Gå til innhold

GAMER STORY: "Hvem i huleste gidder å se på andre spille PC?"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske Telenorligaen kom igang med Dota 2 også. Det er det jeg har sett mest på, og derfor skjønner best. Dermed er det - naturlig nok - det som er morsomst for min del.

 

Hovedgrunnen til at jeg kom igang med å se på det, er faktisk forrige "The International", hvor de hadde en egen noobcast-stream i tillegg til den vanlige streamen. Her gikk casterne inn for å forklare og utdype begrepene de brukte. Det være seg gjenstander, skills, taktikker, hendelser i spillet osv. Etter å ha sett et par casts med noob-streamen, var jeg over på hovedstreamen og kunne nyte en mye bedre forståelse av spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser på e-sport (Dota2, CSGO m.m.) i stedet for å spille de samme spilla sjøl, av samme grunner som jeg kun ser på UFC:

  • Jeg er ikke veldig glad i å bli rundjult
  • Det er underholdende, særlig når kommentatorene er gode.

Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer i Dota2, men hvis du spiller competitive i CS:GO kommer du jo med folk som er like gode som deg. Noen ganger vil du bli knust, andre ganger vil du knuse de andre. Alt i alt vil du ha rundt 50% winrate. I League of Legend har absolutt alle game-modes MMR (Match-Making-Rating). Det vil selvfølgelig ta et par games før du er på det nivået du skal være, da system gir deg en fast standardverdi når du starter.

Lenke til kommentar

"Hvem i huleste gidder å se på andre spille PC?"

 

Ganske mange!

 

Kanskje bedre valuta for pengene å publisere dette på et annet nettsted, Hr./Fru Telenor?

 

Liker når det spørsmålet kommer opp. Spesielt siden det ofte er folk som ser på fotball som spørr det. Det kan jo sies om alle typer sport/spill, hvorfor ser man på det? Er vel for underholdningen sin skyld antar jeg XD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette ein sponsa tulle-artikkel meint til å få fram ein "ha-ha tenk å ikkje forstå seg på e-sport haha"-god kjensle i lesarskapet til gamer.no eller? Ellers er da jo heilt malplasert å posta han her si ein god andel her støtter e-sport pisset.

Blir som å posta ein artikkel i Boing får å nå turnarane så hatar å sjå på Fotball på fjarnsynet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette ein sponsa tulle-artikkel meint til å få fram ein "ha-ha tenk å ikkje forstå seg på e-sport haha"-god kjensle i lesarskapet til gamer.no eller? Ellers er da jo heilt malplasert å posta han her si ein god andel her støtter e-sport pisset.

Blir som å posta ein artikkel i Boing får å nå turnarane så hatar å sjå på Fotball på fjarnsynet.

 

Det eneste jeg fikk følelsen av er at du følte deg skikkelig truffet, da du gir klart utrykk for at du verken har peiling eller interesse for dette, og antakeligvis sitter på et hav av fordommer, selv.

Men, hey, jeg kan ta feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...