Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når den mailen om forsendelse fra Elkjøp forhåpentligvis tikker inn til uka..da er jeg fornøyd altså :)

Har friuke ved lansering også, dog veldig mye på agendaen i fra helgen av. Så spørst hvor mange timer med VR jeg greier å kline inn :p

ser elkjøp/lefdal fjerna psvr fra deres sortimang så nå er det bare å vente på sendingsbekreftelse :)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Stor FAQ kom idag om PSVR.

 

Alt ser veldig bra ut. Det eneste jeg stusser litt på er denne biten.

 

Q: Does the Processor Unit support 4K and HDR pass through?
The PU supports video pass through so that you can enjoy regular non-VR content on your TV when you have the PS4 connected to the TV via the PU, and the PU is connected to power via the AC adapter and the PS VR headset is not in use. This pass through support works for regular 1080p signals and also supports 2160p (UHD or ‘4K’) content in YUV 420 colour format at up to 60Hz from PlayStation Pro.

However, HDR signals are not supported for pass through by the PU. This applies to both 1080p and 2160p HDR. If you have a HDR capable TV and want to view PS4 content in HDR, it is necessary to cable the PS4 directly to the TV.

 

Virker som om en har et HDR kompatibelt TV så kan en ikke sende signalet ifra PS4/PS4Pro igjennom Processor Unit da en mister HDR. Går utifra det bare betyr at en ikke får se på TV hva som skjer i PSVR displayet? Er ihvertfall slik jeg leser det..?

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Krysse fingrene for at alle som har bestilt får på første levering! Har vært endel ganger inne på orderen min for å se om det har skjedd noe.... :p

Jeg bestilte i mars, så føler meg ganske så safe på førstelevering denne gang.

Etter å ha "tabbet" meg ut på PS4-launch, gjør jeg ikke den feilen igjen.

Tror jeg leitet etter PS4 en del måneder etter launch før jeg fikk fatt i en.

Den gang bestilte jeg for sent, og Komplett utsatte min leveringsdato uke for uke, måned for måned etter launchdato.

Lenke til kommentar

 

However, HDR signals are not supported for pass through by the PU. This applies to both 1080p and 2160p HDR. If you have a HDR capable TV and want to view PS4 content in HDR, it is necessary to cable the PS4 directly to the TV.

 

Virker som om en har et HDR kompatibelt TV så kan en ikke sende signalet ifra PS4/PS4Pro igjennom Processor Unit da en mister HDR. Går utifra det bare betyr at en ikke får se på TV hva som skjer i PSVR displayet? Er ihvertfall slik jeg leser det..?

Jo, men samtidig tolker jeg det som at det blir "mye" koble til og fra HDMI, alt etter hva jeg vil gjøre.

La oss si jeg har brukt PSVR. Da går PS4Pro sin HDMI-ut til VR-boksen.

Så vil jeg spille et vanlig spill på min PS4, og det støtter HDR. Da må jeg koble HDMI-kabelenfra PS4Pro ut fra VR-boksen og rett i tv.

Når jeg skal spille VR neste gang, må jeg koble HDMI tilbake til VR-boksen, og VR-boksen til tv igjen.

Blir mye unødvendig kabel inn og ut. Og det er noe jeg ønsker å unngå.

Lenke til kommentar

Bestilte fra Komplett for rundt 2 uker siden, men avbestilte idag da jeg plutselig så at den ikke ville bli levert før i November. Haste-bestilte på Elkjøp idag tidlig. Nå så jeg at de har fjernet PS VR fra sortimentet! Håper jeg var blant de siste til å bestille så jeg får den til launch :eek:

Endret av HST1
Lenke til kommentar

Halois folkens! Bestilte meg PS VR på komplett for 3 September, og status er "Bestilt, bekreftet inn på lager 11 oktober 2016, 1 stk." så antar at jeg får mitt til release. Problemet er at jeg samtidig bestile meg et PS kamera, men dette finnes tydeligvis ikke lenger i sortimentet dems. Antar at det er fordi de bytter til den nye versjonen, men dette hadde ikke han på kundeservicen noe dato på når ville komme på lager. Burde jeg da bestille det gamle kamera fra et annet sted, eller ha is i magen og regne med at de får inn det nye før/samtidig som VR kommer? Har noen forresten noe godt tips til hvor jeg kan få tak i rimelige move kontrollere, sånn bortsett fra Finn.no? 

Endret av Iwar
Lenke til kommentar

Ser at Gamestop har senket prisen til 4.699,-
De har click-and-collect.
Gamestop påstår hardbarka at så lenge det er mulig å forhåndsbestille, så vil du være med i første levering.
Straks de ser at det er like mange forhåndsbestillinger som de får enheter, fjerner de mulighet for å forhåndsbestille.
Så her er det mulighet for å få fatt PSVR på release, og ikke minst til en billigere pris enn hva vi andre har bestilt for.

Lenke til kommentar

 

 

However, HDR signals are not supported for pass through by the PU. This applies to both 1080p and 2160p HDR. If you have a HDR capable TV and want to view PS4 content in HDR, it is necessary to cable the PS4 directly to the TV.

 

Virker som om en har et HDR kompatibelt TV så kan en ikke sende signalet ifra PS4/PS4Pro igjennom Processor Unit da en mister HDR. Går utifra det bare betyr at en ikke får se på TV hva som skjer i PSVR displayet? Er ihvertfall slik jeg leser det..?

Jo, men samtidig tolker jeg det som at det blir "mye" koble til og fra HDMI, alt etter hva jeg vil gjøre.

La oss si jeg har brukt PSVR. Da går PS4Pro sin HDMI-ut til VR-boksen.

Så vil jeg spille et vanlig spill på min PS4, og det støtter HDR. Da må jeg koble HDMI-kabelenfra PS4Pro ut fra VR-boksen og rett i tv.

Når jeg skal spille VR neste gang, må jeg koble HDMI tilbake til VR-boksen, og VR-boksen til tv igjen.

Blir mye unødvendig kabel inn og ut. Og det er noe jeg ønsker å unngå.

Hm... sånn jeg tolker det støtter PSVR ikke HDR, men det vil være fullt mulig å kjøre spill i headsettet og på skjermen samtidig uten å miste ytelse (pga headsettet har en egen prosessor for dette.) Du kan derfor bruke headset og vanlig TV som du vil. Spiller du noe som ikke støtter VR er det bare å ha headsettet avslått. Det eneste er at hvis du vil bruke HDR må du koble ut headsettet for det spillet, men dette gjelder bare for TVer som faktisk støtter HDR. Vil du stadig bytter mellom PSVR og et spill med HDR vil du nok måtte bytte om en god del, ja. Et alternativ er vel å skaffe en HDMI-switch som støtter HDR. :)

Lenke til kommentar

Ja på disc? Trodde ynskyldninger for det var at de ville bli tilgjengelig på PSN kort tid etter. Men spiller ingen rolle for min del da jeg bare koster støvet av US kontoen min :)

 

edit: Ser ut til at du har helt rett:

 

http://www.playstationlifestyle.net/2016/09/25/why-uk-psvr-demo-disc-has-fewer-games/

 

Så da er det foreløpig veldig begrenset ja.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...