer eller mindre samme spillet. Noe som er bra for det er skummelt som fyyy altså!

 

Her er HTC Vive traileren. Den lyver litt for spillet er laaaaaangt ifra så skarpt og klart selvfølgelig.. :D

 

 

Og her er en som spiller det på PSVR.

 

Lenke til kommentar

 En annen ting, når man tar av seg brillene og kikker på 1080p TV`en ser det jo ut som man har 4K i sammenligning :wee:

Uff da såpass lav res ...

Det kan være 40k, og enkelte vil likevel klage. ;) Oppløsningen er slettes ikke alt. Det viktigste er at spillene er bra laget og morsomme å spille. Men det er jo litt rart at hele den "gameplay er viktigere enn grafikk!" ofte bare gjelder når spill har bra grafikk eller er laget med dårlig grafikk med vilje (f.eks Shovel Knight osv.) :p

Lenke til kommentar

Da rakk jeg også å teste litt PS VR i dag, selv med en dag fylt av kobling og testing av elektronikk. Synes det er imponerende, men er absolutt ikke blown away. Som andre nevner hadde jeg også litt vanskelig for å få headsetet til å passe perfekt på ansiktet mitt. For å få den possisjonert slik at jeg så bildet skarpest mulig ble det litt i tetteste laget, slik at det dugget og ble en smule varmt, kanskje finner jeg bedre innstilling i morgen. Bildet er fremdeles bittelitt blurry selv på det tydeligste jeg får til, men straks jeg startet å spille merket jeg ingenting til det mer.

 

Bare testet demoer av Headmaster, Driveclub VR, Ocean Decent og Eve: Valkyrie. Ocean Decent og Headmaster fungerte helt smertefritt, men Driveclub VR kjente jeg at jeg ble litt ør med en gang nesten, Eve Valkyrie var bedre, men med mye saltoer og romakrobatikk gikk det rundt etter hvert. Hjalp betraktelig hvis jeg fokuserte på fiendene mens jeg danset rundt faktisk.

 

Skal teste mer i morgen hvis jeg får tid, forhåpentligvis blir det bedre, ellers så får jeg holde meg til ting som går rolig. :p

 

Har du råd til spill etter all denne handlingen da ? :p

 

Nei, egentlig ikke, men må man, så må man. :tease:

 

Blir en Pro her også...bombe... :p

 

Hvilke TV gikk du for Rider of Reason? Blir å kjøpe et 4K HDR TV selv snart...

Jeg gikk for denne her, da jeg ser den har fått utmerkede tilbakemeldinger og reviews, også så jeg den kom litt på tilbud. :p Ikke fått brukt den så mye, og føler jeg må utforske litt dypere med instillinger og slikt, men så langt er inntrykket veldig godt. Det var litt av en forskjell å gå fra 42" til 60" her. Og man merker HDR mye bedre enn 4K ja, største forskjellen utenom størrelsen er fargegjengivningen, hvor ting virker både skarpere og dypere. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...