Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter selv på litt feedback på 1080p opløsningen har sett flere you tube reviews som klager på opløsningen umulig å lese små tekst i spill og at det ikke ser HD ut ... Får vente til Honey Moon perioden får satt seg til nye kjøpere her.

Nuvel, Samsungs Gear VR var jo en grei opplevelse den, og kan ikke tro at PSVR på noen måte kan være dårligere. Nå har jeg absolutt ingen tro på at VR skal bli det nye store innen gaming, kanskje en gang i 2060 eller noe. Gamere er for det meste nok låst til sine vaner, at tradisjonell kontroller og tv vil forbli den foretrukne måten å spille på i overskuelig fremtid.

 

Når det er sagt er jeg veldig interessert i VR, ikke for at det vil bli noen overlegen teknisk prestasjon, eller revolusjonerende interaksjonsmetode, men fordi det er et godt supplement som kan gi nye, annerledes og unike opplevelser, først og fremst i spill, men etter hvert også i andre produkter og programmer. For eksempel så er spill et utmerket medium til å lære deg ting, som språk, historie, osv. Og med VR kan man få enda bedre innlevelse og enda bedre læring ut av det. Var blandt annet flere interessante språklæringsapper til Gear VR.

 

Det er her jeg føler Sony står med det beste utgangspunktet, for deres VR er mye mer tilgjengelig. Det er billigere, mest komfortabel, enkel å bruke, og rask å komme i gang med. Disse tingene lokker kunder enklere enn teknisk ytelse, og jo større kundebase man kan oppbygge seg, jo mer lukrativt blir det å lage spill og programmer til PS VR. Det er hva de kan få til med utvikling av programmer som gjør meg spent på PS VR, ikke hvor kraftig den er i forhold til andre.

 

Lykkes de med denne utviklingen av innhold vil det nok komme reviderte og kraftigere utgaver av VR med årene. Lykkes de ikke med utviklingen så vil det fort bli kroken på døra for PS VR, og dermed også andre VR-produkter.

 

 

Er derfor jeg alltid forhåndsbestiller fra gamezone. I verste fall får jeg det på release, men det skjer ikke ofte. Som regel har jeg det noen dager før. :p

 

Hmmm, du må bo sør i Nordland eller noe, eneste forklaringen. :p Har som oftest også bestilt det meste fra Gamezone, men har vel sjelden eller aldri hatt ting på release, og langt mindre før release, pga frakttid. Hadde bestilt PSVR fra Gamezone også, men de lå litt høyt i pris, så drøyde til det ble utsolgt. Synes også Gamezone har tapt seg litt i det siste, ligger ofte høyere i pris, veldig dyr fraktpris, og litt rot med endringer i pris og andre ting på ordre. De har fremdeles den hyggeligste kundeservicen av alle norske butikker da.

Lenke til kommentar

Frykter jeg lider samme sjebne med min CDON-bestilling. Står bare at PSVR er sendt, men kameraet er fremdeles "forhåndsbestilt"  :(

Du skulle gjort som meg bestilt hos gamezone, den ble sendt i dag får den i morgen. Et plaster på såret så skal jeg ta bilder til deg så ikke vente tiden blir så lenge for deg.

edit: glemte det her

 

 

Så lenge jeg får kameraet til den 13. så kan jeg vel ikke klage. Men må nok innrømme at det kommer til å suge hardt om jeg nå mottar PSVR den 12. og bare kan sitte å se på den pga. manglende kamera :p

Du kan leie mitt ps4 kamra av meg det koster deg 10.000.lire koster det. :tease:

post-281153-0-88828100-1476138301_thumb.png

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar

Ja jeg venter. Står på siden at varen er sendt, men som nevnt over så er den nok bare gjort klar for sending da dem sjøl er veldig nøye på releasedatoer osv. Så vi ikke får de for tidlig :p Vil nok bli sendt i løpet av dagen tenker jeg.

 

 

Et kanskje dumt spørsmål,men må man ha et spesifikt lydheadsett for disse vr brillene? Eller kan jeg fint bruke det vanlige headsettet jeg bruker til pcn når jeg gamer der?

Lenke til kommentar

Hvor lang tid bruker Komplett/Postnord på å sende ut PSVR? Om de ikke sender i dag så vurderer jeg også å avbestille og heller møte opp når Elkjøp åpner og heller kjøpe der

har aldri bestilt noe fra komplett som ikke var fremme over natta, så tror nokk du får innen release viss de sender ut senest imårå

Lenke til kommentar

Da sendte jeg min i retur. Den kom jo i går. Men, jeg betaler ikke 1200 mer hos Gamezone enn andre steder.

 

Skuffende. Alltid handlet hos Gamezone ved forhåndsbestillinger (jeg forhåndsbestiller kun når jeg vil ha CE-versjoner av noe, og VR da, tydeligvis), men her ble jeg veldig skuffet. Aldri returnert noe før. Vet ikke om Gamezone har fått en dyrere innkjøpspris enn de andre jeg?

Lenke til kommentar

Da sendte jeg min i retur. Den kom jo i går. Men, jeg betaler ikke 1200 mer hos Gamezone enn andre steder.

 

Skuffende. Alltid handlet hos Gamezone ved forhåndsbestillinger (jeg forhåndsbestiller kun når jeg vil ha CE-versjoner av noe, og VR da, tydeligvis), men her ble jeg veldig skuffet. Aldri returnert noe før. Vet ikke om Gamezone har fått en dyrere innkjøpspris enn de andre jeg?

Gamezone har tapt seg mer å mer siden dem bytta eier.....  Dyrere å ikke alltid levering tid er mye raskere ....

 

Har nesten slutta å bruke dem å holder meg som regel til Elkjop....  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...