Gå til innhold

Nå kjører 75 millioner datamaskiner Windows 10


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg satser på at Windows 7 drivere er helt komatible med Win 10?

 

Nei du trenger drivere som er sertifiserte for Win10.

Huff, litt sjansespill da når verken Asus (bærbar PC) , Intel (grafikk), eller lydkortprodusenten har noen nyere valg enn Windows 7 på drivere. Men det kan vel hende at Win 10 klarer å hente drivere fra sin egen "driverdatabase".

Men Win 10 sjekken om kompatibel maskin bør vel ta med lyd, grafikk m.m. også. Ikke bare ram og cpu som det ble vist til på vindu om kompatibel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg satser på at Windows 7 drivere er helt komatible med Win 10?

 

Nei du trenger drivere som er sertifiserte for Win10.

Huff, litt sjansespill da når verken Asus (bærbar PC) , Intel (grafikk), eller lydkortprodusenten har noen nyere valg enn Windows 7 på drivere. Men det kan vel hende at Win 10 klarer å hente drivere fra sin egen "driverdatabase".

Men Win 10 sjekken om kompatibel maskin bør vel ta med lyd, grafikk m.m. også. Ikke bare ram og cpu som det ble vist til på vindu om kompatibel.

 

 

Ofte så fungerer Windows 7 driveren i Windows 10 faktisk.

Uansett så er det mange gode grunner til å oppgradere til Windows 10 :

 

*Bedre sikkerhet kontra W7/8.1 da både kjernen og andre deler av Os'et er oppdatert og sikret bedre.

*Mange av verktøyene som brukes (administrative verktøy , oppgavebehandling , diskoppryddning , defragmentering ) har blitt oppdatert og forbedret i forhold til eldre versjoner av Os'et.

*Generelle ytelseforbedringer...

Lenke til kommentar

 

 

Jeg satser på at Windows 7 drivere er helt komatible med Win 10?

 

Nei du trenger drivere som er sertifiserte for Win10.

Huff, litt sjansespill da når verken Asus (bærbar PC) , Intel (grafikk), eller lydkortprodusenten har noen nyere valg enn Windows 7 på drivere. Men det kan vel hende at Win 10 klarer å hente drivere fra sin egen "driverdatabase".

Men Win 10 sjekken om kompatibel maskin bør vel ta med lyd, grafikk m.m. også. Ikke bare ram og cpu som det ble vist til på vindu om kompatibel.

 

 

Sannsynligvis støtter Win10 hardwaren din og henter ned drivere automatisk.

Lenke til kommentar

Jeg har oppgradert 3 maskiner så langt, den ene så gammel som 2007 (som nevnt i artikkelen). To av disse er allerede "nedgradert" til Win 7 igjen. En av grunnene er den forferdelige DPI-skaleringen i Win 10 (som i Win 8).

 

Ja synd at Win10 ikke har bedre DPI håndtering. Har selv en 4K skjerm. Vi får håpe at neste års store oppdatering av Win10 forbedrer dette ytterligere. Litt småkomisk at f.eks Firefox og Chrome funker bra med DPI skalering nå, mens Microsoft sine egene legacy verktøy som Disk Management og Device Manager blir blurry deluxe! :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Blir spennende å se hvor mange som hopper over til Linux. Er på god vei selv.

Ikke mange nok til at det blir synlig på noen statistikk, vil jeg tro.

 

Morsomt at folk ikke før nå har fått med seg at informasjonen deres blir samlet inn i Windows 7/8 også forresten. Og alt du søker på i Google. Og hva du kjøper på Amazon. Og hvor du kjører med GPSen i bilen din. Hvor mye penger du bruker på hva. Og så videre. Er bare i W10, nå som det er "nytt", at det har blitt slått opp så stort.

 

Internett er en rar kollektiv maskin :p

 

 

Forskjellen er at før Windows 10, så var det mer skjult, og dermed mer åpen for spekulasjon. Nå står det rett ut hva Microsoft gjør.

Hvor står dette?

 

 

Google it. Nettet er fullt med kritikk av Windows 10 sitt personvern, og slik kritikk var ikke like hard mot Windows 7 i sin tid. Micosoft har endret vilkårene i den tiden. Les det fra Microsoft selv. Mer her. Greit at dem ønsker å forbedre sine produkter, men får da være grense for hvor mye personlig info de kan samle inn! 

 

Jeg har lest personvernerklæringen, hvordan skiller dette seg ut fra andre aktører? Hva er det du spesielt reagerer på? En god del av dette er relatert til det å i det heletatt kunne la deg gjennomføre er kjøp i for eksempel MS store, eller å få diverse former for tjenester til å fungere slik de skal.

 

Den andre linken din er relatert til en vag tolkning av en vag setning i ett eller annet dokument. Hva betyr det i praksis? Det første som må påpekes er at dette ikke er en ny formulering, og for det andre er den heller ikke en del av Windows 10 EULA, men Windows Services Agreement.

 

Denne finner du her https://www.microsoft.com/en-us/servicesagreement/

 

Ser du i bunnen hvilke MS produkter/tjenester som berøres av denne så er ikke noen av Windows OS'ene nevnt. Ei heller Windows eller XBOX store. XBOX live tjenesten og Microsoft kontoen er imidlertid nevnt under disse vilkårene, men selv om du logger på med tjenestene berører ikke disse selve OS-installasjonen på din maskin.

 

Videre er det ikke noe historikk så langt som tilsier at MS ønsker å begynne med en slik praksis. Det har uendelig mye å tape på å rote med programvare installert på en brukers maskin og blokkere denne, spesielt siden man ikke kan være 100% sikre på at denne automatikken ikke vil ta feil. Det kommer rett og slett ikke til å skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange W10 lisenser er solgt og aktivert?

 

Mange av de 75 millionene er nok enten folk som har fått gratis oppgradering fra 7/8 eller betatestere.

 

Og at så mange faktisk oppgraderer er jo gode nyheter for Microsoft da det er noe de har slitt med å få folk til å gjøre tidligere.

Lenke til kommentar

Jeg har lest personvernerklæringen, hvordan skiller dette seg ut fra andre aktører? Hva er det du spesielt reagerer på? 

 

Du har rett i at andre som f.eks Google gjør mye av det samme, så egentlig ikke noe nytt sånn sett. Det at Windows 10 dras frem mer her over de andre, er fordi Windows er mye mer brukt kan man vel argumentere for. Mitt poeng i dette er at jeg synes det ikke er okay at store selskap som Microsoft (eller Google), kan samle inn person data, og gi/selge den videre til en tredje part. Så lenge man betaler for programvaren, så har dem ingenting med hvordan jeg bruker min PC, eller hva som er på den av filer. Mitt liv er mitt liv. Klart at det betyr ikke nødvendigvis at Microsoft kommer til å misbruke informasjonen, jeg bare synes ikke det er greit at dem vet alt om meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har lest personvernerklæringen, hvordan skiller dette seg ut fra andre aktører? Hva er det du spesielt reagerer på? 

 

Du har rett i at andre som f.eks Google gjør mye av det samme, så egentlig ikke noe nytt sånn sett. Det at Windows 10 dras frem mer her over de andre, er fordi Windows er mye mer brukt kan man vel argumentere for. Mitt poeng i dette er at jeg synes det ikke er okay at store selskap som Microsoft (eller Google), kan samle inn person data, og gi/selge den videre til en tredje part. Så lenge man betaler for programvaren, så har dem ingenting med hvordan jeg bruker min PC, eller hva som er på den av filer. Mitt liv er mitt liv. Klart at det betyr ikke nødvendigvis at Microsoft kommer til å misbruke informasjonen, jeg bare synes ikke det er greit at dem vet alt om meg.

 

Nå har vel en stor andel av de som bruker W10 ikke betalt for denne programvaren :p Men jeg ser hva du mener. På en annen side er det også noe uklart hvordan denne dataen håndteres. Det kan faktisk være forskjeller på MS og Apple som skiller dem fra Google, som har hele butikken bygd på informasjonsutveksling. Igjen, det er snakk om tjenester og flere tilbydere. Det vil være umulig for MS å bygge slike tjenester uten at informasjon deles med 3. part, for eksempel gjennom MS store applikasjoner og kjøp. Dette betyr ikke nødvendigvis at MS samler inn og selger informasjon på det åpne markedet.

 

Jeg sikter ikke etter å fremstå som naiv her, men jeg er heller ikke tilhenger av krisemaksimering.

 

 

Lenke til kommentar

Hvor mange W10 lisenser er solgt og aktivert?

 

Mange av de 75 millionene er nok enten folk som har fått gratis oppgradering fra 7/8 eller betatestere.

Og at så mange faktisk oppgraderer er jo gode nyheter for Microsoft da det er noe de har slitt med å få folk til å gjøre tidligere.

Tja, gode resultater måles i $, ikke antall lisenser som er i bruk.

 

Hvis du ser for deg gamle Microsoft i med full betaling for hver ny Windows-utgave i ene enden og Ubuntu med null betaling for hver nye utgave i andre enden så er nok nye Microsoft sin strategi å legge seg et sted i mellom de ytterpunktene og da er det også naturlig at en større andel gamle brukere oppgraderer enn hvis de måtte betale fult ut for ny versjon. For ordens skyld, gamle Microsoft sin strategi har ført til et stort etterslep på versjoner. XP har i følge netmarketshare.com fortsatt en andel på over 11% på verdensbasis. Ubuntu-brukere oppgraderer veldig raskt til nye utgaver. Noen hopper fra LTS til LTS-utgave, mens andre følger med hver eneste utgave. Veldig liten prosentandel henger igjen med gamle versjoner. Det skyldes nok hovedsaklig gratismodellen, men også at det er fysisk veldig enkelt å oppgradere, omtrent som Windows 7/8 -> 10.

Lenke til kommentar

 

 

 Rart. Jeg opplever driverstøtten i Win10 som veldig god. Har oppgradert 9 PC'er av varierende fabrikat så langt. Eneste problem var, ironisk nok, en Surface Pro, der jeg måtte reinstallere wifi-driveren.

 

Jeg oppgraderte en maskin som Dell mente at de hadde kompatibilitetstestet og godkjent for Win10, dessverre har jeg nå problemer med bluetooth (intel driver) og lyden (realtek driver). Har i tillegg fått et problem med hvilemodus hvor maskinen våkner opp "helt tilfeldig", cmd nevner bare "driver" som grunn til oppvåkningen. I samme ånd har Dell fortsatt ikke fikset BIOSen slik at CPU forblir kjørende på laveste frekvens etter hvilemodus :shrug:

 

I tillegg har jeg kommet over mange små og store feil i operativsystemet, så dette er kvalitetsmessing langt fra en RTM i klassisk forstand, Windows 10 - velkommen til varig betatesting?

Igjen, det er strengt tatt ikke MS sin feil at driverne ikke finnes eller fungerer. Alt du skriver i dette innlegget er relatert til Dell og drivere.

 

Hvilke feil mener du OS'et har som er av en slik grad at OS'et ikke skulle vært lansert?

 

Hva behager? Hvis du leser det første avsnittet i mitt innlegg og det innlegget jeg siterer så er det utelukkende snakk om "driverstøtten" i Win10. Med tanke på at OSet har gjennomgått den lengste og mest omfattende betaen i Windowshistorien, så burde slike ting være fikset på lanseringsdagen. Det spiller ingen rolle hvor man plasserer skylden, uferdig er det.

 

Personlig har jeg hatt mest problemer med det nye Innstillinger-programmet, hvor jeg har fått utallige feilmeldingsvinduer når jeg har forsøket å følge lenker til vinduer i det gamle kontrollpanelet. Har også opplevd at søkefeltet både i applisten og i hovedvinduet mister fokus, slik at du ikke kan aktivere det igjen "på en stund". At disse problemene skyldes oppgraderingen kan selvsagt godt tenkes. Når jeg ruller (scroller) i programlisten i "apper og funksjoner" ser jeg store svarte blokker, sånn type feil er typisk å se i nettlesere som kjører hw-acc med problematiske skjermkortdrivere.

 

Arstechnica og flere nettsider har forøvrig skrevet ganske mye om det uferdige i Windows 10, f.eks.:

http://arstechnica.co.uk/gadgets/2015/07/review-windows-10-is-the-best-version-yet-once-the-bugs-get-fixed/

Lenke til kommentar

 

Windows 10 var årsaken til at jeg nå gikk over til xubuntu for godt. I hovedsak skyldes det manglende driver til integrert grafikk så jeg kunne kun bruke w10 med lav oppløsning.

Hvilket OS du velger er så klart helt og holdent opp til deg, men synes det blir litt spesielt å si at W10 er årsaken til at du bytter for godt, når det faktisk er en driver som mangler. Det er vel nærmest å forvente at produsentene ikke har alt av drivere på plass kort tid etter lansering. Det kan vel strengt tatt ikke lastes verken W10 eller MS...

 

 

Jeg er på ingen måte indignert over MS og W10. Men er det ikke driverstøtte så kan jeg ikke bruke den. Av det jeg fant av informasjon så virker det ikke som at det vil komme støtte til HD3200 heller.

 

linux er godt nok for meg og mitt bruk, så jeg styrer ikke med ny installering hvis dette er på plass en gang. Når jeg sier for godt, så mener jeg ikke for evig og alltid. Skaffer jeg meg ny PC på et eller annet tidspunkt så er det godt mulig jeg drar til med W10 eller nyere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf

Oppgraderte fra Winows 7 til 10 på en laptop fra 2010 uten et eneste driverproblem. Compal maskin. Personverngreiene ser jeg ikke på som noe problem da du kan huke av hva du ikke vil dele i motsetning til telefonen/macen der du deler minst like mye informasjon bare ved å akseptere EULA. Dualbooter med Xubuntu som er primary, men kjekt å ha den ene dagen i mnd jeg vil game litt

Lenke til kommentar

 

 

 

 Rart. Jeg opplever driverstøtten i Win10 som veldig god. Har oppgradert 9 PC'er av varierende fabrikat så langt. Eneste problem var, ironisk nok, en Surface Pro, der jeg måtte reinstallere wifi-driveren.

 

Jeg oppgraderte en maskin som Dell mente at de hadde kompatibilitetstestet og godkjent for Win10, dessverre har jeg nå problemer med bluetooth (intel driver) og lyden (realtek driver). Har i tillegg fått et problem med hvilemodus hvor maskinen våkner opp "helt tilfeldig", cmd nevner bare "driver" som grunn til oppvåkningen. I samme ånd har Dell fortsatt ikke fikset BIOSen slik at CPU forblir kjørende på laveste frekvens etter hvilemodus :shrug:

 

I tillegg har jeg kommet over mange små og store feil i operativsystemet, så dette er kvalitetsmessing langt fra en RTM i klassisk forstand, Windows 10 - velkommen til varig betatesting?

Igjen, det er strengt tatt ikke MS sin feil at driverne ikke finnes eller fungerer. Alt du skriver i dette innlegget er relatert til Dell og drivere.

 

Hvilke feil mener du OS'et har som er av en slik grad at OS'et ikke skulle vært lansert?

 

Hva behager? Hvis du leser det første avsnittet i mitt innlegg og det innlegget jeg siterer så er det utelukkende snakk om "driverstøtten" i Win10. Med tanke på at OSet har gjennomgått den lengste og mest omfattende betaen i Windowshistorien, så burde slike ting være fikset på lanseringsdagen. Det spiller ingen rolle hvor man plasserer skylden, uferdig er det.

 

Personlig har jeg hatt mest problemer med det nye Innstillinger-programmet, hvor jeg har fått utallige feilmeldingsvinduer når jeg har forsøket å følge lenker til vinduer i det gamle kontrollpanelet. Har også opplevd at søkefeltet både i applisten og i hovedvinduet mister fokus, slik at du ikke kan aktivere det igjen "på en stund". At disse problemene skyldes oppgraderingen kan selvsagt godt tenkes. Når jeg ruller (scroller) i programlisten i "apper og funksjoner" ser jeg store svarte blokker, sånn type feil er typisk å se i nettlesere som kjører hw-acc med problematiske skjermkortdrivere.

 

Arstechnica og flere nettsider har forøvrig skrevet ganske mye om det uferdige i Windows 10, f.eks.:

http://arstechnica.co.uk/gadgets/2015/07/review-windows-10-is-the-best-version-yet-once-the-bugs-get-fixed/

 

Ja, det er utelukkende snakk om driverstøtten i det du skriver. Og jeg skriver at MS strengt tatt ikke kan klandres for at ikke 100% av HW som finnes har en fungerende driver. At Dell skriver at maskinen skal støtte W10 er heller ikke MS feil. Og, i det store og hele er det heller ikke Dell som lager drivere, men produsenten av hver enkelt HW dings inne i maskinen.

 

Ja, det har vært mulig for HW produsentene å lage å sertifisere drivere før lansering. Men om du har laget 1000 forskjellige HW dingser siden W7 ble lansert så har du litt å ta tak i.

 

MS har laget et system for driveroppdatering i Windows Update der leverandørene av HW har anledning til å poste driveroppdateringer, eller ikke. Det er også de selv som velger om og når nye oppdateringer legges ut. Og dette vil være drivere, ikke software suites. Mye mer enn det kan ikke MS gjøre.

 

Så, om du mener driverne skulle vært klare til lansering på din ikke helt nye maskin så får det være så. Men dette kan ikke sies å ha noen innvirkning på hvor vidt OS'et er ferdig eller ikke. En del av problemene du beskriver kan som du så vidt skriver selv også relateres til drivere.

 

Ja, nye OS kan ha bøggs. Ikke noe nytt der. Folk er ikke fornøyd med startmenyen. Heller ikke noe nytt. Jeg likte selv 8.1 mye bedre enn både W7 og W10 menyen. Jeg opplever ikke noen av problemene du beskriver.

Lenke til kommentar
Så, om du mener driverne skulle vært klare til lansering på din ikke helt nye maskin så får det være så. Men dette kan ikke sies å ha noen innvirkning på hvor vidt OS'et er ferdig eller ikke. En del av problemene du beskriver kan som du så vidt skriver selv også relateres til drivere.

 

Ja, nye OS kan ha bøggs. Ikke noe nytt der. Folk er ikke fornøyd med startmenyen. Heller ikke noe nytt. Jeg likte selv 8.1 mye bedre enn både W7 og W10 menyen. Jeg opplever ikke noen av problemene du beskriver.

Det er snakk om en to år gammel maskin med standardkomponenter som trolig sitter i mange millioner PCer: Intel Wireless-AC 7260 & en eller annen off the shelf Realtek HD audio chip. MS sin pågående oppdateringsassistent viste forøvrig at maskinen var kompatibel og det var bare å oppgradere (må jo anta at dette betyr ingen kjente kompatibilitetsproblemer, hverken på programvare- eller driversiden).

 

Jeg er fullt klar over at det å være først ute med å oppdatere, adoptere osv innebærer en større risiko for å støte på problemer. Mitt råd til familie og venner er nå derfor å vente til utover høsten en gang med å oppgradere.

At du ikke opplever noen av de problemene jeg beskriver sier egentlig ingenting hvis vi ikke har samme hardware og oppdateringssti.

 

Det er forøvrig fortsatt flere meget populære programmer som ikke her helt kompatible med Win10 selv om de var antatt kompatible basert på *kjente feil* før lansering.

 

Eksempel på populært program som ikke har blitt oppdatert for win10: http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_devices/samsung-magician-software-doesnt-recognize-windows/707d1eda-d840-4a89-9a57-bc82023a8860?page=2&auth=1

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

Windows 10 var årsaken til at jeg nå gikk over til xubuntu for godt. I hovedsak skyldes det manglende driver til integrert grafikk så jeg kunne kun bruke w10 med lav oppløsning.

 

Hvilket OS du velger er så klart helt og holdent opp til deg, men synes det blir litt spesielt å si at W10 er årsaken til at du bytter for godt, når det faktisk er en driver som mangler. Det er vel nærmest å forvente at produsentene ikke har alt av drivere på plass kort tid etter lansering. Det kan vel strengt tatt ikke lastes verken W10 eller MS...

Det spiller ikke noen rolle hvem sin feil det er, poenget er at det er knot og tull og ball. Da kan veien være kort til å velge noe annet.

Lenke til kommentar

 

 

Windows 10 var årsaken til at jeg nå gikk over til xubuntu for godt. I hovedsak skyldes det manglende driver til integrert grafikk så jeg kunne kun bruke w10 med lav oppløsning.

Hvilket OS du velger er så klart helt og holdent opp til deg, men synes det blir litt spesielt å si at W10 er årsaken til at du bytter for godt, når det faktisk er en driver som mangler. Det er vel nærmest å forvente at produsentene ikke har alt av drivere på plass kort tid etter lansering. Det kan vel strengt tatt ikke lastes verken W10 eller MS...

Det spiller ikke noen rolle hvem sin feil det er, poenget er at det er knot og tull og ball. Da kan veien være kort til å velge noe annet.

 

For så vidt sant nok. Men det er litt paradoksalt at W10, og spesielt mangelen av AMD/ATI driver, er årsaken til at man går over til et OS som historisk sett har hatt svært dårlig støtte fra AMD/ATIs side. Ja, Huffe nyanserte så litt, ja det er en gammel driver, og ja jeg forstår hva du mener. Men det fremstår like vell litt spesielt når det formuleres slik. At folk velger andre OS har jeg ingen ting imot som sådan.

Lenke til kommentar

 

Så, om du mener driverne skulle vært klare til lansering på din ikke helt nye maskin så får det være så. Men dette kan ikke sies å ha noen innvirkning på hvor vidt OS'et er ferdig eller ikke. En del av problemene du beskriver kan som du så vidt skriver selv også relateres til drivere.

 

Ja, nye OS kan ha bøggs. Ikke noe nytt der. Folk er ikke fornøyd med startmenyen. Heller ikke noe nytt. Jeg likte selv 8.1 mye bedre enn både W7 og W10 menyen. Jeg opplever ikke noen av problemene du beskriver.

Det er snakk om en to år gammel maskin med standardkomponenter som trolig sitter i mange millioner PCer: Intel Wireless-AC 7260 & en eller annen off the shelf Realtek HD audio chip. MS sin pågående oppdateringsassistent viste forøvrig at maskinen var kompatibel og det var bare å oppgradere (må jo anta at dette betyr ingen kjente kompatibilitetsproblemer, hverken på programvare- eller driversiden).

 

Jeg er fullt klar over at det å være først ute med å oppdatere, adoptere osv innebærer en større risiko for å støte på problemer. Mitt råd til familie og venner er nå derfor å vente til utover høsten en gang med å oppgradere.

At du ikke opplever noen av de problemene jeg beskriver sier egentlig ingenting hvis vi ikke har samme hardware og oppdateringssti.

 

Det er forøvrig fortsatt flere meget populære programmer som ikke her helt kompatible med Win10 selv om de var antatt kompatible basert på *kjente feil* før lansering.

 

Eksempel på populært program som ikke har blitt oppdatert for win10: http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_devices/samsung-magician-software-doesnt-recognize-windows/707d1eda-d840-4a89-9a57-bc82023a8860?page=2&auth=1

 

Poenget er at de problemene du har i veldig stor grad ser ut å være driverrelaterte, altså ikke relatert til OS'et som sådan. Det blir derfor ikke riktig å si at det er feil med OS'et når problemet ligger andre steder. På samme måte vil enkelte applikasjoner måtte oppdateres. Å si den applikasjonen du linker til er ekstremt populær på glabal skala er kanskje litt å overdrive da de aller fleste ikke aner hva den gjør, men igjen, dette er et problem som ligger hos Samsung, ikke MS.

 

JA, det er trøbbel folk opplever ved oppgradering til W10. Jeg skjønner at summen av problemer er relatert til denne oppgraderingen. Men denne typen problemer er og blir HW-produsentenes ansvar. MS kan ikke forventes å lage drivere og oppdatere programvare.

 

De aller fleste applikasjoner fungerer fint etter oppgradering. Enormt mange drivere er også på plass, eller fungerer med drivere for W8/7.

 

At man ikke nødvendigvis hiver seg over og oppgraderer som førstemann er jeg enig i. Selv har jeg W10 på min gamle Surface for test, men jeg kjører fremdeles W8 på maskiner "kritisk" for mitt bruk. Vi har imidlertid rullet ut en del nye W10 klienter og oppgradert en del W8 klienter til W10 på jobb. Vi har ikke rukket så mange, men jeg kan anslå at vi har +-50 maskiner fordelt på 4-5 modeller der de eldste er 1-2 år gamle, og alt fungerer som det skal foruten en app som også hadde problemer i W8, men som ikke bli bedre av W10.

 

Jeg har full forståelse for at driverproblematikk er frustrerende. Jeg jobber med klientdrift til daglig, og å få flest mulig at alskens gamle maskiner opp på nyeste mulige OS kan i mange tilfeller være et sant helvete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...