Gå til innhold

ANMELDELSE: The Witcher 3: Wild Hunt


Anbefalte innlegg

Sier meg enig med karakteren. Så langt det beste RPG spillet på lange tider. I dette spillet er det ikke copy & paste Dungeons osv. De har lagt et godt håndarbeid arbeid og sjel i miljøet. Storkoser meg i denne verdenen.

 

Men det er copy paste random events i det store landskapet. Dette trekker veldig ned for exploration biten av spillet for min del. Skyrims fatale feil var f.eks. det enorme øde og datagenererte preget på alle bandittbandene som var over alt.

 

TW3 har dessverre latt seg inspirere :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sier meg enig med karakteren. Så langt det beste RPG spillet på lange tider. I dette spillet er det ikke copy & paste Dungeons osv. De har lagt et godt håndarbeid arbeid og sjel i miljøet. Storkoser meg i denne verdenen.

Men det er copy paste random events i det store landskapet. Dette trekker veldig ned for exploration biten av spillet for min del. Skyrims fatale feil var f.eks. det enorme øde og datagenererte preget på alle bandittbandene som var over alt.

 

TW3 har dessverre latt seg inspirere :-(

 

Tror det har noe med grafikk å gjøre. Empire: Total War ser utrolig mye bedre ut grafikkmessig enn Medieval 2: Total War. Likevel liker jeg klart Medieval 2: Total War bedre, ikke bare pga grafikk selvfølgelig. Grunnen er at det er nye utseende kamparenaer over hele kartet. Det er en utrolig variasjon i soldatmodellene, hvor de er så godt som identiske i empire. Det gjør Medieval 2 utrolig variert. Jeg tror de puttet mye ressurser i grafikk når de lagde Empire: Total War, og det gikk dermed utover diversiteten. Når de må bruke lengre tid på å lage noe, kan de ikke lage like mye forskjellig. Så det er nok et valg fra CDPR om å prioritere grafikk over diversitet. Tror de måtte hatt et enormt budsjett for å gjøre begge deler. Så er vel bare å håpe at noen kommer med en helt fantastisk algoritme som kan generere modeller av seg selv :p

Lenke til kommentar

Ugh! Jeg pines av å se disse flotte anmeldelsene all den tid min Collector's Edition ikke er kommet ennå >.<

Bare å kjøpe det på steam, da kunne du ha downloaded spillet på forhånd, og startet å spille med en gang det var ute. Klart raskeste måten, som gjør at du kan starte 1 min etter launch.

Lenke til kommentar

 

Ugh! Jeg pines av å se disse flotte anmeldelsene all den tid min Collector's Edition ikke er kommet ennå >.<

Bare å kjøpe det på steam, da kunne du ha downloaded spillet på forhånd, og startet å spille med en gang det var ute. Klart raskeste måten, som gjør at du kan starte 1 min etter launch.

 

 

Steam er for dyrt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ugh! Jeg pines av å se disse flotte anmeldelsene all den tid min Collector's Edition ikke er kommet ennå >.<

Bare å kjøpe det på steam, da kunne du ha downloaded spillet på forhånd, og startet å spille med en gang det var ute. Klart raskeste måten, som gjør at du kan starte 1 min etter launch.

 

 

Steam er for dyrt.

 

AtW

 

Hvilke nettsider er billige da? Nettsider som G2a? Er jo litt spørsmål om hvordan de har fått alle nøklene sine, og hvor lovlige de er. 

Lenke til kommentar

 

Ugh! Jeg pines av å se disse flotte anmeldelsene all den tid min Collector's Edition ikke er kommet ennå >.<

Bare å kjøpe det på steam, da kunne du ha downloaded spillet på forhånd, og startet å spille med en gang det var ute. Klart raskeste måten, som gjør at du kan starte 1 min etter launch.

 

Joda, men så er jeg såpass nerdete at jeg ville ha den figuren også. Blir litt for voldsomt å betale dobbelt opp. :-)

Lenke til kommentar

 

 

Sier meg enig med karakteren. Så langt det beste RPG spillet på lange tider. I dette spillet er det ikke copy & paste Dungeons osv. De har lagt et godt håndarbeid arbeid og sjel i miljøet. Storkoser meg i denne verdenen.

 

Men det er copy paste random events i det store landskapet. Dette trekker veldig ned for exploration biten av spillet for min del. Skyrims fatale feil var f.eks. det enorme øde og datagenererte preget på alle bandittbandene som var over alt.

TW3 har dessverre latt seg inspirere :-(

Tror det har noe med grafikk å gjøre. Empire: Total War ser utrolig mye bedre ut grafikkmessig enn Medieval 2: Total War. Likevel liker jeg klart Medieval 2: Total War bedre, ikke bare pga grafikk selvfølgelig. Grunnen er at det er nye utseende kamparenaer over hele kartet. Det er en utrolig variasjon i soldatmodellene, hvor de er så godt som identiske i empire. Det gjør Medieval 2 utrolig variert. Jeg tror de puttet mye ressurser i grafikk når de lagde Empire: Total War, og det gikk dermed utover diversiteten. Når de må bruke lengre tid på å lage noe, kan de ikke lage like mye forskjellig. Så det er nok et valg fra CDPR om å prioritere grafikk over diversitet. Tror de måtte hatt et enormt budsjett for å gjøre begge deler. Så er vel bare å håpe at noen kommer med en helt fantastisk algoritme som kan generere modeller av seg selv :p

Off topic men empire var når total war døde..

 

Det er ekstremt mange kilder og referanser til uniformer for hele 1700 tallet. Hadde ca brukt 200 dollar på referanse bøker hadde spillet blitt langt bedre.Det er nesten verre i napoleon. Der er det enda bedre kilder og mange av de er gratis på nett likevel bommer de. Jeg ser jo at russerne skal være russere. Men uniformen er feil. nesten som om uniformene var kopi beskyttey. Og de måte lage ganske like men feil uniformer for å unngå å bli saksøkt.

 

Men dette er jo bare en av lange feil med empire og napoleon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ugh! Jeg pines av å se disse flotte anmeldelsene all den tid min Collector's Edition ikke er kommet ennå >.<

 

Bare å kjøpe det på steam, da kunne du ha downloaded spillet på forhånd, og startet å spille med en gang det var ute. Klart raskeste måten, som gjør at du kan starte 1 min etter launch.

 

Steam er for dyrt.

 

AtW

Hvilke nettsider er billige da? Nettsider som G2a? Er jo litt spørsmål om hvordan de har fått alle nøklene sine, og hvor lovlige de er.

Ubegrunnet bekymring, etter min mening. Det har kanskje vært noen få saker hvor det har dukket opp stjålne spillnøkler, men dette er ytterst sjeldent.
Lenke til kommentar

 

Ubegrunnet bekymring, etter min mening. Det har kanskje vært noen få saker hvor det har dukket opp stjålne spillnøkler, men dette er ytterst sjeldent.

 

Hva er grunnen til at G2A selger billigere enn alle andre? De selger jo Witcher nøkler fra gog.com til halve prisen av gog. Da slår for godt til å være sant inn hos meg hvertfall. Det at det har dukket opp ulovlige nøkler, noe som f. eks aldri skjer ved kjøpe fra steam i tillegg til priser som overgår alt annet.... da virker alt mistenkelig for min del.

 

Hvis du har en god grunn til at de selger så billig (som at de andre tjener mye på å selge spillet, mens G2A har sånn 1-3% margin) så kan jeg vurdere det. Hvis det er slik at det er 99% sjanse for at nøkkelen ikke blir registrert som ulovlig, betyr det heller ikke at alle de andre er lovlige....

 

De har og markedsført seg ganske aktivt. Ikke nødvendigvis noe galt i det. Likevel minner det veldig om tjenester som WTFFast og RAMdisk etterellerannet, som begge er helt ubrukelige programmer, som bare er ment å dra inn penger for ingenting. Det hjelper ikke akkurat når du har en strategi som virker lik slike programmer..

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

 

Ubegrunnet bekymring, etter min mening. Det har kanskje vært noen få saker hvor det har dukket opp stjålne spillnøkler, men dette er ytterst sjeldent.

 

Hva er grunnen til at G2A selger billigere enn alle andre? De selger jo Witcher nøkler fra gog.com til halve prisen av gog. Da slår for godt til å være sant inn hos meg hvertfall. Det at det har dukket opp ulovlige nøkler, noe som f. eks aldri skjer ved kjøpe fra steam i tillegg til priser som overgår alt annet.... da virker alt mistenkelig for min del.

 

Hvis du har en god grunn til at de selger så billig (som at de andre tjener mye på å selge spillet, mens G2A har sånn 1-3% margin) så kan jeg vurdere det. Hvis det er slik at det er 99% sjanse for at nøkkelen ikke blir registrert som ulovlig, betyr det heller ikke at alle de andre er lovlige....

 

De har og markedsført seg ganske aktivt. Ikke nødvendigvis noe galt i det. Likevel minner det veldig om tjenester som WTFFast og RAMdisk etterellerannet, som begge er helt ubrukelige programmer, som bare er ment å dra inn penger for ingenting. Det hjelper ikke akkurat når du har en strategi som virker lik slike programmer..

 

Kjøpte 2 måneder subs for FF 14 for prisen av en, fungerte 100 %, og visst du er usikker så kjøp protection som gir det lov til og bytte visst det er feil men nøkkelen. 

De har og en rar ting hvor de viser hvor mye du har spart, og om du kan gi litt til donasjon av visse nøds sider.

Lenke til kommentar

 

Ubegrunnet bekymring, etter min mening. Det har kanskje vært noen få saker hvor det har dukket opp stjålne spillnøkler, men dette er ytterst sjeldent.

 

Hva er grunnen til at G2A selger billigere enn alle andre? De selger jo Witcher nøkler fra gog.com til halve prisen av gog. Da slår for godt til å være sant inn hos meg hvertfall. Det at det har dukket opp ulovlige nøkler, noe som f. eks aldri skjer ved kjøpe fra steam i tillegg til priser som overgår alt annet.... da virker alt mistenkelig for min del.

 

Hvis du har en god grunn til at de selger så billig (som at de andre tjener mye på å selge spillet, mens G2A har sånn 1-3% margin) så kan jeg vurdere det. Hvis det er slik at det er 99% sjanse for at nøkkelen ikke blir registrert som ulovlig, betyr det heller ikke at alle de andre er lovlige....

 

De har og markedsført seg ganske aktivt. Ikke nødvendigvis noe galt i det. Likevel minner det veldig om tjenester som WTFFast og RAMdisk etterellerannet, som begge er helt ubrukelige programmer, som bare er ment å dra inn penger for ingenting. Det hjelper ikke akkurat når du har en strategi som virker lik slike programmer..

Slike nettsider samler opp nøklene i fattigere land hvor spillene er billigere, og selger dem videre til oss. Kan også hende at slike nettsider tar lavere provisjon, spesielt på eldre spill. Da jeg skulle kjøpe Supcom: FA kostet det kr 100 på Steam, mens via gocdkeys.com fant jeg det til en tidel av prisen.

 

Er større risiko for ulovlige nøkler på G2A da, siden her kan brukerne legge ut nøkler selv, litt som Ebay.

Lenke til kommentar

 

 

Slike nettsider samler opp nøklene i fattigere land hvor spillene er billigere, og selger dem videre til oss. Kan også hende at slike nettsider tar lavere provisjon, spesielt på eldre spill. Da jeg skulle kjøpe Supcom: FA kostet det kr 100 på Steam, mens via gocdkeys.com fant jeg det til en tidel av prisen.

 

Er større risiko for ulovlige nøkler på G2A da, siden her kan brukerne legge ut nøkler selv, litt som Ebay.

 

takk for oppklaring på hvordan de får til prisene sine. Da er det jo ikke ulovlig, bare litt triksing med regioner og regelverk. Får se hvor jeg kjøper fra neste gang.

 

Ellers blir det vel feil det AtW sier. Steam er ikke dyrt, det er bare dyrt her i landet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ugh! Jeg pines av å se disse flotte anmeldelsene all den tid min Collector's Edition ikke er kommet ennå >.<

Bare å kjøpe det på steam, da kunne du ha downloaded spillet på forhånd, og startet å spille med en gang det var ute. Klart raskeste måten, som gjør at du kan starte 1 min etter launch.

 

 

Steam er for dyrt.

 

AtW

 

Hvilke nettsider er billige da? Nettsider som G2a? Er jo litt spørsmål om hvordan de har fått alle nøklene sine, og hvor lovlige de er. 

 

 

Må det være en nettside? Men det er uansett mengder av nettsider som selger keys utenom g2a, men ting som amazon o.l. pleier også å være langt billigere enn steam på nye spill.

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes prisene på Steam her i Norge er helt kurante jeg. Spesielt om en forhånd bestiller...betalte 340kr på tilbud via Steam for The Witcher 3. Selv liker jeg ikke helt G2A. Men Green Man Gaming bruker jeg engang i blant. Er lurt å abonnere på nyhets epost ifra dem da en får ofte ViP koder og en holder seg oppdatert på tilbud.

 

Nå har dem opp til 75% på endel WB spill. Bla Shadow of Mordor til 190kr. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

De er ikke høye nei, men hvis du tenker på prisene her i forhold til land der befolkningen har utrolig mye lavere inntekt per person er det jo sånn sett høyt. Ser du på prisen i forhold til inntekt på steam i forhold til andre varer må jo steam være noe av det billigste i landet. Det er jo lavere priser her enn i EU.

 

Witcher 3 koster jo 260 kr på G2A, mens det koster 400 kr her. 400 kr er ikke mye for withcer 3, men 260 kr er veldig lite.

 

AtW: Det er vanligvis nettsider som har de laveste prisene. Ellers selger jo både lefdal og elkjøp witcher 3 billigere enn steam her i Norge hvertfall. Likevel blir de slått av en nettside.

 

Steam har gjerne høyere priser enn andre. Likevel er det jo langt enklere å både kjøpe og slippe å lete. De har jo og mye bedre utvalg av spill enn det noen annen butikk har. Steam har jo og veldig gode tilbud, og de har dem ganske ofte. Så er du opptatt av å spare penger er det jo bare å kjøpe da.

 

Når du kjøper på steam får vel gjerne og utviklerne mer. Hvis andre sider får nøkler fra andre land, er det jo nøkler utviklerne tjener mindre på enn hvis du kjøper den i Norge via  steam. Prisene for spill er jo allerede ganske lave. Så det å støtte utviklerne for et godt spill slik at de kan lage flere er jo og noe å tenke på. Prisene er jo og langt unna hva som kreves for konsoll (Der er det jo Sony og MS som tar ekstra betalt, ikke devs). 400 kr for et nytt storspill er absolutt ikke noe å klage over. Overraskende billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...