Gå til innhold

Oversikt og diskusjon om fotballrettighetene på norsk TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fredagskampen gjør det jo dyrere for tv-selskapene, men vi får mer for pengene. Likevel synes jeg fredagskamp er noe jævla dritt. Det er nok med lørdag, søndag og mandag. For oss som lever vanlige liv med jobb og samboer så blir det for mange dager med fotball. I tillegg er det negativt for mange supportere i England.

Lenke til kommentar

Ca. 530m over per sesong. La oss si at antallet som abonnerer på Engelsk Fotball er 100.000, det blir 5300 kr i året og ca. 440 kr per måned. I dag koster det 299kr, ved å bruke samme regnestykke så tjener de 360m per år. Ekstremt grovt, men jeg tror neppe dagens priser holder til å få et overskudd på den nye avtalen. Ansatte skal også ha penger, muligens er reklameinntekter nok til å dekke de kostnadene.

 

Men jeg er nesten helt sikker på at prisene kommer til å gå opp. Kanskje til og med det blir mer reklame ala Viasat-style.

 

E: Må også huske på at de fleste som abonnerer på Engelsk Fotball ikke gjør det hele året. Sesongen er ferdig i midten av mai og begynner igjen i midten av august. 2 måneder uten engelsk fotball. Men så er det noen som helt sikkert vil få med seg MUTV, LFC TV og kanskje til og med RM TV for å følge med på sommerturneringer.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...