Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte med engang på deg når jeg leste nyheten. Faen du hadde jo helt rett. Nesten skummelt.

Det stemmer selvsagt ikke. Det er bare hjernen som lurer oss. Fenomenet kalles apophenia eller confirmation bias.

 

Det er litt som om du skal kjøpe deg en ny bil. Du er hos forhandler og han forteller deg at rød er den vanligste fargen på den modellen. Når du går derfra ser du plutselig røde biler over alt. Det er ikke det at det har blitt flere røde biler, men du legger mer merke til dem.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenkte med engang på deg når jeg leste nyheten. Faen du hadde jo helt rett. Nesten skummelt.

Det stemmer selvsagt ikke. Det er bare hjernen som lurer oss. Fenomenet kalles apophenia eller confirmation bias.

 

Det er litt som om du skal kjøpe deg en ny bil. Du er hos forhandler og han forteller deg at rød er den vanligste fargen på den modellen. Når du går derfra ser du plutselig røde biler over alt. Det er ikke det at det har blitt flere biler, men du legger mer merke til dem.

 

Ja, det er selvfølgelig sant det.  Det fenomenet der er ganske interessant egentlig.  

Lenke til kommentar

 

Tenkte med engang på deg når jeg leste nyheten. Faen du hadde jo helt rett. Nesten skummelt.

Det stemmer selvsagt ikke. Det er bare hjernen som lurer oss. Fenomenet kalles apophenia eller confirmation bias.

 

Det er litt som om du skal kjøpe deg en ny bil. Du er hos forhandler og han forteller deg at rød er den vanligste fargen på den modellen. Når du går derfra ser du plutselig røde biler over alt. Det er ikke det at det har blitt flere røde biler, men du legger mer merke til dem.

Samme greia med overtroiske mennesker. Hvis det ikke skjer noe på fredag den trettende, så går hele dagen i glemmeboken, men hvis det skjer noe kjipt, så blir det nærmest en bekreftelse på at dagen bringer ulykke.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Tenkte med engang på deg når jeg leste nyheten. Faen du hadde jo helt rett. Nesten skummelt.

Det stemmer selvsagt ikke. Det er bare hjernen som lurer oss. Fenomenet kalles apophenia eller confirmation bias.

 

Det er litt som om du skal kjøpe deg en ny bil. Du er hos forhandler og han forteller deg at rød er den vanligste fargen på den modellen. Når du går derfra ser du plutselig røde biler over alt. Det er ikke det at det har blitt flere røde biler, men du legger mer merke til dem.

 

Dessuten døde han derre Harry Anderson fra Cheers allerede.......

Lenke til kommentar

I løpet av tida her og i DNFKv1 har jeg delt noen spotify-lister. Jeg har ikke lenger tilgang til den Spotify-kontoen. Er det noen som har noen av spillelistene? Prøvde søkefunksjonen, men å søke i en spesifikk tråd er tydeligvis FUBAR.

 

Jeg liker IPB, men faen, nå har søkefunksjonen vært herpa siden versjon 3.0 eller noe. På tide Invision gjør noe med det.

Lenke til kommentar

I løpet av tida her og i DNFKv1 har jeg delt noen spotify-lister. Jeg har ikke lenger tilgang til den Spotify-kontoen. Er det noen som har noen av spillelistene? Prøvde søkefunksjonen, men å søke i en spesifikk tråd er tydeligvis FUBAR.

 

Jeg liker IPB, men faen, nå har søkefunksjonen vært herpa siden versjon 3.0 eller noe. På tide Invision gjør noe med det.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1102111

Lenke til kommentar

Skjønner meg ikke på dama.

Hun kan sove 8-9 timer for dagen, også når som helst bare sovner hun brått. Skjer sånn hver dag når vi ikke er med hverandre, så bare forsvinner hun i to timer, og da hadde hun sovnet.

 

Skjønner meg ikke hva dette er for noe. Hun liker det ikke selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...