Gå til innhold

Her er Samsungs nye smartklokke


Anbefalte innlegg

 

Jeg kan ikke helt se at Apple har skjønt noe mer utifra "smart-telefon er mote"-synspunktet, apple watch er i mine øyne er styggere og mindre gjennomført designet klokke enn denne (basert på det lille bildet/renderen)

 

AtW

 

 

...og i mine øyne er den penere og mer gjennomført...er det ikke rart hvordan man ser ting forskjellig...?

 

 

Ikke spesielt rart, i særdeleshet er det ikke spesielt rart at du ser på apple wach som den peneste. Skulle tro en mann med din livserfaring etterhvert hadde lært at folk ser ting forskjellig?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg kan ikke helt se at Apple har skjønt noe mer utifra "smart-telefon er mote"-synspunktet, apple watch er i mine øyne er styggere og mindre gjennomført designet klokke enn denne (basert på det lille bildet/renderen)

 

AtW

 

 

...og i mine øyne er den penere og mer gjennomført...er det ikke rart hvordan man ser ting forskjellig...?

 

 

Ikke spesielt rart, i særdeleshet er det ikke spesielt rart at du ser på apple wach som den peneste. Skulle tro en mann med din livserfaring etterhvert hadde lært at folk ser ting forskjellig?

 

AtW

 

 

Jeg har lært det for lengst jeg, AtW. Det kan vel virke som du har hatt litt vanskeligere med å akseptere det, men nå er du endelig enig i det også. Det er jo helt supert!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke "endelig enig i det", du har jo uttalt i ganske mange diskusjoner tidligere at jeg "endelig er enig" i at folk ser ting forskjellig, men du tar det ikke innover deg og starter på nytt med den idiotiske antakelsen gang på gang. Et tips, så godt som alle mennesker vet det utmerket godt. Du har godt av å legge av den den arrogante holdningen at du er et slags unikum som har forstått at forskjellige mennesker ser ting på forskjellig måte som må belære alle andre om det.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er ikke "endelig enig i det", du har jo uttalt i ganske mange diskusjoner tidligere at jeg "endelig er enig" i at folk ser ting forskjellig, men du tar det ikke innover deg og starter på nytt med den idiotiske antakelsen gang på gang. Et tips, så godt som alle mennesker vet det utmerket godt. Du har godt av å legge av den den arrogante holdningen at du er et slags unikum som har forstått at forskjellige mennesker ser ting på forskjellig måte som må belære alle andre om det.

 

AtW

 

Tror du leser mye mer arroganse inn i mine innlegg enn jeg legger i det. Jeg er ikke overrasket, det er jo et ordtak som sier at på seg selv kjenner man andre. Min oppfatning er at du nok sitter litt i det glasshuset...

 

Men vi dropper denne kjeklingen her, AtW, ingen gidder å krangle i flere sider med deg lenger...

Lenke til kommentar

 

Jeg er ikke "endelig enig i det", du har jo uttalt i ganske mange diskusjoner tidligere at jeg "endelig er enig" i at folk ser ting forskjellig, men du tar det ikke innover deg og starter på nytt med den idiotiske antakelsen gang på gang. Et tips, så godt som alle mennesker vet det utmerket godt. Du har godt av å legge av den den arrogante holdningen at du er et slags unikum som har forstått at forskjellige mennesker ser ting på forskjellig måte som må belære alle andre om det.

 

AtW

 

Tror du leser mye mer arroganse inn i mine innlegg enn jeg legger i det. Jeg er ikke overrasket, det er jo et ordtak som sier at på seg selv kjenner man andre. Min oppfatning er at du nok sitter litt i det glasshuset...

 

Men vi dropper denne kjeklingen her, AtW, ingen gidder å krangle i flere sider med deg lenger...

 

Jeg tror heller det er motsatt, du innbiller deg at det ikke er arrogant, men grunnholdningen oser arroganse. Anta at folk er oppegående, og mener det de sier, så kommer du langt, og du viser folk at du respekterer de. 

 

Jeg har forøvrig liten tiltro til din dropping, men vi får se.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

... men grunnholdningen oser arroganse...

 

 

Ja, det oser arroganse av å respektere folk sine ulike ønsker å behov. Godt vi er enige om det...

 

 

(Beklager til dere andre, men det er nesten ikke mulig å la være å svare på AtW sine beskyldninger som grenser til å være nedlatende mobbing. Han er vel bare sånn, men jeg føler at jeg kan ikke la det stå uimotsagt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fint om du leser innleggene til folk Rogkas, og faktisk kommenterer det de sier, istedet for å med vilje klippe ut et lite utsagn av en setning, og sette opp en stråmann i stedet, du vet godt det ikke var det jeg sa.

 

Og jeg fikk jo ikke overraskende rett i din manglende dropping, du klarer jo seldent å få til det. Kanskje prøve å ikke starte nesten gang bare? Bare la vær å begynn med dette "folk har forskjellige meninger"-selvfølgelighetene hele tiden, så slipper du kanskje disse diskusjonene?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis den kommer med en egen exynos modell, vil dette da være den første smartklokken, med en SoC som faktisk er lagd for smartklokker? Det vil i så fall være et stort fremskritt.

 

 

Hva legger du i dette? Mener du de SoC og SoP'ene som er benyttet i smartklokker per i dag ikke er laget for å brukes i smartklokker?

 

 

Syntes denne smartklokken ser veldig interessant ut, men det er vel allerede bekreftet at den vil kjøre Tizen så da faller den jo fort igjennom bare der... Utviklere har vist veldig liten interesse for Tizen som plattform, det er langt større blest og utvikling rundt Android Wear og Apple sitt Watch OS så det hjelper jo fint lite hva Samsung måtte by på om tredjepart ikke bryr seg.

 

Og er det en ting Samsung virkelig må få på plass så er det offisiell støtte for telefoner utover sine egne modeller, det holder ikke at den kun støtter et knipe av Samsung sine egne modeller. Her må de i det minste få på plass støtte for alle telefoner som kjører Android KitKat og nyere, ellers så vil det jo forbli et produkt for en veldig smal nisje og det holder jo ikke mål om de ønsker å få Tizen opp og frem, noe de åpenbart vil i og med at de nekter å satse på Android Wear som alle de andre. 

Lenke til kommentar

@Audun_K

Du er klar over at den SoCen som er i Apple Watch i dag er en Apple A6 (om jeg ikke ar feil). I LG sine Moto 260 er det noe gammelt på gammel produksjonsteknikk også. Så du ender opp med ting du ikke trenger, og du ender opp med å velge noe gammelt fordi du ikke trenger kraften istedenfor noe nytt og effektivt.

 

Det er som om MacBooken dinne skulle vært utstyrt med en 5 år gammel i5, fordi Intel ikke hadde noe nytt å putte i den. Da hadde du hatt en halv dags batteritid, og mye lavere boost-frekvenser. Hjelper lite med bra design på Apple Watch, hvis du ikke kan bruke den en dag engang. Den har jo skjermen av hele tiden slik at klokka blir vanskelig å se, for å spare strøm for å i det hele tatt komme seg gjennom dagen. Jeg sier det igjen. Kjøper du smartklokke utelukkende pga designet har du kjøpt feil, da er en vanlig klokke bedre.

 

 

Ellers gir designet til Apple meg assosiasjoner til 3.5" iPhone

Bare se her:
img-intro01.png

awapps.png

 

 

For meg virker det som om Apple kommer med et rundt klokke-design om ikke veldig lenge. Da vil selvfølgelig det være det beste og firkantet vil være ut. Det er merkelig at Apple er de eneste med firkantet klokke som ser bra ut, alle andre ser forferdelig ut....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man må selvsagt få til en god gadget også, men ser den ikke bra ut er den ubrukelig uansett. Begge deler er absolutte krav for min del. Helt enig i at Apple Watch ikke er et godt nok produkt i dag, men tror og håper ikke de kommer med noe rundt design da dette er elendig på de fleste listevisninger, noe som jo er temmelig vesentlig på en smartklokke.

 

Synes ikke Always on-skjerm er så vesentlig, men implementasjonen av auto-on må selvsagt være nær perfeksjon.

Lenke til kommentar

Man må selvsagt få til en god gadget også, men ser den ikke bra ut er den ubrukelig uansett. Begge deler er absolutte krav for min del. Helt enig i at Apple Watch ikke er et godt nok produkt i dag, men tror og håper ikke de kommer med noe rundt design da dette er elendig på de fleste listevisninger, noe som jo er temmelig vesentlig på en smartklokke.

 

Synes ikke Always on-skjerm er så vesentlig, men implementasjonen av auto-on må selvsagt være nær perfeksjon.

Lenke til kommentar

Apple Watch er funksjonsabel, men er det styggeste jeg har sett siden Casio klokkene... 

Man kan ikke ha mye interesse for klokker eller estetikk hvis den står høyt oppe på listen.

 

Sånn sett er det hva som skuffer meg med den klokken, det og rotete app valg GUI.

Blir spennende å se hvordan Samsung sin egentlig ser ut.

Lenke til kommentar

 

Hvis den kommer med en egen exynos modell, vil dette da være den første smartklokken, med en SoC som faktisk er lagd for smartklokker? Det vil i så fall være et stort fremskritt.

 

 

Hva legger du i dette? Mener du de SoC og SoP'ene som er benyttet i smartklokker per i dag ikke er laget for å brukes i smartklokker?

 

 

Det stemmer. apple hentet fram sin A6, Motorola gikk for en svært gammel SoC fra TI, som ikke lager SoCer til mobiler lengre engang... Samsung har ikke sagt noe, men gjør utvilsomt det samme. Den LG modellen som viser her kommer med en Snapdragon 400. De er jo lagd for et formål, å være billigst mulig og gi ok ytelse. Du trenger gjerne ikke ytelsen i smarklokker, men du trenger noe som er tilpasset og effektivt for batteri og størrelsen sin del.

 

@Audun_K

Helt enig i at utseende er veldig viktig. Det hjelper lite med god funksjonalitet og ellers bra produkt hvis det ikke ser bra ut, og det hjelper lite med bra utseende hvis produktet er dårlig ellers. Nå har vi bevist år etter år at klokkedesign er noe menneskeheten klarer veldig bra. Vi har enda til gode å lage en skikkelig smartklokke derimot, som er en 9/10 eller 10/10. Dermed er det det som er interessant, da design er noe vi allerede kan få til. Da er blant annet SoCer som er lagt til formålet VELDIG viktig, uansett hva du vil komme med av med fornærmelser. Apple kommer 100% garantert til å lage en også, fordi de vet hvor viktig det er.

Lenke til kommentar

 

For meg virker det som om Apple kommer med et rundt klokke-design om ikke veldig lenge. Da vil selvfølgelig det være det beste og firkantet vil være ut. Det er merkelig at Apple er de eneste med firkantet klokke som ser bra ut, alle andre ser forferdelig ut....

 

Det må da være smak og behag...

Jeg kan ikke fordra firkantede klokker og for å være ærlig så er materialet som er brukt i dem ikke så veldig viktig så lenge klokken tåler en støyt og er vanntett. 

Så nei , Apple sin firkantede klokke er absolutt ikke pen i mine øyne. Men så er jo Apple utrolige flinke til å selge produktene sine, selv om du ikke har behov for dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Endelig en smartklokke som ser bra ut.

Denne var ikke like fin som Huawei sin.

 

 

Huawei sin W1 kunne blitt en veldig god konkurrent hvis den hadde WLAN og SIM. Jeg har sans for at den bruker android.

 

Fortsatt usikkert hvor mye app programmererene kommer til å satse på Tizen... Virker liksom ikke som Tizen tar av..

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...