Gå til innhold

Forbyr privat kopiering av egen musikk


Anbefalte innlegg

Jeg kjøper fortsatt CD-plater. Mye bedre å rippe dem selv, så kan jeg velge kvaliteten selv. Å kjøpe mp3 til samme pris m/dårligere kvalitet er bare dumt, og å 'leie' låter gjennom strømmetjenester synes jeg er penger ut av vinduet.

 

På en plate er det veldig ofte mange sanger jeg fint klarer meg uten. Somregel er det bare en eller to stk jeg er interesert i å kjøpe.Blir litt billigere å kjøpe 2 sanger enn et helt album.

 

Heldigvis er jeg fornøyd med kvaliteten på musikken jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, artig. Dette betyr i praksis at man ikke kan overføre MP3-er man har kjøpt på iTunes til telefonen sin også.

 

IPod blir da også i praksis en ubrukelig gjenstand.

 

Mer gøy, om telefonen tar backup til cloud eller pc av itues samlinga din er du skylig i et lovbrudd.

 

Er ikke cloud backup automatisk på i nye iphones?

 

En anbefaling til folk i England er å politianmelde politikere med iphones der icloud er på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nå er dette altså ikke lenger lovlig, etter at høyesteretten i landet lyttet til protestene fra musikkindustrien i landet.

 

 

Høyesterett kan vel ikke reversere lover? Det høres litt suspekt ut...

 

Forøvrig forstår jeg meg ikke på platebransjen. De må da tjene mindre penger på å drive slik. Jeg tror ikke de stopper de som deler materialet ulovlig med denne loven, men de kommer til å irritere folk flest som vil ha musikken sin over på mp3 i bilen.

 

For min del så streamer jeg for det meste. Jeg kjøper også de beste platene og lager flac av dem fordi jeg ikke gidder å drive å bytte plater når jeg vil høre på noe annet. CD < LP

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøper fortsatt CD-plater. Mye bedre å rippe dem selv, så kan jeg velge kvaliteten selv. Å kjøpe mp3 til samme pris m/dårligere kvalitet er bare dumt, og å 'leie' låter gjennom strømmetjenester synes jeg er penger ut av vinduet.

På en plate er det veldig ofte mange sanger jeg fint klarer meg uten. Somregel er det bare en eller to stk jeg er interesert i å kjøpe.Blir litt billigere å kjøpe 2 sanger enn et helt album.

 

Heldigvis er jeg fornøyd med kvaliteten på musikken jeg kjøper.

 

 

Det avhenger sikkert litt av hvilken musikk/artister man hører på.

Jeg opplever av å til å finne skjulte perler på album, låter som holder seg bedre etter gjentatt lytting enn de store hitlåtene.

Det er ikke alt som fenger ved første gangs lytting, og noen ganger får man en annen lytteopplevelse etter man har lest teksten eller hørt historier om sangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

konservative må ha en underliggende naivitet, og en seriøs mangel på både innsikt, refleksjon og empati. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de resonnerer seg frem til ting.

 

men på en annen side, så kan det hende at de bare hjelper de store multinasjonale selskapene, fordi de vet at de kommer til å bli belønnet for det på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Trond Giske sa noe smart den gangen debatten var oppe i Norge. Han mente at når han kjøpte en Cola, måtte han selv kunne velge om han ville drikke av flaska, eller helle over i et glass.

Lenke til kommentar

Hva med musikk jeg har kjøpt i en netbutikk?jeg kan ikke brenne de på en cd eller sende de opp i skyen. så når hd-en krasjer mister jeg alt for alltid. Det jeg har betalt for gjør jeg som jeg vil med.

 

Bor du i England, blir vel det naturlige spørsmålet å stille seg?

Lenke til kommentar

Her bryter man jo den loven så snart man har lastet ned musikken.

så om man har musikk på en harddisk  så har man allerede brutt loven (i hvertfall den musikken som er komet dit etter at loven ble innført )

 

jeg vet ikke hva platebransjen driver på med men noen ganger virker det som de har en IQ som er negativ.

( li merkelig at det er mulig i grunnen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som mange andre her så kjøper jeg ofte plater, både musikk og film, men jeg bruker ikke lenger plata til noe. Alt rippes og legges sentralt på et NAS som hele familien har tilgang til.

Hvis man skal følge tankegangen så vil de som produserte jukebokser få et durablig oppsving siden alle må ha hver sin for å følge loven.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...