Gå til innhold

nokia suger...


marentf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At N-gage er en flopp er ikke noe nytt. Det vi snakker om er 6600. Ikke kom her å si at 6600 er en flopp/fiasko etter 2 uker. Det blir for dumt. Og les også hva andre enn meg har skrevet her i dette emnet.

Vi snakker også om de andre store Nokia-mobilene. Telefoner som har vært ute en stund lenger.

 

Hva med 6650? Sett mange av disse ute på gaten? Nei, tror ikke det.

7650? Solgt bra? Nei.

3650? Veldig populær? Nei

Lenke til kommentar
ganske morsom påstand; foklar meg da hvorfor Nokia ØKTE sin markedsandel både I norge OG UTENFOR norge?

og SE som du trekker frem MISTET markedsandeler....

t610 var kanskje populær men ikke nok...

 

:cool:

remerser over og ut

Nokia økte sin markdesandel på grunn av billige mobiltelefoner som 3510i som har solgt i bøtter og spann.

Denne telefonen alene har solgt mange ganger antallet av hva de store mobilene noen gang kommer til å selge til sammen.

 

En annen grunn er f. eks 6610, som har solgt masse masse, samtidig som de resterende små og halvstore mobilene selger jevnt og trutt. Da snakker vi om 6100, 3410, 6310i, 5210 osv.

 

DERFOR økte Nokia sin markedsandel.

 

Ericsson tapte andeler fordi de ikke hadde så mange modeller i det lavere prissjiktet som kunne komkurrere mot f.eks Nokia sin 3510i. Men T610 er et godt eksempel på en liten, avansert mobil som gjør det meget bra....

 

....i motsetning til Nokia sine store, som ikke gjør en dritt for å øke Nokia sin markedsandel i det hele tatt. Bortkastet produksjon spør du meg.

Lenke til kommentar
I butikken der jeg jobber tok vi inn 10 stk samme dagen den kom på markedet. To-tre uker senere sitter vi igjen med 8 av dem.

Det er nok bare din sjappe som selger dårlig. Og det er ikke særlig rart heller når du viser hvor lite greie du har på mobiler...

Av denne mobilen selger vi dårlig, ja.

 

Med tanke på andre mobiler selger vi meget meget bra......and increasing.

 

Og mobiltelefoner, det kan jeg.

Lenke til kommentar
At N-gage er en flopp er ikke noe nytt. Det vi snakker om er 6600. Ikke kom her å si at 6600 er en flopp/fiasko etter 2 uker. Det blir for dumt. Og les også hva andre enn meg har skrevet her i dette emnet.

Vi snakker også om de andre store Nokia-mobilene. Telefoner som har vært ute en stund lenger.

 

Hva med 6650? Sett mange av disse ute på gaten? Nei, tror ikke det.

7650? Solgt bra? Nei.

3650? Veldig populær? Nei

Jeg må nå si meg ganske uenig der.....

3650 å 7650 har solgt ganske så godt :yes:

Lenke til kommentar

Uten å være for god expert på dette området, vil jeg si at det vel egentlig ikke er så rart om det skulle være slik at toppmodellene til Nokia selger dårligere enn de billigere modellene, dette har jo med kjøperne å gjøre, ikke Nokia. Ikke alle trenger det aller beste og mest funksjonsrike som finnes på markedet, og de færreste har råd til å betale så mye for det... Da jeg valgte å ta det skrittet å bestille min 6600 nylig, sa de fleste av kameratene mine at jeg er fullstendig sprø, bruke så mye penger på en mobil...

 

Men allikevel vet jeg det finnes et godt marked der ute for toppmodellene, det vil det alltid være, selv om det helt klart er billig-mobilene som topper i salgstatistikk. Men når mange av disse toppmodellene er opptil dobbelt så dyre som de billigere og mest kjøpte, vil det jo i teorien si at Nokia bare trenger halvparten så stort salg av disse... i teorien da, aner ikke hvilken salgprognose de bruker i Nokia...

 

BTW, har aldri hatt problemer med mine Nokiaer, har hatt 7110, 7210 og nå 6600.

Lenke til kommentar
At N-gage er en flopp er ikke noe nytt. Det vi snakker om er 6600. Ikke kom her å si at 6600 er en flopp/fiasko etter 2 uker. Det blir for dumt. Og les også hva andre enn meg har skrevet her i dette emnet.

Vi snakker også om de andre store Nokia-mobilene. Telefoner som har vært ute en stund lenger.

 

Hva med 6650? Sett mange av disse ute på gaten? Nei, tror ikke det.

7650? Solgt bra? Nei.

3650? Veldig populær? Nei

Er du en Nokia hater kanskje? Kan nesten virke sånn. Mister Vet alt bedre enn andre.

Det med 6650 er jo ikke så veldig rart egentlig. Det er jo en 3G mobil. Og hvem vil ha en sånn nå, for 3G nettet virker jo som det skal her i Norge. Jaaaaaaaaaaaada... Og ja, jeg veit at man kan bruke mobilen i vanlig gsm nett. Men det er ikke poenget mitt. Såklart kjøper folk heller enn annen og litt mindre telefon.

 

Og jeg har sett haugevis med folk som har 3650/7650 i handa. Jeg veit ikke med deg, men jeg er ikke blind, og jeg ser perfekt. Kanskje sjekke synet ditt?

 

Og at DIN butikk selger dårlig med 6600 betyr nødvendigvis ikke at det selges dårlig med 6600 i hele Norge. Men det tenker du kanskje ikke på? Også har det bare gått 2-3 uker. Flopp? Nei! Kanskje ingen som gidder å kjøpe mobil på et sted som har arbeidere som ikke kan mobil? Ja, du tror sikkert at du har masse peil på mobil. Det er lov til å tro det om seg sjøl. Men se på hva andre har sagt om akkurat det du.

 

Lykke til videre med alt det du vet da! :love:

Lenke til kommentar
Er du en Nokia hater kanskje?

 

Det med 6650 er jo ikke så veldig rart egentlig. Såklart kjøper folk heller enn annen og litt mindre telefon.

 

Og jeg har sett haugevis med folk som har 3650/7650 i handa. Jeg veit ikke med deg, men jeg er ikke blind, og jeg ser perfekt. Kanskje sjekke synet ditt?

 

Og at DIN butikk selger dårlig med 6600 betyr nødvendigvis ikke at det selges dårlig med 6600 i hele Norge. Men det tenker du kanskje ikke på?

Nei, jeg er absolutt ikke en Nokia hater. Har hatt masse Nokia-telefoner igjennom årene, men ingen store. Poenget mitt er at de ikke burde lage mobilene så himla store. Akkurat som du selv påpeker ved å si at såklart kjøper folk heller en annen og litt mindre telefon.

 

Vet at mange har 3650 og 7650, men ikke haugevis av folk. Ingen av de tro har solgt BRA!

 

Hvis du hadde giddi å lest det jeg hadde skrivd om 6600-salget, så kanskje du hadde sluppet å drite deg ut?

Har snakket med mange andre butikker, kanskje 10-12 stk rundt om i hele landet.

 

Og ingen av de selger mye av 6600 I FORHOLD TIL HVA SOM BLE FORVENTET FØR LANSERING!

 

En mobil kan selge relativt mye og fremdeles være en flopp, så lenge den er både forventet og budsjettert til å selge mye mye mer.

 

Syns dere Nokia-elskere skal tenke dere om et par ganger før dere kommer med masse ufornuftige argumenter for hvorfor de gigantiske Nokiatelefonene er så fantastiske.

Ja, de er bra, men STORE og UPRAKTISKE kan ingen nekte for at de er.

Lenke til kommentar
Er du en Nokia hater kanskje?

 

Det med 6650 er jo ikke så veldig rart egentlig. Såklart kjøper folk heller enn annen og litt mindre telefon.

 

Og jeg har sett haugevis med folk som har 3650/7650 i handa. Jeg veit ikke med deg, men jeg er ikke blind, og jeg ser perfekt. Kanskje sjekke synet ditt?

 

Og at DIN butikk selger dårlig med 6600 betyr nødvendigvis ikke at det selges dårlig med 6600 i hele Norge. Men det tenker du kanskje ikke på?

Nei, jeg er absolutt ikke en Nokia hater. Har hatt masse Nokia-telefoner igjennom årene, men ingen store. Poenget mitt er at de ikke burde lage mobilene så himla store. Akkurat som du selv påpeker ved å si at såklart kjøper folk heller en annen og litt mindre telefon.

 

Vet at mange har 3650 og 7650, men ikke haugevis av folk. Ingen av de tro har solgt BRA!

 

Hvis du hadde giddi å lest det jeg hadde skrivd om 6600-salget, så kanskje du hadde sluppet å drite deg ut?

Har snakket med mange andre butikker, kanskje 10-12 stk rundt om i hele landet.

 

Og ingen av de selger mye av 6600 I FORHOLD TIL HVA SOM BLE FORVENTET FØR LANSERING!

 

En mobil kan selge relativt mye og fremdeles være en flopp, så lenge den er både forventet og budsjettert til å selge mye mye mer.

 

Syns dere Nokia-elskere skal tenke dere om et par ganger før dere kommer med masse ufornuftige argumenter for hvorfor de gigantiske Nokiatelefonene er så fantastiske.

Ja, de er bra, men STORE og UPRAKTISKE kan ingen nekte for at de er.

Gud bevare meg......... :wow:

Må du tenke deg godt om før du skriver noe.....

Lenke til kommentar
Syns dere Nokia-elskere skal tenke dere om et par ganger før dere kommer med masse ufornuftige argumenter for hvorfor de gigantiske Nokiatelefonene er så fantastiske.

Ja, de er bra, men STORE og UPRAKTISKE kan ingen nekte for at de er.

 

Har da aldri sagt at jeg er nokia elsker. Jeg kjøper det jeg syns er interessant, enten om merket heter nokia, siemens eller noe annet.

 

Og du har snakket med 10-12 butikker? Woah! Nå ble jeg imponert assa. Det var jo ganske maaaaaaaaaange butikker jo! :lol:

 

Vær litt snill mot deg nå, ikke tro at du vet absolutt alt fordi du jobber i en butikk som selger mobiltelefoner. Da kan du nesten si at alle som jobber på Elkjøp er eksperter på sine avdelinger fordi de jobber der. Eller hva sier du?

Lenke til kommentar
Og du har snakket med 10-12 butikker? Woah! Nå ble jeg imponert assa. Det var jo ganske maaaaaaaaaange butikker jo! :lol:

 

Vær litt snill mot deg nå, ikke tro at du vet absolutt alt fordi du jobber i en butikk som selger mobiltelefoner. Da kan du nesten si at alle som jobber på Elkjøp er eksperter på sine avdelinger fordi de jobber der. Eller hva sier du?

Når 8-9 av de 12 butikkene sier at salget går veldig treigt er det meget stor statistisk sannsynlighet for at dette også er tilfellet på det mer generelle plan.

 

Sier ikke at jeg vet absolutt alt om mobiltelefoner. Sier bare at de absolutt største av Nokia sine modeller ikke selger så bra, og langt fra så bra som de mindre.

 

Er en grunn til at 6100 selger noe i det hele tatt. 6610 er helt lik innholdsmessig + radioen, men er også større.

 

Veldig mange velger da 6100, selv om dette ifølge dere er veldig ulogisk, siden 6610 er en bedre telefon innholdsmessig sett.

 

Og ja, jeg tror at de som jobber på Elkjøp vet mer enn folk flest på sine spesielle felt, men har da aldri utnevnt noen til eksperter, har jeg vel?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For alle dere som en gang diskuterte dette emnet med meg:

 

Nokia 6600 har endelig begynt å selge godt! Jippi!

Endelig har folk fått fingern ut av rumpa og begynt å kjøpe denne, overraskende mange.

 

Bare synd at den klart overlegne Sony Ericsson P900 kom denne uken. Har allerede klart å overtale 5 kunder til å velge P900 fremfor 6600, og for å si det sånn: Det var ikke så veldig vanskelig.

 

Så nok en gang: Nokia suger vel ikke, men noe toppmerke er det nok ikke lenger.

Lenke til kommentar

Virker som om det er mest vane som gjør at folk fremdeles velger Nokia-telefoner. Tror at de fremdeles har så mye lettere menyer enn de andre merkene. Faktisk er det tvert om. De ikonbaserte menyene til siemens og ericsson viser seg å være mye enklere å forstå og beherske enn den langdryge rullemenyen til nokia. Blir liksom så lite oversiktlig.

 

Eneste de er best på er SMS.

Lenke til kommentar

for en stund siden så jeg på Tv2 hjelper deg, (tror det var der) der de hadde snakket med Elkjøp og Expert. Av alle solgte Nokia og Sony Ericson så hadde 56 % av alle SE telefonene feil, mens Nokia tror jeg hadde rundt 20. Er ikke sikker på det, men saken er jo den at det ikke bare er Nokia lengre som sliter med telefonene. Alle jeg kjenner som har T610 sliter med telefonen.

 

Nei takk, holder meg til min trofaste 6310.

Lenke til kommentar
Må si meg enig i det poenget trådstarter skal fram til, Nokia er ikke det beste valget nå. Min neste mobil blir garantert ikke en Nokia...

 

Det med å lansere mobiler med Sort hvit skjerm kan være lurt med tanke på den 3. verden der ikke alle har så mye cash

:no: Det er riktignok ein stor prosent av de som kjøper mobiler som er fjortiser som må ha fargekjerm fordi det er kult, men det finnest fleire her i verden som ikkje har noko som helst behov for ein fargeskjerm.

 

Nokia har laget litt dårlige telefoner i det siste, slike som plutselig slutter å fungere osv, men de har alikevel ein meget stor prosent av verdensmarkedet og lever på navnet sitt.

 

Til de som ikkje har behov for å ha noken dårlige spill og sende bildemeldinger i masse farger så er fargeskjerm fullstendig unødvendig, husk at det er ein telefon som stort sett blir brukt til å ringe og sende sms med som det ikkje trengs farge for å gjere.

Lenke til kommentar
for en stund siden så jeg på Tv2 hjelper deg, (tror det var der) der de hadde snakket med Elkjøp og Expert. Av alle solgte Nokia og Sony Ericson så hadde 56 % av alle SE telefonene feil, mens Nokia tror jeg hadde rundt 20. Er ikke sikker på det, men saken er jo den at det ikke bare er Nokia lengre som sliter med telefonene. Alle jeg kjenner som har T610 sliter med telefonen.

 

Nei takk, holder meg til min trofaste 6310.

Om du hadde fulgt litt bedre med i nyhetene hadde du fått med deg at disse talla var helt ute å kjøre.

Oppdateringer av programvaren ble også telt med når det gjaldt Ericsson, noe som trakk opp tallene betraktelig.

 

I butikken der jeg jobber, som tar imot alle mulige merker, ser vi klart og tydelig at det er mest feil ved Nokia, færrest ved Samsung og LG og ellers er det ganske jevnt mellom Siemens og Sony Ericsson.

 

T610 er det veldig lite feil ved.

Lenke til kommentar

å si at 3650 og 7650 har solgt dårlig er jo helt mongo å si! Husk at 7650 var den første kamera telefonen og Nokia hadde faktisk ikke ventet ett giga-salg av den...

Og det er maaaange som har 3650.

Til deg som sa det ikke er en haug som har de: Tror nok du kunne fått en ganske stor haug med folk som har disse 2 modellene... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...