Gå til innhold

ANMELDELSE: The Witcher 3: Wild Hunt


Anbefalte innlegg

Kjøp og salg i witcher 3 når Shop keepers ikke har mye gull er looting i dette spillet nesten håpløst...

 

Ser ikke dette i omtalen fra gamer ...

 

Ja man kan vente i flere dager før Shop keepers får mere gull... Supert 9 av 10 spill mere 7 av 10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjempefint at shop keepers har lite gull. er ikke det full krig da og det er mindre penger i omløp blant vanelige folk da det meste går til krigføring?

og enda en fordel med det er at man slipper å føle seg tvunget til å loote absolutt alt man finner i spillet. så det synst jeg er posetivt og ikke negativt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg var så dum at jeg forhåndsbestillte en fysisk kopi fra komplett. Er det noen måte jeg kan laste det ned på? Dvd-rommet mitt er ikke helt friskt..

 

Jeg blir overrasket om den fysiske kopien ikke kommer med en spillnøkkel som du kan bruke for å aktivere spillet på GOG.com. Er ikke 100 prosent sikker, men det er veldig naturlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var så dum at jeg forhåndsbestillte en fysisk kopi fra komplett. Er det noen måte jeg kan laste det ned på? Dvd-rommet mitt er ikke helt friskt..

Kjøp deg en ekstern DVD til ~400kr. Gjør nytten de få gangene det trengs plater. Ikke minst kan den brukes på flere maskiner.

 

Kan hende du bare trenger å legge CD-key inn i Steam og så laste det ned der.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

MEN! Jeg sliter med soft crash... (kan legge ned spille / alt-tabbe / ctrl+alt+delete), dette skjer helt ut av det blå overalt til ugjevne tider. Har skjedd i menyen, når jeg står helt stille, i combat, overalt. Sliter som sagt ikke med fps'n, spiller bare henger seg opp. :( fått spillt alt fra 10-min til nesten 2 timer per session (hatt 10+ slike krasj nå).

Jeg hadde også trøbbel med kræsjer, eller rettere sagt at spillet låste seg og jeg måtte kjøre en alt + control + delete. Men siden jeg skrudde av de hårgreiene (nvidia) og byttet fra borderless fullscreen til fullscreen så har jeg ikke opplevd kræsjer. Hadde ikke taklet en ny stor lansering med masse trøbbel, slik jeg opplevde med GTA V. Men det løste seg kjapt heldigvis.

 

Kjører også en miks av ultra og high (80% ultra) og spillet flyter godt. Jeg koser meg overraskende mye også, selv om jeg ofte går litt fort lei av rpg spill, så vi får se hvor lenge det varer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan er det negativt at den yter dårlig på ps4?

Ps4 er veldig svak, og de har allerede nedgradert Pc versjonen fordi Ps4 er så svak. Spillet har helt klart fått en nedgradering fra demoene, men det er ikke noe CDPR kan gjøre med det, bortsett fra å stoppe å støtte konsoll. Lav fps er jo noe som er standard på konsoll likevel. Hvis du vil ha god fps så kjøper du PC. Hvis du vil ha den beste opplevelsen i spill så kjøper du PC.

 

Spillet bør ikke kritiseres for å kjøre dårlig på PS4, Ps4 bør kritiseres for å være så svak at den ikke takler spill ved launch engang. Lite CDPR kan gjøre med elendig HW. En bedre kritikk vil være å kritisere dem for å nedgradere grafikken. Kanskje vi kunne fått PC only realeases på spill som krever det, slik at folk ikke må ty til config filer og mods for å få spillet til å se ut slik det burde ha gjort.

 

Synes og dere burde prøve å skaffe PC versjoner. Vanskelig å skille på hvor bra spill ser ut på konsoll. Det er hvem som er best til å kutte ned på grafikken i forhold til hvordan det ble lagd. For å virkelig se om et spill et bra eller dårlig trenger dere PC versjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utviklere må jo gjøre det beste dem kan utifra hardwaren som spillet skal kjøres på. Når det kommer til TW3 så kunne dem har gitt faen i å ha 1080p som det er på PS4 og heller gått for lavere oppløsning slik at spillet hadde vært mye mer spillbart. Eller senket/fjernet grafiske biter for å få bedre flyt.

 

Det er CD PROJEKT RED sitt valg at spillet skal hakke da det er dem som har 100% kontroll på hvordan spillet skal være. PS4 og XBO er billige konsoller laget for å gi dem som enten ikke har råd eller interesse av noe annet. Den rimeligste inngangs modellen til å spille moderne spill. Så en kan ikke forvente mirakler. 

 

Men å si at det er PS4 sin skyld er feil. Det er utviklerne sin skyld.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Utviklere må jo gjøre det beste dem kan utifra hardwaren som spillet skal kjøres på. Når det kommer til TW3 så kunne dem har gitt faen i å ha 1080p som det er på PS4 og heller gått for lavere oppløsning slik at spillet hadde vært mye mer spillbart. Eller senket/fjernet grafiske biter for å få bedre flyt.

 

Det er CD PROJEKT RED sitt valg at spillet skal hakke da det er dem som har 100% kontroll på hvordan spillet skal være. PS4 og XBO er billige konsoller laget for å gi dem som enten ikke har råd eller interesse av noe annet. Den rimeligste inngangs modellen til å spille moderne spill. Så en kan ikke forvente mirakler. 

 

Men å si at det er PS4 sin skyld er feil. Det er utviklerne sin skyld.

 

Litt ironisk å si at du sparer penger på å ha konsoll da spill er mye dyrere enn på PC. På kort sikt kan du spare noen kroner, men er du en hardcore gamer da vil du definitivt spare på å ha en PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var så dum at jeg forhåndsbestillte en fysisk kopi fra komplett. Er det noen måte jeg kan laste det ned på? Dvd-rommet mitt er ikke helt friskt..

 

Legger bare inn cd-key på gog.com

Selvom jeg sliter med å komme inn på spillet via gog galaxy beta nå, trykker play men ingen skjer :/ så gikk selve aktiveringa smertefritt :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke rukket spille det så mye (jobb og forpliktelser, irriterende greier), men sålangt virker det som et soleklart 10/10-spill for meg og.

 

At grafikken ikke er så god som lovet på PC er litt irriterende, men det er noe jeg fort glemmer når jeg setter meg ned med dette fantastiske spillet.

Lenke til kommentar

Har spilt en del de siste dagene.. var så heldig at jeg fikk spillet en uke før release. Men jeg er av typen som går rundt og somler, leter bak hver krik og krok og utforsker, så av den grunn har jeg ikke kommet så langt.

 

Men, selv elsker jeg spillet. Jeg er enig med 9 av 10. For meg er det aller, aller meste med spillet en soleklar 10-er, men det er noe som trekker ned. Det gjelder i hovedsak "crafting"-delen, UI og litt NPC-ere:

 

Hadde et ønske om at man kunne steke maten sin, i stedet for å spise den rå, for på den måten å oppnå bedre effekter. At man kan lage noen retter av det man finner i naturen, osv. At man kunne ha reparert litt våpen og slikt selv. Det er veldig dyrt å få de reparert. Noe burde Geralt ha lært seg til nå.. Kunne også vært stas å hatt muligheter til å hatt flere varianter av våpen å lage, osv..

 

Jeg synes UI-en ikke er så bra, spesielt under inventory. Det er knotete å lete seg frem, og man får ikke sortert skikkelig. Dette føler jeg har blitt gjort mye bedre mange andre steder.

 

Det er også litt irriterende å "snakke" med NPC-er. De burde ha sagt noe mer, synes jeg. Det oftes bare et *hark*, et spytt, noen grynt eller så vidt en bitteliten setning. Her er Divinity: Original Sin helt overlegen, og de har klart dette utmerket. Jeg kunne gjerne ha hørt mer fra NPC-ene om situasjonen rundt, eller andre ting (selv om de blir repetert), men et snøft og spytt holder liksom ikke helt mål.

 

 

Når dette er sagt, så er spillet virkelig, virkelig bra ellers! Det første er grafikken. Jeg har hørt mange klage på dem, men jeg synes den er latterlig bra! Jeg spiller på PS4, (men også prøvd på PC hvor jeg har en relativt kraftig rigg hvor jeg kan gjøre veldig høye innstillinger). Uansett: PS4-versjonen er flott! Jeg stopper ofte opp for å ta skjermbilder av naturen. Det er så kjempestemning i spillet, og jeg får en Gothic (3)-følelse av det hele, og det er i min bok særdeles bra! Jeg synes questene er spennende, og om det ofte er "Witcher Sense", så går det helt flott! Jeg har ikke forventet LA Noire-etterforskning, heller.. Jeg liker kampene. Jeg må slå og dodge unna, ikke bare mashe på.

 

 

Karakteren er 9 av 10, fordi det har noen mangler. Men følelsen, siden resten av spillet er så veldig bra etter min smak, så blir spillet en 10-er i spilleglede og følelse!

Lenke til kommentar

Jeg var så dum at jeg forhåndsbestillte en fysisk kopi fra komplett. Er det noen måte jeg kan laste det ned på? Dvd-rommet mitt er ikke helt friskt..

 

jeg fikk med gog kode på min fysiske version hvertfall. Var limited edition med kart og musikk cd. Så litt usikker på om den gog koden bare er for limited og special edition.

Lenke til kommentar

Jeg må spørre , er det hemmelig ting gjemt i skauen som gir deg kulere gear eller magi, slik som Skyrim Gta ?

 

Jeg håper det ikke er bare side quests og minigames, det kulest med åpen verden er og finne hemmelig ting og collectibles.

 

Det er det, alt er markert på kartet når du tar det opp første gangen, men du kan skru av det av sånn at du må oppdage ting selv. Noe som faktisk gir deg grunn til å gå ut der og utforske.

 

Så langt har jeg funnet våpen, rustninger, ett par diagrammer for nye ting og masse skatter. Faktisk så er det utstyret jeg bruker nå bare fra og ha utforsket, ikke andre ting.

Lenke til kommentar

Utviklere må jo gjøre det beste dem kan utifra hardwaren som spillet skal kjøres på. Når det kommer til TW3 så kunne dem har gitt faen i å ha 1080p som det er på PS4 og heller gått for lavere oppløsning slik at spillet hadde vært mye mer spillbart. Eller senket/fjernet grafiske biter for å få bedre flyt.

 

Det er CD PROJEKT RED sitt valg at spillet skal hakke da det er dem som har 100% kontroll på hvordan spillet skal være. PS4 og XBO er billige konsoller laget for å gi dem som enten ikke har råd eller interesse av noe annet. Den rimeligste inngangs modellen til å spille moderne spill. Så en kan ikke forvente mirakler. 

 

Men å si at det er PS4 sin skyld er feil. Det er utviklerne sin skyld.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-tackles-the-witcher-3-graphics-downgrade-issue-head-on

 

CDPR må utvikle til konsoll for å ha penger til det. Hvis folk stopper å kjøpe konsoll og kjøper PC istedenfor kunne de lagd det PC-only. Alle vet at Sony og MS driver med markedsføring for å låse folk inne. De lager eksklusiver osv og prøver å tvinge folk til å kjøpe konsoll. Hvis du har råd til xbox eller ps4, har du og råd til en like god PC. Du får gjerne ikke windows lisens, men Linux har utrolig mange flere spill enn Ps4. Etter et år så har du lett råd til både windows lisens og et par pizzaer til spillkvelder pga prisene på spill. Spesielt økonomisk er jo storspill som league of legends. Det er egentlig ingen fordeler med konsoll, de blir ikke solgt med avslag som ps3 og xbox. Hvis Sony selger med ørliten fortjeneste, hvordan skal det da ikke være mulig å kjøpe delene selv for samme pris? Hvis du ikke vil bygge selv er det bare å bestille fra komplett og tjene inn igjen ekstra kostnaden etter et par spill:

http://imgur.com/OO6Qxyv

Allerede 180 kr billigere ved launch....Ingen fraktkostnader, instant kode som du kan laste ned så raskt nettet ditt tillater. Har du 1 Gbit så vil HDDen din makse ut før Steam gjør.

Så jo det er ps4 sin feil, som tvinger utviklerne å lage det til en enhet som egentlig ikke takler spillet. Ps4 holder igjen grafikken allerede nå. Ps4 ødelegger for devs, den ødelegger for spill. Jeg synes det er bra CDPR ikke kuttet mer. Kanskje folk innser at ps4 ikke er det rette valget når de spiller med cinematic 24 fps. Witcher 3 er heller ikke det første spillet som kjører dårlig på konsoll i år. AC:Unity er enda et eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...