Gå til innhold

Grafikken i Fallout 4 skaleres ned for å få til mer komplekse spillsystemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvorfor de ikke skal få til begge deler? Må da gå ann å lage et spill med god grafikk og godt gameplay. Heldigvis er det jo mod support på disse spillene, så vi får nok pen grafikk etterhvert.

 

Det er vel i hovedsak Playstation og Xbox sin feil? Hvis jeg husker rett så har de kraften til hardware fra omkring 2010, så da funker det vel dårlig å lage spill etter den ytelsen vi kan ha i dag.
Lenke til kommentar

 

Skjønner ikke hvorfor de ikke skal få til begge deler? Må da gå ann å lage et spill med god grafikk og godt gameplay. Heldigvis er det jo mod support på disse spillene, så vi får nok pen grafikk etterhvert.

Det er vel i hovedsak Playstation og Xbox sin feil? Hvis jeg husker rett så har de kraften til hardware fra omkring 2010, så da funker det vel dårlig å lage spill etter den ytelsen vi kan ha i dag.

 

 

PS4 og XBO har kraften til hardware fra idag, type nedre midrange segmentet. Pitcairn ihvertfall (PS4 sin GPU) blir forsatt brukt i den nye 3x0 serien til AMD (dog rebranded flere ganger). Det er nok heller mer en utdatert grafikk motor sin feil.

Lenke til kommentar

 

 

Jepp, å det der vil de degradere til litt dårligere grafikk.

 

Tror ikke de degraderer fra det som er nå, men at grafikken vi har sett allerede er degradert.

Det er også det jeg leser det som, grafikken er allerede ferdig, det er noen måneder til lansering. På den andre siden er det ingen som vet hvilken oppløsning den vil kjøre på One. på den andre siden høres det ut som at de siktet litt lavt grafikmessing for å ikke løpe inn i problemer.

Endret av magne.moe
Lenke til kommentar

 

Animasjon er noe de ikke er særlig gode til, har ingenting med engine å gjøre de byttet den i Skyrim til fortvilelse fra alle moddere siden den gjorde det veldig vanskelig å legge til nye.

 

Tror ikke det er økonomi for å si det mild t.

ja det finnes mer optimaliserte engines, men de vil ikke kunne gjøre det de ønsker.

 

 

Nei det handler vel mer om hva som er kjent for dem, slippe å lære seg en ny motor. Men jeg syns uansett det blir litt rart for et selskap som Bethesda (utviklingstid og penger er nok med i bilde). Creation motoren er forøvrig basert på Gamebryo. Men hvordan vet du at dem ikke kan gjøre det dem ønsker med en mer moderne motor? Du vil ihvertfall ha problemer med å overbevise meg at dem teknisk sett ikke kunne ha gått lenger enn det dem har gjort med oppdateringen av den gamle Creation motoren, om det så hadde betydd å utvikle en ny motor. 

 

Edit: At spillet var planlagt å utgis til PS360 og senere dumpet et godt stykke ute i utviklingen kan jo også være grunnen.

 

Noen andre spill av samme typen på en annen motor? Witcher 3 er vel det nærmest vi har, har ikke kommet til det enda så andre kan sammenligne. Det at spillene er minne og cpu krevende kan være engine, men det er mer trolig at det skyldes at de holder styr på så mye.

 

Det med 360 er tull, Skyrim presset PS3 over grensa og da var ikke 360 langt etter den har knase 30-40 mb mer tilgjengelig ram.

Var trolig derfor de kansellerte senere dlc.

Lenke til kommentar

Noen andre spill av samme typen på en annen motor? Witcher 3 er vel det nærmest vi har, har ikke kommet til det enda så andre kan sammenligne. Det at spillene er minne og cpu krevende kan være engine, men det er mer trolig at det skyldes at de holder styr på så mye.

 

Det med 360 er tull, Skyrim presset PS3 over grensa og da var ikke 360 langt etter den har knase 30-40 mb mer tilgjengelig ram.

Var trolig derfor de kansellerte senere dlc.

 

Det betyr ikke at dem ikke prøvde med ting som bedre minnebehandling, occlusion culling og texture streaming. 
 
Spillet ser ikke så stort mye bedre ut enn Skyrim+, det er tydelig basert på samme motor. Ta f.eks den flate lyssettning og problemene med skyggeleggingen. Det er nesten ingen skygger fra lys kilder ovenifra, f.eks ser man skygger fra hunden på veggene, men ikke på gulvet. Det er klart dette er et problem med grafikk motoren og at PS4 og XBO kan gjøre bedre enn dette. The Witcher 3 er jo et greit eksempel på at et open world spill kan gjøres ganske pent.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Her blir bethesda hakket på både opp og ned for at grafikken ikke er "superfakkingdupusmaximus" (jada, rettskrivingsryttere, det var et heimkok ord) bedre en tidligere utgivelser. Noe den absolutt er. Det viktigste som mange ser ut til å glemme er at nå får vi faktisk fallout 4 levert på et sølvfat uten like, nei, platinums fat er vel mer beskrivende for min egen hengivenhet til dette spillet. Atmosfæren er noe de helt klart har beholdt og bedret, detaljene rundt om i ødelagte nabolag til det levende samfunnet hvor F4 er satt. djevelen er i detaljene sies det. Altså, jeg skal ikke overtale noen til å se det fra mitt perspektiv. Men jeg syntes det er for mye klaging i forhold til hva som faktisk er vist. Syntes et spill må prøves før en pisser på det. Kanskje jeg lovpriser F4 for høyt men dette universet ligger mitt hjerte nær.

Lenke til kommentar

Det ser da bra nok ut. Og i ettertid får vi jo mods også.

 

Ser ut som om de har lagt til mods i spillet fra før av.

Aldri sett et first person rollespill med så dyp base building.

 

De som klager på grafikken her må være ganske sprengt i hodet, eneste vi trenger nå er fly så har vi alt vi trenger.

 

Visst du vil ha mindre gameplay og bedre graffikk, gratulerer du er en retard.

Lenke til kommentar

Kjempeflott. Grafikk er veldig viktig for de fleste typer spill, men det er virkelig mye mer enn antall polygoner, oppløsning og tekniske triks. Og om litt mindre av disse kan gi en bedre åpen verden og kanskje tilogmed nye opplevelser vi ikke har hatt i andre spill er det jo kjempebra. Alle Bethesda spill jeg har spilt har hatt en flott stil på grafikken, som jeg syns er langt å foretrekke fremfor botox\photoshop stilen i Dragon Age: Inquisition eller den lavpanna superhelt stilen i Blizzard sine spill.

 

At Bethesda ikke er like gode til alle andre ting er jo noe vi alle vet, men et nytt Bethesda spill er et nytt Bethesda spill og man må ta det for hva det er.

Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

Utrolig at de fleste her sluker dette PR-pratet rått.

 

Er ikke "Vi skalerer ned grafikken for å skape komplekse og interagerbare omgivelser" bare en annen måte å si "Vi skalerer ned grafikken fordi konsollene har for svak maskinvare"? Det er tydelig at setning nummer en møter mye mer aksept enn setning to, selv om sluttresultatet er det samme

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig at de fleste her sluker dette PR-pratet rått.

 

Er ikke "Vi skalerer ned grafikken for å skape komplekse og interagerbare omgivelser" bare en annen måte å si "Vi skalerer ned grafikken fordi konsollene har for svak maskinvare"? Det er tydelig at setning nummer en møter mye mer aksept enn setning to, selv om sluttresultatet er det samme

Selvfølgelig er dette PR-prat, det tror jeg de fleste her skjønner. Selvfølgelig er utsagnet kalkulert for at spillet skal fremstå som best mulig, det et jo en det er jo en stor invitering av et stort firma, det dreier seg om ganske mange penger her. I etterkant av alle kontroversene og diskusjonene som har skjedd omkring spillgrafikk i det siste så har de vel funnet ut at det var lurt å komme på banen med en forklaring på hvorfor grafikken ikke er av så høy teknisk kvalitet som den kunne ha vært.

 

Det betyr ikke at det er rent ut løgn og fri fantasi. Man må alltid ta slik PR-prat med en stor dose salt, men at grafikk må ofres for spillmekanikk i et slikt åpen verden spill høres da plausibelt ut? Jeg vil tro at både det at spillet skal gis ut til konsoller og det at det er et åpen-verden spill gjør at man må legge seg på et lavere teknisk nivå enn om det var et et mer "lukket" spill utviklet kun for PC markedet.

 

Det som kan være med å svare på hvor mye som er ofret for at det skal fungere på konsollene er hvor forskjellige PC og konsollversjonene blir. Om det er kun en liten forskjell så vil det jo tyde på at de kunne ha lagt seg på et langt høyere nivå enn de gjorde. Siden det neppe er så god butikk å gi PC versjonen mye bedre grafikk en konsoll versjonene så er det nok dette som kommer til å være tilfellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...