Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanlig å bruke kondom?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er litt uerfaren, så jeg stiller heller et dumt spm enn å forbli dum :)

 

Skal møte ei dame senere i dag, og jeg er veldig sikker på at det venter noe moro på kvelden. Har aldri møtt henne f2f, men vi har fått _veldig_ god kontakt på face, snap osv. Er det normalt å bruke kondom ved slike anledninger?

 

Jeg spør, for utover noen random hookups i fylla, så har jeg ikke så mye erfaring :p

 

Skal jeg kjøpe inn kondomer?

 

Anonymous poster hash: 95ca8...ef7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta med kondomer ja. Det kan godt være at hun går på p-piller, og synes det er greit at dere ikke bruker kondom. Men om ingen av dere har kondom, men hun egentlig ønsker å bruke det, så ender det vanligvis opp med at man har sex likevel...

 

Har flere venninner som forteller om hvor kjipt dette er (gjelder hovedsakelig ONS / når man ikke kjenner personen). Det er lettere å bare akseptere at det ikke brukes kondom, for da har begge frivillig sex. Men stiller hun krav om at han må bruke det, så setter hun seg i en potensielt kjip situasjon, da risikoen for at mannen (gjerne både full og glad og kåt) vil presse på til han får viljen sin, er forholdsvis stor.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man har et felles ansvar for å beskytte seg selv og den andre. Frem til begge har vært hos legen og testet seg er ubeskyttet sex en relativ høyrisikosport. Omtrent 25'000 får påvist klamydia alene hvert år, i tillegg kommer alle andre sykdommer og problemer. Kan det virkelig være såååå vanskelig å bruke kondom frem til begge har testet seg? 

Som en liten bonus gir den ganske god beskyttelse mot babyer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kom for ikke lenge siden ut av et flere år langt forhold. For noen uker siden var jeg på fylla og tok med meg ei jente hjem. 

Ingen av oss hadde kondom. Fikk i ettertid høre at vedkommende visstnok hadde vært litt rundt omkring, så i dag dro jeg til legen og pissa i en kopp. Har ikke merket noen symptomer eller noe, men like greit å være sikker.. 

 

Point being, bruk dong. Som et ekstra pluss har du mindre førlighet i pikken da, og kan nok ganske sikkert holde på lenger ;)

Lenke til kommentar

Du velger ikke selv, så enkelt er det! Dere begge velger hva dere ønsker å gjøre i felleskap, om det blir noe hanky panky så er det avhengig av hvor "rene" dere er med tanke på antall partnere, kjønnsykdommer, HIV fare etc etc og om hun evt bruker p-piller eller annen prevensjon.

 

Det klart tryggeste er jo å bruke kondom da det både beskytter mot uønsket graviditet og kjønnsykdommer!

Lenke til kommentar

Kjør på med kondom. Personlig tenker jeg noen ganger at jeg har vunnet i lotto mtp at jeg fortsatt ikke er blitt far og ikke har fått HIV eller annet rusk man ikke vil ha. Én gang er nok. I tillegg varer man gjerne litt lenger med kondom, noe som er et pluss for deg som er uerfaren.

Edit: det er for sent nå, men til fremtiden kan du bestille 10 kondomer hver 14. dag fra gratiskondomer.no. Ikke den beste kondomen på markedet mtp komfort, men jeg synes den funker. Kondomer er jo faktisk overraskende dyrt i butikk. Ikke ift kostnadene av graviditet etc., men still. 

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Selvsagt.

 

Når jeg får fast partner bruker jeg kondom frem til vi begge er sikre på at vi ikke har lyst til å ha sex med noen andre enn hverandre. Deretter tester vi oss for kjønnsykdommer for å bekrefte at vi begge er rene. Når testresultatene kommer feirer vi med ubeskyttet sex.

 

Slik anbefaler jeg alle å gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...