Gå til innhold

Forever Living, pyramidespill?


Anbefalte innlegg

 

Kr 750,- i HUDPLEIEPRODUKTER til EGET forbruk i MÅNEDEN?

 

Kan noe fortelle meg hvorfor dette IKKE er svindel? :)

 

I følge artikkelen er det også dobbelt så mye... 

 

Det er galskap, men det er jo slik foretningsmodellen er, det er slik de overlever og tjener sine penger. Helt forkastelig. 

 

Ja, i artikkelen.....faktafeil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Brage her har igjen blitt utsatt for en overivrig distributør. Men ellers inneholder denne artikkelen nok til at jeg kan si at denne jounalisten? vet like my om Nu Skin som dere. 

 

Det er ingen inngangssum for å jobbe med Nu Skin. Det er laget en pakke for å komme raskt i gang med de mest populære produktene i det norske markedet. Men dette er FRIVILLIG.

 

For å holde seg inne i systemet? Det står jo her at han ikke fikset businessen.

Kravet Nu Skin stiller for å få utbetalt provisjon er å bruke produktene selv. I dette tilfellet kommer det vel frem at han ikke hadde krav på provisjon.

 

Kravet for å motta provisjon er ca 750,- kr i måneden. Jeg mener stadig det er viktig å bruke produktene man skal snakke med folk om.

 

Det er jo vanskelig å si utfra denne artikkelen, men det virker jo som Brage hadde fått en del info. Det er jo faktisk ens eget ansvar å vurdere om dette er noe man kan klare eller ikke. Og å sitte igjen med kvalitetsprodukter for 14000,- er vel heller ikke det verste i verden.

 

Han kunne ha startet sin egen butikk og tapt en million...

 

Men igjen...sjekk kildene deres også for faktafeil. Jeg skjønner jo det er vanskelig når dere ikke har kunnskap nok til å se hva som er riktig eller ikke. 

 

 

Så du mener Brage lyver, men du viser ikke til fakta selv? Hva er det med deg egentlig? Om du skal forsvare noe så kan du i det minste vise til fakta om du mener det er faktafeil. Dette er helt håpløst, du forstår åpenbart ikke at du blir lurt. 

 

Vis til noe fakta så skal jeg gjerne gå med på at det var feil info jeg, men pr i dag tror jeg heller på en som har sett den bitre enden, som de fleste ser etterhvert og en journalist som sannsynligvis har ett litt mer kritisk syn på saken enn frelste deg.. 

 

Jeg nevnte faktafeilene. Les svaret mitt igjen.

Lenke til kommentar

 

Kr 750,- i HUDPLEIEPRODUKTER til EGET forbruk i MÅNEDEN?

 

Kan noe fortelle meg hvorfor dette IKKE er svindel? :)

 

I følge artikkelen er det også dobbelt så mye... 

 

Det er galskap, men det er jo slik foretningsmodellen er, det er slik de overlever og tjener sine penger. Helt forkastelig. 

 

Dette blir jo for dumt. Snu det litt rundt da. 750,- kr i eget forbruk er det Nu Skin tar for at vi kan bruke deres produkter, produkter det er blitt brukt milliarder av dollar på å utvikle,  til å skape vår egen business. Vi har ingen andre forpliktelser, vi jobber når vi vil, vi er vår egen sjef.

 

I think this is a matter of perspective :)

Lenke til kommentar

 

 

Dette blir jo for dumt. Snu det litt rundt da. 750,- kr i eget forbruk er det Nu Skin tar for at vi kan bruke deres produkter, produkter det er blitt brukt milliarder av dollar på å utvikle,  til å skape vår egen business. Vi har ingen andre forpliktelser, vi jobber når vi vil, vi er vår egen sjef.

 

I think this is a matter of perspective :)

 

 

Ok vi snur det rundt, nuskin krever at du bruker 1500 kroner verdt av produkter av dem hver måned, selv om du ikke liker det/ønsker det/bryr deg om det, hvorfor gjør de det? For det er deres hoved inntektskilde. 

 

"vi jobber når vi vill, vi er vår egen sjef", du vet du kan være dette uten å betale folk penger hver måned sant? 

Lenke til kommentar

 

 

Kr 750,- i HUDPLEIEPRODUKTER til EGET forbruk i MÅNEDEN?

 

Kan noe fortelle meg hvorfor dette IKKE er svindel? :)

 

I følge artikkelen er det også dobbelt så mye... 

 

Det er galskap, men det er jo slik foretningsmodellen er, det er slik de overlever og tjener sine penger. Helt forkastelig. 

 

Dette blir jo for dumt. Snu det litt rundt da. 750,- kr i eget forbruk er det Nu Skin tar for at vi kan bruke deres produkter, produkter det er blitt brukt milliarder av dollar på å utvikle,  til å skape vår egen business. Vi har ingen andre forpliktelser, vi jobber når vi vil, vi er vår egen sjef.

 

I think this is a matter of perspective :)

 

Brukte du mer eller mindre enn kr 750,- pr måned på hudpleieprodukter før du startet med NuSkin?

Lenke til kommentar

 

Så du synes det å lykkes i MLM er å tjene 4 mill. i året?

Hva med alle de andre som kun vil ha litt ekstra i måneden, en liten bi-inntekt, bytte ut eksisterende inntekt.

 

Jeg skjønner ikke at du kan kalle det svindel når det nettopp er disse tallene vi bruker for å vise potensialet i businessen.

 

Ang. sletting....hva bruker Nu Skin den infoen til da?...man kommer ikke inn på sin brukerkonto. Man må selv aktivt reaktivere seg.

 

 

Nei, min definisjon på å lykkes er å oppnå en timelønn som er høyere enn om man tok en ekstrajobb på 7eleven. Færre enn 1 % av alle som prøver seg på MLM oppnår dette.

 

Om Nu Skin-selgerne hadde forstått hva tallene i income disclosure egentlig betød og brukte denne i sin markedsføring ville det selvsagt bli umulig å verve noen. Men denne gjemmes selvfølgelig vekk, i stedet bruker Nu Skin i sine presentasjoner termer som:

- Gratulerer med avgjørelsen om å benytte deg av denne fantastiske muligheten!

- Nu Skins distributører er i en klasse for seg. Som et av de største direktesalgsselskapene i verden står Nu Skin® for lederskap - lederskap til å skape overbevisende forretningsmuligheter og fremme en kultur som fokuserer på å berike verden rundt oss.

- Vi gir deg den beste muligheten for å oppfylle drømmene dine.

- Nu Skin® tilbyr en enkel, men enestående forretningsmulighet hvor mennesker uansett bakgrunn kan lykkes

- Med et tett samarbeide med sponsoren din og de som introduserte deg for forretningen, vil du oppdage at dette er en veldig givende mulighet.

 

Sjekk selv: http://docplayer.no/1427267-Velkommen-til-nu-skin-gratulerer-med-avgjorelsen-om-a-benytte-deg-av-denne-fantastiske-muligheten.html

 

Det er dette jeg kaller svindel. Man presenterer en grusomt dårlig deal som noe helt fantastisk. Når forretningspresentasjonen i tillegg dreier seg nesten utelukkende om verving av nye selgere og ikke salg til sluttkunder, er det også helt legitimt å kalle det for et pyramidespill.

Endret av B.F.
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er dette jeg kaller svindel. Man presenterer en grusomt dårlig deal som noe helt fantastisk. Når forretningspresentasjonen i tillegg dreier seg nesten utelukkende om verving av nye selgere og ikke salg til sluttkunder, er det også helt legitimt å kalle det for et pyramidespill.

 

 

Det er faktisk definisjonen, men grunnen til at de lurer seg unna er at folk som Condor her er så godtroende og tror på at de fleste som er distributører egentlig bare ønsker å kjøpe produktene, men i realiteten blir de "tvunget" til det via månedlige betalinger for fortsatt å kvalifisere seg som distributør i søken om evig lykke og rikdom. Dette syns Condor er greit siden de får jo fine produkter for pengene sine, men egentlig synes han det er greit for det gir han inntekt, altså andres sorger gir han gleder, og dette vet han svært godt men prøver å dekke det for å lette på samvittigheten. 

Lenke til kommentar

 

 

Dette blir jo for dumt. Snu det litt rundt da. 750,- kr i eget forbruk er det Nu Skin tar for at vi kan bruke deres produkter, produkter det er blitt brukt milliarder av dollar på å utvikle,  til å skape vår egen business. Vi har ingen andre forpliktelser, vi jobber når vi vil, vi er vår egen sjef.

 

I think this is a matter of perspective :)

 

 

Ok vi snur det rundt, nuskin krever at du bruker 1500 kroner verdt av produkter av dem hver måned, selv om du ikke liker det/ønsker det/bryr deg om det, hvorfor gjør de det? For det er deres hoved inntektskilde. 

 

"vi jobber når vi vill, vi er vår egen sjef", du vet du kan være dette uten å betale folk penger hver måned sant? 

 

For det første er 750,- 

 

Hvis jeg ikke hadde likt det/ønsket det/brydd meg om det hadde jeg jeg ikke gjort dette.

 

Og det er jo som kjent gratis å starte for seg selv.....duh...

Endret av c0ndor
Lenke til kommentar

 

 

Og det kan du si på hvilket grunnlag? ;)

 

 

På de grunnlagene jeg har vist til, i motsetning til deg som viser til nada. Altså har jeg ett grunnlag mens du har din fantasi, for alt jeg vet. Det er poenget. 

 

Jeg har erfaring fra Nu Skin i nesten 5 år. Du har brukt utsagn som andre kommer med. Ingen kvalitetssjekk. Du beskylder meg for løgn. Liker ikke det.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har erfaring fra Nu Skin i nesten 5 år. Du har brukt utsagn som andre kommer med. Ingen kvalitetssjekk. Du beskylder meg for løgn. Liker ikke det.

 

 

Og du beskylder alle andre for løgn når vi viser til diverse kilder.. Du stiller så mye sterkere om du viser til noe også, men det forstår du tydeligvis ikke. Eller er bare problemet at de eneste som deler dine meninger er nuskin? 

Lenke til kommentar

 

 

Dette blir jo for dumt. Snu det litt rundt da. 750,- kr i eget forbruk er det Nu Skin tar for at vi kan bruke deres produkter, produkter det er blitt brukt milliarder av dollar på å utvikle,  til å skape vår egen business. Vi har ingen andre forpliktelser, vi jobber når vi vil, vi er vår egen sjef.

 

I think this is a matter of perspective :)

 

 

Ok vi snur det rundt, nuskin krever at du bruker 1500 kroner verdt av produkter av dem hver måned, selv om du ikke liker det/ønsker det/bryr deg om det, hvorfor gjør de det? For det er deres hoved inntektskilde. 

 

"vi jobber når vi vill, vi er vår egen sjef", du vet du kan være dette uten å betale folk penger hver måned sant? 

 

 

 

 

 

Kr 750,- i HUDPLEIEPRODUKTER til EGET forbruk i MÅNEDEN?

 

Kan noe fortelle meg hvorfor dette IKKE er svindel? :)

 

I følge artikkelen er det også dobbelt så mye... 

 

Det er galskap, men det er jo slik foretningsmodellen er, det er slik de overlever og tjener sine penger. Helt forkastelig. 

 

Dette blir jo for dumt. Snu det litt rundt da. 750,- kr i eget forbruk er det Nu Skin tar for at vi kan bruke deres produkter, produkter det er blitt brukt milliarder av dollar på å utvikle,  til å skape vår egen business. Vi har ingen andre forpliktelser, vi jobber når vi vil, vi er vår egen sjef.

 

I think this is a matter of perspective :)

 

Brukte du mer eller mindre enn kr 750,- pr måned på hudpleieprodukter før du startet med NuSkin?

 

Igjen er det en misforståelse ute og går. Nu Skin er ikke kun hudpleieprodukter. Under Nu Skin-brandet er det også hygieneprodukter som shampoo/såper.

 

I tillegg kommer Pharmanex som er Nu Skin's kostholdsdivisjon som går på innvendig helse. De to delene er ca. like store når det gjelder omsetning.

 

For å svare på spørsmålet ditt så ja, vår husholdning brukte mere enn 750,- av produkter som Nu Skin har.

 

Jeg betaler min "lisens" til NU Skin ved å donere Vitameal. Så kommer andre produkter i tillegg.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har erfaring fra Nu Skin i nesten 5 år. Du har brukt utsagn som andre kommer med. Ingen kvalitetssjekk. Du beskylder meg for løgn. Liker ikke det.

 

 

Og du beskylder alle andre for løgn når vi viser til diverse kilder.. Du stiller så mye sterkere om du viser til noe også, men det forstår du tydeligvis ikke. Eller er bare problemet at de eneste som deler dine meninger er nuskin? 

 

Jeg minner på at det var jeg som kom med dokumentet og oversikt over inntjening på de forskjellige nivåene.

Alt dette ligger i tillegg åpent for de som vil se etter annet enn tvilsomme artikler som synser uten å bakgrunn for fakta og tall.

 

Litt nyanser mine herrer!

Lenke til kommentar

 

 

Og det er jo som kjent gratis å starte for seg selv.....duh...

 

 

Det kan godt være gratis ja, en trenger iallefall ikke å inngå noen avtale om å betale noen fast for å i det hele tatt ha mulighet til å tjene penger. 

 

Kom gjerne med eksempler.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg minner på at det var jeg som kom med dokumentet og oversikt over inntjening på de forskjellige nivåene.

Alt dette ligger i tillegg åpent for de som vil se etter annet enn tvilsomme artikler som synser uten å bakgrunn for fakta og tall.

 

Litt nyanser mine herrer!

 

 

Du har ikke vist til annet enn nuskin sine dokumenter, det eneste du beviser er at nuskin mener de har alt sitt på det rene, ikke akkurat overraskende. Men med en gang noen andre beviser det motsatte er det feil. 

 

Uten bakgrunn for fakta og tall? Dette må du bevise. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er dette jeg kaller svindel. Man presenterer en grusomt dårlig deal som noe helt fantastisk. Når forretningspresentasjonen i tillegg dreier seg nesten utelukkende om verving av nye selgere og ikke salg til sluttkunder, er det også helt legitimt å kalle det for et pyramidespill.

 

 

Det er faktisk definisjonen, men grunnen til at de lurer seg unna er at folk som Condor her er så godtroende og tror på at de fleste som er distributører egentlig bare ønsker å kjøpe produktene, men i realiteten blir de "tvunget" til det via månedlige betalinger for fortsatt å kvalifisere seg som distributør i søken om evig lykke og rikdom. Dette syns Condor er greit siden de får jo fine produkter for pengene sine, men egentlig synes han det er greit for det gir han inntekt, altså andres sorger gir han gleder, og dette vet han svært godt men prøver å dekke det for å lette på samvittigheten. 

 

Å være kunde hos Nu Skin er som å være kunde i hvilken som helst annen nettbutikk.  Ingen forpliktelser.

 

Hvis man skal ha provisjon fra Nu Skin for utført jobb må man betale denne lisensen. 

 

Igjen...man tjener ikke penger på å være kunde, hvis man da ser bort fra et meget godt bonussystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...