Gå til innhold

Grafikken i Fallout 4 skaleres ned for å få til mer komplekse spillsystemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det betyr ikke at det er rent ut løgn og fri fantasi. Man må alltid ta slik PR-prat med en stor dose salt, men at grafikk må ofres for spillmekanikk i et slikt åpen verden spill høres da plausibelt ut? Jeg vil tro at både det at spillet skal gis ut til konsoller og det at det er et åpen-verden spill gjør at man må legge seg på et lavere teknisk nivå enn om det var et et mer "lukket" spill utviklet kun for PC markedet.

 

 

Enhver nedgradering av grafikk kan ses på som et kompromiss mellom spillbarhet og utseende, da de to tingene bruker av de samme maskinvareressursene. Jeg synes det er tankevekkende at å presentere det på èn måte gir et rabalder uten like, mens å presentere det samme sluttresultatet på en måte som er enklere å fordøye fører til masse ros

Lenke til kommentar

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

Lenke til kommentar

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

Hvor har du det fra at PC er låst til 1080/30?

Lenke til kommentar

 

 

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

Hvor har du det fra at PC er låst til 1080/30?

http://m.digitalspy.co.uk/gaming/news/a654071/fallout-4-will-run-at-1080p-and-30-frames-per-second-on-everything.html#~pgcEymPWtH6Yac

 

Tror bare Todd Howard teaser pc community. Er temmelig sikker F4 blir 60 fps på pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

er nedprioritert? Når har oppløsning noe med gameplay å gjøre? Fps noe men det er bare hvis det er under 30

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

Utrolig at de fleste her sluker dette PR-pratet rått.

 

Er ikke "Vi skalerer ned grafikken for å skape komplekse og interagerbare omgivelser" bare en annen måte å si "Vi skalerer ned grafikken fordi konsollene har for svak maskinvare"? Det er tydelig at setning nummer en møter mye mer aksept enn setning to, selv om sluttresultatet er det samme

Selvfølgelig er dette PR-prat, det tror jeg de fleste her skjønner. Selvfølgelig er utsagnet kalkulert for at spillet skal fremstå som best mulig, det et jo en det er jo en stor invitering av et stort firma, det dreier seg om ganske mange penger her. I etterkant av alle kontroversene og diskusjonene som har skjedd omkring spillgrafikk i det siste så har de vel funnet ut at det var lurt å komme på banen med en forklaring på hvorfor grafikken ikke er av så høy teknisk kvalitet som den kunne ha vært.

 

Det betyr ikke at det er rent ut løgn og fri fantasi. Man må alltid ta slik PR-prat med en stor dose salt, men at grafikk må ofres for spillmekanikk i et slikt åpen verden spill høres da plausibelt ut? Jeg vil tro at både det at spillet skal gis ut til konsoller og det at det er et åpen-verden spill gjør at man må legge seg på et lavere teknisk nivå enn om det var et et mer "lukket" spill utviklet kun for PC markedet.

 

Det som kan være med å svare på hvor mye som er ofret for at det skal fungere på konsollene er hvor forskjellige PC og konsollversjonene blir. Om det er kun en liten forskjell så vil det jo tyde på at de kunne ha lagt seg på et langt høyere nivå enn de gjorde. Siden det neppe er så god butikk å gi PC versjonen mye bedre grafikk en konsoll versjonene så er det nok dette som kommer til å være tilfellet.

 

Gratulerer med dagens beste, mest reflekterte og gjennomtenkte svar!

Lenke til kommentar

 

Uten konsollene ville budsjettet vært mye lavere.

Uten konsollene hadde spillerbasen på PC vært mye, mye høyere.

 

 

Jeg er ikke så sikker. Det hadde vært flere PC spillere da, men nok ikke i nærheten av like mange. Det er enkelheten med konsoll som gjør at så mange spiller spill (ser bortifra mobil spill). Med mindre pga konsollene hadde vært borte hadde det finnes en enkel PC løsning for Joe Average spillere, en type lock-down PC mtp hardware (kanskje 3 forskjellige konfigurasjoner) og software (drivere, UI, tjenester etc), men forsatt like åpen for spill utviklere uten eksklusiver. Noe som hadde vært den beste løsningen.

Lenke til kommentar

 

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

er nedprioritert? Når har oppløsning noe med gameplay å gjøre? Fps noe men det er bare hvis det er under 30

 

 

Framerate over 30FPS kan ha noe å si på gameplay. Det er har noe å si på intput lag og reaksjonstid og det er derfor man ser f.eks slåsse spill som f.eks street fighter alltid eller ihvertfall nesten allid kjøre på 60FPS. 
Oppløsning kan ha noe med gameplay å gjøre mtp skarphet og identifisere ting på lengre avstand.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Synes fallout 4 ser bedre ut en Witcher 3. Witcher 3 er s kjedelig. Kjedelige omgivelser.. Bare uendelige strekninger med det samme grønne steppegresset. Forferdelig dårlig spillmekanikk.

 

Til og med Skyrim er milevis foran Witcher 3 når det gjelder gameplay og samhandling med omgivelsene.

Lenke til kommentar

 

 

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

Hvor har du det fra at PC er låst til 1080/30?

http://m.digitalspy.co.uk/gaming/news/a654071/fallout-4-will-run-at-1080p-and-30-frames-per-second-on-everything.html#~pgcEymPWtH6Yac

 

Tror bare Todd Howard teaser pc community. Er temmelig sikker F4 blir 60 fps på pc.

 

 

Om PC-versjonen får velge sjølv både oppløsning og bildeoppdatering blir nok spillet kjøpt til PC. Men eg tviler da det synast som om Fallout 4 er prisgitt XO sin hardware samt at man låser PS4 og PC til det XO greier å dra. Syns ikkje noko om at svakaste hardware skal sette standarden for spillopplevelsen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

Hvor har du det fra at PC er låst til 1080/30?

http://m.digitalspy.co.uk/gaming/news/a654071/fallout-4-will-run-at-1080p-and-30-frames-per-second-on-everything.html#~pgcEymPWtH6Yac

 

Tror bare Todd Howard teaser pc community. Er temmelig sikker F4 blir 60 fps på pc.

 

 

Om PC-versjonen får velge sjølv både oppløsning og bildeoppdatering blir nok spillet kjøpt til PC. Men eg tviler da det synast som om Fallout 4 er prisgitt XO sin hardware samt at man låser PS4 og PC til det XO greier å dra. Syns ikkje noko om at svakaste hardware skal sette standarden for spillopplevelsen.

 

Jeg kommer ikke på noen spill i farta på PC som man ikke kan velge oppløsning. Jeg kommer heller ikke på noen spill på PC som er låst til 30fps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

er nedprioritert? Når har oppløsning noe med gameplay å gjøre? Fps noe men det er bare hvis det er under 30

 

 

Sa han at oppløsningen hadde noe med gameplay å gjøre? Han sa 1080/30 nedprioriterer gameplay, noe det gjør. At det bare har noe å si under 30 er ikke riktig på noe som helst slags vis, forskjellen mellom 30 og 60 er gigantisk, forskjellen mellom 60 og 100 er tydelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Liker ikkje samarbeidet mellom Bethesda og MS. Synast som om gameplay er nedprioritert pga at Fallout 4 skal greie å kjøre i 1080/30 på XO. Spesiellt sia det har ført til at PS4 og PC er låst til 1080/30.

 

Kjenner at samarbeidet mellom Bethesda og MS ødelegger spillgleda mi. Fallout 4 er dermed fjerna fra mi liste.

Hvor har du det fra at PC er låst til 1080/30?
http://m.digitalspy.co.uk/gaming/news/a654071/fallout-4-will-run-at-1080p-and-30-frames-per-second-on-everything.html#~pgcEymPWtH6Yac

 

Tror bare Todd Howard teaser pc community. Er temmelig sikker F4 blir 60 fps på pc.

 

 

Om PC-versjonen får velge sjølv både oppløsning og bildeoppdatering blir nok spillet kjøpt til PC. Men eg tviler da det synast som om Fallout 4 er prisgitt XO sin hardware samt at man låser PS4 og PC til det XO greier å dra. Syns ikkje noko om at svakaste hardware skal sette standarden for spillopplevelsen.

 

Jeg kommer ikke på noen spill i farta på PC som man ikke kan velge oppløsning. Jeg kommer heller ikke på noen spill på PC som er låst til 30fps.

Bethesda låste The Evil Within til 1080/30 på PC noko som førte til heftig støy slik at di fjerna låsen. Spillet fekk da oppløsning og bildeoppdatering som ein sjølv hadde hardware til. Det går da ikkje ann å være såpass glemsk?

Lenke til kommentar

Synes fallout 4 ser bedre ut en Witcher 3. Witcher 3 er s kjedelig. Kjedelige omgivelser.. Bare uendelige strekninger med det samme grønne steppegresset. Forferdelig dårlig spillmekanikk.

 

Til og med Skyrim er milevis foran Witcher 3 når det gjelder gameplay og samhandling med omgivelsene.

 

Fullstendig motsatt av hva jeg synes mao :p Bethesda spill (Fallout/TES) er blant de mest personlighetsløse og "flate" spillene jeg noensinne har spilt tror jeg. Verden i de spillene mangler fullstendig de kvalitetene som kreves for at jeg skal kunne leve meg inn i dem i hvert fall og det eneste jeg klarer å tenke er at jeg er satt i noe som tilsvarer en miniatyr fylt med pappfigurer. I hvert fall i sammenligning med Witcher (alle 3 spillene i så måte).

 

Men, så er jo jeg tydeligvis veldig rar ettersom jeg synes det samme om praktisk talt alle Valve spill også :p

 

Ellers, når det gjelder faktisk topic her, så høres det merkelig ut om de skulle slenge inn en framelimit på PC -nå-. Spesielt ettersom det ser ut til å bare være en oppgradert versjon av den samme grafikkmotoren de har brukt før. Vil heller tro det er et sitat som ikke har fått nok presisering når han ble spurt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...