Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"

06.10.2016 12:31 SANDEFJORD,

EDI informasjon mottatt"

 

 

Stått siden Torsdag og jeg har fått bekreftelse på at den skal være sendt fra Komplett. Er ikke dette unormalt :p ? Burde jeg ta kontakt kanskje? Aldri hatt problemer med verken Komplett eller Postnord tidligere, så vet i grunn ikke om dette er vanlig og om sporinga bare er veldig treig til å oppdatere seg .

Lenke til kommentar

"

 

06.10.2016 12:31

 

SANDEFJORD,

 

EDI informasjon mottatt"

 

 

 

Stått siden Torsdag og jeg har fått bekreftelse på at den skal være sendt fra Komplett. Er ikke dette unormalt :p ? Burde jeg ta kontakt kanskje? Aldri hatt problemer med verken Komplett eller Postnord tidligere, så vet i grunn ikke om dette er vanlig og om sporinga bare er veldig treig til å oppdatere seg .

Samme her. Prata med kundeservice i dag, og de er bare klargjort for sending. Er visstnok nøye på dette med launch dato, så vi får nok tidligst på onsdag. Endret av Iwar
Lenke til kommentar

Tok en tur innom Elkjøp Carl Berner i dag og viste kvitteringen min i kassa og spurte om jeg kunne hente den. Hun tastet litt og så på skjermen og sa "ja". Bare å gå på plukklageret og hente.

 

Gikk på plukklageret. Gav mannen min kvittering på PSVR. Han gikk bak på lageret. Var borte i 1 minutt, 2 minutter....3 minutter.

 

Kom tilbake tomhendt og så litt unnskyldende ut og sa "Jeg kan dessverre ikke gi ut denne før 13 oktober".

 

"Verdt ett forsøk sa jeg og tuslet ut". ha ha!

 

Men uansett, de har fått inn PSVR og det nye kamera på Elkjøp Carl Berner. Og de er ikke utsolgt. Bare ikke ta min!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

 

"

 

06.10.2016 12:31

 

SANDEFJORD,

 

EDI informasjon mottatt"

 

 

 

Stått siden Torsdag og jeg har fått bekreftelse på at den skal være sendt fra Komplett. Er ikke dette unormalt :p ? Burde jeg ta kontakt kanskje? Aldri hatt problemer med verken Komplett eller Postnord tidligere, så vet i grunn ikke om dette er vanlig og om sporinga bare er veldig treig til å oppdatere seg .

Samme her. Prata med kundeservice i dag, og de er bare klargjort for sending. Er visstnok nøye på dette med launch dato, så vi får nok tidligst på onsdag.

 

Ah ok. Da fikk jeg litt mer ro i sjela :D Da er det bare å vente litt da ja

Lenke til kommentar

Takk, så rimelig enkelt ut å få det koblet opp. Ifølge videon bør kameraet stå oppå eller under TVen, men det burde ikke være nødvendig. Det viktigste er at kameraet har full oversikt over hvor du er, og at det ikke er noe i veien. Skal teste det nærmere når jeg får headsettet. Sporingen viser at det er i Oslo nå, men jeg bor jo i Nordnorge. Har det forhåpentligvis i morra. :)

Varierer sikkert etter hvor i Nord-Norge du bor (er jo en rimelig lang landsdel :p), men som med-nordlenning er i alle fall erfaringen mer enn en dag. Pleier som regel å beregne 1 uke, noen ganger går det litt raskere, f.eks. sendes på mandagen så har jeg den torsdag/fredag, men ofte blir den liggende på sortering i Tromsø gjennom helga, før jeg får den mandagen uka etter altså.

 

Sier til meg selv at det er det som skjer med PS VR også, så får jeg heller bli positivt overrasket om det skulle bli tidligere, men stresser ikke. Måtte jo nesten bestille ny TV til forberedelse for PS4 Pro, så blir interessant å se hva som kommer først, TV eller PS VR. Har veddemål med meg selv, og det står om hvilken middag det blir den dagen tingene kommer, to luksusmiddager, eller to dager med ingen middag, så det er ganske alvorlige greier altså. :p

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Jeg har allerede sendt mail noen turer, og fått svar.

 

Svar 1:

Norsk prisinfo og antall er nettopp blitt annonsert fra Sony og nordisk leverandør, og innprisen var vesentlig høyere enn hva markedet hadde forventet. Vi var umiddelbart ute og korrigerte prisen i forhold til dette. Jeg vil tro at du vil se endringen hos de andre aktørene også når de oppdaterer innprisene sine. Vi har fjernet VR brillene fra nettbutikken vår inntil videre, da antallene vi har fått tildelt er solgt, og tidspunkt for neste levering og antall er usikkert.

 

 

Svar 2:

Ja, det er fortsatt prisen etter at vi fikk oppdatert pris fra Sony og nordisk utgiver.

 

Ser at din ordre ble sendt fra oss 7/10 så dersom du ikke ønsker å beholde din ordre kan du selvsagt bare returnere den til oss.

 

 

 

 

Så nei, jeg kommer ikke til å betale den prisen. Men, jeg er usikker på hele VR-kjøpet. Så usikker på hva jeg vil. :( Vet ikke om jeg vil kjøpe ny et annet sted med det første, heller.

 

 

Mange her som skal ha PSVR som også har Vive/Oculus?

Lenke til kommentar

Er bare tullprat ifra Gamezone det der. Om prisen hadde blitt justert eller var høyere så hadde ALLE justert. Ingen er interisert i å tape penger på å selge PSVR. Jeg hadde lagt ut for alt det var verdt på deres Facebook vegg ihvertfall...

 

Om du var så usikker så ville jeg avbestilt og prøvd å få tak i en ifra fks en lokal Elkjøp butikk. Du har jo 30 dagers åpent kjøp om du ikke er fornøyd. Eller så kan du jo vente til du får mulighet til å prøve den. Taper jo ingenting ved å vente...

 

Jeg har Vive ifra før og skal ha PSVR. Mange grunner til det egentlig. Vive er en varm klumpete sak med masse dritt tech demoer ala early access svineriet på Steam. Hvor det føles som et tilltak nesten å ta ibruk Vive. Så ser ihvertfall PSVR ut som noe jeg kunne raskt ta på meg for å spille diverse spill.

 

Og jeg nekter å vente i 1 år på å spille Resident Evil 7 i VR... :p

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Takk, så rimelig enkelt ut å få det koblet opp. Ifølge videon bør kameraet stå oppå eller under TVen, men det burde ikke være nødvendig. Det viktigste er at kameraet har full oversikt over hvor du er, og at det ikke er noe i veien. Skal teste det nærmere når jeg får headsettet. Sporingen viser at det er i Oslo nå, men jeg bor jo i Nordnorge. Har det forhåpentligvis i morra. :)

Varierer sikkert etter hvor i Nord-Norge du bor (er jo en rimelig lang landsdel :p), men som med-nordlenning er i alle fall erfaringen mer enn en dag. Pleier som regel å beregne 1 uke, noen ganger går det litt raskere, f.eks. sendes på mandagen så har jeg den torsdag/fredag, men ofte blir den liggende på sortering i Tromsø gjennom helga, før jeg får den mandagen uka etter altså.

 

Sier til meg selv at det er det som skjer med PS VR også, så får jeg heller bli positivt overrasket om det skulle bli tidligere, men stresser ikke. Måtte jo nesten bestille ny TV til forberedelse for PS4 Pro, så blir interessant å se hva som kommer først, TV eller PS VR. Har veddemål med meg selv, og det står om hvilken middag det blir den dagen tingene kommer, to luksusmiddager, eller to dager med ingen middag, så det er ganske alvorlige greier altså. :p

Tja, vanligvis har jeg ting i posten dagen etter at det er sendt. Noen ganger tar det to dager, men svært sjelden mer enn det. :) Ser den ble sendt til terminal for en time siden. Godt mulig den er på postkontorent her i løpet av natten, så jeg har den i morra. I verste fall er den nok her på onsdag. Er bare to dager å vente. Det klarer jeg. :) 

Lenke til kommentar

Tja, vanligvis har jeg ting i posten dagen etter at det er sendt. Noen ganger tar det to dager, men svært sjelden mer enn det. :) Ser den ble sendt til terminal for en time siden. Godt mulig den er på postkontorent her i løpet av natten, så jeg har den i morra. I verste fall er den nok her på onsdag. Er bare to dager å vente. Det klarer jeg. :)

 

 

Såpass ja, snodige greier det der med leveringstid, hvor forskjellig det kan være. Du får den uansett før meg, for i likhet med de fleste andre her som bestilte fra komplett, så er den ikke sendt ennå. :p Er min erfaring at Komplett er veldig pertentlige med utgivelsesdatoer. Aldri opplevd at de sender ting ut før, men rote ting til slik at det blir forsinket, det kan de. :p

Lenke til kommentar

 

Tja, vanligvis har jeg ting i posten dagen etter at det er sendt. Noen ganger tar det to dager, men svært sjelden mer enn det. :) Ser den ble sendt til terminal for en time siden. Godt mulig den er på postkontorent her i løpet av natten, så jeg har den i morra. I verste fall er den nok her på onsdag. Er bare to dager å vente. Det klarer jeg. :)

 

 

Såpass ja, snodige greier det der med leveringstid, hvor forskjellig det kan være. Du får den uansett før meg, for i likhet med de fleste andre her som bestilte fra komplett, så er den ikke sendt ennå. :p Er min erfaring at Komplett er veldig pertentlige med utgivelsesdatoer. Aldri opplevd at de sender ting ut før, men rote ting til slik at det blir forsinket, det kan de. :p

Er derfor jeg alltid forhåndsbestiller fra gamezone. I verste fall får jeg det på release, men det skjer ikke ofte. Som regel har jeg det noen dager før. :p

Lenke til kommentar

Venter selv på litt feedback på 1080p opløsningen har sett flere you tube reviews som klager på opløsningen umulig å lese små tekst i spill og at det ikke ser HD ut ... Får vente til Honey Moon perioden får satt seg til nye kjøpere her.

Det er plenty av reviews av den over hele nettet. Ingen her lever i noe illusjon om at denne er teknisk overlegen Vive eller Rift. Man har også kunnet teste PSVR på flere steder i Oslo over de siste ukene. De fleste vet hva de får. 

 

Håpet er at stål fokuset til Sony på gaming vil gjøre at PSVR vil gjøre VR gaming bedre. Der må jo dommen komme etterhvert.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

 

Venter selv på litt feedback på 1080p opløsningen har sett flere you tube reviews som klager på opløsningen umulig å lese små tekst i spill og at det ikke ser HD ut ... Får vente til Honey Moon perioden får satt seg til nye kjøpere her.

 

Det er plenty av reviews av den over hele nettet. Ingen her lever i noe illusjon om at denne er teknisk overlegen Vive eller Rift. Man har også kunnet teste PSVR på flere steder i Oslo over de siste ukene. De fleste vet hva de får. 

 

Håpet er at stål fokuset til Sony på gaming vil gjøre at PSVR vil gjøre VR gaming bedre. Der må jo dommen komme etterhvert.

 

AKIRA

Mister man tracking i spill blir det fort kjedelig virker som de fleste håper på en oppdatering på problemet men move er gammle greier muligens Sony skulle ha gått for et mere moderne sensor basert system

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...