Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er blitt robba...trenger tips!


Countryman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg takker så mye for alle positive PM`s jeg har fått fra folk som ønsker å hjelpe meg og er engasjerte i saken.

 

Jeg har funnet flere brukere som har opplevd lignende situasjoner med den samme brukeren som blir diskutert i denne tråden.

Jeg ser ikke på dette som en enkel prinsippsak lenger som "skal gjennomføres bare for å gjennomføres", snarere er dette blitt en noe mer omfattende situasjon som ikke bare berører meg.

 

Jeg har forsøkt å finjustere politianmeldelsen slik at jeg faktisk har en "sak" å overlevere politiet, men jeg ville satt pris på litt hjelp ifra dere da jeg ikke har noen erfaring fra slike situasjoner, politianmeldelser osv fra tidligere.

 

Jeg lurer på hva politianmeldelsen skal og kan inneholde - PM-tråden med vedkommende ser jeg på som taushetsbelagt matriale og er veldig i tvil om jeg bør printe ut denne og legge den ved i anmeldelsen(?)...uten den er det jo bare en ren beskyldningssak.

Bør jeg legge ved kontonummeret til vedkommende?

Har jeg lov å linke til andre tråder i forumet som omhandler samme person? Jeg tror ikke det da det vil inneholde innlegg fra andre brukere.

 

Er det slik at det er bedre å samle flere personer i en og samme anmeldelse eller bør alle skrive sin egen?

 

Setter pris på videre hjelp

Lenke til kommentar

Som en til som har blitt lurt hiver jeg meg gjerne på her. Pengene vil jeg ha igjen, og om jeg kan lage et mareritt for fyren får det så være. Virker som en storskala-svindler, dette.

 

Om så fyren blir gjeldsslave og henger seg fra taklampa skal jeg ikke gi meg før siste stein er snudd her...

2 hoder - en og samme tanke

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva det er dere prøver å oppnå? Altså med politianmeldelse så er dere fullstendig avhengige av at politiet gidder å gjøre noe med saken. Mye sannsynlig blir det henleggelse av "kapasitetshensyn" eller til og med "bevisets stilling". Best case scenario er at han blir tiltalt og dømt. Men det kan dere jo få til mye lettere gjennom forbrukerrådet. Ikke tiltale da, men dom. Dere fyller ut skjema til forbrukerrådet, de tar kontakt med fyren, han svarer ikke, saken sendes videre til forbrukertvistutvalget der han så blir "dømt". Forbrukertvistutvalget har "domstolsmakt", og saken er så avklart om ikke personen så plutselig får fingeren ut og anker det vider. Men er ikke det en mye greiere måte å gjøre det på?

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Opplevde tidligere at en forumbruker ikke ville sende meg en vare som jeg hadde betalt noen tusen for. Endte med at jeg tok en telefon til mamman hans og fortalte hvordan situasjonen var, og at sønnen hennes ville bli politianmeldt dagen etter om han ikke ordnet opp. Gikk ikke lang tid før varen var sendt sammen med en unnskyldning. Er en mulighet om brukeren er ung. Mange foreldre vil ta dette ganske seriøst :---)

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva det er dere prøver å oppnå? Altså med politianmeldelse så er dere fullstendig avhengige av at politiet gidder å gjøre noe med saken. Mye sannsynlig blir det henleggelse av "kapasitetshensyn" eller til og med "bevisets stilling". Best case scenario er at han blir tiltalt og dømt. Men det kan dere jo få til mye lettere gjennom forbrukerrådet. Ikke tiltale da, men dom. Dere fyller ut skjema til forbrukerrådet, de tar kontakt med fyren, han svarer ikke, saken sendes videre til forbrukertvistutvalget der han så blir "dømt". Forbrukertvistutvalget har "domstolsmakt", og saken er så avklart om ikke personen så plutselig får fingeren ut og anker det vider. Men er ikke det en mye greiere måte å gjøre det på?

Da kan han bli dømt til å betale tilbake, men ikke straffedømt. Jeg hadde lett gått for straffedom om valget sto mellom det og å få igjen pengene.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på hva det er dere prøver å oppnå? Altså med politianmeldelse så er dere fullstendig avhengige av at politiet gidder å gjøre noe med saken. Mye sannsynlig blir det henleggelse av "kapasitetshensyn" eller til og med "bevisets stilling". Best case scenario er at han blir tiltalt og dømt. Men det kan dere jo få til mye lettere gjennom forbrukerrådet. Ikke tiltale da, men dom. Dere fyller ut skjema til forbrukerrådet, de tar kontakt med fyren, han svarer ikke, saken sendes videre til forbrukertvistutvalget der han så blir "dømt". Forbrukertvistutvalget har "domstolsmakt", og saken er så avklart om ikke personen så plutselig får fingeren ut og anker det vider. Men er ikke det en mye greiere måte å gjøre det på?

Joda, er helt enig med deg - begge instanser skal varsles og politiet er nok den instansen man kan forvente minst av i en slik sak. :)

Lenke til kommentar

Opplevde tidligere at en forumbruker ikke ville sende meg en vare som jeg hadde betalt noen tusen for. Endte med at jeg tok en telefon til mamman hans og fortalte hvordan situasjonen var, og at sønnen hennes ville bli politianmeldt dagen etter om han ikke ordnet opp. Gikk ikke lang tid før varen var sendt sammen med en unnskyldning. Er en mulighet om brukeren er ung. Mange foreldre vil ta dette ganske seriøst :---)

Takk for tipset, men som jeg også måtte si til en annen bruker i PM - Man skal være veldig forsiktig slik at man selv ikke ender opp med å bli anmeldt for trakassering av familiemedlemmene hans.

 

Dette skal gjøre på rett måte. :)

 

Da var "Forespørsel om hjelp" sendt til Forbrukerombudet.

Lenke til kommentar

 

Opplevde tidligere at en forumbruker ikke ville sende meg en vare som jeg hadde betalt noen tusen for. Endte med at jeg tok en telefon til mamman hans og fortalte hvordan situasjonen var, og at sønnen hennes ville bli politianmeldt dagen etter om han ikke ordnet opp. Gikk ikke lang tid før varen var sendt sammen med en unnskyldning. Er en mulighet om brukeren er ung. Mange foreldre vil ta dette ganske seriøst :---)

Takk for tipset, men som jeg også måtte si til en annen bruker i PM - Man skal være veldig forsiktig slik at man selv ikke ender opp med å bli anmeldt for trakassering av familiemedlemmene hans.

 

Dette skal gjøre på rett måte. :)

 

Da var "Forespørsel om hjelp" sendt til Forbrukerombudet.

 

 

Forbrukerrådet håper jeg du mener? Ombudet driver bare med svære saker. Og fokuserer på et og et tema av gangen i hovedsak. Du ser på websiden demmes hva de driver med for øyeblikket. www.forbrukerradet.no er der du skal med saken din. Hør med dem om du kan både bruke dem og anmelde på likt, jeg syns nemlig å huske at det ikke går. Du må bestemme deg nå for hva du vil gjøre, men det er nok ingen bedre til å gi deg råd en forbrukerrådet. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...