Gå til innhold

Samsung har sluppet teaser-video av sin nye smartklokke


Anbefalte innlegg

 

 

Og forøvrig:

Jeg skildrer hvordan jeg oppfatter dette, men blir angrepet fra alle kanter som om jeg påstår at mine oppfatninger er generelle betrakninger som alle bør mene.

 

Hvem påstår det? Folk presenterer sine egne oppfatninger, og hvordan de på grunnlag av det mener at dine oppfatninger er malplasserte. Det må du da tåle.

 

AtW

 

 

Jeg har vært på forumet i over ti år jeg, så jeg tåler at folk er uenig med meg.

Det var forøvrig dårlig formulert fra min side, men når jeg fremmer et synspunkt på hvordan jeg oppfatter noe så vil ikke oppfatningen min forandre seg uansett hvor uenig andre er. 

 

Legg forresten merke til "som om" i innlegget mitt. Ingen har altså påstått det.

 

 

Det bør du revurdere, vi tar alle feil fra tid til annen, og du bør åpne for at andres innspill kan få deg til å skifte mening.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For aller siste gang:

 

Jeg mener at:

 

- Brukergrensesnittet vi i dag har sett av samsungklokken minner altfor mye om apple watch

- Kopiering av funksjoner og god design ikke nødvendigvis er noe problem

- Visuelt design bør kunne tweakes mye mer for å gjøre det til noe eget som ikke umiddelbart minner om andres visuelle design. 

 

Nå kan du addere og multiplisere eller ta kvadratroten av det til du blir blå i ansiktet.

Forøvrig har jeg ingen behov for å kontre noen sine påstander, men hver gang noen prøver å vrenge på hva jeg har sagt må jeg korrigere for å rette opp i andres inntrykk av hva jeg har skrevet (himla dårlig lesekunnskaper her inne).

 

Ja men hvis Samsung hadde de designegenskapene du nevner nå i sitt forrige klokke som kom på banen før Apple watch, er du ikke enig i at det er i såfall kun pga din "vane" med å gjenkjenne "apple-design" i det som er egentlig ikke apple-design til å begynne med, som er sakens kjerne her? Blir det ikke som å si at Coca Cola kanskje ligner for mye på First Price Cola og er dermed "lite innvovative"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tragisk at kverulerende, fanatiske og til dels usaklige fanboyer skal få jamme ned hele artikkelens kommentarfelt med en slik hodeløs og unødvendig diskusjon...

Hva med å heller bruke energien og kompetansen deres på relevante problemstillinger og elementer ved klokka som faktisk kan være interessant??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet?

Det er sikkert et troll jeg biter på nå, men hvem/hva er det de kopierer?

 

 

Kødder du?

applewatch.png

Untitled.300x169.png

 

 

Designet av grensesnittet slår meg umiddelbart som sterkt inspirert av Apple.

 

Se forøvrig dette dokumentet (obs: 36 mb pdf).

Det er laget internt i samsung og viser hvordan de steg for steg kopierte hver minste detalj for å gjøre Galaxy S1 mest mulig lik iPhone. Dette dokumentet måtte de slukøret vise frem i en rettsak..

(link til saken)

 

 

edit:

Lastet opp dokumentet her også.

44_iPhone_GalaxyS1_review.pdf

Minner mer om eks LG Circle Case (?) .. Det der smartdekselet til G3 og G4.

 

Who cares?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men jeg vil tro at man når man sier 360*360 på en rund skjerm mener "om man ser for seg den firkantede skjermen denne kunne vært kutta ut av ville den vært på 360*360 piksler.

 

Det riktige hadde selvsagt vært å oppgi kun ppi.

Hadde vært bedre med ppi på runde skjermer ja. Blir litt misledende med x antall piksler i høyde og bredde Endret av G-Man™
Lenke til kommentar

 

 

 

S(k)amsung fornekter seg ikke og fortsetter kopieringen. Finnes det ingen innovasjon i det selskapet?

Det er sikkert et troll jeg biter på nå, men hvem/hva er det de kopierer?

 

 

Kødder du?

applewatch.png

Untitled.300x169.png

 

 

Designet av grensesnittet slår meg umiddelbart som sterkt inspirert av Apple.

 

Se forøvrig dette dokumentet (obs: 36 mb pdf).

Det er laget internt i samsung og viser hvordan de steg for steg kopierte hver minste detalj for å gjøre Galaxy S1 mest mulig lik iPhone. Dette dokumentet måtte de slukøret vise frem i en rettsak..

(link til saken)

 

 

edit:

Lastet opp dokumentet her også.

44_iPhone_GalaxyS1_review.pdf

Kødder du?

 

Samsung hadde runde ikoner før apple watch var tiltenkt. Er bare å se på gear s. Så om noen har kopiert så er det jo apple. Det at ikonene følger kanten rundt klokka kommer selvfølgelig av at klokka er rund, passer seg ikke helt med ikoner i matrise da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

<snip>

 

 

Spesielt ikonene. Man kan faktisk bruke fantasien. Bare se på eksemplet fra Amiga. Det var ikke særlig pent, men det var veldig annerledes. 

 

Dessuten, de laget ikonene små og runde med samme bilde og farge-miks. Hele looken oser kort og godt av apple watch. 

Hva med å tenke ut noe man ikke har sett før? Klokker har ikke vært på markedet lenge nok til at man ikke klarer å innovere mer.

 

Og så et spørsmål tilbake til deg:

Hvis du hadde sett det grensesnittdesignet uten å vite noe om hvem som stod bak, hva/hvem hadde du forbundet den med?

 

 

 

edit: Selve klokken i seg selv har jeg ingenting å si på.

 

 

Hva skulle de ha valgt da, for å stikke seg ut? Trekantede symboler?

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...