Gå til innhold

PlayStation VR - Generell diskusjon


LarZen

Anbefalte innlegg

Takk for tips! Det var gøy så lenge det varte :) Komplett har forresten fått opp move twin pack til en fornuftig pris nå (799,-), så jeg slo til på et sånt sett. Prata med kundeservice angående kamera, men dette kommer visst ikke før et par uker etter lansering, så jeg var nødt til å bestille den gamle varianten fra netonnet istede. 

Endret av Iwar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fiksa meg noe rimelige kontrollere selv, men bare  én glowstick da + navigation control. Aner ikke hvilke spill som støtter hva, men greit å ha utstyr liggende slik at en får prøvd litt da. Flesteparten støtter i hvertfall DS4, og det er det viktigste :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Sett på flere anmeldelser nå og det som det går i er at Move kan til tider være ustabil med tracking. Så akkurat som det var når en brukte dette på PS3 så er det alpha omega å få rett lysforhold i rommet og at kameraet er på en bra plass. Selv så spilte jeg igjennom hele Killzone med Move og det var en kul opplevelse når jeg fikk justert alt skikkelig.

 

Det positive er jo at det fungerer! Spill ser bra ut og det er ingen fps problemer. Og beste av alt pga RGB panelet så slipper vi i en større grad screendoor effekten som gjør ting uklart i fks Vive. 

 

Lurer på hvor mange ganger jeg har sjekket ordre status på min PSVR....blir ikke mindre F5 hamring nå akkurat.. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett på flere anmeldelser nå og det som det går i er at Move kan til tider være ustabil med tracking. Så akkurat som det var når en brukte dette på PS3 så er det alpha omega å få rett lysforhold i rommet og at kameraet er på en bra plass. Selv så spilte jeg igjennom hele Killzone med Move og det var en kul opplevelse når jeg fikk justert alt skikkelig.

 

Det positive er jo at det fungerer! Spill ser bra ut og det er ingen fps problemer. Og beste av alt pga RGB panelet så slipper vi i en større grad screendoor effekten som gjør ting uklart i fks Vive. 

 

Lurer på hvor mange ganger jeg har sjekket ordre status på min PSVR....blir ikke mindre F5 hamring nå akkurat.. :D

de sender vell ut imårå eller på fredag så vi garantert ikke får det før helga, typisk :hm:

Lenke til kommentar

Sett på flere anmeldelser nå og det som det går i er at Move kan til tider være ustabil med tracking.

Men heldigvis er PSMove valgfritt i de fleste spillene. :) Og når man snakker om sola har gamezone sendt en PSMove double pack til meg i dag, så får den vel i morra. Kameraet er i hylla, fortsatt i uåpnet eske. Begynner å krible litt her. Har spilt en del med Oculus DK2, men PCen min er for dårlig til det. Blir en del hakking når jeg beveger hodet. Ikke så mye at det blir et problem, men nok til at det irriterer litt i lengden. Blir nok noe helt annet med PSVR. Gleder meg noe sykt. :D

Lenke til kommentar

Jeg har forhåndsbestilt Battlezone. Det har 4 player co-op mode. Kan hende jeg spør noen folk her om de også spiller det, så man kan spille sammen. Det er ikke så mange av mine venner som hopper på PSVR med engang.

 

Gleder meg også veldig til Star Trek Bridge Experience i November. Også 4 player co-op mode!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Apropos Co-op spilling. VOIP in game er en av de mest interessant aspektene av VR føler jeg. En ting er det visuelle selvfølgelig. Men i det du er i den verden, så kan du jo ikke taste på et keyboard for å chatte.

 

Man må bare prate, og lyden du får tilbake håper og regner jeg med også vil være posisjons basert i en del spill. Du hører om noen er foran, bak eller ved siden av deg. Og at lyden er av en så god kvalitet at det høres naturlig ut. Man kan høre humør, intensjon, løgn eller sannhet.

 

Dette åpner jo for mye meta i spill og at man kan designe spill rundt akkurat dette. VR brettspill kan jo bli spennende når man må holde kortene tett til bryste.

 

Hva tenker dere?

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Apropos Co-op spilling. VOIP in game er en av de mest interessant aspektene av VR føler jeg. En ting er det visuelle selvfølgelig. Men i det du er i den verden, så kan du jo ikke taste på et keyboard for å chatte.

 

Man må bare prate, og lyden du får tilbake håper og regner jeg med også vil være posisjons basert i en del spill. Du hører om noen er foran, bak eller ved siden av deg. Og at lyden er av en så god kvalitet at det høres naturlig ut. Man kan høre humør, intensjon, løgn eller sannhet.

 

Dette åpner jo for mye meta i spill og at man kan designe spill rundt akkurat dette. VR brettspill kan jo bli spennende når man må holde kortene tett til bryste.

 

Hva tenker dere?

 

AKIRA

Tja, for å si det sånn spilte jeg Skyrim en stund med Oculus DK2. Det er ikke native støtte for VR, så det er ikke headtracking osv. Det blir som å spille på vanlig skjerm, bare at man ser seg rundt enten ved hjelp av musen eller headsettet. Helt i starten blir vi angrepet av en drage. Jeg prøvde å snike meg langs en vegg, mens jeg hørte dragen satt på taket rett over meg og rasere byen med ilden sin. Drit i Outlast, Silent Hill og Amnesia. Dette var skrekk på sitt beste. :D Å spille det på vanlig skjerm blir noe helt annet. Det kan ikke sammenlignes. Tenk deg en berg og dal-bane i virkeligheten vs på en dataskjerm. Bare at berg og dal-banen er en dritfarlig drage som prøver å drepe deg. :p

 

Tenk så på Resident Evil 7. Skyrim var rimelig heftig i VR, men det er ikke laget for det. RE7 er derimot laget for VR. Det kan selvsagt spilles på vanlig skjerm også, men å spille det i VR kan bli helt sykt. Grafikken er jo en ting, men lyden må absolutt ikke undervurderes. Det er alltids mulig å tenke at vi har 3D-lyd eller surround fra før, men på en vanlig skjerm blir det ikke det samme. Du kan høre noe bak deg, men snur du deg rundt ser du jo bare veggen bak deg. Men i VR snur du deg rundt og ser rett på et monster. Det er en av grunnene til hvorfor jeg gleder meg så mye. Det lille jeg har prøvd har vært latterlig bra, og det med en dårlig PC som ikke støtter VR noe særlig bra, og spill som ikke er laget for det. Men med konsoll som er god nok, briller som er behavelige å ha på og gode hodetelefoner kan det bli rimelig heftige saker. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...