Gå til innhold

PC til 12000-14000... Er dette et godt kjøp?


Anbefalte innlegg

Jeg skal, for første gang i mitt liv, kjøpe meg en gaming-PC. Jeg trenger ikke "the best of the best", men et system som kan kjøre alle dagens spill på høy grafikk, samt spill på medium+ i tre/fire år fremover. Spesielt ønsker jeg å spille Battlefront på høy grafikk.

 

Jeg tenker jeg trenger (optimalt): 

GTX 970 (eller tilsvarende)

I5 4690K eller I7 4790 (k) 

16 GB DDR 3 ram (1600 MHz).

 

Har de siste dagene sett litt rundt på nettet. Jeg tenker denne fra netonnet er ganske midt i blinken.

 

Et annet alternativ er denne fra komplett, som er på tilbud nå. Legger jeg til 8 GB ram og ekstra 1 TB hardisk havner også denne på 13 000.

 

Vil dere anse disse som gode alternativer med hensyn til mine behov? Jeg er klar over at det er rimeligere å bygge selv, men jeg anser ikke meg selv som datakyndig nok til det.

 

Takker for svar.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du bygge lego så kan du bygge PC :p

 

Eller du er iaf godt på vei, poenget er at det faktisk ikke er så vanskelig som mange skal ha det til.

 

Det er i tillegg morro og lærerikt, samt at du vet selv hvor alt sitter dersom du får problemer!

Jeg ser poenget ditt. Det hadde nok vært veldig lærerikt å bygge selv. Samtidig tror jeg at jeg skal la være å bite over mer enn jeg kan tygge. Jeg er ikke noen handyman, på langt nær. Det er samboeren min som trår til dersom noe i leiligheten skal fikses.

 

Jeg tror jeg kjører det "safe" nå, så kan jeg heller lære mer om databygging når tiden for å oppgradere kommer. Baby steps :)

Lenke til kommentar

Har selv et gtx 770, som er det som sitter i pcen fra netonnet, dette begynner allerede nå å falle av i fullhd på nyere spill, så ville ikke gått for noe dårligere enn 970 når du skal legge så mye penger i en pc.

Takk for tipset. Ja, jeg tror jeg heller går for en 970. Vurderte også 960, men 2 gb minne holder vel neppe inn i fremtiden.

(Det er forresten en 970 i den PC-en fra netonnet som jeg linket til).

Lenke til kommentar

Syns det er en stusselig strømforsyning i den HP'n. 

Ikke at jeg veit hvordan det er nå for tiden, men i gamle dager var det som regel slik at hovedkortene på ferdige pc'r fra HP, Dell osv var låst slik at man ikke fikk overklokket. Det er rimelig bortkastet å kjøpe en K-prosessor dersom man ikke parrer den med et Z97-hovedkort. Da kan man like gjerne droppe K'n og spare noen hundrelapper. 

500W ukjent strømforsyning med diskutabel kvalitet på GTX970 og 4690k er vel ikke den raskeste veien til overklokkingslykke heller... 

 

Bygg selv, alternativt få en kamerat/venninne til å bygge for deg. Til nød Komplett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...