Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

God review fra Tested. Ser ut som en bra pakke med VR.

 

Det største minuset var vel kanskje trackingen? Men forhåpentligvis kan dette ordnes med software og flere kameraer fra Sony.  

 

Men alt i alt så ser dette veldig spennende ut! Jeg tipper PSVR kommer til å havne under mange juletrær i år :)

 

 

PSVR får meg også til å drømme om neste generasjon med VR. Jeg håper og vil tro at hvert enkelt VR setts gode egenskaper som konkurrentene mangler blir å finne i generasjon 2. 

 

 

 

Men en ting jeg lurer på. Vil det komme noen social VR applikasjoner til PSVR som lar PSVR brukere henge med hverandre i en felles virtuell verden? Og da tenker jeg ikke på et felespiller spill som det ser ut til å bli en del av men mer et dedikert program hvor potensielt tusenvis av spillere kan møtes i den samme virtuelle verdenen/ene for å henge og spille sammen. Er noe slikt planlagt til PSVR? Kanskje Sony kunne børstet støvet av Playstation Home. Det ville utvilsomt passet godt i VR. 

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Home

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lest en del reviews, og det var vel som forventet. Ser ut som en litt mer basic utgave av vive, med litt dårligere tracking. Har også lest at noen anmeldere sier at den er dårlig på å stenge ut lys, i så fall er det mer krise for min del.

Har Vive, men kommer uansett til å kjøpe den for å teste den ut. 

Det som dog virker digg er at den skal være bedre å ha på seg enn vive, selvom noen mener at den føltes "billig". Dog trenger ikke dette være negativt. Spennende også om det vil komme egne multiamedia apper bortsett fra Sonys egne.

 

Det jeg dog skulle ønske mest av alt er at de hadde kommet opp med noen andre ting å tracke move kontrollerne. PS Eye og move kontrollerene er blitt ganske gamle, og virker her å ganske langt bak oculus touch og vive kontrollerne, men til prisen bør man vel ikke forvente noe annet.

Det mest positive er vel at dette fører til at flere for øyene opp for VR.

Lenke til kommentar

God review fra Tested. Ser ut som en bra pakke med VR.

 

Det største minuset var vel kanskje trackingen? Men forhåpentligvis kan dette ordnes med software og flere kameraer fra Sony.  

 

Men alt i alt så ser dette veldig spennende ut! Jeg tipper PSVR kommer til å havne under mange juletrær i år :)

 

 

PSVR får meg også til å drømme om neste generasjon med VR. Jeg håper og vil tro at hvert enkelt VR setts gode egenskaper som konkurrentene mangler blir å finne i generasjon 2. 

 

 

 

Men en ting jeg lurer på. Vil det komme noen social VR applikasjoner til PSVR som lar PSVR brukere henge med hverandre i en felles virtuell verden? Og da tenker jeg ikke på et felespiller spill som det ser ut til å bli en del av men mer et dedikert program hvor potensielt tusenvis av spillere kan møtes i den samme virtuelle verdenen/ene for å henge og spille sammen. Er noe slikt planlagt til PSVR? Kanskje Sony kunne børstet støvet av Playstation Home. Det ville utvilsomt passet godt i VR. 

https://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Home

Finnes mange sånne apper på Vive, tror disse også blir å se på PSVR.

 

Bigscreen beta, er et eksempel. Der du liksom er på et stort lan ved siden av folk du har invitert, så kan man spille fks rocket league og snu seg til  sida og se kompisen din spille CS fks. http://store.steampowered.com/app/457550/

Noe lignende bør være mulig på PSVR.

 

Eller så har du spill som rec room, som jeg håper vi blir å se på PSVR, fordi det er ekstremt morsomt spill å spille med folk. 

http://store.steampowered.com/app/471710/

Ikke relatert, men håper Space pirate trainer kommer til PSVR, er vel det beste skytespillet i VR der ute. Dog funker det bra pga ekstremt bra tracking, så ekke sikkert det blir 100% på PSVR.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt på giantbomb sine videor, så blir det nevnt der også at det kommer i en del lys i bunnen av headsettet hvis du ikke strammer det "veldig tight" rundt hodet. Det, samt det blir også her klaget litt på trackingen, som er skuffende, men som sagt, var vel å forvente, når de bruker bare ps eye til å tracke deg.

Blir uansett spennende å se hvor bra det blir i praksis.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Lest og sett flere anmeldelser idag. Det er mye forskjellige meninger ute å går altså.

 

Noen melder at det lekker mye lys inn i brillene. Mens andre sier den er vesentlig mer lys tett en Vive. Noen sier trackingen er helt elendig. Andre at den er bra men ikke i nærheten av fks Vive. Noe som sier seg selv.

 

Andre melder om dårlig bilde oppdatering mens andre sier den er helt låst og perfekt. Noen uklart bilde mens andre bedre en Vive.

 

Så her må en ha tunga rett i munnen....

 

For min del så er det bare to sider jeg stoler på og som jeg vet har den tekniske kunskapen til å holde på med hva dem gjør. Og det er Tested og DigitalFoundry. Og utifra hva dem sier så er dette bra! Men med sine ulemper som svakere tracking. 

Lenke til kommentar

Ja, spennende å høre review komme inn. Føler det egentlig er litt som forventet. Vi har jo vist hele tiden at skjermen har lavere oppløsning, og med ganske gammel kamera tech fra starten av PS4 så er det begrenset hvor nøyaktig tracking kan være.

 

Man får håpe på updates via software etterhvert. Men jeg tror det også kan komme hardware updates. Det er ikke utenkelig at både kamera kan bli nytt med bedre optikk og sensorer. Og at move kontrollene med tid og stunde kan bli oppgradert med interne sensorer som bistår optisk tracking bedre. Til og med "break out" boksen kan kanskje over tid komme med bedre hardware.

 

Så vil det sikkert dukke opp kits og mods for å tette igjen for lys rundt masken. vi er jo heldig her i Norge at vi er på vei inn i mørketiden. Kan bare skru av alt lys i rommet så man slipper lys blør inn. Familie og venner får sitte i mørket og holde kjeft! :-D

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Men alt i alt så ser dette veldig spennende ut! Jeg tipper PSVR kommer til å havne under mange juletrær i år :)

 

Dette er noe av det jeg gleder meg mest til å se. Det er nok ingen tvil om at Vive og Oculus er bedre headset, men de koster da til gjengjeld også rimelig mye mer. Ikke bare er selve headsettene dyrere (selv om vi tar med kameraet til PSVR), men man trenger også en rimelig heftig maskin for å drive godsakene. Det jeg håper på er at vi får en ny Wii-opplevelse. Med det mener jeg at Wii var mye svakere enn konkurrentene, men til gjengjeld også mye billigere, og wiimoten gjorde det lett å styre spillene. Det gjorde at mange som aldri har rørt en konsoll plutselig ble interessert, og resultatet ble da også at Wii solgte over 100 millioner konsoller. Det er mye, det.

 

Det jeg håper er at PSVR gjør noe av det samme. Ser noen klage over PSVR av forskjellige grunner, men det er nok til gjengjeld folk som er litt "kravstore". Ikke at det er noe i veien med det, så klart. Men vanlige folk som aldri har rørt spill før klarer seg helt fint med PSVR. Den er lett å sette opp (bare koble til noen kabler på logisk sted), lett å starte opp (ikke verre enn vanlig PS4) og spillene er helt enkle å styre. Det er også helt enkelt å få spillene til å vises i både headsettet og på TVen, så folk blir ikke "utelatt" hvis de ikke har headset. Alt dette vil forhåpentligvis gjøre at folk får øynene opp for VR og prøver det selv. At det ikker er like bra som konkurrentene gjør ikke noe særlig. Wii beviste at sterk hardware strengt tatt er overvurdert hos "folk flest". Pr juni 2016 har Wii solgt over 100 millioner konsoller, mens Ps3 "bare" har solgt 86 millioner konsoller. XB360 har solgt 85 millioner konsoller. PS4 og XBone er nok rimelig langt nede på listen foreløpig. Poenget er at hardware ikke er så nøye for folk flest. VR er noe helt nytt, så da er det bedre å ha lavere hardware og lavere pris enn høy kvalitet og høy pris. Hvis dette tar av kan vi heller få sterkere hardware neste generasjon. :)

 

https://www.statista.com/statistics/268966/total-number-of-game-consoles-sold-worldwide-by-console-type/

Lenke til kommentar

Time Magazine skriver : 


Playstation VR Is the Best First-Generation Virtual Reality Headset

 

Sony's VR device is the friendliest, visually clearest, most affordable of the initial raft of headsets

 

Dette er stort for Sony og PlayStation når et prisbelønnet magasin som Time med sin tyngde og inflytelse skriver dette. Enig eller ikke...budskapet det sender er kraftig. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt og betalt min PSVR fra Elkjøp. Med forventet levering 13.okt. Men jeg tror jeg skal ta en tur innom på kvelden den 12 og se om de kan gi den til meg... 

 

Så har jeg forhåndsbestilt kamera fra Gamestop med også lansering 13. okt. Med pick-up fra min lokale butikk. Mer spent på om den vil være der i tide... Bommer den med en dag så kan jeg sitte hjemme og stirre i en mørk PSVR skjerm i et døgn....nooooooooo. :-D

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Haha jeg har å sendt melding å brukt F5 tasten sikkert 10 ganger i påvente av mail :p    Har du bestilt fra Elkjop Iwar ?  Når bestilte du ? 

Jeg bestilte på Komplett. Statusen endret seg til det jeg postet bilde av for en times tid siden.

---------

Redigert:

Sjekket igjen nettopp, og nå er den sendt!!! :D 

Endret av Iwar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...