Gå til innhold

Grafikken i Fallout 4 skaleres ned for å få til mer komplekse spillsystemer


Anbefalte innlegg

Greit at mange gjør det, men langt i fra alle. Grafikk selger. De aller fleste vil ha bedre grafikk med 30fps.

 

Det hadde blitt enorm sutring hvis grafikk ble dårligere men mer fps. Bare se på ps4 gjengen når den kom grafikk var det eneste som var i hodet på dem.

 

Det er heller ikke bekreftet enda at PC er låst til 1080/30 noe som virker rart.

 

Hvem er "PS4-gjengen", sånn rent konkret?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

 

 

Om du ikke skjønner eller ser hvorfor spill som Skyrim eller Fallout 4 vil være bedre i 60 fps så kan jeg ikke annet en å plassere deg i Bose gruppa...

Ja sikkert derfor jeg spiller på konsoll. har aldri vært så mye preik om fps og oppløsning som denne genrasjonen.

30fps har vært bra nok og er fortsatt bra nok.

jeg er klar over at det er forskjell, med spill som witcher, fallout osv så er det ikke noe å tjene på. spill som COD og Halo er det et must med 60.

Og det er ikke noe galt i å spille på konsoll. Og være veldig fornøyd med det. Akkurat som Bose eieren er strålende fornøyd med sin lille trådløse høyttaler.

 

Men når du skriver at spill som The Witcher 3 og Fallout 4 har ingenting å tjene på å kjøre i 60fps. Så blir det som Bose eieren skal argumentere for at det ikke finnes noe bedre lyd kvalitet eller høyttalere en den lille trådløse Bose høyttaleren som en er så fornøyd med.

 

Enhver som er interiserer i lyd og i dette tilfellet spill. Vet at du tar alvorlig feil.

Det blir litt som at folk hører forskjell på høyttalerkabler til 10.000 kr og en kleshenger.

Man hører helt klart forskjell på wav og mp3 men likevel hører 90%på mp3.

 

Og du skjønner hva jeg mener med at et slikt spill ikke MÅ ha 60fps og hvorfor andre MÅ det. Jeg sier ikke at det er bedre eller dårligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

Greit at mange gjør det, men langt i fra alle. Grafikk selger. De aller fleste vil ha bedre grafikk med 30fps.

 

Det hadde blitt enorm sutring hvis grafikk ble dårligere men mer fps. Bare se på ps4 gjengen når den kom grafikk var det eneste som var i hodet på dem.

 

Det er heller ikke bekreftet enda at PC er låst til 1080/30 noe som virker rart.

Hvem er "PS4-gjengen", sånn rent konkret?

 

AtW

Sikter vel mest til fanboys. Finnes flere tråder her hvor det er mye diskusjon om slikt

Lenke til kommentar

 

 

 

Om du ikke skjønner eller ser hvorfor spill som Skyrim eller Fallout 4 vil være bedre i 60 fps så kan jeg ikke annet en å plassere deg i Bose gruppa...

Ja sikkert derfor jeg spiller på konsoll. har aldri vært så mye preik om fps og oppløsning som denne genrasjonen.

30fps har vært bra nok og er fortsatt bra nok.

jeg er klar over at det er forskjell, med spill som witcher, fallout osv så er det ikke noe å tjene på. spill som COD og Halo er det et must med 60.

Og det er ikke noe galt i å spille på konsoll. Og være veldig fornøyd med det. Akkurat som Bose eieren er strålende fornøyd med sin lille trådløse høyttaler.

 

Men når du skriver at spill som The Witcher 3 og Fallout 4 har ingenting å tjene på å kjøre i 60fps. Så blir det som Bose eieren skal argumentere for at det ikke finnes noe bedre lyd kvalitet eller høyttalere en den lille trådløse Bose høyttaleren som en er så fornøyd med.

 

Enhver som er interiserer i lyd og i dette tilfellet spill. Vet at du tar alvorlig feil.

Det blir litt som at folk hører forskjell på høyttalerkabler til 10.000 kr og en kleshenger.

Man hører helt klart forskjell på wav og mp3 men likevel hører 90%på mp3.

 

Og du skjønner hva jeg mener med at et slikt spill ikke MÅ ha 60fps og hvorfor andre MÅ det. Jeg sier ikke at det er bedre eller dårligere.

 

 

Nei, det blir det ikke, fordi førstnevnte klarer ikke folk å skille i blindtester, og sistnevnte klarer man som regel ikke å skille om det er skikkelig encodet, 30 og 60 fps merker så godt som alle forskjell på.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Greit at mange gjør det, men langt i fra alle. Grafikk selger. De aller fleste vil ha bedre grafikk med 30fps.

 

Det hadde blitt enorm sutring hvis grafikk ble dårligere men mer fps. Bare se på ps4 gjengen når den kom grafikk var det eneste som var i hodet på dem.

 

Det er heller ikke bekreftet enda at PC er låst til 1080/30 noe som virker rart.

Hvem er "PS4-gjengen", sånn rent konkret?

 

AtW

Sikter vel mest til fanboys. Finnes flere tråder her hvor det er mye diskusjon om slikt

 

 

Alle PS4-fanboys er enig om alt da antar jeg? Eller er du også av typen som mener "se en person i en gruppe på tusenvis mener noe annet enn en annen person i samme gruppe, selvmotsigende"

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Nei jeg sier bare det jeg ser. PS4 starten med at alt skulle ha 1080p masse flott grafikk. Men så nå har folk byttet til at de heller vil ha dårlig grafikk og 60.

 

De som lager spillet er tydeligvis enig med meg at 30fps er mer enn bra nok. Hvis ikke hadde de laget dårlig grafikk med 60.

Må du på død og liv ha 60 spill på pc, ferdig snakka

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Nei jeg sier bare det jeg ser. PS4 starten med at alt skulle ha 1080p masse flott grafikk. Men så nå har folk byttet til at de heller vil ha dårlig grafikk og 60.

 

De som lager spillet er tydeligvis enig med meg at 30fps er mer enn bra nok. Hvis ikke hadde de laget dårlig grafikk med 60.

Må du på død og liv ha 60 spill på pc, ferdig snakka

Lenke til kommentar

Nei jeg sier bare det jeg ser. PS4 starten med at alt skulle ha 1080p masse flott grafikk. Men så nå har folk byttet til at de heller vil ha dårlig grafikk og 60.

 

De som lager spillet er tydeligvis enig med meg at 30fps er mer enn bra nok. Hvis ikke hadde de laget dårlig grafikk med 60.

Må du på død og liv ha 60 spill på pc, ferdig snakka

 

Klassisk "person A sa noe for en stund siden, person B sier noe annet nå" mao?

 

Ja, det er sant de som lager spill vet at grafikkhoreri selger, det er sant. 

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

Nei jeg sier bare det jeg ser. PS4 starten med at alt skulle ha 1080p masse flott grafikk. Men så nå har folk byttet til at de heller vil ha dårlig grafikk og 60.

 

De som lager spillet er tydeligvis enig med meg at 30fps er mer enn bra nok. Hvis ikke hadde de laget dårlig grafikk med 60.

Må du på død og liv ha 60 spill på pc, ferdig snakka

Klassisk "person A sa noe for en stund siden, person B sier noe annet nå" mao?

 

Ja, det er sant de som lager spill vet at grafikkhoreri selger, det er sant.

 

AtW

Neppe personer, men hvis du har fulgt med siden denne generasjonen starten har det vært et evig mas om at alle spill må ha 1080p, nå er det et evig mas om at alle må ha 60fps... Get it?
Lenke til kommentar

F41080P30 på pc har vi en fiks dager der på som gir oss 60 fps. Uansett, creation engine er noe videreutviklet men stadig god for 60fps på pc. Er så mange tweaks på den motoren at det går seg til. Kan skjønne at noen faller ifra kjøp om det er låst til 30 da ikke alle er interessert å måtte modde, tweake for å oppleve noe som burde være til stede ved lansering. For meg er dette ikke en "dealbraker". Ps4 og xo eiere blir vel aldri enige om at de basicly sitter med samme hardware. Pc maste... haha. Bensin på bålet

Lenke til kommentar

det er derfor det er tåpelig å kreve oppløsning og fps på en konsoll, når vi altid har vist at det ikke er en ytelsesplatform.

er man fornøyd med 1080/30 og ikke har noe problem med det så velger man en av konsollene, MÅ man ha 60fps og i tillegg oppløsnig osv, bruker man en pc, enkelt å greit.

 

jeg har null problemer med 30fps, bryr meg fletta ganske lite om 720p eller 1080p, 30 eller 60 så lenge det er gjort bra og stabilt.

witcher 3 er bedre nå med låst 30. AC unity klarer jeg ikke å spille pga lav fps.

 

synes heller ikke oppløsning har noe med gameplay å gjøre, noe som var egentlig det jeg reagerte på her.

fps har noe med gameplay å gjøre, men bare hvis det er ustabilt eller under 30fps.

 

Fallout eller skyrim har inenting å tjene på å være 60fps det er så marginal lite, at jeg skjønner hvorfor uvikleren heller vil ha 1080p

Forskjellen er ganske så stor visst du har prøvd å spille spill med 60fps. Jeg ville mye heller ha spilt Fallout eller Skyrim i 720P og 60fps enn 1080P med 30fps. Flyten i spillet har veldig mye å si for meg, faktisk såpass mye at jeg skrur heller ned grafikk for å få 120fps der det er mulig. Det avhenger litt av hvilken type spill man spiller selfølgelig, strategi spill kan jeg klare meg med 30fps, mens skytespill så vil jeg helst ha 120fps.

Lenke til kommentar

gameplaye er jo klart viktigst! men er nok en grunn til folke gledet seg til next gen for å få alt i samma pakke fallout 4 kommer på 9 år nyere hardware så kan ikke fatte at grafikken er så stor skuffelse men i bunn å grunn så kommer det til å bli et fantastisk spill :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at dette tema er tatt opp.

Forje spill var heller ikke noe perle grafikk messig. The elderscrolls og fallout spillene har hatt redusert grafikk så lenge jeg kan huske. Å er det igrunn så løye? Nei. Fungere slikt med spill som med alt annet i livet; skal noe være bra, så må det gjøres komprimisser.

Jeg forventet ikke en syk grafikk, og må si meg imponert av det jeg faktisk fikk sett. Nå er bare spørsmålet, konsoll eller PC. Lurer også hvordan mod biten vil fungere på konsoll.

Lenke til kommentar

 

 

det er derfor det er tåpelig å kreve oppløsning og fps på en konsoll, når vi altid har vist at det ikke er en ytelsesplatform.

er man fornøyd med 1080/30 og ikke har noe problem med det så velger man en av konsollene, MÅ man ha 60fps og i tillegg oppløsnig osv, bruker man en pc, enkelt å greit.

 

jeg har null problemer med 30fps, bryr meg fletta ganske lite om 720p eller 1080p, 30 eller 60 så lenge det er gjort bra og stabilt.

witcher 3 er bedre nå med låst 30. AC unity klarer jeg ikke å spille pga lav fps.

 

synes heller ikke oppløsning har noe med gameplay å gjøre, noe som var egentlig det jeg reagerte på her.

fps har noe med gameplay å gjøre, men bare hvis det er ustabilt eller under 30fps.

 

Fallout eller skyrim har inenting å tjene på å være 60fps det er så marginal lite, at jeg skjønner hvorfor uvikleren heller vil ha 1080p

Forskjellen er ganske så stor visst du har prøvd å spille spill med 60fps. Jeg ville mye heller ha spilt Fallout eller Skyrim i 720P og 60fps enn 1080P med 30fps. Flyten i spillet har veldig mye å si for meg, faktisk såpass mye at jeg skrur heller ned grafikk for å få 120fps der det er mulig. Det avhenger litt av hvilken type spill man spiller selfølgelig, strategi spill kan jeg klare meg med 30fps, mens skytespill så vil jeg helst ha 120fps.

Bare å gi opp. Konsoll folka vet ikke hva du snakker om. :p

Lenke til kommentar

Det er mange grunner til at en høyere framerate er å foretrekke, men det er også gode grunner til å holde den lav. Faktoren som er gjeldene er hardwaren som snurrer i bakgrunnen.

Høyere framerate gir så klart ett mer flytende bilde, mer skarphet i bevegelige deler og mer action i hvert sekund. Når det gjelder input mellom spiller og maskin, så vil en forskjell på 30 fps til 60 fps utgjøre dobbelt så mange kommandoer i løpet av ett sekund, noe som er veldig avgjørende i f.eks action spill og fighter spill.

Men om de grunnene nevnt over ikke er så avgjørende for å lage en god spillopplevelse, eller faktisk hemmer det spillet du ønsker å lage, så vil utvikleren velge lavere fps. På hardware med lavere specs vil man da ha mulighet til å sette ut flere fiender per kamp, flere trær, mer gress og mer bakgrunnslogikk.

Derfor vil nok ett spill som Fallout 4 passe bra i 30 fps på konsoller. Men vi med PC trenger nok ikke å bekymre oss for mye for nedskalering i grafikk og fps, for det vil komme mods som gir ett fantastisk resultat uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...