Gå til innhold

UFOer og hemmelighold


Anbefalte innlegg

 

poenget var at ingen her på jorden har klart skape en motor som går still , får farekosten til å sveve den står helt i ro.

 

Jaså?

 

Slike motorer har eksistert ganske lenge.  Helikoptermotorer heter de.

 

Etterhvert er det også kommet flere farkoster som kan stå tilnærmet dønn i ro, og selges over disk.  Droner heter de.

 

ja . men du må også ta med alle de andre punktene også

 

et helikopter mangler ikke en rotor på oversiden

det er ikke lydløst

og det går ikke 3 tusen km/t

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

samtidig er disse farekostene i stand til akselerere fra 0 til fler tusen km/t  på brøkdelen av et sekund uten å bryte lydmuren

 

da må man si at de bryter alt av de naturloven vi kjenner til

 

Hvorfor tror du at det er en farkost?

 

Fordi i følge dokumentaren så var det noe lignet det man vil kalle for en farkost

( en bi, drone ,helikopter eller fly er også farkoster )

Lenke til kommentar

Joda, men det kan selvfølgelig like gjerne ha vært et lysfenomen. Det ville jo isåfall dog blitt dårlig tv.

Det var kun noen få episoder som helt klar var lysfenomen og elektrisk fenomen

 

Resten lagde et eller flere dokumenterte spor etter seg

Det ville jeg ikke akkurat kalle det for et lysfenomen

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Poenget er jo at ingen vet hva det er (Uidentifisert flygende objekt, ikke sant?), og for meg virker utenomjordiske vesener som en svært usansynlig forklaring. Mere trolig enn f.eks en eller annen gud, men mindre trolig enn et hittil ukjent/uforklaring lysfenomen. 

 

Men for all del - folk må jo få tro akkurat hva de vil. Selv humrer jeg litt i sjegget av de som oppriktig tror romvesner kommuniserer med f.eks det amerikanske militæret.

Lenke til kommentar

Poenget er jo at ingen vet hva det er (Uidentifisert flygende objekt, ikke sant?), og for meg virker utenomjordiske vesener som en svært usansynlig forklaring. Mere trolig enn f.eks en eller annen gud, men mindre trolig enn et hittil ukjent/uforklaring lysfenomen. 

 

Men for all del - folk må jo få tro akkurat hva de vil. Selv humrer jeg litt i sjegget av de som oppriktig tror romvesner kommuniserer med f.eks det amerikanske militæret.

 

Det har du rett i.

Problemet er at alle de 4 punktene jeg satte opp ( de mulighetene man kan tenke seg )  er lite sannsynl .

og flere alternativer har man ikke

Lenke til kommentar

Konspirasjon dukker opp ganske hyppig. Spesiellt på internett der frihetene til å ytre seg er større. Tidligere i dag så var det en som dro inn at en Stephen Hawkings konspirasjon i en Tek.no-artikkeldiskusjon om nettopp Stephen Hawkings.

 

Det er jo litt artig å forsøke med debunking, og det tok ikke lange tiden å finne ut hvem som stod bak den youtube-kanalen (tror ihvertfall jeg fant konspirasjonstrollet).

 

Den leteoperasjonen ledet meg til denne, kanskje den er spennende for denne tråden:

 

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2920426/Nasa-cuts-live-ISS-video-feed-UFO-hovers-sight-Conspiracy-theorists-claim-space-agency-hiding-alien-life.html

 

 

Ellers kom jeg innom noe annet herlig, som jeg knappt har fått begynt å se:

Syntes det er merkelig at mange av de som lager/er med på slike filmer helt ut av det blå blir fortalt alt mulig rart. Er ikke første gangen jeg hører om at helt utenforstående kommer inn i topp hemmelige anlegg og blir vist masse hemmelig som egentlig ikke skal eksistere. Jeg jobbet tidligere med mye topp hemmelig, og der fungerte det aldri sånn, ingen utenfra fikk noe info de ikke absolutt måtte ha, og selv da ble de enkelte ganger løyet til. hvordan blir så høyt klareste folk så ukritiske til hvem de gir info til?
Lenke til kommentar

I en helt annen diskusjon.no-tråd, så var det en som jeg ikke tar navnet på i øyeblikket som debatterte fram denne youtube-videoen:

 

https://www.youtube.com/watch?v=LUFv4rbBkhg

 

Måtte bokmerke den, for en del av tingene han prater om skurrer veldig høyt. Omtrent først så går han inn på fødestedet til Adam, som de påstår ligger dypt i Afrika (i motsetning til monoteistiske religiøse som tenker seg mellom de større elvene i midtøsten-Østen, Eufrat ..)

 

Hvorpå de finner på en meget høytsvevende fortelling om at aliens genmanipulerte fram mennesket til bruk som slaver. Adam var då påståelig det første av disse slavemenneskene. Det ble deretter konstruert et gigantisk nettverk for å høste energi, og for å rettferdiggjøre denne energiteorien så drar de inn alskens kilder, til og med Nikola Tesla. Energien kunne de bruke til å skjære dypt i gruveganger med, som en slags laserpresisjon.

 

Finnes i det hele tatt noe av disse påståtte ting som påviselig? F.eks. dette med at en gruve i Afrika har en slik sjakt som har en så stor presisjon at det moderne mennesket ikke ville vært i stand til å replikere det, og den er påståelig kilometervis dyp?

 

Det disse aliens så var ute etter er gull. Og dette ble fraktet vekk fra jorden, og for å løfte tonnevis med gull, så ble det benyttet påståelige lydbølger. Også gjøres det et stort nummer av noen "iskrem-konede" redskaper som de tror at ble brukt for å fokusere energien. han dunker også på en bergart, som har musikalske egenskaper, og det er en av de få tingene han er i stand til å bevise.

 

Disse aliens påstås også å ha grunnlagt dagens pengesystem, men det skjedde en gang tilbake i eldgamle lederskikkelser før gamle-bibelen ble nedtegnet (omtrentlig), påstår de..

 

Også snur foredraget inn på at han er med i Ubuntu-bevegelsen, hva i helvete sier jeg! Hva er innbakt i Ubuntu Linux da, med slike kontakter i "organisasjonen"?

 

Også skal han stille til presidentvalg i Sør-Afrika. Også også også.. Der påstår de at de har vunnet fram litt terreng i mot banksystemet, og at noen i Ubuntu-bevegelsen ble frastjålet forskerdata, som skulle bringe bankssystemet ned. Men, det hadde de backup av, så ingen fare. Også vil han tilbake til "byttehandel", men han kaller det ikke byttehandel. Ja vel. Idealismen har kanskje noen biter for seg, men så ekstremt da. Virker jo verre ut en kommunisme og andre rariteter bakt i sammen.

 

Mot slutten av videoen, på det politiske så er det faktisk bittelitt interessant å lytte til galskapen. Alt det andre, hvor er bevisene? Jo det er masse videoopptak fra fly. Og løse påstander om GPS-påvirkning. Høres jo helt utrolig ut når han forteller det, men hva er beviset for dette energiprinsippet? Konspirasjonsdokumentaren har jo svært få håndfast å vise til. Men, jeg er selvfølgelig ikke kjent omkring i Afrika-kontinentet, og skal selvfølgelig vegre meg litt for å være for bastant omkring det håndfaste.

 

Det høres unektelig opp i 90 %-området forskrudd ut  :wee: , spør dere meg. Da er jeg sikkert også veldig romslig i prosentsettelsen, i favør "de forskrudde" selvfølgelig.

Endret av G
Lenke til kommentar

Sånn generellt sett, når man kommer over en viss kneik når det gjelder slikt, noe de som er inne i det kaller "våkne" kan man tro på alt så lenge kontroversiell media ikke skriver om det. Enkelte bruker faktisk det som bevis, "VG skriver ikke om det, dermed er det sant". Dette gjelder alle felter.

 

Har ikke set hele filmen, men ser ingen troverdige beviser der, kun usannsynlig synsing og fakta fremstilt veldig feil vinklet.

Men, denne tråden er vel først og fremst om ufoer, ikke om alt mulig konspiratorisk tull...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...