Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Når la du inn din bestilling?

Altså hvor langt fremme eller bak i køen var du?

 

WTF?!

 

Jeg har pre-order på VR-bundle med kamera og movekontrollere hos GameZone.

Da jeg la inn ordren var den priset til ca 5.500,-

Nå har de skrudd opp prisen på ordren min til 7.000,- + frakt!!!!

Meg bekjent koster et VR-headset 4.800, 2 movekontrollere ca 1000 og kamera normalt ca 600,-

Totalt kjøpt løst hver for seg 6.400,- 

Så legger de ytterligere 600,- på den prisen og kaller det "bundle"

(Normalt er jo bundle med en viss reduksjon i forhold til komponentene kjøpt løst).

 

Sorry. Har hørt mye bra om GameZone, men dette blir for latterlig.

Ser de har fjernet fra butikken nå også.

Greit nok at prisen de hadde ikke var bekreftet, men å hoppe opp til mer enn det alt koster løst er drøyt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk å mail med faktura fra Elkjop , så nå er den betalt...

 

Fikk å svar på spm fra Elkjop kundeservice : 

 

Det ser ut til at produktet skal være på plass omkring 6.oktober slik at det kan sendes ut til de som har forhåndsbestilt, og hvor man da forhåpentligvis har det på plass til selve releasedatoen.

 

 

 

Trist å lese... :( Selv så fikk jeg faktura ifra Elkjøp her om dagen så min er kjøpt og betalt. Bare å vente... :(

EDIT: Elkjøp har lagt ut PSVR til salg igjen så det burde være mulighet til å skaffe ril lansering.

 

Lenke til kommentar

Når la du inn din bestilling?

Altså hvor langt fremme eller bak i køen var du?

 

WTF?!

 

Jeg har pre-order på VR-bundle med kamera og movekontrollere hos GameZone.

Da jeg la inn ordren var den priset til ca 5.500,-

Nå har de skrudd opp prisen på ordren min til 7.000,- + frakt!!!!

Meg bekjent koster et VR-headset 4.800, 2 movekontrollere ca 1000 og kamera normalt ca 600,-

Totalt kjøpt løst hver for seg 6.400,- 

Så legger de ytterligere 600,- på den prisen og kaller det "bundle"

(Normalt er jo bundle med en viss reduksjon i forhold til komponentene kjøpt løst).

 

Sorry. Har hørt mye bra om GameZone, men dette blir for latterlig.

GameZone er dyre å har generelt sett dårlig kundeservice.... På release av Ps4 kansellerte dem ordren min jeg hadde bestilt i lang tid før release å evner ikke  å ordne opp eller noe .... 

Lenke til kommentar

Bestilte mitt eksemplar fra Komplett i midten av mars.

Jeg har aldri prøvd vr før og håper jeg ikke er en av dem som blir sjøsyk.

Når jeg er passasjer under en biltur kan jeg ikke lese aviser,magasiner eller sitte og surfe på tlf i mange minuttene før kvalmen kommer snikende.

Et vel litt skeptisk før og si det mildt.

 

Det kommer helt an på spillet. Om du blir dårlig i et spill så betyr det ikke at du blir det i neste osv.. Du burde nok regne med at i endel spill så vil du kunne føle på litt små kvalme. Spesielt spill hvor du beveger deg fortere en rolig gangfart. Og aldri...ALDRI beveg deg sideveis osv selv om et spill har den muligheten. Mye dårlig spill design på HTC Vive og det vil nok være det på endel PSVR spill også.

 

Mange spill hvor en beveger seg raskere en gangfart har gjerne endel ting på skjermen som fks et interiør på en tanks som i Battlezone. Dette er med på å fjerne noe av ubehaget som kan komme. Prøvde et spill her om dagen hvor du beveger deg i alle rettningen i et FPS spill. Og normalt da så blir du dårlig. Men her hadde dem fått på plass en slags nettramme som kom rundt deg idet du beveget deg. Noe som gjorde at jeg ikke ble dårlig.

 

Så det er ting på gang og det forskes mye på å finne løsningen på dette. Så ikke bli skuffet om du blir noe dårlig i endel spill. Det blir bare bedre å bedre jo mer dem forsker på dette :)

Lenke til kommentar

Hva tenker folk om lyd til VR.
Det som er med originalt ser rimelig spinkelt ut.

2 små earbuds vitner ikke om overbevisende lydbilde. Men dog har jeg engang hatt et Sony Earbud set til telefon som var knallbra.
587ee8bba5b039c41d989b574ac046a2.png

Jeg sitter og vurderer om det må noe heftigere til.
Ser Turtle Beach har et VR-headset tilpasset med kort kabel, og god nok bøylebredde til å ikke komme i konflikt med hodebåndet på VR-hjelmen.

813cSqKISrL._SL1500_.jpg

Lenke til kommentar

 

Bestilte mitt eksemplar fra Komplett i midten av mars.

Jeg har aldri prøvd vr før og håper jeg ikke er en av dem som blir sjøsyk.

Når jeg er passasjer under en biltur kan jeg ikke lese aviser,magasiner eller sitte og surfe på tlf i mange minuttene før kvalmen kommer snikende.

Et vel litt skeptisk før og si det mildt.

 

 

Det kommer helt an på spillet. Om du blir dårlig i et spill så betyr det ikke at du blir det i neste osv.. Du burde nok regne med at i endel spill så vil du kunne føle på litt små kvalme. Spesielt spill hvor du beveger deg fortere en rolig gangfart. Og aldri...ALDRI beveg deg sideveis osv selv om et spill har den muligheten. Mye dårlig spill design på HTC Vive og det vil nok være det på endel PSVR spill også.

 

Mange spill hvor en beveger seg raskere en gangfart har gjerne endel ting på skjermen som fks et interiør på en tanks som i Battlezone. Dette er med på å fjerne noe av ubehaget som kan komme. Prøvde et spill her om dagen hvor du beveger deg i alle rettningen i et FPS spill. Og normalt da så blir du dårlig. Men her hadde dem fått på plass en slags nettramme som kom rundt deg idet du beveget deg. Noe som gjorde at jeg ikke ble dårlig.

 

Så det er ting på gang og det forskes mye på å finne løsningen på dette. Så ikke bli skuffet om du blir noe dårlig i endel spill. Det blir bare bedre å bedre jo mer dem forsker på dette :)

Jeg gleder meg hvertfall veldig til og få testa ut denne galskapen.

Bare 3 små uker til nå. ☺

Lenke til kommentar

Bestilte mitt eksemplar fra Komplett i midten av mars.

Jeg har aldri prøvd vr før og håper jeg ikke er en av dem som blir sjøsyk.

Når jeg er passasjer under en biltur kan jeg ikke lese aviser,magasiner eller sitte og surfe på tlf i mange minuttene før kvalmen kommer snikende.

Et vel litt skeptisk før og si det mildt.

Ikke jeg eller, er veldig usikker åsen jeg reagerer på vr briller grunnen er min epilepsi. Gruer meg der. :hm:

Lenke til kommentar

Hmmmm..... I forlengelse av lyd.

Jeg har fullt 7.1.2 oppsett i hjemmekinoen. 

Noen som vet om VR støtter fult surroundoppsett?

 

Du burde bruke hodeklokker. Det er binaural lyd i VR som er mye bedre en hva du vil få med et surround oppsett. Sleng på deg noen hodeklokker og søk på YouTube så får du opp flere demoer :)

Lenke til kommentar

Når la du inn din bestilling?

Altså hvor langt fremme eller bak i køen var du?

 

WTF?!

 

Jeg har pre-order på VR-bundle med kamera og movekontrollere hos GameZone.

Da jeg la inn ordren var den priset til ca 5.500,-

Nå har de skrudd opp prisen på ordren min til 7.000,- + frakt!!!!

Meg bekjent koster et VR-headset 4.800, 2 movekontrollere ca 1000 og kamera normalt ca 600,-

Totalt kjøpt løst hver for seg 6.400,- 

Så legger de ytterligere 600,- på den prisen og kaller det "bundle"

(Normalt er jo bundle med en viss reduksjon i forhold til komponentene kjøpt løst).

 

Sorry. Har hørt mye bra om GameZone, men dette blir for latterlig.

jeg betaler 5 495.kr for det vr head settet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...