Gå til innhold

nokia suger...


marentf

Anbefalte innlegg

Syns det blir feil å si at 6600 er en flopp etter bare 2 uker. Noen enige? Er enig at N-gage er en flopp, det ser jo alle. Se på mpx. For 2 uker siden hadde de over 500stk av 6600. Hvor mange har de igjen nå? Jo, nå har de rundt 36stk igjen. Er det å selge dårlig kanskje? Du må også tenke på at prisen i butikk er høyere enn på en nettbutikk. Folk velger å kjøpe der det er billigst. Du kan hvertfall vente et par mnd før du kan si at 6600 er en flopp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det tredje:

T610 og 6610 har hovedsakelig det samme innholdet:

Ringefunksjon

SMS

MMS

E-post

Kalender

Kamera

Bluetooth

 

Jeg ser rett og slett ikke så mye revolusjonerende i 6600, som rettferdiggjør det enorme utseendet.

enig med gezuz om at det virker ikke som du har meget peil på mobiler...

 

det er ikke BARE på hardware siden 6600 er overlegen og bedre enn T610...

 

for det første har 6600 en mye bedre skjerm, på alle måter. Den er klar, gode kontraster og er 1,8 ganger større (mengde pixler altså) enn T610.

 

Det at mobilen kjører nyeste versjon av det ledende operativsystemet for smartphones, Symbian 7.0 og nyeste versjon av det mestselgende grensesnittet for smartphones, Series 60 2.0, gjør at 6600 kan utnytte den fine skjermen på best mulig måte, med mye informasjon.

 

Til 6600 finnes det mange hundre tilleggsapplikasjoner. Disse varierer fra GPS software, til avanserte kalkulatorer (som sannsynligvis finnes på T610 også), til MP3 spillere og bra spill. T610 derimot har en lusen java støtte, som nesten ikke klarer å kjøre noe særlig.

 

6600 har mmc, med støtte opp til 512 mb (tror det, ihvertfall 256mb). Det som er medfølgende 6600 er 38 mb (inkl mmc) fritt for brukeren. Dette slår nok T610 sine 2 mb, som i tilegg har dårlig filsystem. 6600 har videokamera, og tar vanlige fotografier som er mer enn 3 ganger større enn T610 sine bilder.

 

For å oppsummere. Det er klart at T610 har masse teknologi på liten plass. Men 6600 har endel bedre, og kan utnytte teknologien mye mer enn hva T610 gjør. Men det å sammenligne disse telefonene burde være unødvendig.

Lenke til kommentar
Si meg, åssen kan du vite at 6600 selger dårlig? Hvor lenge har denne modellen vært ute?

Jeg jobber i en av Norges største mobilkjeder og har merket meg blant annet ved å diskutere med andre butikker rundt om i Norge at denne rett og slett er en flopp i forhold til forventningene tidligere i høst.

 

I butikken der jeg jobber tok vi inn 10 stk samme dagen den kom på markedet. To-tre uker senere sitter vi igjen med 8 av dem.

 

For å sammenlikne kan man jo trekke frem T610 som vi solgte 20-30 stk av bare den første uken den kom.

 

Forskjellen?

T610 var en liten revolusjon på mobilmarkedet. Den var suveren når det funksjoner i forhold til størrelse!

 

6600 er funksjonell, men ikke så bra at den forsvarer størrelsen.

hhmmm.....butikken jeg jobber i selger bra med 6600, så at den er en flopp er vel litt overdrevet.

Lenke til kommentar
Du tror vel ikke at de lagde 6600 stor med vilje? :shrug:

Med de tekniske spesifikasjonene til 6600 er det ikke mulig å lage den noe særlig mindre per i dag. SX1 er med omtrent like spesifikasjoner, er omtrent like stor.

Jeg tror ikke de gjorde det med vilje. Jeg tror de gjorde det av udugelighet. Jeg skrev blant annet at Nokia ikke satser nok på å få lagd små mobiler.

Det jeg da mente var at de ikke la ned nok arbeid i utviklingen av nye modeller for altså å få både i pose og sekk. Da mener jeg å krympe komponentene såpass at man får alle de "utrolige" funksjonene 6600 har i en mindre mobil.

 

Før de har klart dette burde de kanskje vente med å stappe så mye rart inn i mobilene sine, for det er helt klart at NOKIA IDAG TAPER MARKEDSANDELER GRUNNET STORE STYGGE TELEFONER!

6600 selger dårlig, N-Gage selger dårlig, 6650 selger forferdelig dårlig, 3650 har solgt mye dårligere enn man kunne ha forventet ut i fra hvor bra den egentlig er. 7650 gidder jeg ikke engang å nevne (selv om jeg nå gjorde det allikevel....holdt jeg på å si)

?

ganske morsom påstand; foklar meg da hvorfor Nokia ØKTE sin markedsandel både I norge OG UTENFOR norge?

og SE som du trekker frem MISTET markedsandeler....

t610 var kanskje populær men ikke nok...

 

:cool:

remerser over og ut

Lenke til kommentar
vil vel ikke akkurat si at nokia suger da men.

men det at nokia lager telfoner uten fargeskjerm er helt sløkket!

det med at nokia 6600 kom og ble revet vekk me en gang!

er jo bare bra! men den er litt for dyr.

hade på bade

Vel, jeg setter det funksjonelle foran pris. Liker jeg telefonen, så kjøper jeg den. Uavhengig av pris. Som 14-åring setter jeg kvalitet foran kvantitet. Hva med dere i den litt eldre garde?

Lenke til kommentar
Europa er et forholdsvis lite marked i forhold til Nord-Amerika og Asia. Tenk bare på alle gutta borte i Kina som snart er like hekta som oss på mobil.

 

Men hva er galt i hue på Nokia-designerne når de bestemmer seg for å lage en telefon som 6650? Fyttirakkern så svær mobil. Det er det største problemet med Nokia idag, de satser rett og slett ikke nok på å få krympet telefonene sine litt. 6600 for eksempel, er så forferdelig feit på midten. En real tjukkasmobil.

 

Lag dem heller små, som T610. Om kameraet dermed ikke blir fullt så bra, driter jeg i. Det duger ikke til noe som helst uansett (på 6600 altså). Er fremdeles for dårlig kvalitet.

Hva forventer du av kvalitet på en mobil av bilder, det skjønner jeg ikke med en slik oppløsning. Min egen 6600 er jeg godt fornøyd med og att den er en tjukkas, er deilig å holde i hånden :mrgreen:

Lenke til kommentar

http://www.itavisen.no/art/1302171.html

 

Nokia: - 400.000 N-Gage solgt

Andre: - Fiasko

 

Flere markedskilder rapporterer svake salgstall for spilltelefonen N-Gage, men Nokia selv hevder salgssuksess.

 

Nokia sier de har solgt 400.000 N-Gage i løpet av den nye spilltelefonens to første uker.

 

Dette skriver The Register, som samtidig påpeker at Nokias salgstall høyst sannsynlig bare indikerer antall enheter sendt ut til forhandlerne, ikke hvor mange maskiner som faktisk har blitt solgt til sluttkunder.

 

Inkompatible tall

Tall fra andre uavhengige kilder viser nemlig svært svake resultater for spilltelefonen. Ifølge markedsovervåkeren Arcadia Research ble det nemlig bare solgt fem tusen N-Gage fra amerikanske forhandlere de samme to ukene, mens tilsvarende tall fra Storbritannia viser bare 800 solgte maskiner.

 

Begge disse tallene er lite kompatible med Nokias egne, såfremt sistnevnte altså ikke bare refererer til antall N-Gage telefoner som har blitt sendt ut til forhandlerne.

 

Nokia sier de håper å selge mellom seks og ni millioner N-Gage før 2004 er omme. Til sammenligning regner Nintendo med å selge 20 millioner Gameboy Advance i nåværende finansår, som er over i april neste år

Lenke til kommentar
jeg har en nokia 3310 oppgradert til "3325i" og skal IKKE ha noen annen telefon så lenge det er liv i denne

Hva er det som er endret på den?

det meste :)

 

helt nye menyer og fonter, 2 slideshow alternativer, SMS-fucker (krasjer eldre nokia telefoner), 4 "dildo-funksjoner" i menyen; (strøkent sjekketrix) :) :), valgfri ringetone på meldinger, mulighet for stor analog/digital klokke som skjermbeskytter, nettgraf, 106 ringetoner, automatisk tastelås, animert signal-indikator, leds blinker i takt med ringetonen, fading leds..... eh.. ja. kommer ikke på mer nuh.

 

eneste minus er at den blir sabla treig å skrive på etter som det er putta så mye stasj på den, og at den er litt ustabil, men det skal jeg alltids få fixa.

Lenke til kommentar

Heh, det Nokia sier om at det er solgt 400.000 N-Gage, er jo selvfølgelig basert på det antall telefoner som har blitt kjøpt fra Nokia selv (les: produksjonstall). Eks.: En nettbutikk har kjøpt inn 750 stykker, men selger bare 50 av dem. For Nokia sin del er det fortsatt solgt 750...

 

Og 800 solgte i et land som Storbritannia sier jo litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...