Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er i hvertfall ikke immum enda mot dette greiene her :p

 

Hadde noen hinsidige dogfights inni mellom en romstasjon i EVE, og da ble det mye kikking rundt meg, snurring med skipet og fytti faen for texas. Kjent kaldsvetten rundt øynene og kvalmen kom sigende  :sick: Nå er jeg ikke helt 100% i form om dagen, så det er utslagsgivende (håper jeg). 

 

Hoppet direkte over på noen demoer, deriblandt undersjøiske spillet og fikk slappet litt av litt der. Turen videre gikk over til Battlezone  demo som også gav tendenser til ubehag i liten grad. Avsluttet med Here they lie..her også ble jeg ganske urolig innvendig altså, men hele spillet virket grusomt tregt og jævlig kjipt i grunn.

 

Helt spesielt dette VR-greiene altså, og det krever nok litt tilvenning og finjustering. Syns enda det til tider er blurry, så må kanskje prøve meg mer frem med oppsettet her. Headsettet er i hvertfall utrolig behagelig i bruk, elegant rett o slett! Eneste som plager meg er at brileglassene virker å automatisk trekke til seg dritt. Bør vel gå greit med brillerens her ?

 

EDIT: RE7 Kitchen var korte, men intense greier. Herregud for grusomt, må jo bli hekt forjævlig ekkelt deilig å spille :D

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fader jeg er misunnelig på dere som har fått deres altså.....får ikke min før tidligst i morgen. Men har dere prøvd disse appene som ligger på US PSN? Ser ut som det er noen 360* greier og noe tegnefilmer? 

Føler med deg LarZen.

Selv fikk jeg hentet min i dag rundt lunsjtider.

Men pliktene står i kø, så jeg har ikke kommet lenger enn at demodiscen ble satt i PS4, og laster ned en oppdatering/patch.

Så har jeg satt det som er av demoer i nedlastingskør.

Får vel tidligst satt opp headset og sparket igang omkring klokken 21:00 tenker jeg.

Så om du får i morgen, ligger du ikke så langt bak.

Tenk på han som fikk sin forrige fredag.

Han er sikkert lei allerede, og spiller gjennom Mafia 3 for andre gang.

Lenke til kommentar

Jeg er i hvertfall ikke immum enda mot dette greiene her :p

 

Hadde noen hinsidige dogfights inni mellom en romstasjon i EVE, og da ble det mye kikking rundt meg, snurring med skipet og fytti faen for texas. Kjent kaldsvetten rundt øynene og kvalmen kom sigende  :sick: Nå er jeg ikke helt 100% i form om dagen, så det er utslagsgivende (håper jeg). 

 

Hoppet direkte over på noen demoer, deriblandt undersjøiske spillet og fikk slappet litt av litt der. Turen videre gikk over til Battlezone  demo som også gav tendenser til ubehag i liten grad. Avsluttet med Here they lie..her også ble jeg ganske urolig innvendig altså, men hele spillet virket grusomt tregt og jævlig kjipt i grunn.

 

Helt spesielt dette VR-greiene altså, og det krever nok litt tilvenning og finjustering. Syns enda det til tider er blurry, så må kanskje prøve meg mer frem med oppsettet her. Headsettet er i hvertfall utrolig behagelig i bruk, elegant rett o slett! Eneste som plager meg er at brileglassene virker å automatisk trekke til seg dritt. Bør vel gå greit med brillerens her ?

 

EDIT: RE7 Kitchen var korte, men intense greier. Herregud for grusomt, må jo bli hekt forjævlig ekkelt deilig å spille :D

RE7 Kitchen  fikk meg til og kjøpe until dawn :)  Har ikke testa det ennå. Må vente til det er mørkt og ungene er i seng og fruen på syklubb :p

Lenke til kommentar

 

Fader jeg er misunnelig på dere som har fått deres altså.....får ikke min før tidligst i morgen. Men har dere prøvd disse appene som ligger på US PSN? Ser ut som det er noen 360* greier og noe tegnefilmer? 

Føler med deg LarZen.

Selv fikk jeg hentet min i dag rundt lunsjtider.

Men pliktene står i kø, så jeg har ikke kommet lenger enn at demodiscen ble satt i PS4, og laster ned en oppdatering/patch.

Så har jeg satt det som er av demoer i nedlastingskør.

Får vel tidligst satt opp headset og sparket igang omkring klokken 21:00 tenker jeg.

Så om du får i morgen, ligger du ikke så langt bak.

Tenk på han som fikk sin forrige fredag.

Han er sikkert lei allerede, og spiller gjennom Mafia 3 for andre gang.

 

LOL. Helt rett der. :p 

Lenke til kommentar

Ja jeg vurderer Rush of Blood jeg også..

Ganske så artig det. Jeg har så langt kjøpt Batman, Thumper, Rush of blood og Gunjack. Min utvilsomme favoritt så langt er faktisk Thumper, noe jeg aldri ville forutsett for et par dager siden. For prisen det ligger ute for er det et røverkjøp!

Endret av Iwar
Lenke til kommentar

Sony øker produksjonen på PSVR

 

"We have made decisions to further increase capacity at the back end of 2016 and into 2017, so there are going to be a lot of PlayStation VRs around the world, whether that's enough to satisfy the demands of the market, we'll see,"

 

"PlayStation VR could sell around 2.6 million units this year, according to SuperData research."

 

http://www.cnbc.com/2016/10/13/playstation-vr-goes-on-sale-as-sony-bets-the-headset-will-continue-momentum-for-the-ps4.html

Lenke til kommentar

Synes denne virket bra, men det kommer kanskje litt mye lys inn fra undersiden. Kanskje bør sprøyte botox i kinnene mine. :|

Hadde samme problem selv. Fant ut at ved å løsne litt på knappen bak, for så å dytte opp (fortsatt bak) før jeg strammer igjen faktisk hjalp.

Min blir 100℅ lystett når jeg gjør det :)

Lenke til kommentar

Synes denne virket bra, men det kommer kanskje litt mye lys inn fra undersiden. Kanskje bør sprøyte botox i kinnene mine. :|

Dette med lys fra undersiden opplevde jeg også, men da justerte jeg bare bakdelen av brillene lenger opp på bakhodet. Da ble det pottetett. Men som jeg har forstått det skal egentlig bøylen helt bak ned i nakken? :) men det funka ikke for meg..

Lenke til kommentar

Er ganske nøyaktig to timer siden jeg fikk hentemelding. På den tiden har jeg kjørt ca ti minutter ned til butikken, hentet headsettet, handlet på nabobutikken, dratt hjem igjen, satt opp hele greia, patchet headsettet og sitter nå og laster ned Playroom VR. Med andre ord var dette helt enkelt å sette opp og komme i gang med, til tross for at jeg klarte å få hele to feilmeldinger, og strevde litt med å få headsettet til å sitte skikkelig. Ikke verst. :)

 

For å ta et svært kort førsteinntrykker lover dette svært bra, men fikk som sagt to problemer. Første var da jeg slo på headsettet første gang. Da skal to blå lys bak på headsettet begynne å lyse. De slos seg på, men slo seg av igjen etter noen sekunder. WTF, tenkte jeg. Ikke si det er ødelagt? :p Men heldigvis var det bare en løs kontakt et sted. Da jeg fikk slått det på fikk jeg beskjed om at jeg manglet en USB-kontakt. Denne var verre, da alt var koblet rett. Headsettet har jo strøm, og jeg har bilde på både headsett og TV (men TV-bildet var det vanlige.) Så hva nå? Men også dette hadde en helt enkel løsning. Bruker en USB-hub jeg kjøpte fra Gamezone, og den sliter litt enkelte ganger. Jeg kan f.eks ha to PSMove-kontrollere koblet i sammen med headsettet og Dualshocken, men PS4en klarer bare ladde to ting om gangen. Prøvde å fjerne USB-huben og kun ha headsettet koblet i, og da fungerte alt helt normalt. Så alt i alt hadde jeg kun to små problemer med å koble opp. En var en kontakt som ikke sto helt i, og det andre problemet lagde jeg selv. :)

 

En annen ting jeg var litt bekymret for var avstanden fra TVen til sofaen. Jeg har sofaen stående rett foran TV-bordet, og da snakker vi å ha føttene slengt på bordet rett foran TVen. Nært nok til at jeg kan sette meg opp og ta på TVen hvis jeg vil. Det ga litt problemer med kameraet før jeg fikk headsettet, men av en eller annen grunn dekker headsettet et større område en kameraet alene. Ikke bare sitter jeg langt nok unna nå, men det var mye enklere å få kameraet til å registrere meg enn før. Kudos!

 

Til slutt har vi jo selve headsettet. Fy faen så bra! Har hatt en Oculus DK2 rimelig lenge nå, og selv om det er et rimelig bra headset er PSVR i en klasse for seg. Jeg har jo ikke så veldig lyst til å ødelegge headsettet allerede, så måtte disktuere en del med meg selv om jeg skulle våge å dra i hodestøtten for å få den til å passe bedre. Men da jeg tok mot til meg gled den ut uten problem. Det samme gjelder selve skjerm-biten. Bare hold inne en knapp, så glir den ut og inn uten noe problem. Ulikt Oculus DK2 har PSVR i tillegg sort, tynn plastikk hele veien rundt som legger seg fint over ansiktet ditt, så veldig lite lys slipper inn, og det føles behagelig å ha denne greia på.

 

Har ennå til gode å teste noen spill osv, men førsteinntrykket var veldig bra. Jeg angrer absolutt ingenting på dette. Måtte betale en del ekstra pga Gamezone, men det var verdt hver krone. :D

Lenke til kommentar

Huhei. Nå hadde PostNord sin sporingstjeneste sagt til meg at forventet leveringstid på PSVR var 18.10, men tror du ikke at det i dag jaggu poppet inn med flere hentemeldinger. Da hadde PSVR også kommet samtidig som ny TV og lydplanke, så har vært en del å styre med i dag ja. :p

 

 

Har folk tenkt å rive i en PS Pro? Skal vel forbedre VR en del.

Yes, har allerede bestilt. Også kjøpt ny TV som kom i dag, og som forhåpentligvis kan gi meg fullt utbytte av oppgraderingene i PS4 Pro. :dribble:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mine 2 første timer.

 

Startet med en rolig Ocean decsent. Gikk så over til The heist, og avsluttet med Scavenger Odyssey.

 

De to første gikk bra, og kom meg igjennom Scavenger. Men da kjente jeg at jeg var litt sliten og ør. Så som mange har tipset på nette, ikke prøv å "power through". Ta en pause og hvil litt og sakte men sikkert bygg opp toleranse.

 

Tracking er ikke 100%. Det er litt glitches her og der, men har vært forberedt på det og er ikke plagsomt. Har enda til gode å være "out of play area". Men jeg har satt kamera mitt på siden av TV bordet og peker mot en lenestol. Så jeg sitter ikke pal foran TVen. Så har fint trygt område for VR.

 

En annen her nevnte det samme som meg..føler vel at alt er litt "fuzzy" og ute av fokus. Tror det bare er slik det er. Jeg bruker til vanlig briller foran PC skjerm, men følte at her ble det i veien. Og tror det er pga øyet "hviler" langt fremme, og ikke rett ved linsene. Så syntes ting ble skarpere uten briller.

 

Men man tar seg selv i å fnis og le av de rareste ting. Det er bare noe veldig rart med å interagere med menyer og elementer i spill. Jeg har fortsatt trua! Håper min toleranse blir bunnsolid så jeg kan nyte spill lengre.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...