Gå til innhold

Hvorfor lærer ikke Putin seg engelsk?


Anbefalte innlegg

Nå som han har rekordstor oppslutning blandt vestlige mennesker..jeg mener, stadig flere begynner å heie på Putin. Mannen som riktignok er en oligark og en luring, men han står for litt andre verdier enn PK-eliten i vesten. Han liker kjernefamilien, han liker ikke massiv innvandring, han liker ikke sosialisme..Og om man tar tempen på endel høyrevridde forumer som zerohedge osv, og du har 5-600 kommentarer til en artikkel om Putin så er alle alltid positive til Putin. Merker det samme i det virkelige liv også..folk synes ikke lenger Putin er gal. Han sier ting som de er. Han sier at USA har gitt våpen og trent leiesoldater og terrorister i Syria for å kjempe mot Assad. 

 

Men hvorfor snakker han ikke engelsk? Er han ikke redd for at vestlig media oversetter ham feil? Nå som han har momentum og øker i popularitet i vesten burde han vel sørge for å i det minste å snakke engelsk?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingenting imot Putin.

Enkelte land trenger en sterk hånd, konsekvensene at de får "fri vilje" er for store.

Irak og Syria er bare to av mange land som hadde det bedre under en diktator en de har det etter.

 

Jeg bare håper det fortsetter med en sterk person i Russland, på samme måte håper jeg også at kommunistpartiet forsatt styrer Kina med jernhånd. Den dagen de to landene får la folk gjøre som de vil så blir det verdenskrig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke Putin hadde kommet langt som KGB-agent uten å kunne engelsk. Så SELVSAGT kan han engelsk. Han bare velger å snakke russisk fordi hans viktigste publikum er russere.

Og, som Geir sier - for å demonstrere "hvorfor skal jeg bøye meg til ditt språk, og ikke du til mitt"? Litt som franskmenn. Putin anser nok russisk som et fullverdig potensielt verdensspråk, på lik - eller bedre - linje med engelsk.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men hvorfor snakker han ikke engelsk? Er han ikke redd for at vestlig media oversetter ham feil? Nå som han har momentum og øker i popularitet i vesten burde han vel sørge for å i det minste å snakke engelsk?

 

Det er psykologi. Ved å snakke sitt eget språk sier han at Russland og han selv er så viktige at vi andre får ta oss bryet med å lære oss russisk. Og i forhandlinger og internasjonale møter er det et tegn på likeverdighet. Hvorfor skal han snakke engelsk og ikke Obama snakke russisk...?

 

Han snakker engelsk når han tjener på det, dog med en tydelig russisk aksent:

 

https://www.youtube.com/watch?v=3K3johUezdg

 

Geir :)

 

 

 

Jeg tror ikke Putin hadde kommet langt som KGB-agent uten å kunne engelsk. Så SELVSAGT kan han engelsk. Han bare velger å snakke russisk fordi hans viktigste publikum er russere.

 

 

 

Jeg tror ikke Putin hadde kommet langt som KGB-agent uten å kunne engelsk. Så SELVSAGT kan han engelsk. Han bare velger å snakke russisk fordi hans viktigste publikum er russere.

Og, som Geir sier - for å demonstrere "hvorfor skal jeg bøye meg til ditt språk, og ikke du til mitt"? Litt som franskmenn. Putin anser nok russisk som et fullverdig potensielt verdensspråk, på lik - eller bedre - linje med engelsk.

 

 

Good points!

 

Han kan engelsk..selvsagt :) Stupid me

Lenke til kommentar

Putin kan nok mykje meir språk enn han vil innrømme. I følge wikipedia så snakker han flytande Fransk og Tysk.

Etter at han blei president skal han angivelig ha tatt engelskundervisning og har blant anna hatt uformelle samtalar med Bush på engelsk, men han bruker konsekvent russisk i formelle situasjonar.

 

I tillegg snakkar han flytande svensk etter ha vært stasjonert i Helsinki, men eg kan kun finne eksempler på at han har snakka svensk med andre KGB agentar. Det er sjefen i Kreml Sergei Ivanov som vistnok har uttalt at han og Putin av og til snakkar svensk seg i mellom, og at Putin har ei stor interesse for språk sjølv om han ikkje har språkutdanning.

 

Så sjølv om Putin verken vil avsløre kva språk han behersker, eller for den slags skyld bekrefte kva språk han ikkje kan så er det naivt å tru at han hadde kommet så langt i som KGB agent om han ikkje var dyktig i språk.

 

Som nemt så er brukar han konsekvent russisk gjennom tolk i offentlege møter, mest fordi det gir eit pyskologisk overtak. Men han forstår også mange andre språk så det vil være naivt å tru at han ikkje forstår motpartens småprat på deira språk. Ved å ikkje bekrefte kva språk han kan så får han også eit psykologisk overtak ved at vi kanskje trur han kan meir språk enn han i realiteten gjer.

Vi har ingen nøytrale kilder på kor stødig Putin er i f.eks svensk, men det er ikkje umogleg at Putin kan nok svensk til å også greit forstå norsk tale og skrift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det slik, jeg ville heller valgt at Putin overtar styringen her i landet enn at vi i fremtiden blir styrt av islam. Nesten så jeg ønsker ham velkommen når jeg ser hvilken veg det går med Norge og Europa.

 

Du er klar over at Putin i egen person forrige uke høytidelig åpnet Europas største moské i Moskva?

 

Og han er venn med Ramzan Kadyrov bare for å gjøre deg litt desillusjonert  :grin2:

 

IgarkHI.jpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=YwyQJ-JmaHM

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...