Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal vs Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist andreomgang, men førsteomgang var forrykende! Håper vi kan se litt mer av de i kampene fremover. 

 

2 ting irriterer meg dog i dag:

 

1: Vi slutter å spille ball fullstendig i andre omgang. Bare gir United ballen ved hver eneste mulighet. Greit nok når man leder med 3, men det skjer også når vi leder med 1. Vi har blitt straffer før av slikt. Vi klarer jo heller ikke å straffe dem. 

 

2: Vi spiller på for høy risiko i situasjoner der man ikke bør det. Fører til balltap og en mulighet i mot. Heldigvis klarte ikke United å utnytte rommet og muligheten de fikk. Storyen blir nok en annen mot f.eks Bayern. 

 

Annet enn det så det bra ut. Honnør til Ozil som spiller en bra kamp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1: Vi slutter å spille ball fullstendig i andre omgang. Bare gir United ballen ved hver eneste mulighet. Greit nok når man leder med 3, men det skjer også når vi leder med 1. Vi har blitt straffer før av slikt. Vi klarer jo heller ikke å straffe dem. 

 

2: Vi spiller på for høy risiko i situasjoner der man ikke bør det. Fører til balltap og en mulighet i mot. Heldigvis klarte ikke United å utnytte rommet og muligheten de fikk. Storyen blir nok en annen mot f.eks Bayern. 

Jeg er bortimot 100% uenig med deg, med unntak av noen situasjoner. Arsenal gjør jo absolutt alt riktig. De slutter å spille ball, de legger seg kompakte og nekter United rom overalt (etter å ha rundspilt oss og puttet 3 mål i ett tempo få lag klarer å matche). De spiller en fantastisk kamp og Wengers taktikk til denne kampen må sies å ha truffet perfekt. Det skjer neppe igjen med LVG som trener, jeg regner med at han sitter våken i 14 dager å legger en plan fram mot neste møte. 

 

Arsenal og Wenger gjorde alt riktig i dag. Gratulerer med noe av det beste jeg har sett av klubben deres på mange år. Dere fikk det til å virke som at vi ikke møtte opp til kampen. 

Endret av Espp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Benbjo: Grunnen til at de legger seg defensivt og er passiv i 2. omgangen er fordi at de ikke kan opprettholde en slik intensiv spillestil i 90. minutter. Det er fysisk umulig for menneskekroppen. Og prøver man å presse så mye gjennom en hel match kommer spillerne til å bli så slitne at de kommer til å henge etter på kontringer i tillegg til å gjøre masse feil defensivt.

 

Når man leder med såpass mange mål er det greit. Det er IKKE greit å bli så passiv når man kun leder med 2-1 som vi har gjort ved flere annledninger siden fjorårets sesong. Så jeg skjønner hva du mener Benbjo, men idag var det ingen grunn til å legge press på United i 2. omgangen.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar

Skummel hvor bra det begynner å bli. Så lenge dere ikke mister spillere til Barcelona eller Real, så tror jeg titlene vil komme om ikke lenge. Nå er de fleste talentene blitt eldre og har masse erfaring. Stort sett i alle ledd har dere fantastiske spillere som har vært med i mange år i klubben. Det eneste som står mellom dere og PL-trofeet er;

1) Skader

(2: forsterkninger som kan ta plassen til de som blir skadet). 

 

Fotballen Arsenal spiller er vakker, den fineste i England!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...