Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD page_fault_in_nonpaged_area


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å finne ut av hvor BSOD’en min kommer fra i windows 10. Jeg får plutselig opp page_fault_in_nonpaged_area. Har ikke funnet en trigger enda eller ett program som er årsaken. Har brukt mye tid på å teste minnet, siden jeg har lest at det ofte er årsaken, men har ikke fått noe feil enda. I event-viewer står det bare kernel-power event id 41. Innpå en annen plass (husker ikke hvor) så sto det bare windows feil, og dipawaymode. Etter det jeg har funnet ut av kan dette være hva som helst enda.

 

Jeg har kjørt memtest86 og windows memory diagnostic for minnet, uten feil. Har prøvd Cinebench, furmark, unigine heaven og video memory stress test for gpu, uten feil. Har kjørt prime 95 for cpu. Ikke noe har  gjort resultat. Har kjørt dump filene i windbg med !analyze -v, uten at jeg ble noe visere der (har lagt opp notepad av det, hvis jeg får det til, og håper ikke det står noe som noen kan bruke mot meg der, håper noen av dere sier ifra da).

 

Håper noen kan hjelpe meg, for finner ikke ut av det selv. Prøver å avinstalere 1 og 1 program for å se om det hjelper, men det hadde vært lettere hvis noen kunne sagt meg om det sto i dump filene. Windows må vel klare det?

 

Hardware:

SSD Crucial MX100 512GB SSD R:5

NVIDIA MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB

 EVGA SuperNOVA 850 G2

Crucial Ballistix 16GB DDR4 2x8 2400MH

ASUS X99-Deluxe

Intel Core i7 5930K 3,5GHz

NZXT Kraken X61 CPU Kjøler

 

Har også en WD passport essential koblet til hele tiden

 

Installert fra asus x99-deluxe download side:

 

Asmedia_Win10_VER3160

*Audio_Win7-8-81-10_V6017525

Bluetooth_V1201650_WHQL_Win10

Chipset_V10_1_2_8_WHQL_X99

Intel_LAN_Win7-8-8-1_VER20110220_Win10_VER20120190

*WIFI_Win10_V7352670

 

Ellers software:

 

*Nzxt cam

*Nvidea software (uten 3D software og experience)

*WD smartware

*Steelseries engine

*Dropbox

Ai suite 3 (bare fan expert 3, uten oppstart)

Adobe reader

Utorrent

Office

Spotify

Steam

Vlc

Winrar

 

De med  * kjører I oppstarten

Alt er oppdatert til nyeste versjon. 

Endret av Eddie1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor ofte inntreffer dette?

 

Har du nettopp installert W10,  så fall har du kjørt eldre windows på samme maskin før?

 

Ser du har en del programvare installert? Har du kjørt maskinen med W10, uten å ha drivere installert og fått blåskjerm da?

Har du hatt maskinen uten at masse programmer var installert, og inntraff feilen da (like ofte)?

Lenke til kommentar

Jeg fikk en stygg feil når jeg oppgraderte til Windows 10 men den ga beskjed om hvilket tjeneste som krasjet. Det var en Corsair hardwarecollectortjeneste som krasjet med Windows egen collector så det var relativt enkelt å rette.

 

Du kan jo evt. kjøre et binærsøk på Windowstjenestene og se om du kan finne synderen.

Lenke til kommentar
 

Hvor ofte inntreffer dette?

 

Har du nettopp installert W10,  så fall har du kjørt eldre windows på samme maskin før?

 

Ser du har en del programvare installert? Har du kjørt maskinen med W10, uten å ha drivere installert og fått blåskjerm da?

Har du hatt maskinen uten at masse programmer var installert, og inntraff feilen da (like ofte)?

det er vanskelig å si, av og til tar det 10 min, fra oppstart, av og til timer. Det er derfor jeg har vært stygt redd for at det har vært ramen.

 

Jeg kjørte win 8.1 fra jul av til ca 1 mnd siden hvor jeg oppgraderte til win 10. Så det er ikke før nå når jeg gjorde clean install at dette begynte å skje. Har lurt på å prøve å installere win 10 igjen, men hadde lyst å finne ut hva det var så jeg kan unngå det senere.

 

Jeg har ikke kjørt uten nei, var det første jeg gjorde etter formatering. Drivere -> programmer. men har ikke fått det under instalasjon av disse. 

 

Du kan jo evt. kjøre et binærsøk på Windowstjenestene og se om du kan finne synderen.

 

Har du en link, eller kan forklare hvordan? :)

 

Post dump filene zip/rar,så kan vi se på dem.

Tok alle jeg.

 

Kjør pluss versjonen også viss du ikke har gjort det Memtest86+.

 

Skal gjøre det.

 

Endret av Eddie1234
Lenke til kommentar

Alle dump filer slår ut på bcmwl63a.sys som er en enhetsdrivere for trådløs nettverk.

Det er denne som du lister opp *WIFI_Win10_V7352670.

En driver fra Broadcom Corporation.

 

Du har en versjon av driveren fra 14 mai,

se om det har kommet nyere versjon av driverne for Windows 10.

4: kd> lmvm bcmwl63a
start             end                 module name        
    Loaded symbol image file: bcmwl63a.sys
    Image path: \SystemRoot\system32\DRIVERS\bcmwl63a.sys
    Image name: bcmwl63a.sys
    Timestamp:        Thu May 14 23:38:53 2015 (555515ED)
    CheckSum:         00AA2FA0
    ImageSize:        00CA6000
    Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4

 

 

Lenke til kommentar

 

Alle dump filer slår ut på bcmwl63a.sys som er en enhetsdrivere for trådløs nettverk.

Det er denne som du lister opp *WIFI_Win10_V7352670.

En driver fra Broadcom Corporation.

 

Du har en versjon av driveren fra 14 mai,

se om det har kommet nyere versjon av driverne for Windows 10.

4: kd> lmvm bcmwl63a
start             end                 module name        
    Loaded symbol image file: bcmwl63a.sys
    Image path: \SystemRoot\system32\DRIVERS\bcmwl63a.sys
    Image name: bcmwl63a.sys
    Timestamp:        Thu May 14 23:38:53 2015 (555515ED)
    CheckSum:         00AA2FA0
    ImageSize:        00CA6000
    Translations:     0000.04b0 0000.04e4 0409.04b0 0409.04e4

 

 

Tusen takk :D

 

Det ligger bare to versjoner :

 

Version 7.35.267.0

Beta version 6.34.223.5

:/

 

prøver å laste den ned på nytt nå og re installere den

Endret av Eddie1234
Lenke til kommentar

Det kan disables selv om det sitter internt på kortet. Det kunne vel vært greit å se om den slutter å krasje hvis enheten ikke kjører tenkte jeg da.

 

Ja jeg hadde gjort det, men jeg skulle hatt en måte å trigge det på. Og uansett om det er det så må jeg ha en måte å fikse det på.

 

 

Har prøvd å instalert 8.1 driveren nå, og ser om det funker.

Lenke til kommentar

 

Sjekk at driveren ikke har oppdatert seg på egen hånd til siste versjon igjen.

Kan være at du må manuelt gå inn i enhetsbehandling og sørge for at du oppdaterer denne selv manuelt.

 

Har sjekket og den har ikke oppdatert seg.

 

 

Ok. 

Da har vi i det minste lokalisert feilen.

Det som gjenstår å prøve nå er å disable enheten og kjøre i en periode uten nett ( eller kun kablet nett ) funker det da vet du at feilen ligger i softwaren.

 

Det kjipe her er jo at du er helt avhengig av at produsenten kommer med en ny bedre driver , noen produsenter er flinke til dette mens andre er noen luringer.

 

HK jeg kjøpte i 2012 og som har 5 års ekstra garanti ( Asus Sabertooth) stoppet Bios oppdateringer i 2013 og samme med driverne for softwaren som var med (asus AI suite osv ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...