Gå til innhold

nokia suger...


marentf

Anbefalte innlegg

*uff*..nokia klarer bare ikke dette lenger.. hva er skjedd med verdens ledende telefonselskap?? jeg syntes alt bare daler.. før var jo nokia telefonen ALLE måtte ha, folk (de fleste) kunne aldri tenke seg en annen telefon enn nokia, men har de fått mer konkuranse av merker som samsung, siemens og sony ericsson.. jeg legger stadig merke til folk rundt meg som skifter ut nokia telefonene med samsung (har begynt å legge usedvanlig mye merke til folk med de sexy flipp-flop telefonene;), siemens og SE.. er ikke det bra? *grin*

det har vel kanskje mye med at det var så inderlig populært med logoer, ringetoner, bytting av deksler og sånt, og det fikk man ikke bestilt til andre enn nokia.. men det får man jo nå...

 

har nå hatt samsung i litt over ett år og er storførnøyd, og jeg har ALDRI hatt noen problemer med tlf... men de fleste jeg skjenner som har nokia har måttet levere inn telefonen sin støtt og stadig (snakkker ikke om ALLE nå)..

 

BTW: de nye telefonene til nokia? herregud de lanserer snart TO nye telefoner med forferdelig design og uten fargeskjerm..og herregud hva tenkte de på når de lagde N-Gage?? håper folk er smarte nok til heller å kjøpe seg en Game Boy og en skikkelig telfon istedet.. To nokia telfoner har sprengt *lol* uoriginalt batteri my ass!!

 

før ble alt nokia tok i til *GULL*, nå blir alt de tar i til *DRITT!!*

 

SORRY til dere "nokia-tilhengere"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nydelig bruk av emnefelt og ekstremt slående argumenter Marentf.

 

Jeg er overhode ingen nokia fan generelt, men det å si at "nokia suger" er jo rett og slett helt feil.. om nokia suger, hadde ikke de vært den mestselgende mobilprodusentet i verden...

 

Det er ingen tvil om at nokia får mye konkurranse fra samsung, siemens, sony ericsson og fler, men dette er da heller ikke et argument for at nokia suger...

 

og det du sier om at det er dumt å lansere mobiler uten fargeskjerm, så kan jeg jo lage et lite eksempel..

 

moren min, som snart er 60 år, liker å ha en mobil som kan ringe, sende sms og er enkel å bruke. En svarthvitt mobil tilfredstiller disse behovene totalt, og kanskje mer enn en fargemobil ville gjort.. det er jo ingen tvil om at det er lettest å se på monokrome skjermer i skinnende sollys f.eks.... hvorfor skal moren min betale for en mobil med fargeskjerm, hvis hun kan få en uten, noen hundrelapper billigere? du tenker kanskje at billigmobilene ikke er en viktig del av mobilmarkedet, men der tar du isåfall feil...

Lenke til kommentar
nydelig bruk av emnefelt og ekstremt slående argumenter Marentf.

 

Jeg er overhode ingen nokia fan generelt, men det å si at "nokia suger" er jo rett og slett helt feil.. om nokia suger, hadde ikke de vært den mestselgende mobilprodusentet i verden...

 

Det er ingen tvil om at nokia får mye konkurranse fra samsung, siemens, sony ericsson og fler, men dette er da heller ikke et argument for at nokia suger...

 

og det du sier om at det er dumt å lansere mobiler uten fargeskjerm, så kan jeg jo lage et lite eksempel..

 

moren min, som snart er 60 år, liker å ha en mobil som kan ringe, sende sms og er enkel å bruke. En svarthvitt mobil tilfredstiller disse behovene totalt, og kanskje mer enn en fargemobil ville gjort.. det er jo ingen tvil om at det er lettest å se på monokrome skjermer i skinnende sollys f.eks.... hvorfor skal moren min betale for en mobil med fargeskjerm, hvis hun kan få en uten, noen hundrelapper billigere? du tenker kanskje at billigmobilene ikke er en viktig del av mobilmarkedet, men der tar du isåfall feil...

??????

Lenke til kommentar

samsungene er veldig dyre; men de er lekre...

men si meg en ting; hva har du mest bruk for? en 6600 med GPS ordbok, og mye annet tøft stash eller en e700 med... kamera og mms men som ser vanvittig kul ut?

 

ps:har en 6600 nå (på magen *grin* og bærbaren på knæet) og må si at jeg digger, virkelig digger denne telefonen angrer ikke et halvt sekund!

eneste jeg ikke liker med "kjøpet" er at CNN har lagt inn et dritt program og at den er så ny at netcom ikke har gprs, og mms instilligene klar (på" auto mode ")

jeg begynner å tvile om jeg også skal kjøpe en e700 itillegg (som jeg egnentlig tenkte)

for hvis noen kommer opp med en e700 og sier "****** så stor og stygg telefon du har!!" da trekker jeg opp min 6600 og setter på fks. et GPS programm og briefer ivei ;)

Lenke til kommentar
samsungene er veldig dyre; men de er lekre...

men si meg en ting; hva har du mest bruk for? en 6600 med GPS ordbok, og mye annet tøft stash eller en e700 med... kamera og mms men som ser vanvittig kul ut?

 

ps:har en 6600 nå (på magen *grin* og bærbaren på knæet) og må si at jeg digger, virkelig digger denne telefonen angrer ikke et halvt sekund!

eneste jeg ikke liker med "kjøpet" er at CNN har lagt inn et dritt program og at den er så ny at netcom ikke har gprs, og mms instilligene klar (på" auto mode ")

jeg begynner å tvile om jeg også skal kjøpe en e700 itillegg (som jeg egnentlig tenkte)

for hvis noen kommer opp med en e700 og sier "****** så stor og stygg telefon du har!!" da trekker jeg opp min 6600 og setter på fks. et GPS programm og briefer ivei ;)

samsungene er veldig dyre; men de er lekre...

 

enig !

Lenke til kommentar
Enig at det er helt mongolid å lansere helt nye telefoner i 2002 uten fargeskjerm... Det er nesten et must på mobiltelefoner for tiden..

Det er jo så feil som det går an å bli. Synes det er helt genialt å lansere mobiler uten fargeskjerm. Fargeskjerm er totalt unødvendig på en mobiltelefon for mange, og da er det absolutt ingen grunn til at de skal være nødt til å betale masse for en fargeskjerm de ikke har bruk for...

 

Hadde det ikke vært for kamera/programvare-funksjonene på 3650, hadde jeg overhode ikke hatt behov for fargeskjerm. De funksjonene er de eneste jeg savner på 8850'en min.

 

marentf: Du henger tydeligvis ikke med i mobilverdenen.

Det kan jo for eksempel nevnes at de 4 mest avanserte mobilene på markedet i dag, er av merket Nokia... (hvis vi ser bort i fra PDA-telefoner som f.eks P800 og Qtec 1010). Ja, 6600, 3650, N-Gage og 7650 er såpass mye mer avansert og funksjonell at Samsungen din blir flau. Hovedfunksjonen til Samsungen din er å være liten og "stilig".

Lenke til kommentar
Må si meg enig i det poenget trådstarter skal fram til, Nokia er ikke det beste valget nå. Min neste mobil blir garantert ikke en Nokia...

 

Jeg har aldri hatt Nokia, men det blir det garantert denne gangen!

 

Har hatt to Panasonic telefoner, SE T68 og Siemens SL55. T68'en var ufattelig treg å skrive SMS med, dessuten "falt den av nett" hele tiden. Hadde den til reparasjon 3 ganger - men til slutt mistet jeg den heldigvis. SL55'en var utrolig stilig og praktisk, men den hadde elendig signalstyrke og batteri. Nå er den også stjålet...

 

Det jeg trenger er en telefon som har signalstyrke, raske menyer, gode taster og er rask nok til å skrive SMS med. Jeg har funnet telefonen - Nokia 3210! Selvfølgelig henger den ikke helt med dagens telefoner, men jeg er veldig imponert over denne gamle enkle telefonen jeg har lånt. Gleder meg til å stifte bekjentskap med en moderne Nokia!

 

Skulle egentlig ha E700, men jeg har testet noen nyere Samsung telefoner nå. Og det er tungvint å skrive SMS med de pga. at stor forbokstav ol. ikke reguleres automatisk med T9. Dessuten har den bare dual band og mangler BT... Til det er den for dyr. Blir sikkert skranglete etter et par måneder også...

Lenke til kommentar

Fargeskjermer tar over nå, akkurat som når fargetv'ene tok over for svart/hvitt tv'ene for et par år tilbake, å om ikke lenge går det sikkert ikke an å få kjøpt mobil uten fargeskjerm lengre...

 

Min neste mobil blir forhåpentligvis LG P5 :love: , men ihvertfall ikke Nokia... Selv om 6600 virker ganske grei den.. :-)

Lenke til kommentar

når vi først er inne på nokia telefoner,, må jeg bare si at 6600, er jo en konge mobil. har ikke kjøpt den enda,, mend et skjer i morgen, men bare av lese det amobil skrev, og teste den en del, så kan jeg bare si at nokia har laget en veldig god telefon.

og det finnes fortsatt en del menesker, som ikke bryr seg om farge skjerm, men det er kanskje ikke så mange personer som skal ha en normal og enkel telefon, som kjøper en telefon med det taste oppsettet og utsende til 2300, for den ser jo litt snål ut. ;)

Lenke til kommentar
det finnes faktisk de som bare vil ha en mobil for å sms'e og ringe ogda er jo en sånn telefon rett iblinken; både billig og greie telefonen....

Det er akkurat det jeg er fullstendig klar over.

 

Jeg antok at "marentf" siktet til hvor avanserte/funksjonsrike mobilene var, siden han hånte Nokia's lansering av sort/hvit mobiler, som er perfekte for de som ikke trenger slike avanserte funksjoner... :shrug:

Lenke til kommentar

Å si at "nokia suger" blir litt dumt, spesielt nå som 6600 har kommet ut og den gjør det glimrende i alle mulige tester, den fikk jo en sekser av amobil, noe de bare har gitt en gang før, nemlig til t610.

 

Det med fargeskjerm på mobiltelefoner er ikke nødvendigvis et must, selv om jeg ikke kunnne tenkt meg å kjøpe en mobil uten fargeskjerm er det sikkert en drøss med andre mennesker som ikke trenger dette, derfor syns jeg det faktisk er bra av nokia å gi ut noen mobiler uten.

 

Personlig har jeg alltid vært litt motstander av nokia, på grunn av at deres eldre modeller "alltid" hadde en eller annen slags feil, kjenner omtrent 13-14 stk. som har/har hatt nokia 3310, tror det er åtte av disse mobiltelefonene det har vært feil på, det mest vanlige var at mobilen skrudde seg av under samtaler, noe som skjedde på fem av disse mobilene etter hvert som de ble noen år. :grine:

 

Men de nyere modellene av nokia har det ikke nødvendigvis vært så altfor mange feil på, nå har det tross alt vært en del folk som har klaget over døde piksler i sin 6600, og nokia har i følge expert en feilprosent på 16%, noe som selvfølgelig er altfor dårlig, men jeg ser egentlig ikke dette som en grunn til å ikke kjøpe en nokia telefon, personlig vil jeg heller kjøpe en siemens eller SE telefon, men det er min subjektive mening. :yes:

 

Det blir iallefall litt teit å skrive at nokia suger, det tyder enten på at du har liten peiling på mobiler eller at du ikke har noe bedre å gjøre så du legger inn en teit post på amobil. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...