Gå til innhold

Nexus 6P - Googles nye toppmodell er nå tilgjengelig fra Google Store


Peppep

Anbefalte innlegg

Klarte å komme inn på ordresiden (https://store.google.com/product/nexus_6p?config&utm_source=google-com-nexus&utm_medium=index&utm_campaign=nexus-6p)

 

64GB koster 6 190,- 

128GB koster 7 090,- (kun Aluminium-versjonen får 128GB i Norge)

 

Jeg går for 64GB Graphite. :)

 

Hei. Jeg har ikke noen erfaring med å handle telefoner fra Playstore selv. Regner med at de sender fra Norge, slik at det ikke blir noen ekstra avgifter i tillegg til oppgitte priser.. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Klarte å komme inn på ordresiden (https://store.google.com/product/nexus_6p?config&utm_source=google-com-nexus&utm_medium=index&utm_campaign=nexus-6p)

 

64GB koster 6 190,-

128GB koster 7 090,- (kun Aluminium-versjonen får 128GB i Norge)

 

Jeg går for 64GB Graphite. :)

Hei. Jeg har ikke noen erfaring med å handle telefoner fra Playstore selv. Regner med at de sender fra Norge, slik at det ikke blir noen ekstra avgifter i tillegg til oppgitte priser.. ?

Nei, de sender fra Nederland, men det går kjapt (gratis frakt, DHL leverer på døren). Kommer ingen ekstra gebyrer el.l. utenom.

 

Edit: Husket feil, de sender fra Nederland, ikke Tyskland.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

 

Snakket med Huawei Norge i dag, de sier at den skal komme 18. oktober! Blir bare bedre og bedre dette. :)

 

Tipper at den kan forhåndsbestilles fra 9. oktober, siden det er "nordisk lansering" da.

 

18.oktober.. Hmm, tviler på det blir lansering av Nexus 6p på en søndag... Men for all del, kjør på :-)

 

Hørtes ut som h*n (vil ikke identifisere vedkommende i tilfelle det ble sagt for mye) jeg snakket med leste det opp fra et ark, så det virket troverdig. Om det i praksis betyr at de blir sendt lørdagen eller mandagen er mindre viktig spør du meg. 

 

 

Telenor: "Prisen i USA starter på 380 dollar. Hva som blir prisen i Norge får vi vite først den 9. oktober, når Google holder en nordisk event i Stockholm." (http://link.no/nytt-android-flere-supertelefoner-og-annet-snadder-fra-hostens-store-google-pressekonferanse/3990?cid=p_som_fan_link_nokiamobiler#)

Prisen ligger allerede ute i Google Store, som nevnt flere ganger tidligere i tråden. Den starter på 5 790,- for 32GB.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Snakket med Huawei Norge i dag, de sier at den skal komme 18. oktober! Blir bare bedre og bedre dette. :)

 

Tipper at den kan forhåndsbestilles fra 9. oktober, siden det er "nordisk lansering" da.

18.oktober.. Hmm, tviler på det blir lansering av Nexus 6p på en søndag... Men for all del, kjør på :-)

Hørtes ut som h*n (vil ikke identifisere vedkommende i tilfelle det ble sagt for mye) jeg snakket med leste det opp fra et ark, så det virket troverdig. Om det i praksis betyr at de blir sendt lørdagen eller mandagen er mindre viktig spør du meg.

 

Telenor: "Prisen i USA starter på 380 dollar. Hva som blir prisen i Norge får vi vite først den 9. oktober, når Google holder en nordisk event i Stockholm." (http://link.no/nytt-android-flere-supertelefoner-og-annet-snadder-fra-hostens-store-google-pressekonferanse/3990?cid=p_som_fan_link_nokiamobiler#)

Prisen ligger allerede ute i Google Store, som nevnt flere ganger tidligere i tråden. Den starter på 5 790,- for 32GB.
Fullstendig klar over det, men tenkte på pressekonferansen i Stockholm. Har ikke sett dette bekreftet fra offentlig hold, så tenkte det var greit å dele Telenors melding. Peppep, hvor har du hørt om den nordiske pressekonferansen? Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Hmm. Den her fristar meir og meir :-/. Hadde egentleg bestemt meg for å vente eit år med å kjøpe ny telefon. Kjøpte nexus 6 i desember ifjor.

 

Hadde feil på min nexus 6, fekk ny i juni, så den er litt over 3 mnd gamal. Kva kan eg forvente å få for min nexus 6 om eg sel den no ? 2500 kr  ? 3000 kr ? 

Lenke til kommentar

Fikk følgende ganske vaget svaret fra Huawei Norge: "Hei, den vil bli solgt hos utvalgte større forhandlere i Norge og vil komme i butikk begynnelsen av november. Prisen vil ligge på 5.995. Det skal være mulig å forhåndsbestille, men vi har ikke eksakt dato på når dette blir mulig. Vi holder deg oppdatert :) Med vennlig hilsen Huawei"

 

Kanskje verdt et forsøk å ringe de også...? :p @Peppep, tok du kontakt med Huawei per telefon? Hvor fikk du forresten vite om den nordiske pressekonferansen?

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Fikk følgende ganske vaget svaret fra Huawei Norge: "Hei, den vil bli solgt hos utvalgte større forhandlere i Norge og vil komme i butikk begynnelsen av november. Prisen vil ligge på 5.995. Det skal være mulig å forhåndsbestille, men vi har ikke eksakt dato på når dette blir mulig. Vi holder deg oppdatert :) Med vennlig hilsen Huawei"

 

Kanskje verdt et forsøk å ringe de også...? :p @Peppep, tok du kontakt med Huawei per telefon? Hvor fikk du forresten vite om den nordiske pressekonferansen?

Ja, ringte dem.

 

Tek.no skrev i flere saker på tirsdag at det ville komme mer informasjon under lanseringen i Stockholm.

Lenke til kommentar

Har ventet spent på denne telefonen, men at den ikke hadde Qi trekker veldig ned for min del.. Har blitt så vant med å bare slenge telefonen på ladeplata både på jobb og hjemme. Ellers ser den jo veldig bra ut.

 

Grunnen til at Qi lading ikke er på denne telefonen er at man lader den så raskt med kabel, at den blir nesten "dumt" å lade den tregt med en Qi lader. 

Jeg synes at det å bruke kabel for å lade, ikke er noe problem, er bare å slenge mobilen til lading når man spise middag, og så er den nesten full ladet til du er ferdig å spise. Slik er det med min Nexus 6.

 

Men jeg tipper det er en vane, eventuelt også smak og behag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Grunnen til at Qi lading ikke er på denne telefonen er at man lader den så raskt med kabel, at den blir nesten "dumt" å lade den tregt med en Qi lader.

USB-C er utvilsomt en fordel for kabel-feste-folket. Jeg har imidlertid 11 Qi punkter i heimen. Mobilen ligger aldri et sted uten at den lades. Så, no Qi, no fun. 5X/6P er uaktuelle. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

USB-C er utvilsomt en fordel for kabel-feste-folket. Jeg har imidlertid 11 Qi punkter i heimen. Mobilen ligger aldri et sted uten at den lades. Så, no Qi, no fun. 5X/6P er uaktuelle.

Dersom man ikke vil plugge i kabel, så kan man bruke en slik http://znaps.myshopify.com/collections/all, denne vil snappe på med en magnet, og man slipper fysisk å presse en plugg inn i telefon hver gang man vil lade.

 

Blir fremdeles ikke som Qi lading, men kanskje litt mindre stress enn å koble til en kabel i usb pluggen i telefonen  :)

Kanskje du slipper unna med mer enn 1 lading pr dag med Nexus 6P dersom telefonen (Android 6.0) er så effektiv som det sies å være  :hmm:

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

Kanskje du slipper unna med mer enn 1 lading pr dag med Nexus 6P dersom telefonen (Android 6.0) er så effektiv som det sies å være :hmm:

Doze skal i følge Google øke standby-tiden med 30%. I tillegg har den et mye større batteri enn de fleste andre telefoner (3450 mAh mot f.eks 1715 mAh i iPhone 6S). Det vil overraske meg ekstremt mye om det ikke holder å lade den om natten, selv med tung bruk.

 

Edit: Ser at iPhone 6S Plus har batteri på 2915 mAh, så er det nevnt. Likevel stor forskjell.

Endret av Peppep
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er ikke forskjell på ladetid som er avgjørende, men lademåte. Jeg slenger fra meg tlf på ladepunktene. Kabelgreieier er uaktuelt, så enkelt er det. Sorry Google.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...