Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropo tenner. Jeg må erstatte fortanna mi nå straks. Den er helt løs, og holder på å dette ut. Har noia hver gang jeg spiser, og forventer at den plutselig detter ut.

 

Har visst et brudd tvers over tanna, under tannkjøttet. Fikk begge fortennene mine slått ut for mange år siden, så er nok et gammelt brist som har vokst med årene.

 

Har vært hos tre tannleger for undersøkelse og prisoverslag. Den billigste skulle ha omtrent 20.000 kroner. Vurderer å dra ut av byen for å få ned prisen, men jeg må balansere pris og kvalitet. Vet de jeg har vært oss er veldig flinke.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Apropo tenner. Jeg må erstatte fortanna mi nå straks. Den er helt løs, og holder på å dette ut. Har noia hver gang jeg spiser, og forventer at den plutselig detter ut.

 

Har visst et brudd tvers over tanna, under tannkjøttet. Fikk begge fortennene mine slått ut for mange år siden, så er nok et gammelt brist som har vokst med årene.

 

Har vært hos tre tannleger for undersøkelse og prisoverslag. Den billigste skulle ha omtrent 20.000 kroner. Vurderer å dra ut av byen for å få ned prisen, men jeg må balansere pris og kvalitet. Vet de jeg har vært oss er veldig flinke.

20k i Manilla?

Lenke til kommentar

Erfarte en kar på jobb også som hadde bare råttstubber igjen i kjeften. Han hadde visst noe "traumer" så han pussa aldri tennene. Han fikk hele kjeften bytta ut for 80k på NAV-penger.

Jeg leste den artikkelen om Mona et par sider bak her. Traumene kommer fra seksuelle overgrep.

 

Det har jeg hørt før også. Er visst en veldig stor sammenheng mellom å være offer for seksuelle overgrep, og tannlegeskrekk.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste den artikkelen om Mona et par sider bak her. Traumene kommer fra seksuelle overgrep.

 

Det har jeg hørt før også. Er visst en veldig stor sammenheng mellom å være offer for seksuelle overgrep, og tannlegeskrekk.

Det er jo og ganske logisk når noen gjerne har blitt tvunget til å putte ting i munnen som de overhode ikke vil ha, kanskje smaker vondt, gjør vondt og kanskje til og med oppkast. Da er det nok vanskelig å få til å la fremmede rote i munnen, eller generelt putte ting i munnen. Traumer er en merkelig sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dental phobia kalles det forresten. Er mye verre enn «bare» angst.

 

Dette går da ikke bare ut på å være redd tannlegen, men generell tannhygiene. Og dårlig tannstell pluss å ikke gå til tannlegen kan få ekstreme konsekvenser.

 

Jeg har har ekstrem tannlegeskrekk. Pusser dog tennene.

 

Men jeg har mistet ene visdomsjekselen min, og har enda en bit igjen pluss røtter. Har en del plager og nå har det gått ut over kjeven så jeg kan ikke spise eller gjespe eller gape. Men jeg tar heller plagene enn å dra til tannlegen. Mistet tannen i januar

Endret av Overmoden 3.0
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og de fleste drap blir begått av bekjente av offeret. Du har større sjanse for å bli stukket ned av kameraten din enn en random som bryter seg inn hos deg.

 

Mista faktisk en kamerat til det da jeg var 17. Han var på fylla og begynte å krangle med en kompis som tydeligvis hadde kniv på seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

https://www.washingtonpost.com/world/europe/man-dies-after-blowing-up-train-ticket-machine-in-germany/2018/10/21/83505d84-d52b-11e8-8384-bcc5492fef49_story.html?noredirect=on&utm_term=.a0b3fcb9913c

 

Drept av billettmaskin

Dental phobia kalles det forresten. Er mye verre enn «bare» angst.

Dette går da ikke bare ut på å være redd tannlegen, men generell tannhygiene. Og dårlig tannstell pluss å ikke gå til tannlegen kan få ekstreme konsekvenser.

Jeg har har ekstrem tannlegeskrekk. Pusser dog tennene.

Men jeg har mistet ene visdomsjekselen min, og har enda en bit igjen pluss røtter. Har en del plager og nå har det gått ut over kjeven så jeg kan ikke spise eller gjespe eller gape. Men jeg tar heller plagene enn å dra til tannlegen. Mistet tannen i januar

Jeg tror du er en anti-dentitt , det starter uskyldig med vitsing om tannleger og så baller det på seg :D Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Reklamen på toppen her dreper meg.

 

Laster inn diskusjon.no så hopper den mye og så litt til. Jeg bare merker jeg er sjeldnere og sjeldnere innom og sjekker på grunn av reklamehelvete.

 

Og nei. Ikke svar "bruk adblock." Er på iPhone. Skal være unødvendig med adblock for å bruke nettsiden på mobil.

 

Edit: Selv om adblock jeg lasta ned nå fungerte utmerket. Herlig. Da var vi blid igjen.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Reklamen på toppen her dreper meg.

 

Laster inn diskusjon.no så hopper den mye og så litt til. Jeg bare merker jeg er sjeldnere og sjeldnere innom og sjekker på grunn av reklamehelvete.

 

Og nei. Ikke svar "bruk adblock." Er på iPhone. Skal være unødvendig med adblock for å bruke nettsiden på mobil.

 

Edit: Selv om adblock jeg lasta ned nå fungerte utmerket. Herlig. Da var vi blid igjen.

Adblock, down load du har jo linken da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...