Gå til innhold

PlayStation 4 dominerer i Europa


Anbefalte innlegg

Hvis MS kan levere en kraftig maskin som drar 4K på 60fps før Sony istedenfor å nedgradere grafikk etc som de driver med nå så får de høyest markedsandel raskt. Ikke det at Sony ikke har nedgradert grafikk bare så det er sagt :p

 

Du tror 4k er avgjørende for populariteten?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig noe forskjell på PS4 og XBone utover formen på kontrolleren? Tv-tingene på xbone virker vel ikke her, og Kinect er død, så da kjøper vel folk det som vennene har. Og siden PS4 kom først er det naturlig at den dominerer.  I Usa har jo faktisk XBone en del ekstrafunksjoner ikke PS4 kan tilby, men ikke her. 

 

Ja det er forskjellig minne arkitektur noe som gjør at man sliter med å klare 1920x1080P 60 frames på XBox One. Det er en flaskehals som de ikke kommer rundt, men på Playstation 4 så har du Unified minne slik at den flaskehalsen ikke er der, men det koster litt mer penger da det er dyrer minne.

Lenke til kommentar

Ja det er forskjellig minne arkitektur noe som gjør at man sliter med å klare 1920x1080P 60 frames på XBox One. Det er en flaskehals som de ikke kommer rundt, men på Playstation 4 så har du Unified minne slik at den flaskehalsen ikke er der, men det koster litt mer penger da det er dyrer minne.

 

La meg reformulere: Forskjeller som er store nok for massene til å drive dem i den ene eller andre retningen. Jeg tror ikke ytelse er svaret, heller hvor heftig MS har fucket opp lanseringen av Xbox. 

 

Blir ikke massivt overrasket om Microsoft kutter hele produktlinja innen et par år har gått. 

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Jeg har en fetter som sier han skal kjøpw xbone, men han er en av ca 20. Var egentlig uenig, men nå oppmuntrer jeg ham til det hvis han først vil ha en.

 

Med det sagt vil jeg peke en krokkete finger mot sony, jeg bryr meg ikke om timed exlusives og kan forstå og være enig i at ekslusive spill eksisterer, men ekslusivt innhold flerplatform spill? Nei da har de gått over streken.

Buuuuuuu

Buuuuuuu

Lenke til kommentar

 

 

Merkelig synes jeg. Like maskiner.

 

Like maskiner? PS4 har et langt raskere minne. 

Har den det? Gddr er raskere grensesnitt enn ddr, men betyr ikke nødvendigvis at minne er raskere. Og er minnehastighet egentlig viktig? Tror nok at harddisken er en større flaskehals

 

 

Jeg kommenterte på påstand om at konsollene er identiske. Harddiskene er små, men de er identiske på begge maskinene. Man kan selvfølelig argumentere om hvem som har raskest minne, men det er ingen hemmelighet at PS4 yter bedre i nesten samtlige multiplattformspill, og at grafikken på flere av de eksklusive spillene er et godt hakk over Xbox One sine eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Er vel ingen overraskelse akkurat. Bare her på lille berget så ser jeg butikker fulle av Xbox One maskiner,tilbehør og spill. Mens området hvor Playstation 4 holder til. Så er det rimelig stusslig med tomme hyller. 

 

Xbox One kom ut på verst mulige måte. Microsoft på godt Norsk dreit seg skikkelig ut. Men jeg har tro på at med spillene dem har på vei. Og med det nye brukergrensesnittet og Windows 10 kommunikasjon. Så kan Microsoft komme susende etter i et voldsomt moment. 

 

Tja. Enkelte vil jo alltid eie de fleste konsoller som blir lansert. Men, jeg tror en del vil være fornøyd med en stykk en god stund. F.eks. en PS4.

 

Om spådommen din blir til virkelighet, så tipper jeg man kanskje må vente til Xbox Two før man ser det materialisere seg. Er enig i at det er stussellig med PS4-utvalg i en del butikker. Men, i dag er vel folk så oppegående på webshopping..

 

Det hadde kanskje lønnet seg for Microsoft å parkere Xbox One, og gå for fulle seil med en kraftigere Xbox Two snarest, og lenge før Sony tenker tanken selv med en PS5 !?

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja, jeg er jo ikke akkurat noen hardbarka gamer lengre. Så for meg så svermer fascinasjonen seg omkring boksene, og ikke fullt så mye på spillutvalget. Skader jo ikke med litt større spillutvalg på både PS4 og Xbone.

Lenke til kommentar

Iphone selger også godt. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er en god telefon.

Personlig syns jeg Sony har kommet alt for lett til suksessen med PS4. (ja, jeg har både xbox1 og ps4).

 

Jeg skal kjøpe Xbox One istedetfor PS4, fordi spillene er viktigere enn navnet på konsollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Iphone selger også godt. Men det betyr ikke nødvendigvis at det er en god telefon.

Personlig syns jeg Sony har kommet alt for lett til suksessen med PS4. (ja, jeg har både xbox1 og ps4).

Jeg skal kjøpe Xbox One istedetfor PS4, fordi spillene er viktigere enn navnet på konsollen.

 

Eg trur ikkje nokon har sagt at namnet på konsollen er det viktigaste. :) 

 

 

Forøvrig ville eg ha brukt denne lista over eksklusive titlar dersom eg skulle velge ein konsoll:

List of video game exclusives (eighth generation)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...