Gå til innhold

nokia suger...


marentf

Anbefalte innlegg

for en stund siden så jeg på Tv2 hjelper deg, (tror det var der) der de hadde snakket med Elkjøp og Expert. Av alle solgte Nokia og Sony Ericson så hadde 56 % av alle SE telefonene feil, mens Nokia tror jeg hadde rundt 20. Er ikke sikker på det, men saken er jo den at det ikke bare er Nokia lengre som sliter med telefonene. Alle jeg kjenner som har T610 sliter med telefonen.

 

Nei takk, holder meg til min trofaste 6310.

gå litt mer på bærtur takk!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
6600 har mmc, med støtte opp til 512 mb (tror det, ihvertfall 256mb). Det som er medfølgende 6600 er 38 mb (inkl mmc) fritt for brukeren

 

6600 støtter kun 128 mb i mmc sloten sin.. iallefall det jeg har funnet ut etter mye lesing av tester rundtom på nett. Rart at de ikke bruker en standard slot som støtter opp til 512 eller 1gb etterhvert.

 

Jeg må vel si meg litt uenig i dette med "mye funksjoner = stor mobil" bortsett fra kamera, og mmc slot, så er vel de fleste funksjonene software, og software tar ikke fysisk plass...Man har jo også feks et like bra kamera i Samsung E700, og den er jo ganske liten. Klart skjermen tar plass, men likevel, det meste er jo software, så det trenger ikke være en svær dings. Selv om jeg nå synes at både 6600 og SX1 ikke er for store, men i grenseland til hva jeg vil kalle stort

 

Nokia suger.. Det vil jeg ikke være enig i, men at de har laget mye rart de siste 2 årene skal jeg være enig i, og mye har vært veldig dårlig. Har selv hatt 3 nokiaer. 5110, 3330 og nå 3510i (som jeg forøvrig vant). 5110 er vel den beste telefonen jeg har hatt til nå. den tålte det meste, lett å bruke, gode knapper osv. 3330 var også bra syns jeg, med gode knapper, skjerm, menyer osv. Men den hadde litt for mye billig preg over seg, med dårlig tilpassa deksel. Og 3510i som jeg har nå, det er det største drit jeg har hatt. Kanskje vært uheldig med min, men den er et ****** å skrive sms på, eller bruke tastaturet generelt sett. Mye rart som skjer, noe er kanskje firmware problemer, annet er kanskje hardware, og billig billig deler som gjør. Skal iallefall bytte den ut nå. Er veldig sugen på en E700, eller en sharp gx20, eller nokia 6600. Trodde egentlig jeg skulle gå vekk fra Nokia denne gangen, men 6600 frister, men så er det også den eneste Nokiaen som frister overhode nå. Vet ikke om sharp er i salg i norge? har ikke sett den noen plass iallefall?. E700 er jo veldig dyr, i forhold til funksjoner, men så virker den veldig solid og bra laget. Men syns heller ikke 6600 virket så veldig dårlig laget heller. Så her er det vel pengene som kommer til å bestemme til slutt :)

Lenke til kommentar
:roll: Takk for informasjonen... Vi har IKKE hørt dette før!!! *grin*

Enig at det er helt mongolid å lansere helt nye telefoner i 2002 uten fargeskjerm... Det er nesten et must på mobiltelefoner for tiden..

man må ikke ha fargeskjerm.. tenk på bestemor i finnmark som bare trenger den til å ringe luftanbulnsen hvis de knekker beina mens de jager rein...

Lenke til kommentar
6600 støtter kun 128 mb i mmc sloten sin.. iallefall det jeg har funnet ut etter mye lesing av tester rundtom på nett. Rart at de ikke bruker en standard slot som støtter opp til 512 eller 1gb etterhvert.

Hvor fant du ut det da?

Fint om du kan poste en link til et offisielt Nokia-nettsted hvor det står...

 

Noen som har prøvd andre, større MMC-kort i sin 6600?

Lenke til kommentar
Hvor fant du ut det da?

Fint om du kan poste en link til et offisielt Nokia-nettsted hvor det står...

 

Noen som har prøvd andre, større MMC-kort i sin 6600?

 

 

hmm husker ikke, kan se om jeg finner linker, det sto vel omtrent i alle reviews jeg har lest, MEN det kan jo hende det var firmware som begrenset det på tidlige modeller, og at dette er fikset for alt jeg vet. Skal se om jeg finner igjen url til der jeg leste det :)

Lenke til kommentar
Hvor fant du ut det da?

Fint om du kan poste en link til et offisielt Nokia-nettsted hvor det står...

 

Noen som har prøvd andre, større MMC-kort i sin 6600?

 

 

hmm husker ikke, kan se om jeg finner linker, det sto vel omtrent i alle reviews jeg har lest, MEN det kan jo hende det var firmware som begrenset det på tidlige modeller, og at dette er fikset for alt jeg vet. Skal se om jeg finner igjen url til der jeg leste det :)

6600 har nå støtte for større minne kort en 128 mb.....problemet er at det ikke finnes her i norge 512 :(

Lenke til kommentar

her er noen linker, men ikke noe offisielle desverre, men fra review sider.. som sagt, så kan jo dette med max 128 ha noe med testversjoner av telefonen å gjøre og adt det er fikset i senere utgaver, siden det virker som om folk her har mer enn 128 i telefonen :) Men hurra om det går ann å ha mer enn 128 i den :)

 

http://www.infosyncworld.com/reviews/n/4344,2.html

http://www.digit-life.com/articles2/nokia-6600/

http://www.zfone.com/reviews.php/r_id/48

 

Jeg vurderer jo en 6600 selv, så dersom det går ann å bruke mer enn 128 så er jo dette bare helt konge.. selv om jeg sikkert ikke trenger mer enn 32 ? jeg vet ikke :) men mmc er jo ikke så dyrt likevel så

Lenke til kommentar

HAHA! Undertegnede sitter her med 256 MB i 6600'en sin. Ikke noe problemer!

 

Det står at de anbefaler ikke mer.

 

Moren din anbefaler deg ikke å spise is i hverdagen, men gjør du det likevel? Dårlig eksempel, egentlig litt flau, men poenget er at de vil bare ikke ta skylda om noe skulle skje. Har aldri hørt om noen som har slitt med 256 eller høyere i 6600. Faktisk noen som sitter med 512, og det fungerer knirkefritt!

Lenke til kommentar
Og ja, jeg tror at de som jobber på Elkjøp vet mer enn folk flest på sine spesielle felt, men har da aldri utnevnt noen til eksperter, har jeg vel?

Akkurat der må jeg si meg uenig.. de fleste på elkjøp har ikke peiling. Hadde de ikke hadd computerne sine å sprette inn på, så hadde det gått dårlig.

 

Er en grunn til at jeg aldri handler på elkjøp hvis jeg ikke vet hva jeg skal ha, for da forsøker de å prakke på meg alt jeg ikke har behov for.

 

 

Men for å komme inn på tråden her:

 

Har selv hatt både panasonic, SE, Nokia og Samsung (som jeg har nå, nærmere sagt en SGH-C100)

Har aldri hatt problemer med mine Nokiaer (les 3210, 3310, 3330, 7580 (tror det var noe slikt) og 6510)

3210 ble noe slitt, men det var fordi jeg hadde mista den i gulvet bokstavelig talt er par tusen ganger, samt brukt den nesten konstant. Den ble pensjonert for ca 3 år siden. 3310 min ble stjålet av en gjøk i klassen min, og 3330 solgte jeg for noen år siden, og har fått høre at eieren var strålende fornøyd. 7580 (eller hva den nå het) hadde jeg kun 2-3 mnd, men jeg syntes den ble litt for liten, og dessuten så var den over 2-3 år gammel, og velbrukt, så den solgte jeg videre. Men hadde aldri feil på den.

Jeg har hatt en Nokia 6510 i 1 1/2 år nå, og den er daglig i bruk (som jobb mobil), har også en Samsung som privat mobil, men fytti rakkern for en elendig batterikapasitet.

Skal selge Samsungen, ja.. og lurte på om jeg skulle selge 6510'en også, om jeg klarer å skille meg av den (hjertebarnet mitt som den har blitt), og kjøpe en Nokia 6820 (ja, en Nokia)... inntil den sprenger eller må på rep 1 gang i mnd (noe jeg tror er lite trolig) så vil jeg fortsette å kjøpe Nokia, fordi jeg er svært fornøy med dem.

 

Men dette er jo selvsagt min mening... Selvsagt har jeg hørt om folk som har hatt problemer med Nokia, men det er ikke så mange som nevner at like mange har hatt problemer med SE, Samsung, LG og alle de andre merkene (hvis vi deler antall solgte mobiler delt på brukere). Men jeg går ut i fra at siden "færre" har disse, så vil klagene bli færre også, det er jo logisk.

Om 1 million kjører Volvo, mens 100.000 kjører Ford... Og alle klager over at Volvo er så dårlig osv, så er vel ikke det så rart? det er jo logisk at det blir flere klager på volvo enn ford, fordi volvo har flere biler på veiene... dette var kun et eksempel, og er selvsagt ikke reell informasjon..

 

Jeg sier, la folk ha sin egen mening.... Alle nokia-hatere, siemens-hatere, SE-hatere, motorola-hatere (jeg tror dere alle "get the picture"), gjør dere selv en tjeneste og finn dere selv et liv.

Det samme gjelder alle nokia-elskere, siemens-elskere, SE-elskere etc... Forstå og aksepter at folk har forskjellige meninger og behov. Ingen har heller lik oppfatning på hva god brukervennlighet er... mange som skryter av menyene til SE og Samsung, mens personlig synes jeg dem er uoversiktelig, kronglete og rotete, mens Nokia er topp... men det er min oppfatning... er mange der ute som mener det motsatte... :)

 

LaKilla has left the building :cool:

Lenke til kommentar

Vel nå er det en del som klager pga så mye rart...men det er helt rett at det meste kan løses i butikk.Det største problemet er at folk generellt kan for lite om forbrukerkjøpsloven.poenget var å sette en sammenheng mellom antall solgte og feil...jeg synes selv det er overdevent fokus på antall feil i forhold til solgte,det sies sjeldent noe om det er virkelige feil eller mangler, eller bruker feil,noe det og er mye av,men produsenten har litt igjen og forbrukerne som tror mob tåler"allt"....ett stort problem er at det er for lite informasjon om hvordan produkter skal behandles...det er tross allt finelektronikk vi snakker om...

Endret av Mobildude
Lenke til kommentar

Før hadde Nokia mest feil, det var fordi de var "the one and only". Nesten alle hadde Nokia for et par år tilbake. Men nå har Sony Ericsson, Siemens, Panasonic osv. blitt gjevnere med Nokia. Og gjett hvem som har flest feil av disse produsentene; jo, det er Sony Ericsson. Også Siemens har endel feil. Når en mobil blir så polulær som 3310 var, og t610 er, så blir det alltid utallige feil. Dette er jo fordi det blir mengder av bestillinger av en bestemt mobil, så de må produsere bare fler og fler av denne typen.

 

Vil bare legge til at jeg har hatt Nokia, Motorola, Panasonic, Ericsson, SonyEricsson og Siemens. Og jeg er absolutt mest fornøyd med Nokia, det er mest fordi de har den beste (letteste) menyen, og et pent og lite design.

 

Mvh. J'ey

 

:thumbs:

Lenke til kommentar
Når klagen kommer såpass langt som til Forbrukerrådet er det faktisk ganske seriøst.

Såpass langt?? Vel det krever vel ikke så mye å skrive et brev eller en email til forbrukerrådet..Det greier hvem som helst.

For hvem er det ganske seriøst ?? Ser ikke helt hvem det skulle være.

Lenke til kommentar
Når en mobil blir så polulær som 3310 var, og t610 er, så blir det alltid utallige feil. Dette er jo fordi det blir mengder av bestillinger av en bestemt mobil, så de må produsere bare fler og fler av denne typen.

 

Og årsakssammenhengen er???

Lenke til kommentar
Når en mobil blir så polulær som 3310 var, og t610 er, så blir det alltid utallige feil. Dette er jo fordi det blir mengder av bestillinger av en bestemt mobil, så de må produsere bare fler og fler av denne typen.

 

Og årsakssammenhengen er???

jeg forsto ikke den der jeg heller.... tror ikke han som skrev det forsto hva han skrev heller :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...