Gå til innhold

Innvandrere i Paris - massivt.


Anbefalte innlegg

Har nylig vært i Paris. Sist gang var da jeg var barn, og husker ikke så mye av det. Paris har mange flotte bygninger og en interessant historie, men ærlig talt ble jeg i starten nærmest satt ut av den massive tilstedeværelsen av ikke-vestlige innvandrere der.

 

Altså, det er veldig, veldig mange i Oslo også. Men siden Paris er en mye større by, er selvsagt antallet ikke-vestlige mye høyere også. Er klar over at flere ikke-vestlige innvandrere gjør en god jobb i landene de har flyttet til, er snille mennesker etc., men ikke-vestlig innvandring som fenomen generelt er jo helt meningsløst. Å gå rundt i en av Europas i utgangspunktet vakreste byer, blir ikke helt det samme når store mengder av befolkningen ikke hører til der.

 

Hva er vitsen? Jo, jeg vet selvsagt at det er positivt for politikere å fremme ikke-vestlig innvandring for å sikre seg godt betalte internasjonale jobber i f.eks. FN-systemet, men for den vanlige europeer er det jo negativt.

 

Og hvorfor kun i Europa? Ingen krever at f.eks. Saudi-Arabia, Pakistan, Kina, Japan, Egypt(for å nevne noen) skal bli "multikulturelle"....Det er en dobbeltstandard som er veldig provoserende og ganske så rasistisk.

 

Hvorfor kan ikke disse ikke-vestlige innvandrerne heller fokusere på å bygge opp sine hjemland, utvikle sin egen kultur der den hører hjemme, i stedet for å trenge seg på hos noen som aldri har invitert dem?

 

Ikke-vestlig innvandring er jo i sin kjerne egentlig det samme som et nabolag; noen naboer legger ned mye arbeid og tid i å få en bolig som er fin, blir vedlikeholdt og er et god hjem, og så er det noen som gir blaffen og heller lar boligene sine forfalle. Men, så bestemmer plutselig noen av de sistnevnte seg for å bare bryte seg inn i noen av de fineste husene og bli boende der -fordi eierne ikke tør/kan kaste dem ut. Umoralsk og jævla destruktivt. Europa kommer til å synke ned til u-landsstatus om ikke mange tiår om denne vanvittige, meningsløse og kostbare ikke-vestlige innvandringen får fortsette.

Endret av Hekate81
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er l'INSEEs statistikk over innvandring i Paris og resten av Île-de-France: http://www.insee.fr/fr/themes/tableau.asp?reg_id=20&ref_id=poptc02501

 

Ikke-vestlige innvandrere utgjør ikke en stor del av innbyggerne i Paris og tilstedeværelsen deres er i hvert fall ikke massiv. Grunnen til at du la merke til det nå, er vel heller at du ikke var så oppmerksom på innvandrerne da du var barn, samt at en del av de tilsynelatende ikke-vestlige menneskene du så der også var turister.

Endret av Zarac
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og hvorfor kun i Europa? Ingen krever at f.eks. Saudi-Arabia, Pakistan, Kina, Japan, Egypt(for å nevne noen) skal bli "multikulturelle"....Det er en dobbeltstandard som er veldig provoserende og ganske så rasistisk.

 

Japanerne diskuterer det selv, nå som eldrebølgen treffer dem med full kraft. Og KIna har 55 forskjellige etniske minoritetsgrupper - over 100 millioner mennesker - innenfor sine egne grenser, de trenger ikke importere dem for å bli mulitkulturelle.

 

Pakistan og Egypt er det vel ikke mange som vil flytte til for tiden, de har nok med egne problemer. At politikken i alle disse landene er ganske så rasistisk er jeg enig i. (Men det var vel ikke slik du mente det.)

 

Jeg "krever" personlig ikke at noen land skal gjøre noe. Land består av mennesker, og det er menneskene som må finne husrom og hjerterom.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Her er l'INSEEs statistikk over innvandring i Paris og resten av Île-de-France: http://www.insee.fr/fr/themes/tableau.asp?reg_id=20&ref_id=poptc02501

 

Ikke-vestlige innvandrere utgjør ikke en stor del av innbyggerne i Paris og tilstedeværelsen deres er i hvert fall ikke massiv. Grunnen til at du la merke til det nå, er vel heller at du ikke var så oppmerksom på innvandrerne da du var barn, samt at en del av de tilsynelatende ikke-vestlige menneskene du så der også var turister.

 

Den statistikken er da ganske så misvisende, all den tid den tar hensyn til statsborgerskap/nasjonalitet og ikke etnisitet som sådan. Annengenerasjons, tredjegenerasjon ikke-vestlige innvandrere står da oppført som franske i den statistikken du linker til.

 

Men ja, selvsagt var en del av de ikke-vestlige jeg så turister (så f.eks. mange japanere og andre øst-asiater som tydelig var turister, men ærlig talt så er det nok ikke så mange afrikanere og arabere som drar på ferie til Europa - med mindre de tenker å misbruke turistvisaet sitt og bare karre seg fast her).

Endret av Hekate81
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trenger jo ikke det, politikerne tvinger begge delene på alle.

 

Jeg synes politikernes oppgave skulle begrense seg til å ikke nekte noen å prøve lykken jeg. Jeg er ikke for tvang.

 

Og så fikk vi - du og jeg og alle andre - la være å skyve ansvaret for vårt hjerterom over på politikerne.

 

Geir :)

 

 

Å la ikke-vestlige innvandrere "prøve lykken" i Europa, tvinger jo oss europeere bl.a. til å betale mer skatt og avgifter. For ikke å snakke om all den grusomme, rasistisk motiverte kriminaliteten etniske europeere utsettes for av ikke-vestlige (hovedsakelig muslimske) innvandrere som "prøver lykken".....

 

Så jo, du er visst i aller høyeste grad FOR tvang.

Endret av Hekate81
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så har du problemet med at man blir stemplet som rasist med en gang man tar opp problemet.

 

Folk som kommer til et land, som flyktninger eller innvandrer, som lager egne mikrosamfunn er utelukkende negativt. For eksempel pakistanere som lager et minipakistan midt i Oslo. De drar hit for å få det bedre så lager de bare samma driten dit de drar bare i "mindre skala".

 

Innvandring og flyktninger har blitt som en kreftsvulst på samfunnet, en kreftsvulst som kunne vært unngått med forebyggende tiltak. Kan sammenliknes med røyking :p

 

Jeg sier ikke at det er negativt med flyktninger eller innvandrere, kun måten det blir håndtert.

 

Og vips så ble jeg stemplet som en forferdelig rasistisk nazi ekstremist :tease:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så har du problemet med at man blir stemplet som rasist med en gang man tar opp problemet.

 

Folk som kommer til et land, som flyktninger eller innvandrer, som lager egne mikrosamfunn er utelukkende negativt. For eksempel pakistanere som lager et minipakistan midt i Oslo. De drar hit for å få det bedre så lager de bare samma driten dit de drar bare i "mindre skala".

 

Innvandring og flyktninger har blitt som en kreftsvulst på samfunnet, en kreftsvulst som kunne vært unngått med forebyggende tiltak. Kan sammenliknes med røyking :p

 

Jeg sier ikke at det er negativt med flyktninger eller innvandrere, kun måten det blir håndtert.

 

Og vips så ble jeg stemplet som en forferdelig rasistisk nazi ekstremist :tease:

 

Ja, det er bare å vente på hylekoret. For øvrig synes jeg ikke at det du skriver er så særlig kontroversielt - "er ikke noe galt med flyktninger eller innvandrere, kun måten det blir håndtert," heller høyst politisk korrekt. :)

 

Selv synes jeg det er MYE negativt med visse flyktninger, asylsøkere og innvandrere, men det er det visst ikke lov til å skrive om.

Endret av Hekate81
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har nylig vært i Paris. Sist gang var da jeg var barn, og husker ikke så mye av det. Paris har mange flotte bygninger og en interessant historie, men ærlig talt ble jeg i starten nærmest satt ut av den massive tilstedeværelsen av ikke-vestlige innvandrere der.

 

Hvis du er født på begynnelsen av åttitallet, antar jeg at du besøkte Paris ca fra midten av det tiåret og utover ..!? Selv besøkte jeg landet på begynnelsen av 1983, og var da en ung voksen, som la merke til at det var masse innvandrere der, men ingen lot til å ta det så tungt. Så selv om du var ett barn under første besøk, var det neppe så stor forskjell fra i dag, men det som gjorde forskjellen var at du var ett barn uten voksne fordommer og det som litt villedende kalles "fornuft", muligens ..

Lenke til kommentar

Så har du problemet med at man blir stemplet som rasist med en gang man tar opp problemet.

 

Folk som kommer til et land, som flyktninger eller innvandrer, som lager egne mikrosamfunn er utelukkende negativt. For eksempel pakistanere som lager et minipakistan midt i Oslo. De drar hit for å få det bedre så lager de bare samma driten dit de drar bare i "mindre skala".

 

Innvandring og flyktninger har blitt som en kreftsvulst på samfunnet, en kreftsvulst som kunne vært unngått med forebyggende tiltak. Kan sammenliknes med røyking :p

 

Jeg sier ikke at det er negativt med flyktninger eller innvandrere, kun måten det blir håndtert.

 

Og vips så ble jeg stemplet som en forferdelig rasistisk nazi ekstremist :tease:

Hvis noen skulle finne på å stemple deg som rasist, så er det kanskje fordi du nettopp karakteriserte innvandrere som kreftsvulster?

 

Jeg synes også det er interessant at du snakker om problemet, all den tid det eneste som har blitt tatt opp er at det er "mange" med ikke-vestlig etnisitet. Er det et problem at det er mange mørkhudete i Europa, eller tenkte du på et annet problem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, i "måten det blir håndtert", som jeg skriver, så ligger jo det problemet med fæle mennesker som kommer også. Tyver, drapsmenn, voldtektsmenn og terrorister. Vi må slenge søpla ut i tillegg som vi litrettelegger for integrering. Vi må også være mye strengere på antallet vi tar inn og sette opp regler for hvor de kan bo. Å samle for mange folk av samme slag på samme sted er en meget dårlig idè.

 

Dødsstraff for forbrytelser de har begått og blitt dømt for i eget land hadde også vært ganske prevantivt. Obligatorisk registrering av DNA, fingeravtrykk og generelle kjennetegn bør vi også få innført!

 

Var det mindre politisk korrekt? Jeg liker ikke å få det stempelet skjønner du :p

 

@Sheasy; Jeg vet at det som ble tatt opp først handlet om antallet, men diskusjonen sporet av (synes jeg) så da slengte jeg meg på og skrev min mening. Det insinueres også at det er et problem med en gang man begynner å nevne antall. Jeg skrev ikke noe om at enkeltpersoner var som kreftsvulster, kanskje det virket slik, men at omfanget, reglene rundt det og tiltakene for å minimere tullball rundt det er som en kreftsvulst.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

 

Å la ikke-vestlige innvandrere "prøve lykken" i Europa, tvinger jo oss europeere bl.a. til å betale mer skatt og avgifter. For ikke å snakke om all den grusomme, rasistisk motiverte kriminaliteten etniske europeere utsettes for av ikke-vestlige (hovedsakelig muslimske) innvandrere som "prøver lykken".....

 

Så jo, du er visst i aller høyeste grad FOR tvang.

 

 

Nei. Jeg er liberalist. Jeg synes hverken innvandring eller de fleste andre samfunnsoppgaver skal dekkes over skatteseddelen. (Men så lenge vi faktisk betaler skatt, vil jeg gjerne være med å bestemme hva pengene skal brukes til.)

 

Ikke er jeg for kriminalitet heller. Tvert om. Jeg vil for eksempel ha progressivt strengere straffer for gjengangerkriminalitet. Men så er det disse drøyt 99% av innvandrerne (også de ikke-vestlige) som ikke begår kriminalitet, og som ikke skal kollektivt straffes for den snaue prosenten som gjør det. 

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den statistikken er da ganske så misvisende, all den tid den tar hensyn til statsborgerskap/nasjonalitet og ikke etnisitet som sådan. Annengenerasjons, tredjegenerasjon ikke-vestlige innvandrere står da oppført som franske i den statistikken du linker til.

 

Det har du rett i, men siden du snakker om tilhørighet, er du kanskje enig i at mennesker som er født i Frankrike og ikke velger sine foreldre i større grad kan påberope seg å høre til enn utlendinger som har valgt å emigrere fra et annet sted?

 

Det er også viktig å skille mellom arbeidsinnvandrere, asylsøkere og flyktninger, kanskje ikke for en subjektiv vurdering av tilhørighet, men i stor grad for virkningene innvandringen har på samfunnet.

 

Jeg finner ikke umiddelbart noen fullstendig statistikk over innvandrernes etnisitet. I denne artikkelen står det at Frankrike riktignok har flere annengenerasjonsinnvandrere, men at andelen førstegenerasjonsinnvandrere er på nivå med Europa for øvrig: http://www.lexpress.fr/actualite/societe/immigration-ce-qu-il-faut-retenir-des-chiffres-de-l-insee_1172299.html

 

 

Men ja, selvsagt var en del av de ikke-vestlige jeg så turister (så f.eks. mange japanere og andre øst-asiater som tydelig var turister, men ærlig talt så er det nok ikke så mange afrikanere og arabere som drar på ferie til Europa - med mindre de tenker å misbruke turistvisaet sitt og bare karre seg fast her).

 

Deler av Afrika og Midt-Østen er tidligere franske kolonier. Det finnes også velstående mennesker der og da fransk språk og kultur lever videre i disse landene i dag, er det ikke utenkelig at en del av dem velger å dra på ferie til Frankrike.

 

French_Empire_17th_century-20th_century.

 

Det er nok også forklaringen på at de største ikke-vestlige innvandrergruppene kommer fra henholdsvis Algerie, Marokko og Tunisia.

Lenke til kommentar

 

Å la ikke-vestlige innvandrere "prøve lykken" i Europa, tvinger jo oss europeere bl.a. til å betale mer skatt og avgifter. For ikke å snakke om all den grusomme, rasistisk motiverte kriminaliteten etniske europeere utsettes for av ikke-vestlige (hovedsakelig muslimske) innvandrere som "prøver lykken".....

 

Så jo, du er visst i aller høyeste grad FOR tvang.

 

 

Nei. Jeg er liberalist. Jeg synes hverken innvandring eller de fleste andre samfunnsoppgaver skal dekkes over skatteseddelen. (Men så lenge vi faktisk betaler skatt, vil jeg gjerne være med å bestemme hva pengene skal brukes til.)

 

Ikke er jeg for kriminalitet heller. Tvert om. Jeg vil for eksempel ha progressivt strengere straffer for gjengangerkriminalitet. Men så er det disse drøyt 99% av innvandrerne (også de ikke-vestlige) som ikke begår kriminalitet, og som ikke skal kollektivt straffes for den snaue prosenten som gjør det. 

 

Geir :)

 

 

Nå er du visst litt ute å kjøre, for kollektiv avstraffelse har vi ikke i Norge. Andelen kriminelle blant ikke-vestlige innvandrere og flyktninger er uansett større enn blant etniske nordmenn og vestlige innvandrere, så det bør selvsagt få noen konsekvenser. Og å ikke få bo i Norge, er selvsagt ikke noen straff, all den tid det ikke er noen menneskerett for all verdens mennesker å få bo i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å samle for mange folk av samme slag på samme sted er en meget dårlig idè. 

.

Så der det er for mye nordmenn, bør de tynnes ut med innvandrere ..

 

Høres interessant ut, og liker holdningen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...