Gå til innhold

Den middels store tråden om Major League Soccer (MLS)


Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om situasjonen med Crew til Austin forresten? Synes det virker mer og mer som det blir en virkelighet. MLS ved Don Garber ymtet frempå at Crew-navnet og titler blir værende i Ohio ser jeg det skrives om.

 

Precourt kan vel aldri bli sittende som eier dersom han ikke får flyttet klubben. Og MLS har vel langt på vei tatt parti med ham i interne notater som er lekket.

 

Søksmålet staten Ohio truer med er visst ganske grunnløst ifølge professorer/eksperter på den slags juss.

Precourt er lite interserte i Columbus. Columbus som var den første til å bygge et fotball stadion, ble etablert etter den tidligere MLS modellen som mente de fleste tilskuerne ville bli «soccer families», familier som bodde litt utenfor byen med barn som spilte fotball. Problemet var at foreldrene sine hadde aldri spilt fotball og som var mer intersert i Ohio State football som dominerer lokalmarkedet. Det ble ikke mye entusiasme eller mange tilskuere av den grunnen men likevel nok til å konkurrere i mange år med de andre MLS lagene som fulgte lignende modeller

 

I de siste 10 år har ligaen endret seg og en ny modell har kommet fram basert på ivrige unge voksne tilskuere som spilte fotball som barn og bor nære bysentrumene og skaper et miljø som ligner en del europeiske fotballkamper

 

Columbus klarer ikke å konkurrere med slike markeder som Atlanta i det lange sikt etter den nye modellen etter min mening. Det blir meget synd for oss som var med når det fantes bare 2000 tilskuere på stadionene og som elsker laget, men det finnes ikke nok av oss i forhold til andre lag, så jeg er skepsis at det blir et fotball lag i Columbus i 2020

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føler det er litt silly-season i MLS nå. Ola Kamara ryktes til LA Galaxy, i tillegg til at Laurent Ciman visstnok er tradet til LAFC. Det som gjør den situasjonen litt delikat er visst at Ciman bevisst ville til Montreal siden de (visstnok) er veldig gode med autistiske barn der. Datteren til Ciman har autisme. Nå må de flytte til LA, og Ciman har "rager" litt på Twitter.

 

Ellers så har LAFC også sikret seg Zimmerman fra Dallas for noen dager siden. Tipper at de er godt fornøyde med den overgangen.

Lenke til kommentar

Monologen fortsetter :p

 

Onsdag kveld norsk tid kunngjorde MLS at Nashville er nyeste tilskudd i serien. Ingen overraskelser slik det utviklet seg, men for et år siden var det ganske utenkelig at Nashville skulle være der de er i dag. Well done! Blir spennende å følge med når de starter seriespillet. 2019 eller 2020 virker mest realistisk.

 

Ellers er det vel uttalt at de drøyer noen uker med å kunngjøre neste lag. Er dette for å vente på ny eier i Sacramento? Ikke godt å si. Har også lest rykter om at MLS innen mars 2018 vil gi mer informasjon for tidslinjen til lag 27 og 28, men dette er vel ubekreftet enn så lenge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Superdraften nærmer seg. Drøye to uker igjen nå.

 

I tillegg ble det akkurat offisielt at Benny Feilhaber går fra SKC til LAFC. Det tror jeg kan være et godt 'bytte' av LAFC hvertfall. Også har jo Orlando sikret seg Kljestan, som jeg tror kan være en veldig god signering for dem. I tillegg ryktes det jo at Jo Inge Berget kanskje ender opp i Orlando, og han forlater jo Malmö fordi han ikke får spille spiss der... Cyle Larin forsvinner vel til Tyrkia iløpet av januar, og Orlando trenger en spiss.

Lenke til kommentar

Ola Kamara -> Colorado Rapids? Det er hva ryktene sier i dag. Jeg synes Rapids er morsomme å se på, så hvorfor ikke?

 

Sitter og vurderer en vår-tur til USA. Har falt på 17. til 24. april (pga jobb og pris på flybilletter). Ideelt sett ville jeg jo reist til Seattle, men dit skal jeg mest sannsylig i juni/juli uansett. Tilfeldigheter har gjort det det akkurat nå ser ut som det blir Texas. Da vil jeg isåfall få med to kamper (Houston - Toronto og Dallas - Philadelphia).

 

Er det vanskelig å få kjøpt et par billetter til kamper i MLS, eller pleier det å la seg gjøre?

Lenke til kommentar

Ola Kamara -> Colorado Rapids? Det er hva ryktene sier i dag. Jeg synes Rapids er morsomme å se på, så hvorfor ikke?

 

Sitter og vurderer en vår-tur til USA. Har falt på 17. til 24. april (pga jobb og pris på flybilletter). Ideelt sett ville jeg jo reist til Seattle, men dit skal jeg mest sannsylig i juni/juli uansett. Tilfeldigheter har gjort det det akkurat nå ser ut som det blir Texas. Da vil jeg isåfall få med to kamper (Houston - Toronto og Dallas - Philadelphia).

 

Er det vanskelig å få kjøpt et par billetter til kamper i MLS, eller pleier det å la seg gjøre?

Jeg ville ikke bry meg om disse lag, særlig i Texas. Seattle er en annen sak
Lenke til kommentar

Ser ut som Miami endelig blir annonsert som utvidelseslag denne måneden. 

 

 

Mener å huske at jeg har lest at det er en lokal forretningsmann som forsøker å stoppe stadionprosessen, men blir avvist i hver eneste rettsinstans - men som sverger på at han vil ta det så høyt det er mulig? Virker kanskje som de har fått stoppet denne fyren, og at konkrete planer er nært forestående?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, da var Miami offisielt klare for MLS. Ingen farger, ingen logo, ingen oppstartsdato klare enda, så det var vel litt skuffende...

 

Ser også at det ryktes at Justin Meram er tradet til Orlando. Det kan jo være nok en god overgang for dem synes jeg.

 

Blir også spennende å se hva som skjer i Columbus mtp. forhandlingene mellom Brew Dog og Precourt.

Lenke til kommentar

Kom over noen flere interessante rykter. Forutsatt at Crew ikke flyttes skal det visstnok være slik:

- et lag til, som annonseres ganske snart - joiner allerede i 2019. Dette betyr at det må være et lag som har det meste på stell, og Cincinnati anses som favoritt.

- Miami og Nashville joiner i 2020.

- Chicago flyttes over i Western Conference.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...