Gå til innhold

uTorrent skal trolig begynne med betalingsløsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har nå byttet ut utorrent med Qbittorrent og har ikke sett meg tilbake siden. De siste versjonene av utorrent har vært full av reklame og bloatware, i tillegg til å mangle kill switch funksjonen som jeg vil ha. Qbittorrent har kill switch i tillegg til å være open-source og er helt fri for reklame og bloatware. Grensesnittet er også mye renere og mer oversiktlig enn utorrent sitt.

Jeg får ikke qbittorrent til å laste ned noenting. Først står den i evigheter med "checking resume data", så går den en bitteliten stund og får "stalled" status. Har bare en torrent inne.

Gir opp snart. Googling hjalp meg lite. Bare masse linux-preik.

 

Og Tixati blir stående på "fetching meta-info" i evigheter...hvorfor hørte jeg på dere.

Du har vel gjort noe feil da antar jeg?

Lenke til kommentar

Det går tilsyenaltende samme veien med utorrent som det gjør med all god freeware. Først bloates det med alle mulige "nyttige" funksjoner som skal tiltrekke flere kunder, før de virkelig slår til med å innføre betalingsløsning i tillegg. Ikke lenge etter ender de opp på softwarens skraphaug.

 

Apropos "nyttige" funksjoner, så føler jeg at jeg har samme problem med Firefox om dagen. Det blir stadig flere knapper i nettleseren som jeg ikke vet hva er, og som jeg definitivt ikke trenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-I9yduzDf

uTorrent var bra i gamle dager når det fortsatt var micro. Stoppa med driten for lenge sia når de mina med resussene mine og spamma med reklame. Deluge/Transmission på Pi Seedbox FTW

Lenke til kommentar

Jeg var også misfornøyd med Utorrent. Og tenkte jeg skulle prøve noe annet som går under navnet Deluge. Det gjorde vondt verre. Ingen støtte for magnettorrent. Ihvertfall ikke når jeg prøvde det ut. Og en mengde med bugs. F.eks når jeg trykket på en torrent og open containing folder for denne torrenten. Så åpnet den bare mappen nedlastninger som jeg har drøssevis med filer, uten å navigere til den filen jeg ønsket å se. Noe Utorrent gjør. Så tilbake på Utorrent. Liker ikke reklame bannerne. Men i det hele en langt bedre opplevelse enn jeg hadde av Deluge.

 

Prøv qBittorrent http://www.qbittorrent.org/download.php

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg har å si om utorrent er at den en sjelden gang er stuck på 100% disk overload. Blir nok å fortsette om de har et basic gratistilbud.

 

Hadde også disk overload, men Googlet dette og løste det ved å øke buffer så mye jeg klarte, samt fjerne mest mulig ferdige torrents. Ikke la sharen vokse for mye. Dette er på en dedikert uTorrent pc med treg snurredisk og 4GB.

 

 

Åpne: settings/avansert/hurtiglager

 

overstyr buffer settings og sett manuelt til f.eks 2048 mb

ta bort "reduser minnebruk" og "skriv ut hvert 2. minutt", du vil ha "skriv øyeblikkelig"

 

vips, nix mer overload selv med 40 torrents og 5 mB/s til en 2.5 hdd

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...