Gå til innhold

nokia suger...


marentf

Anbefalte innlegg

Enig at det er helt mongolid å lansere helt nye telefoner i 2002 uten fargeskjerm... Det er nesten et must på mobiltelefoner for tiden..

Det er jo så feil som det går an å bli. Synes det er helt genialt å lansere mobiler uten fargeskjerm. Fargeskjerm er totalt unødvendig på en mobiltelefon for mange, og da er det absolutt ingen grunn til at de skal være nødt til å betale masse for en fargeskjerm de ikke har bruk for...

 

Hadde det ikke vært for kamera/programvare-funksjonene på 3650, hadde jeg overhode ikke hatt behov for fargeskjerm. De funksjonene er de eneste jeg savner på 8850'en min.

 

marentf: Du henger tydeligvis ikke med i mobilverdenen.

Det kan jo for eksempel nevnes at de 4 mest avanserte mobilene på markedet i dag, er av merket Nokia... (hvis vi ser bort i fra PDA-telefoner som f.eks P800 og Qtec 1010). Ja, 6600, 3650, N-Gage og 7650 er såpass mye mer avansert og funksjonell at Samsungen din blir flau. Hovedfunksjonen til Samsungen din er å være liten og "stilig".

og dessuten tar fargeskermene mere strøm :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:roll: Takk for informasjonen... Vi har IKKE hørt dette før!!! *grin*

Enig at det er helt mongolid å lansere helt nye telefoner i 2002 uten fargeskjerm... Det er nesten et must på mobiltelefoner for tiden..

Veeel, i 2002 var vel behovet _litt_ mindre, men i 2003 (som vi nærmer oss slutten av) er behovet større. Men som arehei sier; bestemødre har ikke behov for det der med fargeskjerm i det hele tatt...

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor jeg har vært så heldig, men den verste feilen jeg har opplevd med mine nokiaer mobiler siden min første i 1997...er at jeg slet ut gummiknotten på joysticken på min 7650. Ellers har jeg ALDRIG hatt en nokia på reperasjon, eller byttet en pga den har vært ødelagt. Har aldrig hatt noe grunn til å bytte til et annet merke.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Men som arehei sier; bestemødre har ikke behov for det der med fargeskjerm i det hele tatt...

jeg sa mødre, ikke bestemødre :p :p

 

*pirke*

 

:p:

Javel da. Men i mitt tilfelle så ville det ha blitt litt mer realistisk om det var bestemødre... Mamma har faktisk Motorola T720! Hun synes fargeskjerm og sånn er kult. Og hun er _helt_ hekta (mildt sagt) på den kabalen som følger med P800en :lol:

Lenke til kommentar

Europa er et forholdsvis lite marked i forhold til Nord-Amerika og Asia. Tenk bare på alle gutta borte i Kina som snart er like hekta som oss på mobil.

 

Men hva er galt i hue på Nokia-designerne når de bestemmer seg for å lage en telefon som 6650? Fyttirakkern så svær mobil. Det er det største problemet med Nokia idag, de satser rett og slett ikke nok på å få krympet telefonene sine litt. 6600 for eksempel, er så forferdelig feit på midten. En real tjukkasmobil.

 

Lag dem heller små, som T610. Om kameraet dermed ikke blir fullt så bra, driter jeg i. Det duger ikke til noe som helst uansett (på 6600 altså). Er fremdeles for dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
6600 for eksempel, er så forferdelig feit på midten. En real tjukkasmobil.

 

Lag dem heller små, som T610. Om kameraet dermed ikke blir fullt så bra, driter jeg i. Det duger ikke til noe som helst uansett (på 6600 altså). Er fremdeles for dårlig kvalitet.

haha...

 

nokia 6600 er 114 kubikksentimeter og den minste smartphone'n på markedet.. er det dumt? den er hele 26 kubikksentimeter mindre enn forgjengern 3650...

 

Kameraet på 6600 er definitivt bra (sammenlignet med andre mobiler selvfølgelig). Og nei, det er fremdeles ikke for dårlig kvalitet i forhold til hva kameraet er ment for.

 

Det å sammenligne T610 med 6600 er rett og slett unødvendig, i og med at det er to helt ulike telefoner innholdsmessig...

Lenke til kommentar
Det er det største problemet med Nokia idag, de satser rett og slett ikke nok på å få krympet telefonene sine litt. 6600 for eksempel, er så forferdelig feit på midten. En real tjukkasmobil.

 

Lag dem heller små, som T610.

Vet ikke helt om du har fått det med deg, men Nokia, i likhet med alle andre produsenter, lager små mobiler også. :roll:

 

Du tror vel ikke at de lagde 6600 stor med vilje? :shrug:

Med de tekniske spesifikasjonene til 6600 er det ikke mulig å lage den noe særlig mindre per i dag. SX1 er med omtrent like spesifikasjoner, er omtrent like stor.

 

Du kan ikke få i pose og sekk. Du har valget mellom en bitteliten mobil, "uten" funksjoner, eller en normalt stor mobil med masse funksjoner.

 

Og helt alvorlig, jeg synes at en telefon skal passe i hånden. Jeg har en Nokia 8850 , og den synes jeg egentlig er litt liten. 3310'en min er det fin størrelse på! (3650'en er bittelitt stor, men funksjonene veier absolutt opp for størrelsen).

Lenke til kommentar
nokia 6600 er 114 kubikksentimeter og den minste smartphone'n på markedet.. er det dumt? den er hele 26 kubikksentimeter mindre enn forgjengern 3650...

 

Kameraet på 6600 er definitivt bra (sammenlignet med andre mobiler selvfølgelig). Og nei, det er fremdeles ikke for dårlig kvalitet i forhold til hva kameraet er ment for.

 

Det å sammenligne T610 med 6600 er rett og slett unødvendig, i og med at det er to helt ulike telefoner innholdsmessig...

For det første:

Det skulle jo ikke så forferdelig mye til for å klare å lage 6600 mindre enn 3650. Denne er OGSÅ forferdelig stor.

 

For det andre:

Hva er kameraet ment for? Grumsete, kornete bilder er det tross alt begrenset behov for.

 

For det tredje:

T610 og 6610 har hovedsakelig det samme innholdet:

Ringefunksjon

SMS

MMS

E-post

Kalender

Kamera

Bluetooth

 

Jeg ser rett og slett ikke så mye revolusjonerende i 6600, som rettferdiggjør det enorme utseendet.

Lenke til kommentar
Du tror vel ikke at de lagde 6600 stor med vilje? :shrug:

Med de tekniske spesifikasjonene til 6600 er det ikke mulig å lage den noe særlig mindre per i dag. SX1 er med omtrent like spesifikasjoner, er omtrent like stor.

Jeg tror ikke de gjorde det med vilje. Jeg tror de gjorde det av udugelighet. Jeg skrev blant annet at Nokia ikke satser nok på å få lagd små mobiler.

Det jeg da mente var at de ikke la ned nok arbeid i utviklingen av nye modeller for altså å få både i pose og sekk. Da mener jeg å krympe komponentene såpass at man får alle de "utrolige" funksjonene 6600 har i en mindre mobil.

 

Før de har klart dette burde de kanskje vente med å stappe så mye rart inn i mobilene sine, for det er helt klart at NOKIA IDAG TAPER MARKEDSANDELER GRUNNET STORE STYGGE TELEFONER!

6600 selger dårlig, N-Gage selger dårlig, 6650 selger forferdelig dårlig, 3650 har solgt mye dårligere enn man kunne ha forventet ut i fra hvor bra den egentlig er. 7650 gidder jeg ikke engang å nevne (selv om jeg nå gjorde det allikevel....holdt jeg på å si)

Lenke til kommentar
Si meg, åssen kan du vite at 6600 selger dårlig? Hvor lenge har denne modellen vært ute?

Jeg jobber i en av Norges største mobilkjeder og har merket meg blant annet ved å diskutere med andre butikker rundt om i Norge at denne rett og slett er en flopp i forhold til forventningene tidligere i høst.

 

I butikken der jeg jobber tok vi inn 10 stk samme dagen den kom på markedet. To-tre uker senere sitter vi igjen med 8 av dem.

 

For å sammenlikne kan man jo trekke frem T610 som vi solgte 20-30 stk av bare den første uken den kom.

 

Forskjellen?

T610 var en liten revolusjon på mobilmarkedet. Den var suveren når det funksjoner i forhold til størrelse!

 

6600 er funksjonell, men ikke så bra at den forsvarer størrelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...