Gå til innhold

Oversikt og diskusjon om fotballrettighetene på norsk TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk innsats her!

 

Jeg ønsker egentlig å få samlet fotballen litt mer. Prisen vil kanskje gå opp en del, men jeg hater systemet i dag hvor fotballen er delt opp mellom mange ulike aktører.

 

TV2 har gjort det skikkelig bra syns jeg og det blir ikke noe nederlag hvis de får det igjen. Discovery-gruppen hadde vært fantastisk. Da hadde jeg kunne sett tysk og engelsk fotball hver uke!

Lenke til kommentar

Jeg håper virkelig TV2 klarer å beholde rettighetene. De har skapt et godt produkt og har dyktige folk både i studio og som kommentatorer. De har etterhvert bygget seg opp et stort nettverk knyttet opp til engelsk fotball som virkelig begynner å bære frukter. Produksjonen av eksklusivt innhold er også bra. Er veldig skeptisk hvis Discovery overtar, synes ikke de har gjort en god jobb med landskampene på Max eller Europa League.

 

Skulle gjerne ønske at TV2 også fikk kloa i Champions League, men det er jo bare ønsketenking. 

Lenke til kommentar

TV2 kan sakene sine definitivt, men jeg er redd flere ligaer kun ender i en halvveis gjennomført pakke, for eksempel kun streaming, eventuelt nye kanalpakker. PL-pakken koster jo skjorta allerede. Viasat sender i det minste 2 CL-kamper hver gang på "gratiskanalen", men jeg mistenker at TV2 ikke ville gjort det samme. Muligens hadde det havnet på samme kanaler som PL. Skjønt, jeg kan jo ta feil, og det kan jo hende de hadde brukt Sportskanalen. Den flommer ikke akkurat over av fotball lengre... 

 

Og Premium-pakken til TV2 vil uansett være uaktuell for meg, det er for dyrt omså all verdens fotball gikk der. 

Lenke til kommentar

Ny artikkel fra VG i dag:

 


 

 

Det som synes klart er at Premier League-rettighetene vil bli solgt før Tippeliga-pakken med norsk fotball. I slutten av september skal budene på engelsk fotball leveres, og TV 2, TVNorge/Discovery og MTG/Viasat er trolig alle interesserte i engelsk fotball.
 
Ansvarlig redaktør i nettstedet Kampanje, Knut-Kristian Hauge, sier følgende:
 
– Mitt stalltips er at TV 2 beholder Premier League, men prisen kan bli stiv og det kan fort koste mer enn det smaker. Nærmer prisen seg en milliard kroner, blir det en utfordring å regne dette hjem for TV 2.
 
[....]
 
 
Innen de to første ukene av oktober blir det kjent hvem som sender det ypperste av engelsk fotball fra 2017 til 2019. Discovery, som kapret OL-rettighetenefra 2018 til 2024, regnes som en farlig utfordrer til TV 2.

 

 

 

 

Det jeg frykter mest om TV2 får beholdt Premier League-rettighetene, er at de kommer til å skru opp prisen enda mer. Tror neppe Discovery setter prisene mer enn maks 350 kr mens TV2 mest sannsynlig blir å skru opp prisene da det kommer til å koste. 

 

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Ny artikkel fra VG i dag:

 

 

 

Det som synes klart er at Premier League-rettighetene vil bli solgt før Tippeliga-pakken med norsk fotball. I slutten av september skal budene på engelsk fotball leveres, og TV 2, TVNorge/Discovery og MTG/Viasat er trolig alle interesserte i engelsk fotball.
 
Ansvarlig redaktør i nettstedet Kampanje, Knut-Kristian Hauge, sier følgende:
 
– Mitt stalltips er at TV 2 beholder Premier League, men prisen kan bli stiv og det kan fort koste mer enn det smaker. Nærmer prisen seg en milliard kroner, blir det en utfordring å regne dette hjem for TV 2.
 
[....]
 
 
Innen de to første ukene av oktober blir det kjent hvem som sender det ypperste av engelsk fotball fra 2017 til 2019. Discovery, som kapret OL-rettighetenefra 2018 til 2024, regnes som en farlig utfordrer til TV 2.

 

 

 

 

Det jeg frykter mest om TV2 får beholdt Premier League-rettighetene, er at de kommer til å skru opp prisen enda mer. Tror neppe Discovery setter prisene mer enn maks 350 kr mens TV2 mest sannsynlig blir å skru opp prisene da det kommer til å koste. 

 

Når man økte med 85% en gang, kan vel man gjøre det igjen? Melder meg ikke på hallelujakoret til TV2. At de har de minst dårlige norske kommentatorene, er ikke nok til å få meg tilbake på galoppen.

Lenke til kommentar

Ja, kommer neppe til å kjøpe Sumo selv. Kjøpte Sumo for sesongstarten i år, men kommer ikke til å fornye. Tror ikke jeg tåler å høre Skrikestad en gang til. TV2 skal ha for at de lager et bra produkt, men det er synd personene de har er alt for dårlige. Aleksander Schau som programleder er jo helt sinnssykt. Slitsomt å høre på alt tullet hans, og synes ikke resten av gjengen er noe særlig heller. Mangler faglig kompetanse i panelet. Norge må være eneste landet der 75%+ av de som sitter i panelet er såkalte "eksperter" og har aldri spilt profesjonelt. Bare se på MNF-panelet til Sky for eksempel: Programleder(kommer ikke på navnet hans i farten), Carragher, Neville, Henry og Graeme Souness. Samme med MoTD panelet til BBC: Lineker, Wright og Shearer. I Norge har vi Schau, Lundekvam, Thorsvedt, Børslid, Myhre og, Trevor Morley og en 2.divisjonsspiller. Takk gud for at Langli ikke er der lengre. 

 

Trenger ikke nødvendigvis å være tidligere engelske fotballspillere i panelet, da jeg synes for eksempel Hangeland har levert strålende når han har vært med. Må bli slutt på å ha "fotballeksperter" i et panel, i alle fall når det så og si kun er de som sitter i panelet. 

 

 .

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

VG melder i dag at Premier League rettighetene trolig avgjøres i morgen! Prisen overstiger som forventet over 1 milliard kroner, 

 

 

TVNorge- og Eurosport-eier Discovery gir med sine økonomiske muskler TV 2 knallhard kamp. MTG Viasat har også vært med i racet, men kampen står mellom TV 2 og SBS Discovery. Tidligere i høst var det et aktuelt scenario å selge de skandinaviske rettighetene felles. Det skal imidlertid ikke ha generert store nok bud.

 
Nå handler det om en ren auksjon mellom TV 2 og SBS Discovery der den som betaler mest får lov til å vise engelske delikatesser for norske TV-seere fra og med neste høst. VG har snakket med en rekke kilder tett på prosessen. Samtlige spår et rotterace der det er vanskelig å peke ut en forhåndsfavoritt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...