Gå til innhold

Forby VPN i samme slengen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var jo rettsvesenet som fant ut at sider som piratbay og andre er ulovlig ikke politikerne.

 

Men ja at politikere blander seg i for mye er jeg 100% enig i. 

 

Dog laveste rettsinstans. En slik prinsipiell viktig sak burde behandles av høyesterett. Og det vil vi kanskje se i løpet av de neste årene.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Nå henger vel det hele i hop også da. med nok ryggdekning så kan jo politikerne både vedta lover og evnt fjerne dem også. Men som det er pr idag så er det vel mer den mektige bransjen i seg selv som legger så press på lands rettsinnstanser at de også klarer å grave opp det som trengs for forbud og bøter. Det jeg humrer meg litt over er hvordan ett VPN forbud skal håndheves, good lucks :)

Lenke til kommentar

Står vell egentlig ikke i norske lover at piratbay er ulovlig?  De gikk vell ut fra Åndsverkloven fra 1961 og tolket den. Ja den er av mange flotte ting vår "landsfar"  Einar Gerhardsens mange regjeringer innførte. Ikke at jeg egentlig er 100% imot åndsverkloven men det er en annen sak. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

 

Nå var jo rettsvesenet som fant ut at sider som piratbay og andre er ulovlig ikke politikerne.

 

Men ja at politikere blander seg i for mye er jeg 100% enig i. 

 

Dog laveste rettsinstans. En slik prinsipiell viktig sak burde behandles av høyesterett. Og det vil vi kanskje se i løpet av de neste årene.

 

Det kunne den også sikkert ha blitt om Telenor gadd å anke. 

Lenke til kommentar

 

 

Det vil alltid være mulig å begå ulovligheter dersom folk ønsker det, og det er det ikke stort vi kan gjøre med. Sånn er det ellers i samfunnet også. Vi må bare håpe folk følger loven. 

 

Jeg som trodde at loven fulgte folket.

 

Ulovlig strømming av film og TV-serier har doblet seg bare det siste året. Så mange som 750.000 nordmenn er villige til å benytte seg av muligheten, viser en undersøkelse.

DN.no

 

Lurer på hvor mange av disse som er mellom 14 og 35 år, det må da være nærmere om ikke mer enn halve befolkningen i den aldersgruppen.. jeg tipper det iallefall.

Lenke til kommentar

Yep helt enig Thoto. 

 

En lovlig torrent side med valgfri abonenetløsning. Ved betaling så slipper vi reklame ved gratisversjon så finansierer reklamen en del. Typ spotify for film og serie.

 

Frem til den dag er kommet så vil jeg betale for kinobilletter, abonnere på HBO og Netflix men samtidig stjele det jeg vil se som ikke går på kino og som hbo/flix ikke har kjøpt lisens på og deler med seg.

Om de ikke ønsker gratis deling av informasjon på nettet så må de ordne et bedre alternativ, å kriminalisere det eneste tilbudet som er nå i dag er ikke løsning, de kan aldri straffe en hel generasjon.

De kan true med det så mye de vil, men skulle tro de hadde bedre ting å bruke tiden sin på en å skremme vannet av foreldrene mine som ikke skjønner bedre.

 

Før satt folk ved kjøkkenbordet og hørte på radio sendingen som underholdning, så kom TV'n og underholdningen ble flyttet ut i stua. Nå er underholdningen flyttet fra TV skjermen til monitoren, sendt via internet. Underholdningsbransjen må følge med og benytte seg av utviklingen, ikke straffe den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...